Конспект уроку світової літератури в 7 класі на тему: „


Скачати 64.99 Kb.
НазваКонспект уроку світової літератури в 7 класі на тему: „
Дата10.02.2014
Розмір64.99 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Література > Конспект
Конспект уроку світової літератури

в 7 класі на тему:


Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказаної самопожертви та любові до близького”


Підготувала:

вчитель ЗОШ І-ІІІ ст.

с. Городниця

Голич К. М.


Тема уроку: Втілення в образі Бермана найкращих людських рис:

готовності до непоказаної самопожертви та любові до

ближнього.
Мета уроку: Закріпити знання учнів про новелу як жанр; показати

актуальність новели о. Генрі „Останній листок”; роз-

вивати навички виразного читання, образного мислення,

уміння характеризувати образи героїв художнього твору;

аргументовано висловлювати особисте ставлення до

проблеми, що порушуються у творі, формувати у них

любов до життя, уміння характеризувати образи героїв

художнього твору; аргументовано висловлювати особисте

ставлення до проблеми, що порушуються у творі, формувати

у них любов до життя, уміння виживати в світі попри всі

негаразди; виховати прагнення робити добро людям.
Обладнання: Портрет О. Генрі, ілюстрації до новели „ Останній листок”,

зображення скульптури „ Мойсей ”, Мікеланджело „ Аве

Марія ”, кінофільм „ Останній листок ”.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Епіграф:

Я не знаю вищого подвигу, аніж подати руку

занепалому духом.
М. Гоголь


Слід бути людиною, незважаючи на всю

жорстокість навколишнього світу і це можливо.
О. Генрі

Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Життя людське - нелегка річ. Іноді трапляються такі

ситуації, коли потрібно зібрати всі сили і волю, щоб

подолати певні труднощі. І від уміння людини

зібратися залежить її перемога чи поразка. Саме з

такими складними обставинами зіткнулися герої

новели О. Генрі „ Останній листок”.

Отже, запрошую вас у віртуальну мандрівку у

просторі і часі в Америку ХІХ ст.

Пригадайте, а чи не були ми вже тут? Можливо, у

нас є знайомі тут і навіть друзі.
ІІ. Оголошення теми, мети, епіграфів уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.


  1. Учитель. На минулому уроці ми з вами прочитали новелу

„ Останній листок”.

Поділіться враженнями від прочитаного. Що ви

подумали одразу ж після останнього прочитаного

рядка.
( Висловлювання учнів )


  • Шкода Бермана, він виявився справжньою людиною

  • Це було дуже несподівано: як прикро, що його ніхто не цінував і не розглядів у ньому велику душу

  • Що новела незакінчена. Берман помер , художниці живуть, як вони сприймають самопожертву друга; чи оцінять вони її належно




  1. Опрацювання елементів теорії літератури. Робота зі схемою

„ Новела”.


  1. Учитель. У Б. Окуджави є такі рядки:


Святая наука- розслышать друг друга, сквозь ветер на

все времена”

Отже, можна слухати, і не чути. Давайте вслухаємось і

почуємо, що хотів сказати О. Генрі:

Звучить Прелюдія №4 Шопена. Подальша розмова на фоні

музики.


  1. Бліц – опитування:




    • Як познайомилися Сью і Джонсі?

    • Що об’єднує дівчат?

    • Як автор описує причину і початок хвороби Джонсі?

    • Чому автор пише слово „ Пневмонія” з великої літери і називає хворобу паном?

    • Чому пневмонія почала перемагати дівчину?

    • Чому хвороба вразила Джонсі, а не Сью?

    • Чому лікар вирішив, що у Джонсі немає шансів на одужання?

    • Чому Джонсі пов’язала свою долю із плющем?

( Це єдине живе сотворіння, яке вона бачить крізь вікно. Плющ в’янув поступово від холоду і осені, так само як Джонсі від хвороби. Вона вважає, якщо не можна зупинити осінь, то неможливо зупинити і хворобу. В античній літературі плющ символізує безсмертя і буяння життя. )


  1. Перегляд уривка кінофільму „ Останній листок”.




  1. Учитель. Молода, красива дівчина, яка мріє намалювати

Неаполітанську затоку, вирішила померти,

захворівши на пневмонію, яку можна було б
вилікувати. Чому? Вона ж не каліка. Молодість і

смерть – антоніми.
Леся Українка терпіла фізично, але писала:

Ні, я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні.

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу – геть думи сумні
Людмила Лежинська – волинська поетеса, з дитинства не рухалась, але писала:

Виважую слова, як те зерно,

Бо я жива, жива, жива,
Ніна Опанасенко – поетеса з Білої Церкви, більше 40 років щодня, щохвилини бореться за право жити на землі, але пише:

Ох, цей непроханий важкий

Осінній дощ і хмар полки


  1. Рефлексія.




  • Яку роль відіграє опис дощу в новелі О. Генрі?

Учитель. Японське прислів’я говорить:

Перлина любить ховатися в непоказаній оболонці”

  • Якого героя новели стосуються ці слова?




  1. Робота з текстом.

Зачитати опис зовнішності Бермена.


  1. Бесіда:

  • Яке враження справив на вас Берман?

  • Чому автор називає Бермана невдахою?

  • Як поставився Берман до розповіді Сью про хворобу Джонсі?

  • Яку мрію мав Берман?

  • Чи є у нього шанс створити шедевр?




  1. Словникова робота:

Шедеври створюють генії. Що таке шедевр?

Шедевр – твір, що є вищим досягненням мистецтва, майстерності.


  1. Демонстрація скульптури „ Мойсей ” Мікеланджело.

Що може бути спільним у нього і Бермана?

( Борода )

  1. Бесіда. Благородний вчинок Бермана.

  • Чому Джонсі стало краще?

  • Що трапилося з Берманом?

  • Як можна оцінити його вчинок і чому?

  • Яку заповідь своїм вчинком стверджує Берман?

( Заповідь любові: „ Люби ближнього свого, як себе самого.”)


  1. Проблемні питання:

  • Для чого Берман жертвував собою?

  • Що змусило його вчинити саме так?




  1. Робота в парах.

Складання асоціативного куща:

  • Берман – невдаха

  • Берман – герой




  1. Учитель. Берман, маючи тіло карлика, виявив душу велетня.




  1. Літературні загадки. Відгадайте, хто вони?

Відгадайте героїв, які заради інших, готові віддати своє життя.

  • Зевс суворо наказав охороняти божественний вогонь, але непокірний титан, співчуваючи людям, викрав іскру

( Прометей )

  • Ця героїня залишила теплий будинок і люблячу бабусю, бо відчувала, що хтось дуже потребує її допомоги

( Герда )

  • Цей хлопчик дуже боявся, але виступив на суді, бо постраждав би невинний

( Том Сойєр )


  1. Вправа „ Мікрофон ”.




  • Гадаєте, чи можна вважати кінець оповідання щасливим?

  • Чому автор, створюючи розповідь, не залишив Бермана живим?

( Смерть Бермана підносить добро, безкорисливість, самопожертву на найвищий рівень людських стосунків).


  1. Розповідь вчителя легенди про любов до ближнього.




  1. Складання віночка роздумів.



IV. Закріплення вивченого матеріалу.


  1. Хто в оповіданні спорідненні душі?

  2. Зачитування листа – поради Джонсі.

  3. Читання учнем вірша Ліни Костенко „ Вірші з варіаціями”.

  4. Зачитування учнями власних віршів.

  5. Прийом „ Кошик”

У млинок:

На смітник:

У валізу:
V. Домашнє завдання:

Прочитати новелу В. Стефаника „ Кленові листки”.
Коли впав останній листок

Сердитий осінній вітер

Завивав в обіймах плюща,

Зриваючи листя сердито,

З старого, старого куща.
І сльозами стікала надія

По маленькій свічці життя.

Картин твоїх недописана мрія,

Манила тебе в небуття.
Та не здався листок у віконці.

Художник старий на стіні

Найкращу картину у світі

Написав у своєму житті.
Малюнок із жовтої фарби.

Життя – останній листок.

У ній народилась надія,

Коли впав осінній листок.

З. Воробець

Схожі:

Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі
Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Конспект уроку-презентації з української літератури в 6 класі на...
НВК "ЗОШ І-ІІІст. №1-гімназія" – м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області
Урок світової літератури у 5 класі Девда Марія Іванівна учитель світової...
Мета: ознайомити учнів із самобутньою культурою Японії, розвивати навички самостійного пошуку потрібної інформації, вміння донести...
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі
Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці...
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ...
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності...
Урок світової літератури у 8 класі на тему: «Франческо Петрарка майстер сонета.»
Ф. Петрарки; розвивати навички виразного читання ліричних творів; самостійно готувати повідомлення;вчити учнів працювати в групах...
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: «Людина починається з добра»
Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб, визначати...
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку
Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації
Конспект уроку в 8 класі на тему: “Боротьба українського козацтва...
Мета уроку: навчальна пояснити, чому перші два десятиліття XVII ст називають “добою героїчних походів” українського козацтва; охарактеризувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка