Уроків УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»


Скачати 66.95 Kb.
Назва Уроків УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Дата 23.03.2013
Розмір 66.95 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Пізнавальні матеріали до уроків

УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»

У 7 КЛАСІ

Мета: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до математики; учити спілкуванню математично грамотною мовою; виховувати впевненість у собі наполегливість.

Обладнання: столи для двох команд; папір, ручки; табло для підрахунку очок; картки із завданнями; сигнальна картка; призи.
Методичні рекомендації

  1. Доцільно сформувати чотири команди, які будуть бра­ти участь у грі. При цьому бажано залучити не тільки сильних учнів.

  2. У перших двох турах грають по дві команди, а в третьому турі зустрічаються переможці перших двох. У перших двох турах гра триває до трьох очок. Третя гра — до шести очок. Кожний тур складається з шести запи­тань.

  3. Кожна правильна відповідь на запитання дає команді 1 бал. Якщо жодна з команд не дала правильної відповіді, то за відповідь на наступне запитання одна з команд отримує 2 бали.


І ТУР

Запитання для І туру

  1. На полиці стоять десять книжок. Якою буде сьома книжка, якщо рахувати справа наліво?

(Відповідь: четвертою.)

  1. Яке число Піфагор уважав досконалим, оскільки воно виражало початок, середину й кінець.

(Відповідь: три.)

  1. Скільки дюжин в «чортовій дюжині»? (Відповідь: 1.)

  2. Яке найбільше натуральне число? (Відповідь: його не існує.)

  3. Скільки трикутників зображено на рисунку? (Відповідь: 10.)



  1. Знайшовши закономірність, приберіть зайве слово: сума, множник, різниця, частка. (Відповідь: множник.)


Літературна пауза

Легко порахувати, скориставшись переставним законом додавання.

Першокласника Миколку

Запитала тьотя Таня:

- Що ви вчили?

- Додавання.

- Ну, то мусиш знати,

Як один до двох додати?

Розгубився першокласник —

Знічений такий, нещасний...

- Думай, синку, думай, любий, —

Мама гладить йому чуба.

Брат говорить:

- Це ж дрібниця —

- Сума двійки й одиниці.

- Так, це зовсім небагато, —

Утішає сина й тато!

А Микола мовчки дума:

Що ж воно таке за сума?

Тут, нарешті, тьотя Таня

Ставить навідні питання:

- Уяви, що у хлопчини

Уже є два мандарини,

А як дати ще одного —

Скільки буде їх у нього?

- Жодного,— сказав Микола,

Озираючись довкола, —

Бо не знайдеться хлоп'яти,

Що не зможе їх ум'яти!
II ТУР

Запитання для II туру

  1. Один чоловік, купивши три кози, заплатив за них 3000 грн. По чому пішла кожна коза? (Відповідь: по землі.)

  2. Скільки разів за півдоби зустрічаються годинна й хви­линна стрілки? (Відповідь: 11 разів.)

  3. Обчисліть і запишіть у звичному для нас вигляді ре­зультат такої дії над числами: М + М + 1. (Відповідь: 1000 + 1000 + 1 = 2001.)

  4. У брата й сестри була рівна кількість яблук. Брат дав сестрі три яблука з тих, які мав. На скільки яблук стало більше в сестри? (Відповідь: на шість.)

  5. Якщо Іван на зріст не вищий за Петра, то якого він може бути зросту порівняно з Петром? (Відповідь: ниж­чим або такого самого зросту.)

  6. Знайшовши закономірність, приберіть зайве слово: шість, вісім, вісімнадцять, п'ятнадцять. (Відповідь: п'ятнадцять.)


Обчислювальна пауза

У шараді потрібно відгадати певне слово. Кожне слово від­гадується не відразу, а по частинах.

1. Копав Івась картоплю.

Та й швидко він копав:

За кожні півгодини сім відер набирав.

Попрацював він п'ять годин.

Пішов відпочивати.

Так скільки ж встиг картоплі

Іванко накопати?

(Відповідь: 70 відер.)

2. Один старий господар відвіз у млин зерно.
Молов він дві години, лиш три мішки змолов,
А треба ж все змолоти. Ще через шість годин
Залишився у нього з зерном мішок один.
Скільки повіз до млина господар мішків зерна?

(Відповідь: 13 мішків.)

3. — Ой, вітаю,— каже Леся,—

Ти — досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10

Для мене метеликів спіймать?..

Узяв сачок на плечі

Й пішов юннат у ліс.

Прийшов він аж надвечір... —

То скільки ж ти приніс? —

Питають у юнната. А Вітя каже: — Ох,

Лишилось сім спіймати,

Якщо спіймаю трьох...

То може з вас хто, діти, уже порахував:

Скільки ж то у лісі Вітя

Метеликів спіймав?

(Відповідь: жодного.)
IІІ ТУР

Запитання для III туру

  1. Летіла зграя гусей: один гусак попереду й два позаду, один позаду й два попереду; один гусак між двома й три в ряд. Скільки всього було гусаків? (Відповідь: три.)

  2. Скільки букв у числі 3 527 737? (Відповідь: жодної.)

  3. Ще одна назва променя. (Відповідь: напівпряма.)

  4. Операція, що заміняє обчислення добутку п однакових множників. (Відповідь: піднесення до степеня.)

  5. Яку частину від року становить доба? (Відповідь: або .)

  6. Який із рядків цифр зайвий?

2

5

8

11

14

1

4

7

10

13

3

4

5

6

7

3

6

9

12

15

(Відповідь: третій.)


  1. До слів із першого стовпчика підберіть відповідне слово із другого стовпчика.




1

Рівняння

Гострий

(2)

2

Кут

Складене

(4)

3

Доведення

Розв'язання

(5)

4

Числа

Корінь

(1)

5

Задача

Теорема

(3)




  1. Хто була перша жінка-математик: Ада Байрон, Гор­тензія Лепот, Гіпатія Олександрійська, Софія Ковалевська?

(Відповідь: Гіпатія.)

  1. Запишіть у порядку зменшення цифри від 9 до 1. Пос­тавте між ними знаки « + » і «—» так, щоб дістати оди­ницю.

(Відповідь: 9-8+7-6-5 + 4-3+2+1 = 1.)

  1. Знайшовши закономірність, приберіть зайве слово: три, тринадцять, двадцять, сімнадцять. (Відповідь: двад­цять.)

  2. Фігура, яка має три сторони, називається трикутником, чотири — чотирикутником, п'ять — п'ятикутником. А як називається фігура, що має дві сторони? (Відповідь: кут.)

  3. Піфагор, окрім математики й філософії, займався ще й спортом. І настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. Яким видом спорту він займався? (Відповідь: кулачним боєм.)

  4. Із трьох однакових на вигляд кілець одне трохи легше за решту. Як знайти його за допомогою одного зважу­вання на терезах?

(Відповідь: покладіть два будь-яких кільця на шальки терезів, якщо маса цих кілець однакова, то легше кіль­це — третє.)

  1. Установіть відповідність між шістьма виразами, тобто утворіть рівні пари.

4а6b; 4а2b4; (-2ab3)2; 4а2b6; 4а4bа2; 2a · 2ab4.

(Відповідь: 4а6b = 4а4bа2; 4а2b4 = 2а · 2аb4; (-2аb3)2 = 4а2b6.)

  1. Що більше: а чи -а?

(Відповідь: усе залежить від того, яким числом буде а. Якщо а > 0, то а > -а; якщо а < 0 , то а < -а; якщо а = 0 , то а = -а.)

  1. Назвіть п'ять математичних термінів, які починаються з літери «р». (Відповідь: різниця, радіус, раціональний, ромб, рівносильність.)


Урок-гру можна завершити демонстрацією фокуса «Отримуй те, що тобі подобається». Ведучий пропонує комусь із глядачів назвати свою улюблену цифру.

«4», — каже, наприклад, один із глядачів.

— Помножте 36 не 12 345 679, і тоді ви отримаєте 444 444.

Якщо скажуть «7», то 12 345 679 потрібно помножити на 63, і отримаємо 777 777.

У будь-якому разі ми пропонуємо помножити число 12 345 679 на результат множення названої цифри на 9.
IV. Підбиття підсумків гри «Математичний брейн-ринг»

Команда-переможниця отримує призи. Ведучий також на­городжує тих учнів, які виступали в паузах між турами.



Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків

Схожі:

Урок брейн-ринг з української мови: Лексика і фразеологія в 10 класі”...
Вище звання командирського складу військово-морських сил. (Адмірал) Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)
ПАРЛАМЕН Т
Організовує та проводить ігри типу „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринг”, диспути на хвилюючі теми
Тема: Урок Брейн-ринг
Мета: Узагальнити знання учнів з лексикології, фразеології, орографії та знання українських казок, прислів’їв, загадок; виявити рівень...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
«Золотий байт» Мета: навчальна
У «Брейн-ринзі» беруть участь дві команди по 6 чоловік. Гра складатиметься з 10 конкурсів, за виконання яких команда-переможець отримуватиме...
Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів Мета
України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до...
Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг» Мета
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних...
БРЕЙН-РИНГ. 6 клас «З картою до зірок»
Мета: формування інтересу учнів до географії та інших природничих наук; спонукати учнів до самостійного вивчення природних явищ і...
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка