УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5


Скачати 37.49 Kb.
Назва УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5
Дата 28.10.2013
Розмір 37.49 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 2. ВЕЛИЧИНИ. ВИРАЗИ. ФОРМУЛИ. РІВНЯННЯ

УРОК 19

Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота № 5.

Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мис­лення учнів шляхом розв'язування задач творчого характеру.

План уроку

  1. Актуалізація опорних знань

  2. Вивчення нового матеріалу

  3. Закріплення матеріалу

  4. Самостійна робота № 5

  5. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Актуалізація опорних знань відбувається в процесі напівписьмового або усного розв'язування вправ із підручника.

[1]: № 271, 273, 275.

[2]: № 406 – 408, 411, 416.
II. Вивчення нового матеріалу

Пояснення нового матеріалу учитель проводить згідно з під­ручником, звертаючи увагу на основні формули, — їх учителю слід записати на дошці, а учням у зошитах:

s = vt; v = s : t; t = s : v; PKB = 4a; SKB = a2; PΔ = a + b + c;

Рпрям = 2·(а + b); Sпрям = ab; a = Sпрям : b або b = Sпрям : a.
III. Закріплення матеріалу

Розв'язування вправ

Для виконання вправ учитель одного за одним викликає до дошки декількох учнів.

[1]: № 257, 259, 261, 267, 269.

[2]: № 394, 395, 400, 402, 404.
IV. Самостійна робота № 5

Варіант 1

1°. Подайте:

а) 4 м 5 см у сантиметрах; б) 4023 м у кілометрах і метрах.

2°. Знайдіть значення виразу 42 – 87 : 3 + 21.

3°. Знайдіть значення виразу 7420 : х + 29, якщо х = 7.

4. Поїзд ішов 3 год зі швидкістю v км/год. Який шлях пройшов
поїзд? Обчисліть шлях, пройдений поїздом, якщо v = 18.

5. Пішохід пройшов 10 км за t год. Якою була швидкість пішо­хода? Обчисліть швидкість пішохода, якщо t = 2.

6. У залі для глядачів кінотеатру в кожному ряді р місць, а кіль­кість рядів на 2 менша, ніж кількість місць у ряді. Скільки всього місць у залі для глядачів?

7*. Складіть вираз для розв'язання задачі.

Купили 2 коробки шоколадних цукерок і 3 коробки караме­льок. У кожній коробці 20 шоколадних цукерок, а карамельок на h штук більше. Скільки цукерок в усіх коробках?
Варіант 2

1°. Подайте:

а) 5 км 32 м у метрах; б) 702 дм у метрах і дециметрах.

2°. Знайдіть значення виразу 2003 – 96 : 32 + 124.

3°. Знайдіть значення виразу 581 – (202 + k), якщо k = 7.

4. Який шлях пройшов поїзд за 6 год, якщо він ішов зі швид­кістю т км/год? Обчисліть шлях, пройдений поїздом, як­що т =60.

5. Велосипедист проїхав 54 км зі швидкістю v км/год. Скільки часу їхав велосипедист? Обчисліть час, витрачений на поїздку, якщо v = 18.

6. На ділянці посадили k рядів розсади капусти. Кількість рос­лин у кожному ряді на 5 більша, ніж кількість рядів. Скільки всього розсади капусти посадили на ділянці?

7*. Складіть вираз для розв'язання задачі.

У саду зібрали 5 ящиків яблук і 3 кошики груш. У кожному ящику т кг яблук, а в кожному кошику груш на 3 кг менше, ніж яблук у ящику. Скільки всього зібрали фруктів?
Варіант 3

1°. Подайте:

а) 3 м 2 см у сантиметрах; б) 1023 м у кілометрах і метрах.

2°. Знайдіть значення виразу (1027 – 497) : 53 + 13.

3°. Знайдіть значення виразу х : 43 + 64, якщо х = 860.

4. Пішохід ішов 7 год зі швидкістю и км/год. Знайдіть шлях пі­шохода. Обчисліть шлях, пройдений пішоходом, якщо v = 5.

5. За 3 год автобус проїхав т км. Яка швидкість автобуса? Обчис­літь швидкість автобуса, якщо т = 153.

6. У коробці п рядів цукерок. У кожному ряді кількість цукерок на 11 більша, ніж кількість рядів. Скільки цукерок у коробці?

7*. Складіть вираз, для розв'язання задачі.

Для розливу варення приготували с дволітрових банок, а три­літрових на 5 менше. Скільки літрів варення розлили в усі банки, якщо вважати, що банки заповнювалися до краю?
Варіант 4

1°. Подайте:

а) 13 дм 5 см у сантиметрах; б) 14 020 дму кілометрах і метрах.

2°. Знайдіть значення виразу 396 – 180 : 36 + 67.

3°. Знайдіть значення виразу 1818 : х + 99, якщо х = 18.

4. Відстань між містами s км. За який час подолає цю відстань автобус, що їде зі швидкістю 65 км/год? Знайдіть час, витра­чений автобусом на поїздку, якщо s = 130.

5. Страус біг 25 хв зі швидкістю v м/хв. Який шлях подолав страус? Обчисліть шлях, який подолав страус, якщо v = 750.

6. У залі для глядачів кінотеатру т рядів, а кількість місць у кож­ному ряді на 6 менша, ніж кількість рядів. Скільки всього місць у залі для глядачів?

7*. Складіть вираз для розв'язання задачі.

У пасажирському поїзді 5 м'яких вагонів і 12 купейних. У м'я­кому вагоні k місць, а в купейному — на 8 місць більше, ніж у м'якому. Скільки всього місць у цьому поїзді?
V. Домашнє завдання

Вивчити формули, записані в зошиті.

[1]: № 260, 262, 264, 268, 270, 272.

[2]: № 393(6), 401, 403, 405, 409, 410.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК
Тема. Функції і формули в середовищі
Мета: ознайомлення та робота з функціями і формулами Excel, використання логічних функцій та їх застосування
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота
Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;...
Обчислення за хімічними формулами
Задачі на обчислення відносної молекулярної маси і визначення масової частки елементів у речовині
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.)
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
УРОК 7 Тема. Відсоткові розрахунки. Формули простих і складних відсотків
Мета: пригадати задачі на відсотки, ознайомити учнів з правилами обчислення складних відсотків, продовжувати розвивати логічне мислення,...
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ
УРОК 114. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета
Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка