Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку


Скачати 106.73 Kb.
Назва Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку
Дата 25.10.2013
Розмір 106.73 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Урок - гра з геометрії в 8 класі.

Тема уроку: Узагальнення теми

«ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ»

Мета уроку:

  • повторити і узагальнити матеріал по темі «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних задач; перевірити знання учнів з метою корекції;

  • розвивати уважність, зорову пам’ять, логічне мислення, інтуїцію, вміння встановлювати зв’язки між предметами, математичну мову, комунікативні компетенції;

  • виховувати дисциплінованість, повагу один до одного, свідомі мотиви навчання, позитивне відношення до знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, картки, презентація до уроку.

Тип уроку: урок корекції та узагальнення знань у формі дидактичної гри.

Автор - Ніценко Людмила Олександрівна,

вчитель математики СЗОШ №12 м. Хмельницького

Предмет (математика, урок геометрії)

Клас - 8

Тема - «Подібність трикутників»

Тип уроку - урок корекції і узагальнення знань у формі дидактичної гри «Інтелектуальні гонки»

Час - 45 хвилин

Обладнання уроку: комп’тер, проектор, екран, презентація.

Авторский медіапродукт

  1. Середа - Microsoft Office PowerPoint

  2. Вид медіапродукта - презентація

  3. Структура презентації:




Структурні елементи

Час

слайда

1

Організаційний момент

3 хвилини

1 - № 2

2

Актуалізація опорних знань:

  • перша гонка «Далі..., далі..., далі»;

  • друга гонка «Ти-мені, я-тобі».

10 хвилин 7 хвилин

3 - 7 №8

3

Актуалізація міжпредметних зв’язків:

  • третя гонка «В минуле на машині часу»;

  • четверта гонка «Замороки з горщечка».

  1. хвилин

  2. хвилин

9 - № 10 № 11 -№ 12

4

Корекція знань по темі - п’ята гонка

«Ти і тільки ти»

10 хвилин

13 - № 14

5

Підведення підсумків

4 хвилини

15-№16

6

Інтернет - джерела




17-№ 16







Хід уроку.


  1. Організаційний момент (Слайд 1). (З хв.)

Урок- гра: «Інтелектуальні гонки».

-Вчитель звертає увагу учнів на вислів відомого французського вченого , математика і фізика, Блеза Паскаля: «Об ’ект математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим». -Структура гри (Слайд 2).

  1. Актуалізація опорних знань

  • Перша гонка «Далі,... далі,...далі» (10 хв.) (Слайди 3-7)

Питання до першої команди:

  1. Як продовжити твердження, щоб воно стало правильним: «Якщо два кути

одного трикутника...»

(Від. «...рівні двум кутам другого трикутника, то такі трикутники подібні»).

(Слайд 3).

  1. Дано: АВСD - паралелограм. Знайти подібні трикутники і довести що вони подібні, (мал. 1,слайд 4).

(Від.  АВF ~  АDК за І ознакою, за двома кутами.)

  1. Дано:  АВС ~  МNК. Знайти х, у. (мал.З, слайд 5)

(Від. х=6; у=2)

  1. Дано: ВС || АD). Залишить пропорційні відрізки, (мал. 5, слайд 6).

(Від. АВ:СD=АС:АD=ВС:АС)

  1. Дано: МNКF - прямокутник, (мал.7, слайд 7). Скільки є подібних трикутників?

(Від. 4).

Питання до другої команди:

Продовжить фразу так, щоб твердження було правильним: «Катет прямокутного трикутника є ...»(Слайд 1)

(Від. «...середнім пропорційним гіпотенузи і проекції цього катета на гіпотенузу»)

  1. Дано DE || АС. Знайти: х. (мал.2, слайд 4).

(Від. х=4).

  1. Дано: DC АВ, АЕ ВС. (мал, слайд 5.) Вірно чи ні, що  BAE ~  BCD. (Від. так).

  2. Дано: АВ:СВ = ВР:ВК. (мал.6, слайд 6). Знайти рівні кути, якщо вони є.

(Від. ВКР=ВСА; ВРК=ВАС)

5.Чи подібні трикутники? (мал.8, слайд 7.)

(Від. так)




?
Перехі до знаку на слайд «Підведення підсумків» для запису результатів гонки. По знаку здійснюється виход зі слайда «Підведення підсумків» до слайду «Структура гри».

  • Друга гонка «Ти - мені, я - тобі» (Слайд 8) (7хв.)

Учні самостійно вдома готовлять по три теоретичних питання, які вчитель перевіряє раніше.

  1. Актуалізація міжпредметних зв’язків

  • Третя гонка «В минуле на машині часу» (Слайд 9) (5 хв.)

Коротке повідомлення про Фалеса ( учень біля дошки).

Фалес Мілеський

Використання подібних фігур зустрічається в Вавілоні та Єгипті раніше,ніж було визначено подібність. Ідея подібності розвивалась в різних країнах паралельно і виникла з потреби розв’язувати задачі на визначення розмірів недоступних предметів і відстаній до них. Відомо, що в кінці VII- поч. VI ст. до н. е. в м. Мілет, що в Греції, жив відомий астроном і математик Фалес Мілеський. Він вперше довів теореми про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника, рівність вертикальних кутів, про пропорційні відрізки . Фалес першим почав гру «Доведи», яка тягнеться і досі, і в яку грають всі математики. Він знайшов спосіб

*•

визначення відстані від берега до корабля , визначив висоту Єгипетської піраміди

за довжиною її тіні , використавши подібність трикутників. Фалес міркував так. Сонце від Землі дуже далеко, тому проміні від нього можна вважати паралельними. Поряд з пірамідою він встановив вертикально жердину. Фалес стверджував , що довжина тіні піраміди відноситься до довжини тіні стовпа, як висота піраміди до висоти стовпа.

Учитель. (Слайд 10.) Обчислити висоту піраміди, якщо:

висота жердини - 4 ліктя; довжина тіні жердини - 5 ліктів; довжина тіні піраміди - 200 ліктів.

Розв’язок: СВ:КЕ=АВ:ДЕ; 5:200=4:Х; Х=160 ліктів.


~

Фізкультхвилинка: знак

  • Четверта гонка «Замороки з горщечка» (Слайд 11-12) (6хв.)

Задача 1. За способом Жуля Берна (мал. 10, слайд 11.)

Звукове супроводження слайда №11 - шум моря.

З уроків зарубіжної літератури ви знайомі з відомим французьким письменником Жулем Берном. Він написав чудові романи. Один з них - «Таємничий острів».

Один учень читає уривок з роману.(1 частина, розділ чотирнадцятий: Висота гранітної скелі.)


1

3

500

15

10

х

15

500



(Від. = ; х = = 333 (футам)).
Задача 2. (мал. 11, слайд 12.) За способом лісорубів визначення висоти дерев, доступ до яких недоступний.

Звукове супроводження слайда №12 - співи птахів.

Іноді неможливо виміряти великий об’єкт, або він недоступний. Існує спосіб, який використовують лісоруби для визначення висоти дерев. Вони використовують прилад для побудови кута зору (як видно з малюнка). Людина два рази, відповідно до малюнка, напрямляє кут зору для сполучення кінця приладу із верхівкою дерева.

(Від. З подібності BFA і MFN => AF=H; ВСА ~ DCE => АС = 2Н

=

FC = 2Н - Н = Н => ВС = FC + h, де h - ріст людини).

Капітани команд тягнуть номери задач з горщечка .

  1. Корекція знань по темі.

  • П’ята гонка «Ти і тільки ти» (Слайди 13-14) (10 хв.) (індивідуальний конкурс)

  1. Дано: BD || АЕ (мал. 12, слайд 13)

Назвіть пари подібних трикутників.

(Від. CMD ~ CFE, ВСМ ~ ACF, ВМО ~ EFO, MOD ~ FOA,

BDO ~ ЕАО, BCD ~ АСЕ.


a+b

2

AB

2
Дано довжини відрізків: а і b (слайд 13). Побудувати за допомогою циркуля і лінійки відрізок х = ab, де х - середнє пропорційне довжин двох відрізків а і b.

(Від. Побудувати коло з радіусом R і центром О . AO = OB = R = =

АВ -діаметр, АС = а, СВ = b, СК АВ; СК = х = ab. К - точка перетину перпендикуляра і кола. Центр кола, описаного навколо прямокутного трикутника лежить на середині гіпотенузи).

  1. АС^О м , ОК=1,8 м, КС= 3 м. Знайти АВ.


ab

c
Дани довжини відрізків: а, Ь, с (Рис. 14, слайд 14). Як побудувати відрізок х =
(х називають четвертим пропорційним).


x

a

b

c


(Від. = , продовжить відрізок довжини «а» до перетину з однією з

паралельних прямих).

  1. АD = І5cм, BD = 4cм, DO = 5cм. Знайти ВС.

  1. Підведення підсумків (4 хв.) (Слайди 15-16)

Підраховуємо бали, вибіраємо кращих гравців, виставляємо оцінки.

Схожі:

Урок геометрії у 7 класі Тема уроку
Обладнання: таблиця, рисунки до задач; роздатковий матеріал для парної роботи, групової роботи, тестової самостійної роботи, подачі...
Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
УРОК ГЕОМЕТРІЇ В 9 КЛАСІ ТЕМА: Сума кутів опуклого многокутника
Фігура А1 А2 … Аn, яка складається з точок А1, А2, … Аn, і відрізків А1 А2, А2 А3, … Аn-1 Аn, що сполучають їх називається
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок геометрії у 8 класі. Тема: Подібні трикутники
Мета: Ознайомити учнів з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження...
УРОК 3 Тема уроку
Мета уроку: Познайомити учнів з основними теоремами про гра­ниці. формування умінь учнів у знаходженні границь деяких функцій
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка