КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З ЦІЛИМИ І ДРОБОВИМИ ЧИСЛАМИ


Скачати 67.16 Kb.
НазваКОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З ЦІЛИМИ І ДРОБОВИМИ ЧИСЛАМИ
Дата11.12.2013
Розмір67.16 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Математика > Конспект







КОНСПЕКТ УРОКУ

В 6 КЛАСІ

тема:

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З ЦІЛИМИ І ДРОБОВИМИ ЧИСЛАМИ








Підготувала

вчитель математики

Прилуцької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

Прилуцької міської ради

Чернігівської області

Мамич Світлани Леонідівни


2012-2013
Тема. Розв’язування задач і вправ на всі дії з цілими і дробовими числами.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання про звичайні дроби; закріпити і вдосконалювати навички виконувати дії з цілими і дробовими числами; розвивати обчислювальні навички; логічне мислення учнів; навички самоконтролю і самооцінки досягнутих знань; вміння працювати в парах; виховувати увагу, активність, самостійність.

Тип уроку: урок-подорож

Обладнання: ПК, проектор.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Гра «Знайди помилку»

Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють.

Завдання 571

а)

б)

в) 3,1.

Завдання 577

а) ; б) ; в) ; г) .

Завдання 582

  1. (км) – відстань, яку пройшов перший пішохід;

  2. (км) – відстань, яку пройшов другий пішохід;

  3. (км/год) – швидкість другого пішохода

Відповідь: 9,525 км/год.



  1. Усні вправи (фронтальна робота)

  1. Назвіть число, обернене до дробу: ; ; ; 0,7.

  2. Поділіть центральне число на число в кружечку.

  3. Знайдіть таке х, щоб рівність була правильною.

а) ; б) ; в) х : х = 1.

ІІІ. Оголошення теми і мети

Ми закінчуємо вивчення теми «Звичайні дроби». Ця тема в шкільному курсі математики займає одне з найважливіших місць, оскільки на протязі життя ми постійно зустрічаємося з дробами. Сьогодні на уроці ми повинні повторити цю тему, закріпити вміння виконувати завдання на всі дії з дробами. Сьогоднішній урок – це урок-подорож по різним станціям,тому бажаю вам успіху в подоланні всіх труднощів.
ІV. Розв’язування задач і вправ
1станція «Питання - відповідь»

  1. Як називаються числа, зображені двома натуральними числами, відокремленими горизонтальною рискою.

  2. Який дріб називають правильним?

  3. Який дріб називають неправильним?

  4. Що означає чисельник дробу?

  5. Що означає знаменник дробу?

  6. Сформулюйте основну властивість дробу.

  7. Що означає скоротити дріб?

  8. Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?

  9. Як порівняти два дроби з однаковими чисельниками?

  10. Що більше 1 чи правильний дріб?

  11. Що більше 1 чи неправильний дріб?

  12. Сформулюйте правило додавання дробів з різними знаменниками?

  13. Сформулюйте правило множення дробу на натуральне число.

  14. Що є добутком двох дробів?

  15. Чому дорівнює добуток будь-якого дробу і числа 0?

  16. Як помножити два мішані числа?

  17. Сформулюйте правило ділення дробів.

  18. Як знайти дріб від числа?

  19. Як знайти число за дробом?

  20. Які числа називають взаємно оберненими?



2 станція «Третій зайвий»

Вибери зайве, поясни чому.

1.) ; (зайвий 8/3 тому, що він неправильний)

2.) (зайвий 1/3 тому, що він нескоротний)

3.) (зайвий 1/9 тому, що 5/9 і 9/5 взаємно обернені)

4.) (зайвий 1/5 тому, що 25/100 = 1/4 )
3 станція «Історична»

Дроби з’явилися в глибокій давнині. Під час розподілу здобичі, при вимірюванні величин, та в інших схожих випадках люди зустрілися с необхідністю ввести дроби. У зв’язку з цим почали використовувати вислови: половина, третина, два с половиною. Звідки можна було зробити висновок, що дробові числа виникли як результат вимірювання величин.

Стародавні єгиптяни вже знали, як поділити 2 предмета на трьох, для цього числа – 2/3 - у них була спеціальна позначка. Між іншим, це був єдиний дріб в чисельнику якого не стояла одиниця – всі решта дроби обов’язково мали в чисельнику одиницю (так звані основні дроби): 1/2; 1/3; 1/28; … . Якщо єгиптянину потрібно було використати інші дроби, він представляв їх у вигляді суми основних дробів.

У стародавньому Вавилоні віддавали перевагу дробам зі знаменниками 60. Римляни також користувалися лише одним знаменником, що дорівнював 12. Окреме місце займали дроби… справа в тому, що в давнину окремою арифметичною операцією вважали подвоєння та поділ навпіл.

Людство пройшло через багато варіантів запису дробів, поки не прийшло до сучасного.


2

1

3
Спочатку в записі дробів не використовувалася дробова риска, наприклад число записувалося так :

Дробова риска з’явилася лише в 1202 році у італійського математика Леонардо Пізанського. Він ввів слово дріб. Назви чисельник та знаменник ввів в 13 столітті Максим Плануд – грецький монах, вчений, математик.

Сучасну систему записів дробів створили в Індії. Там писали знаменник зверху, а чисельник - знизу, і не писали дробової риски. А сучасний запис дробів ввели араби.

Дроби на Русі в XVII столітті називали долями, пізніше «ламаними числами». В давніх рукописах знаходимо наступні назви дробів:

1/2 - половина, полтина

1/3 – третина

1/4 – четь

1/6 – пів-третина

1/8 – пів-четь

1/12 –пів-пів-третина

1/16 - пів-пів-четь

1/24 – пів-пів-пів-третина (мала третина)

1/32 – пів-пів-пів-четь (мала четі)

1/10 - десятина

Дії з дробами в середні віки вважалися самою важкою областю математики. Такий висновок можна зробити з наступного факту. У нас є приказка: «Потрапив у глухий кут», у німців і досі в ходу приказка: «Потрапив у дроби». Обидві ці приказки означають одне й те саме: людина потрапила у безвихідне положення.


4 станція « Ти мені – я тобі»

На дошці записані приклади. Серед них є правильні, є неправильні. Ваша задача – за допомогою символів накреслити схему за наступним правилом: якщо приклад правильний ставимо ^ , якщо неправильний - . В результаті у вас повинна утворитися деяка геометрична фігура. На виконання завдання дається 10 хвилин.


1) 5 + 4= 9 ()

2)7 3 = 23 (23)

3) (36)

4) 1 (1)

5) = ()

6) 6 + 4 = 10 (11)

7) ()

8) ()

9) 5 = ()

10) ()

11) ()



Обміняйтеся зошитами з сусідом і перевірте свої відповіді з правильною відповіддю на дошці: -^^-^-^^-^^ .

Критерії оцінювання – за кожну правильну відповідь 1 бал
5 станція « Станція завдань»

Завдання 476


а)

1) ;

2) ;

3)

4) .

б) 1 : 1,2 + 4

1) 1 : 1,2 = 1 :;

2)

3) 1,9 = ;

4)



Задача 540

Було - ? грн.

Витратив - ? грн.,

Залишилось - 2,1 грн.

  1. 1 - - становить 2,1 грн.;

  2. 2,1: = 2,7(грн.) – було в учня;

Відповідь: 2,7 грн.
Задача 549

? га, 100 %

  1. 100 – (40 + 35) = 100 – 75 = 25 (%) зорав ІІІ трактор;

  2. 25% = 0,25

90 : 0,25 = 360 (га) – площа поля;

Відповідь: 360 га.
6 станція « Підсумкова»

Ось і закінчилась наша подорож. Я сподіваюсь, що сьогоднішній урок був для вас цікавим і повчальним. А закінчити його я хочу словами видатного письменника Л. Толстого : «Людина подібна до дробу: в знаменнику – те, що вона про себе думає, в чисельнику – те, що є насправді. Чим більше знаменник – тим менше дріб.»
V. Домашнє завдання
Повторити п.12-14, завдання 476 (в,г); 477 (в,г); 539; 544

Схожі:

УРОК 132. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ Мета
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа». По­вторити розв'язування основних типів задач
Урок №38 Тема. Розв'язування задач на всі дії з дробами Мета: підготувати учнів до
...
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ
Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач
...
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
«Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних...
Тема: Закріплення таблиці множення числа Розв’язування вправ і задач на дії різного ступеня

УРОК 107. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
Тема уроку. Розв'язування задач на застосування векторів. Мета уроку
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач
Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка