Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути. Середня лінія трикутника і трапеції


НазваТема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути. Середня лінія трикутника і трапеції
Дата11.02.2014
Розмір55.3 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок
Урок – екскурсія:

« По Первомайську на геометричному

трамвайчику»

Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та

вписані кути. Середня лінія трикутника і трапеції.

Мета: - узагальнити й систематизувати знання учнів по вивчених

темах; формувати вміння застосовувати набуті знання під

час розв’язування задач;

  • розвивати навички колективної роботи в поєднанні з

самостійністю учнів;

  • виховувати інтерес до вивчення математики, любов до

рідного краю, шанування національних святинь.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань(захист проектів).

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, ноутбук, сигнальні

картки.

Девіз уроку: « Від того настрою з яким ви вступаєте в новий день, або в якусь справу, залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі» Конфуцій

ХІД УРОКУ.

Учні об’єднані в три групи: « Чотирикутники», « Кути», «Трикутник і трапеція»

Вчитель. Дорогі учні, шановні гості. Ми вирушаємо на екскурсію до нашого рідного, мальовничого міста Первомайська.

Первомайськ. Ти тут живеш,

Вчишся, на ноги встаєш.

Бачиш сонця захід, схід

Чарівної природи слід.

Первомайськ. Домівка рідна.

Ні біди, ні зла не видно.

Де тепло на кожнім кроці,

Де ріка блищить на сонці,

Тут трава зелена над водою,

Гілля кленів нахилилось наді мною.

І веселка силу з річки п’є

І колосся в полі золоте…

Хай же, місто, над твоїм простором

Радість буде аж за видноколом,

Ясне сонце й небо голубе.

Наша екскурсія буде незвичайна, адже ми будемо подорожувати на геометричному трамвайчику, який рухатиметься не завдяки електричній енергії, а за рахунок вашого математичного мислення.

Учні класу поділено на три групи. Вони отримали завдання:підготувати проекти по вивчених темах і уміло пов’язати математичні знання і знання про рідне місто -Первомайськ.
Надаємо право захисту групі « Чотирикутники»..
Тема: Вписані й описані чотирикутники(слайд 14)

Доповідач: (слайди 15-19).

Група підготувала для перевірки теоретичного матеріалу - кросворд (слайд 20).

По вертикалі: 1). Коло, що проходить через усі вершини многокутника (описане)

2) Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі( радіус)

3) Усі точки площини рівновіддалені від сторін кута(бісектриса)

По горизонталі: 4). Геометричне місце точок, рівновіддалених від кінців відрізка( медіатриса)

5) Точки площини рівновіддалені від даної точки( коло)

6) Коло, що дотикається до всіх сторін многокутника ( вписане).
Задача№1. Чи можна описати коло навколо чотирикутника АВСD, кути якого А,В,С,D відповідно пропорційні до чисел 3,7,6,2. ( слайд 21)
Задача №2. АВСD – трапеція, описана навколо кола, АВ=СD, ВЕ перпендикулярне до АD, АD=3BC. Знайдіть кут ВАЕ.(слайд 22)

Екскурсоводи групи підготували інформацію про історію міста. Давайте помандруємо в ті далекі часи….( слайди 23-29).

ГІД. Місто Первомайськ утворене з трьох поселень, які належали до трьох різних держав - Запорізької Січі, Туреччини та Польщі. Тільки в кінці 18 сторіччя всі ці землі стали територією Росії.

Межа між Запорізькою Січчю та Польщею проходила по річці Синюха. Навесні 1676 року на лівому березі Синюхи запорізькими козаками було вибране місце для укріплення, якому дали назву Орлик..

В 1743 році російським урядом було прийняте рішення про переобладнання укріплення в 6-ти бастіонний шанець, який укріпили зброєю та гарматами.

В 1770 році укріплення було перейменоване в Катериненшанець, в 1772 році-слобода орел була зарахована до розряду міст, а в 1781 році поселення дістало назву Ольвіополь.

В 1750 році на лівому березі річки Південний Буг, де проходила межа між Туреччиною та Січчю, польський поміщик Потоцький збудував карантинну заставу Богопіль.

В 1762 році козаки і українські кріпаки на правому березі Південного Бугу заснували слободу Голта., яка належала Туреччині. Відповідно до Яського договору Голта була приєднана до Росії.

Таким чином були створені три частини міста – Ольвіополь, Богопіль та Голта. В 1919 році на мітингу 1 травня було прийняте рішення про об’єднання всіх трьох частин в одне місто і в честь дня солідарності трудящих назвати його Первомайськом.

Молодці учні першої групи. В листок самооцінювання виставте собі бали за відповідною шкалою.
А зараз свої доробки захищатиме група: « Кути».

Тема. Центральні та вписані кути. (слайд 30)

Доповідач ( слайди 31-34)

Враховуючи теоретичні знання розв’яжемо задачі за готовими рисунками - кожній групі по 2 завдання. (слайд 35)

А зараз перевіримо відповіді.( слайд 36)
Задача №1. Точки А,В,С,D поділяють коло на 4 дуги АВ, ВС,СD,DА пропорційні до чисел 3,5,7,9. Знайти кути чотирикутника АВСD.( слайд 37)
Задача №2. Довести, що гострий кут між хордою кола та дотичною до кола у кінці хорди дорівнює половині кута між радіусами проведеними до кінців хорди ( слайд 38).
Шановні гіди груп ознайомте присутніх з географічним розташуванням міста Первомайська ( слайди 39-50)

Місто Первомайськ знаходиться в північно-західній частині Миколаївської області, у 180 км від Миколаєва, при злитті річок Південного Бугу та Синюхи, у регіоні, що знаходиться на межі степу та лісостепу. Площа, яку займає місто дорівнює 25,13 кв.км. Населення міста – 68,2 тис. осіб.

До свого виступу підготувалась група: « Трикутник і трапеція».

Тема. Середня лінія трикутника і трапеції. ( слайд 51)

Доповідачі (слайд 52-57)

Тестові завдання – 4 завдання ( слайд 58)

А тепер шановні зробіть перевірку (слайд 59)

Задача У рівнобічній трапеції діагональ ділить гострий кут навпіл. Периметр трапеції дорівнює 132см. Знайти середню лінію трапеції, якщо її основи відносяться як 2:5.( слайд 60)
А наш трамвайчик рухається по визначних місцях Первомайська. Отож, любі екскурсоводи знайомте нас з історичними пам’ятками міста.

ГІД.1 ( слайд 61-81)

1 Визначним місцем є звичайно міськвиконком, який знаходиться по вулиці Грушевського.( 62)

2. Всі основні події міста відбуваються на центральній площі, де розміщений міський будинок культури та кінотеатр «Україна»(63-64)

3. В центрі міста знаходиться дошка пошани почесних, творчих і талановитих людей.( 65)

4. В нашому місті є гарний недавно реконструйований стадіон(66)

5. Зручним для мандрівок є також залізничний вокзал та автовокзал.(67)

6. Про історію міста ми можемо дізнатися в Краєзнавчому музеї.(68)

7. В місті розташовані великі підприємства: завод «Фрегат», що розпочав роботу в 1969 році та завод « Первомайськдизельмаш», який був заснований у 1875році.(69)

8. Визначними місцями є також освітні заклади:

- Первомайський політехнічний інститут та коледж ім.. Адмірала Макарова( перший вищий навчальний заклад у місті); (70)

- Первомайський медичний коледж та перша міська гімназія.

- 5 -

- 14 загальноосвітніх шкіл, 2 музичні, 2 спортивні і 1 художня школа.
ГІД 2. Всього в місті налічується більш як 60 пам’ятників, меморіальних дощок і пам’ятних знаків на честь різних історичних подій і звершень.

  1. Пам’ятник Петровському в центральному парку.(71)

  2. Погруддя Т.Г.Шевченка на однойменній вулиці. , сквер Визволення ( слайд 72)

  3. Сквер Перемоги, де є братська могила ( 73) та пам’ятник воїну-визволителю ( 74)

  4. Також є багато інших пам’ятників: пам’ятник чорнобильцям., воїнам-афганцям і т.д. ( 75)

  5. В місті є такі діючі храми:

  • Свято-Покровський храм; (76)

  • Свято-Варварівський храм; (77)

  • Свято-Михайлівська церква. (78)

  1. В місті розташована філія Центрального Музею Збройних Сил України – Музей ракетних військ стратегічного призначення(79-80).

  2. А також наша рідна школа, яка в цьому році відзначила 100 літній ювілей.( 81)


Ну ось і завершилась наша екскурсія. На уроці ми не тільки повторили і узагальнили навчальний матеріал, але й поповнили знання про історію, географію й національні цінності міста Первомайська.

На протязі уроку ви заповнювали листки-самооцінювання, здайте їх для виставлення оцінок та запишіть домашнє завдання( 82).

Підсумки уроку ми проведемо граючись в гру: « Віриш, не віриш».(83)

Всі молодці. Дякую за урок! (84)

Схожі:

УРОК №17 Тема уроку
Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань...
УРОК №41 Тема. Вписані і центральні кути
Мета: домогтися засвоєння учнями наслідків з теореми про вимірювання вписаного кута, закріпити знання озна­чення та властивостей...
УРОК №16 Тема уроку
Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її...
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку
Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку
Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити...
Урок №17 Тема. Середня лінія трикутника
Якщо на попередньому уроці учні добре засвоїли навчальний ма­теріал, то з метою економії часу на уроці перевірці підлягають тільки...
УРОК №40 Тема. Уписані і центральні кути
Виробити первинні вміння учнів відтворювати вивчені поняття, розрізняти на готовому рисунку вивчені об'єкти і ви­конувати їх зображення...
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи
Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника
7. Циліндром, вписаним у призму, на­зивають циліндр, кола основ якого...
Означення Циліндром, вписаним у призму, на­зивають циліндр, кола основ якого вписані в осно­ви призми, а бічна поверхня циліндра...
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка