КОНСПЕКТ УРОКУ з алгебри у 7 класі на тему «Функц ія»


Скачати 56.39 Kb.
НазваКОНСПЕКТ УРОКУ з алгебри у 7 класі на тему «Функц ія»
Дата22.12.2013
Розмір56.39 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Математика > Конспект
КОНСПЕКТ УРОКУ

з алгебри у 7 класі

на тему «Функція»


вчителя

Чистопільської загальноосвітньої

школи I – II ступенів

Салькової Анастасії Михайлівни

Тема: Функція.

Мета: формувати поняття «функції», «область визначення», «область значення», ознайомити учнів з способами задання функції; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, уяву; виховувати охайність, культуру запису, наполегливість.

Тип уроку: пояснення нового матеріалу.

Обладнання: таблиці, схеми.
ХІД УРОКУ

  1. Організація учнів до навчання.

  2. Перевірка домашнього завдання.

Наприкінці уроку зібрати робочі зошити для перевірки домашнього завдання.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти сьогодні ми з вами починаємо вивчати нову тему «Функція». Ця тема є дуже важливою тому, що ми з нею зустрічаємося в житті (наприклад наше здоров’я залежить від багатьох чинників: від погодних умов, від умов харчування і т.д.) і, крім того, вона вивчатиметься протягом усього шкільного курсу геометрії.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Давайте розглянемо такий приклад:

  1. У нас є 15грн і ми маємо купити на них молоко, яке коштує 3грн за пакет. Отже, за один пакет ми віддамо 3грн., за два – 6 грн., за три – 9 грн., за чотири – 12 грн. і т. д. Ми бачимо, що кожному значенню ціни відповідає цілком конкретне значення загальної вартості покупки.

1 пак. 3 грн.

2 пак. 6 грн.

3 пак. 9 грн.

4 пак. 12 грн.


  1. Квадрат зі стороною 1см має площу 1 см2 , зі стороною 2см має площу 4см2, зі стороною 3см має площу 9см2 і т. д. Ми бачимо, що кожному значенню сторони квадрата відповідає цілком конкретне значення його площі.

1см 1 см2

2см 4 см2

3см 9 см2

4см 16 см2


  1. Автомобіль їде зі швидкістю 50км/год. Розглянемо залежність між шляхом і часом. За 1год він проїде 50 км, за дві – 100 км, за три – 150 км, за чотири – 200 км і т.д. Ми бачимо, що кожному значенню тривалості поїздки відповідає цілком конкретне значення відстані.

1год 50км

2год 100км

3год 150км

4год 200км


  1. Наступний приклад зміну температури протягом доби:

Час, год

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Температура, °С

-10

-9,5

-9

-8

-6

-5

-5,5

-6

-6,5

-7

-7,5

Ми бачимо, що кожній годині відповідає цілком конкретне значення температури.
Прикладів залежностей і відповідностей можна навести ще дуже багато. Відповідності називають функціональними відповідностями або функціями. Та змінна, значення якої вибирають довільно називають незалежною змінною або аргументом. Другу змінну, яка залежить від аргументу називають залежною змінною або функцією.



Приклад

Змінна

залежна

незалежна

1

Загальна вартість

кількість

2

Площа

сторона

3

Відстань

час

4

температура

години

Якщо кожному значенню змінної х з деякої множини D відповідає єдине значення змінної у, то змінну у називають функцією від х.

Усі значення, які може набувати аргумент функції, утворюють область визначення функції (D). А всі відповідні значення функції – область значень функції (Е).

Давайте з’ясуємо області визначення і значень у попередніх прикладах:





Функції задаються різними способами:

  1. Формулою.

Використовується найчастіше. Наприклад, функцію з приклада 3 формулою можна записати так S = 50t. Зручність такого способу полягає в тому, що дає можливість знаходити значення функції для довільного значення аргументу, дозволяє економити місце.

  1. Таблично.

Цей спосіб ми використовували в останньому прикладі. Це найпростіший спосіб задання функції. Полягає в тому, що в одному рядку таблиці записують усі значення аргументу, а під ними—відповідно значення функції. Зручність: нічого не потрібно обчислювати.

  1. Словесно.

Наприклад, функція, яка кожному цілому числу ставить у відповідність його квадрат.

  1. Графічний.

На малюнку зображено графік певної функції. Чи можна використовуючи його записати пари усіх відповідних значень незалежної змінної х і залежної змінної у?

Запишіть. Результати занесіть до таблиці.

х




























у





























Розв’язуючи цю задачу ви познайомилися ще з одним способом—графічним.


  1. Розв’язування завдань.

Усно: № 769, 771;

письмово: № 772, 776, 779.

  1. Домашнє завдання. Підсумки уроку.

Д. з.: п. 23, № 774, 777, 778.

  1. Яка відповідність змінної у від змінної х називається функцією?

  2. що таке аргумент функції?

  3. Наведіть приклади відповідностей, які є функціональними.

  4. Що таке область значень?

  5. Що таке область визначень?

  6. Які способи задання функцій ми знаємо?


Схожі:

Урок алгебри для 9 класу на тему «Відсотки»
Електронний матеріал може бути використаний на уроках алгебри у 9 класі рівня стандарт, а також для 9 класу з поглибленим вивченням...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ"
На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш
Конспект уроку світової літератури в 7 класі на тему: „
Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказаної самопожертви та любові до близького”
Конспект уроку з алгебри у 9 класі з поглибленим вивченням математики
Обладнання: тестові завдання у програмі ТЕСТ,посібник Готуємось до ЗНО з математики, картки зворотнього зв`язку для перевірки знань...
Конспект уроку-презентації з української літератури в 6 класі на...
НВК "ЗОШ І-ІІІст. №1-гімназія" – м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: «Людина починається з добра»
Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб, визначати...
Конспект уроку в 8 класі на тему: “Боротьба українського козацтва...
Мета уроку: навчальна пояснити, чому перші два десятиліття XVII ст називають “добою героїчних походів” українського козацтва; охарактеризувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка