Вчитель біології КЗОСШ №6 Усенко Ірина Сергіївна Брейн-ринг «Ми – проти паління»


Скачати 59.42 Kb.
Назва Вчитель біології КЗОСШ №6 Усенко Ірина Сергіївна Брейн-ринг «Ми – проти паління»
Дата 03.11.2013
Розмір 59.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Вчитель біології КЗОСШ № 6

Усенко Ірина Сергіївна

Брейн-ринг «Ми – проти паління»

Мета: на основі даних про хімічний склад тютюнового диму, патологічних реакцій організму на нікотин розширити знання учнів про руйнівні наслідки куріння; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я майбутніх дітей.

Обладнання:

емблеми команд;

загальне табло;

медалі переможцям

Хід гри

той, хто може подолати іншого – сильний,

Той, хто може подолати себе – дійсно могутній.

Лао-о, китайський філософ

Учитель: Вітаю вас, дорогі друзі! Сьогодні ми зібралися на брейн-ринг «Ми – проти паління». Учні 9 класу продемонструють нам свою кмітливість, логічне мислення та уміння працювати єдиною командою. Тож побажаємо їм всім успіху! Допомагати оцінювати виступи учасників буде журі. (представлення журі).

А тепер надамо слово нашим гравцям.

Команди представтеся та привітайте один одного.

Учитель: нагадую правила гри:

  • Гра проходить у 3 тури



  • Якщо команда дала неправильну відповідь, право відповідати переходить до іншої команди

  • Перемагає та команда, яка набрала більшу кількість балів.

Учитель: Найбільшим багатством для людини є здоров’я. Стан здоров’я залежить на 10% від рівня медицини, на 20% - від стану довкілля, на 20% - від спадковості, на 50% - від способу життя. Як бачимо на 50% здоров’я залежить від способу життя. Тому доречним буде епіграф: «Той, хто може подолати іншого – сильний, той, хто може подолати самого себе, - дійсно могутній». Ці слова належать китайському філософу Лао-о. Нашу гру сьогодні ми присвячуємо тютюну, саме він сприяє виникненню, розвитку та ускладненню перебігу низки захворювань. Про шкідливий вплив тютюну на організм людини всі говорять дуже багато. Сьогодні ми докладно розглянемо наскільки шкідливий тютюн, на які органи впливає та який хімічний має склад.

Адже, кожна людина в своєму житті хоч раз стикається з вибором: курити чи не курити? Кожен, кого турбує його власне здоров’я, повинен знайти правильну відповідь. З таким запитанням звернувся до мудреця юнак, герой однієї легенди. На це мудрець відповів: «звичайно, курити, якщо хочеш, щоб на тебе собака на вулиці не напав, щоб злодії у твій будинок не залізли і щоб в старості ти не хворів». Зрадів юнак, побіг до крамниці купувати цигарки, не дослухавши до кінця. А мудрець продовжив: «Собака побоїться на тебе напасти, бо ти будеш ходити з паличкою, злодії не залізуть у твій будинок, бо злякаються твого голосного кашлю, а в старості ти не будеш хворіти, бо не доживеш до неї через куріння».

Отже, пам’ятайте слова відомого філософа «Людина не народжується хворою, вона частіше сама робить себе такою».

Розпочинаємо 1 тур

  1. Хто відкрив тютюн? (Колумб)

  2. В якому році великий мореплавець Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн? (1492р)

  3. В якому році тютюн був завезений до Європи? (1496р)

  4. Ким був завезений тютюн до Європи? (іспанським монахом Романом Пано)

  5. Наприкінці якого століття в Англії за куріння карали смертю? (14ст.)

  6. Як звали царя, який видав указ про заборону курити і передбачав жорстокі покарання – від биття киями й шмагання батогом до відрізання носа та заслання в Сибір? (Михайло Романов).

  7. В якому році Людовик 12 видав декрет, в якому мова йшла, що тютюн можуть продавати лише аптекарі? (1680р)

(підрахунок балів кожної команди)

Розпочинаємо 2 тур.

  1. При палінні ви вдихаєте той самий отруйний газ, що міститься в автомобільному вихлопі? (чадний газ)

  2. У скільки разів вдихання тютюнового диму шкідливіше від вихлопних газів? (у 4 рази)

  3. Скільки різних канцерогенів міститься в одній сигареті? (15)

  4. Скільки смоли відкладається в легенях того, хто палить пачку сигарет за цілий рік? (2л)

  5. Скільки отруйних речовин входить до складу тютюнового диму? (30 отруйних речовин)

  6. На скільки хвилин вкорочує життя курцеві одна сигарета?(7хв)

  7. Як впливає тютюн на нащадків? (впливає на розвиток плоду, знижує плацентарний кровообіг і постачання кисню до тканин плоду, спричиняє інтоксикацію плоду і навіть смерть)

  8. Якими можуть бути наслідки впливу тютюну на людський плід?(недоношеність, «заяча губа», «вовча паща», пороки серця)

  9. Якою є смертельна доза нікотину? (50-75мг).

  10. Тютюн – це однорічна рослина, яка відноситься до родини….(Пасльонових).

(підрахунок балів кожної команди)

Запитання 3 туру

  1. Найсильніша рослинна отрута, основна складова тютюнового диму (нікотин)

  2. Викурюючи скільки сигарет на день, людина отримує смертельну дозу нікотину? (20-25 сигарет)

  3. Які речовини входять до складу листків тютюну? (нікотин, ефірні масла, які надають тютюну характерного запаху)

  4. Перерахуйте шкідливі речовини, що знаходяться в тютюновому димі.(отруйні алкалоїди, подразнюючі речовини, отруйні гази, канцерогені речовини)

  5. Які зміни в нервовій системі людини викликає чадний газ? (кисневу недостатність нервової клітини, знижує інтенсивність нервових процесів)

  6. Тютюн та тютюновий дим – це хімічна фабрика, яку можна розділити на 2 фази: фазу, яка включає в себе тверді частинки та …(газову фазу)

  7. Які складові газового диму?(оксид та діоксин вуглецю, ціаністий водень, амоній, ізопрен, ацетальдегід, ацетон, синильна кислота, акролеїн та інші)

  8. До якої фази відносять смолу? (фаза твердих частинок)

  9. Які речовини входять до складу смоли? (прості та складні феноли, крезоли, нафтоли, нафта лени)

  10. Що собою представляє оксид вуглецю (газ без кольору)

(підрахунок балів)

(Розповідь вчителя біології про шкідливий вплив тютюну на органи людини)

Вчитель: На останок кожен з вас прочитає «Золоті правила», їх заповіла мати Тереза, яка прожила довге життя, турбуючись про знедолених та хворих, а сама не мала міцного здоров’я.

Слайд-шоу. Учні по черзі називають ці правила

Життя – це шанс. Скористайся ним.

Життя – це краса. Милуйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов’язок. Виконай.

Життя – це гра. Стань гравцем.

Життя - це цінність. Цінуй!

Життя – це скарб. Бережи його.

Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

Життя – таїна. Пізнай її.

Життя – це юдоль бід. Перебори все.

Життя – це пісня. Доспівай її.

Життя – боротьба. Почни її.

Життя – це безодня невідомого – не бійся, вступи в неї.

Життя – це удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове – не загуби його.

Це твоє життя. Бережи його!

Демонстрування презентації

(журі оголошує переможців)

Підсумок гри

Учитель: От і закінчилась гра. Дякую всім, хто приймав участь у грі, хто вболівав за команди. Гравці сьогодні вдало показали свої знання, проявили розум, кмітливість, довели вміння працювати єдиною командою, розуміти один одного з півслова. Ви – гордість нашої школи! Сподіваюсь, що у повсякденному житті ви прийматимете також правильні рішення, щоб завжди пам’ятали, що здоров’я - це дар. Бережіть його! Ведіть здоровий спосіб життя! І хоча сьогодні перемогла одна команда, знайте – переможці – всі ви! Ваша перемога уже в тому, що у вас на відміну від багатьох ваших ровесників сформувалися засади мислення про здоров’я, про шкідливий вплив тютюну на організм людини. Завжди пам’ятайте – ваше майбутнє у ваших руках! Бажаю успіхів

Схожі:

Урок брейн-ринг з української мови: Лексика і фразеологія в 10 класі”...
Вище звання командирського складу військово-морських сил. (Адмірал) Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)
Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Сторінками Червоної книги
Щербина Наталія Сергіївна вчитель біології Журжинецького навчально- виховного комплексу
Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг» Мета
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...
ПАРЛАМЕН Т
Організовує та проводить ігри типу „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринг”, диспути на хвилюючі теми
К. е н., доц. Воробйова Ірина Аркадіївна, студ. Гр. 5441 Тонченко Анастасія Сергіївна

Анотації до матеріалів обласної виставки претендентів до нагородження вчителів біології
Юрченко Людмила Петрівна, вчитель біології Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради, старший вчитель
Бичок Ірина Анатоліївна
...
Адреси ППД – 2010 Біологія Список претендентів на нагородження
Творча група вчителів біології м. Умані (керівник Небикова Тетяна Андріївна, вчитель біології Уманської загальноосвітньої школи I-III...
«Формування інтелектуальних вмінь та навичок учнів на уроках біології»
Криворучко Мар’яна Володимирівна, вчитель біології, заступник директора з навчально-виховної роботи Смілянського навчально-виховного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка