УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ


Скачати 29.03 Kb.
НазваУРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ
Дата14.04.2013
Розмір29.03 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Астрономія > Урок

Тема 3. Декартові координати на площині

УРОК № 30

Тема уроку. Розв'язування вправ.

Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач.

Тип уроку: комбінований.

Наочність і обладнання: таблиця «Декартові координати і вектори на площині» [13].

Вимоги до рівня підготовки учнів: застосовують вивчені формули і рівняння фігур до розв'язування задач.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Перевірити правильність виконання домашніх завдань за запи­сами, зробленими на дошці до початку уроку.

Задача 1. Розв'язання

Оскільки шукана пряма у = ах + с проходить через точки А і В, то:

а) Отже, у = х — шукана пряма.

б)

Отже, у = - х - 1 — шукана пряма.

Відповідь, а) у - х = 0; б) у + х + 1 = 0.

Задача 2 (рис. 144).



Рис. 144

ІІ. Розв’язування задач

  1. Знайдіть периметр і площу прямокутного трикутника, утво­реного при перетині осей координат з прямою, заданою рів­нянням 2х + 3у = 6.

  2. Запишіть рівняння прямої, графік якої проходить через точки:

а) А(1; -2) і В(3; 2); б) А(-1; 7) і В(-1; 4); в) А(4; -3) і В(4; 4).

  1. Запишіть рівняння кожної із прямих, графіки яких зображені на рис. 145.

  2. Знайдіть точку перетину прямих, за­даних рівняннями:

а) х + 2у + 3 = 0, 4х + 5у + 6 = 0;

б) 3х – у – 3 = 0, 2х + у – 8 = 0.

  1. Доведіть, що прямі, задані рівняння­ми y = kx + b1 і y = kx + b2, якщо b1 b2, паралельні.

Доведення

Припустимо, прямі не паралельні й перетинаються в деякій точці (х0; у0). Оскільки точка належить кожній із прямих, то маємо: Віднімаючи ці рівняння почленно, дістанемо 0 = b1 b2, а це суперечить умові (b1 b2). Отже, ці прямі паралельні.

  1. Доведіть, що три прямі х + 2у = 3, 2х у = 1 і 3х + y = 4 пере­тинаються в одній точці.

  2. При яких значеннях с пряма х + у + с = 0 і коло х2 + у2=1:

а) перетинаються; б) не перетинаються; в) дотикаються?

  1. Запишіть рівняння прямої, що проходить через точку А(1; 1) і паралельна прямій у = 2х 3.

  2. Запишіть рівняння прямої, яка перпендикулярна до прямої у = х 1.

Розв’язання

Даній прямій належать точки А(0; - 1) і В(1; 0). Запишемо рівняння прямої, яка проходить через середину відрізка АВ і пер­пендикулярна до АВ. Нехай (х; у) — змінні координати шуканої прямої, тоді (x 0)2 + (y + 1)2 = (x 1)2 + (у – 0)2 або х2 + у2 + 2у + 1 = х2 – 2х + 1 + у2, звідси 2у = -2х, тоді у = -х — шукана пряма. Шу­кана пряма не єдина, будь-яка пряма у = + с перпендикулярна до прямої у = х – 1.

Відповідь. у = -х + с.
ІІІ. Самостійна робота

Самостійну роботу навчального характеру можна провести за посібником [14], тест 11 «Рівняння прямої».
IV. Домашнє завдання

  1. Підготуватися до тематичної контрольної роботи з теми «Декартові координати на площині».

  2. Розв'язати задачі.

  1. Знайдіть точку перетину прямих, заданих рівняннями 4х + 5у + 3 = 0 і 4х – 2у – 6 = 0.

  2. Скільки спільних точок має коло (х + 6)2 + (у – 4)2 = 25:

а) з віссю Ох; б) віссю Оу; в) прямою у = 8; г) прямою х = -1?
V. Підбиття підсумків уроку

Запитання до класу

Що нового ви дізналися при вивченні теми «Декартові коор­динати на площині»?



РоРоганін О.М. Геометрія 9клас: Розробки уроків Урок № 30

Схожі:

Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач
...
УРОК 22 Тема уроку
Мета уроку: Формування умінь учнів застосовувати основну вла­стивість первісної до розв'язування вправ
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем...
Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання
КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ...
Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ
Мета: формувати в учнів уміння й навички за­стосовувати теореми 1 і 2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне...
УРОК 56 Тема уроку
Фронтальна бесіда за запитаннями №№10—14 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIV та обговорення резуль­татів розв'язування...
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків...
Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати...
Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкид­ній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють пра­вильність...
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка