Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета


Скачати 395.47 Kb.
НазваБрейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Сторінка1/4
Дата22.10.2013
Розмір395.47 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
  1   2   3   4
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів

Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий кругозір учнів за рахунок міжпредметних зв’язків, розвивати в учнів спостережливість, увагу й логічне мислення.
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ БРЕЙН - РИНГУ

Історія хімії

  1. Хто з вчених-філософів і в якому творі уперше висловив думку, що хімічні перетворення зумовлюються особливим типом руху матерії?

  2. Ф. Енгельс писав, що нова епоха в хімії починається з атомістики, й назвав «батьком сучасної хімії» Д. Дальтона. Але насправді першим сформулював основні положення атомно-молекулярного вчення російський учений. Назвіть його,

  3. Кому належить перше філософське визначення хімії як науки?

  4. Кому належать слова: «Закони зовнішнього світу, природи, що поділяються на механічні і хімічні (це дуже важливо) є основи доцільної діяльності людини»?

  5. Назвіть працю, яку можна вважати хімічною енциклопедією XVIII століття, та її автора.

  6. Хто вперше почав проводити практичні заняття під час вивчення хімії?

  7. Яку «хімічну» поему написав М. В. Ломоносов?

  8. Який видатний російський хімік другої половини XIX століття після своєї подорожі

за кордон зазначив, що усі погляди з хімії, зустрінуті ним за кордоном, не були для нього незвичайними?

  1. Назвіть першого російського хіміка-жінку.

  2. Про кого з видатних російських хіміків А. Гофман, видатний німецький хімік, сказав, що навіть за один синтез аніліну його ім’я слід записати золотими літерами в історію хімії?

  3. Хто і коли вперше запропонував електронну теорію окислювально-відновних процесів?

  4. У якій країні було вперше здійснено промисловий синтез каучуку?

  5. Який видатний радянський хімік одержав Нобелівську премію за дослідження у галузі механізму хімічних реакцій?

  6. Кому належить висловлення: «Електрон є так само невичерпний як і атом, природа безконечна...»?

  7. Хто автор сучасного хімічного алфавіту?

  8. Як невдачливий алхімік спалив чимало дрібних алмазів?

  9. Якому з хімічних елементів у середні віки було дано 60 позначень?



Д.І.Менделєєв і його праці

  1. Що, за словами Д. І. Менделєєва, принесло йому визнання?

  2. Чи бував Д. І. Менделєєв на Україні?

  3. Скільки видань «Основ хімії» вийшло за життя Д. І. Менделєєва?

  4. Який видатний російський хімік усунув уявні суперечності між гідратною теорією Д. І. Менделєєва і теорією електролітичної дисоціації С. Арреніуса?

  5. Хто з видатних російських хіміків (згодом радянський академік), що працював у Петербурзькому університеті, був продовжувачем досліджень Д. І. Менделєєва з теорії розчинів?

  6. Скільки передбачається хімічних елементів у 8-му періоді періодичної системи елементів Д. І. Менделєєва?

  7. Від чого найчастіше утворюються назви хімічних елементів?

  8. Назвіть елемент, назву якому дав хлопчик.

  9. Яку помилку допустив Д. І. Менделєєв, працюючи над варіантами періодичної системи?


Кількість речовини, стала Авогадро


  1. У літературі часто порівнюють число Авогадро з кількістю волосинок на головах людей усієї земної кулі. Вважаючи, що населення земної кулі становить 4 млрд. чоловік, а на голові людини - 40 000 волосинок, підрахуйте, чи справедливе це порівняння.

  2. Уявімо, що моль водню виходить з якогось отвору так, що молекули можна полічити. Скільки часу треба було б лічити їх населенню земної кулі, якщо за секунду кожна людина лічила б одну молекулу?

  3. Скільки грамів важить 1 моль електронів?

  4. Коли б ми помітили всі молекули води, які є в склянці (200 мл), і перемішали цю воду з усією водою земної кулі, а потім набрали де завгодно склянку води, то в ній було б близько 1000 мічених молекул. Як перевірити це твердження?

  5. Яку довжину мала б «нитка» з атомів водню, кількість яких відповідає числу Авогадро? (Радіус атома водню за Н. Бором дорівнює 0,53 Ǻ).


Неметали


  1. Обчисліть, скільки приблизно споживають кисню щодоби всі люди нашої планети, якщо доросла людина видихає 660 л оксиду вуглецю (IV). Приймемо, що населення Землі становить 4 млрд. чоловік.

  2. Які сполуки водню - найенергійніші відновники?

  3. Відомий хімік Джозеф Прістлі писав, що кисень не розчиняється у воді. Чи так це?

  4. Чи існують різні види атомів оксигену?

  5. Чи застосовується кисень як вибухова речовина?

  6. Як використовуватиметься в майбутньому водневий «лід»?

  7. Яких хімічних елементів в космосі найбільше?

  8. Які види зв’язку можна передбачати у водневих сполуках, виходячи з електронної будови атома водню?

  9. Який елемент називали колись «вогняним повітрям»?

  10. Що таке «вуглецевий годинник»?

  11. Який азот називають зв’язаним?

  12. Чи багато є неорганічних сполук вуглецю?

  13. Чим пояснюється, що графіт, подібно до металів, проводить електричний струм?

  14. Як найпростіше відрізнити вуглецеві мінерали від кремнієвих?

  15. Хто і який неметал назвав всюдисущим?

  16. Чому є хлорна вода, бромна вода, йодна вода, а фторної води немає?

  17. Який елемент є основою неживої природи?

  18. Чому вислів «інертні гази» тепер втратив своє початкове значення?

  19. За який елемент у вигляді простої речовини то платять дорожче, ніж за золото, то навпаки, платять за те, щоб позбутися його?

  20. Що було б, якби азот став більш активним елементом?

  21. Чому річковий пісок і дорогоцінний камінь аметист - родичі?

  22. Чи багато сірки в сірчаному ефірі?

  23. Яке взуття не можна виготовити без сірки?

  24. Що таке «кисневий лід»?

  25. Як довести, що до складу оксиду карбону (IV) входить вуглець?

  26. Які є види гідрогену?

  27. Яка назва більше відповідає властивостям елемента: фтор чи флюор?

  28. Один хімік запропонував змінити назву елемента «водень» на кисень, а назву «кисень» на водень. З яких міркувань він виходив і чи мав при цьому рацію?

  29. Що таке кисневі танки?


Метали


  1. Складіть загальну формулу для визначення процентного вмісту олова в бронзі (олов’яній) за такими даними: а - наважка бронзи, V0 - об’єм водню, витісненого оловом (за н. у.).

  2. Що таке біле золото?

  3. Чи можливий метал, який за нормальних умов буде газом?

  4. У перекладі з латинської мови назва одного з елементів - темно-червоний. Який це елемент?

  5. Який дуже поширений дешевий метал входить до складу дорогоцінних каменів: рубіну, сапфіру?

  6. Який метал можна назвати будівельним?

  7. Метал червоних вогнів, автоматики та телевізорів... Який де метал?

  8. Який метал скорочував життя мешканцям стародавнього Риму?

  9. Олово - причина загибелі експедиції Роберта Скотта (1912 р.). Чому?

  10. Який метал необхідний для надання листю рослин зеленого кольору?

  11. Як провести хромування без електроліту?

  12. Чи є в природі чисте залізо?

  13. Що таке булат? Хто відкрив таємницю його виготовлення?

  14. Чи можливе добування заліза без домен?

  15. Які метали називають побратимами заліза? Для чого їх використовують у промисловості?

  16. Який дорогоцінний метал колись зневажливо називали «сріблечком»?

  17. Які з актиноїдів використовують як атомне паливо?

  18. Що таке «чорне золото»?

  19. Чи «хворіють» метали на епідемічні хвороби?

  20. Який метал «кричить»?

  21. Який дорогоцінний метал «боїться» отрути?

  22. Чи багато золота в сусальному золоті?

  23. Від чого залежить колір золотого піску?

  24. Лантаноїди - близнюки чи родичі?

  25. Яку сполуку металів людина одержала вперше, хоч і не знала її складу?

  26. Які заячі вуха мають унікальну цінність?



Органічні речовини


  1. Чи правильне твердження, що неорганічних сполук у багато разів менше, ніж органічних?

  2. Яка органічна речовина оптично прозоріша, ніж віконне скло?

  3. Яку речовину можна назвати «неорганічним сахарином»?

  4. Які основні природні джерела органічної сировини?

  5. Яку сполуку можна назвати органічною платиною?

  6. Чи може бути каучук кристалічним?

  7. Що таке неорганічний каучук?

  8. Чи відомі неорганічні полімери?

  9. Назвіть ліки, що використовуються як вибухова речовина.

  10. Чи можна зварити мило із свічки?

  11. Для чого використовують «сльози дерева»?

  12. Чи завжди полімери є високомолекулярними речовинами?

  13. Чи можна провести вулканізацію каучуку за допомогою фізичних агентів?

  14. Який спирт не горить?

  15. Якими солями органічних кислот можна вмиватися як милом?



Вода


  1. Яка вода буває «твердою» за кімнатної температури?

  2. Чи багато води у водяному газі?

  3. Чому персидський цар Кір, який жив більше двох тисяч років тому, під час походів пив воду із срібної посудини?

  4. В якій воді розчиняється золото?

  5. Що таке надважка вода?

  6. Чи може горіти вода?

  7. Чи можна добувати тканини з води, повітря та вугілля?

  8. Скільки різновидів води за складом можна передбачити?

  9. Яку речовину називали колись «окисленою водою»?

  10. Скільки відомо рідких оксидів?


  1   2   3   4

Схожі:

Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів Мета
України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до...
Урок брейн-ринг з української мови: Лексика і фразеологія в 10 класі”...
Вище звання командирського складу військово-морських сил. (Адмірал) Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)
БРЕЙН-РИНГ. 6 клас «З картою до зірок»
Мета: формування інтересу учнів до географії та інших природничих наук; спонукати учнів до самостійного вивчення природних явищ і...
Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг» Мета
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних...
Тема: Урок Брейн-ринг
Мета: Узагальнити знання учнів з лексикології, фразеології, орографії та знання українських казок, прислів’їв, загадок; виявити рівень...
Уроків УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Мета: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати...
Вчитель біології КЗОСШ №6 Усенко Ірина Сергіївна Брейн-ринг «Ми – проти паління»
Мета: на основі даних про хімічний склад тютюнового диму, патологічних реакцій організму на нікотин розширити знання учнів про руйнівні...
ПАРЛАМЕН Т
Організовує та проводить ігри типу „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринг”, диспути на хвилюючі теми
Бінарний англо-німецький брейн-ринг
По-перше, чи корисна для нашого організму їжа швидкого приготування. По-друге, які переваги та недоліки має вона. Щоб більш детально...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка