УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25


Скачати 33.61 Kb.
Назва УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25
Дата 28.06.2013
Розмір 33.61 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР

УРОК 120

Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота № 25.

Мета: Формування навичок розв'язування задач на відсоткові розрахунки; діагностика якості засвоєння матеріалу; розвиток логічного мислення учнів.

План уроку

  1. Перевірка домашнього завдання

  2. Вивчення нового матеріалу

  3. Закріплення матеріалу

  4. Самостійна робота № 25

  5. Підсумок уроку

  6. VI. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Учитель пропонує правильні розв'язування вправ із домашньо­го завдання на дошці. Учні перевіряють свої роботи, коментують розв'язки. Учитель повертає зошити з перевіреним попереднім до­машнім завданням і детально коментує результати, зупиняється на типових помилках з метою підготувати учнів до самостійної роботи.
II. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником

Учні ще раз повторюють правила знаходження відсотків числа та числа за його відсотками.

Розв'язування вправ на осмислення матеріалу

Учні детально розглядають розв'язування задач:

  1. Скільки відсотків доби становлять: 12 годин; 6 годин; 24 годин; 36 годин; 18 годин?

  2. Скільки відсотків години становлять: ЗО хвилин; 6 хвилин;
    15 хвилин; 3 хвилини; 12 хвилин; 45 хвилин; 120 хвилин?


III. Закріплення матеріалу

Учні розв'язують вправи в зошитах, які учитель роздав на по­чатку уроку, і демонструють відповіді на планшетах.

Знайдіть 51 % від 420 кг; 99 % від 56 км, 102 % від 50 см, 340 % від 10 к.
IV. Самостійна робота № 25

Виконується в зошитах з ще не перевіреним учителем домашнім завданням.

Варіант 1

1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу:

а) 7%; б)18%; в) 135%; г)2,4%.

2°. Подайте у відсотках десятковий дріб:

а) 0,52; б) 2,7; в) 1,6; г) 0,07; д) 0,018.

3°. Знайдіть:

а) 15 % від 80 грн; б) 3,5% від 1200 кг; в) 120 % від 12 м.

4°. Знайдіть число, 20 % якого становлять 7.

5. Зі 105 випускників школи 80 % стали студентами вищих на­вчальних закладів. Скільки учнів стали студентами ВНЗ?

6*. У Національному політехнічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ») студенти навчаються за багатьма спеціальностями. Відомо, що 18 спеціальностей становлять 25 % від кількості всіх спеціальностей, які опано­вують студенти. Скільки спеціальностей пропонує університет для тих, хто бажає навчатися?
Варіант 2

1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу:

а) 9 % ; б) 24 %; в) 180 %; г) 3,2 % .

. Подайте у відсотках десятковий дріб:

а) 0,36; б)1,4; в) 0,02; г)3,9; д) 0,041.

3°. Знайдіть:

а) 20 % від 35 м; б) 2,5 % від 1000 грн; в) 120 % від 4,8 т.

4°. Знайдіть число, 15 % якого становлять 750.

5. У саду 360 дерев, 25 % від цієї кількості становлять вишні та черешні. Скільки вишневих і черешневих дерев у саду?

6*. Купили сир і ковбасу, причому за сир заплатили 24,3 грн, що становить 60 % від вартості всієї покупки. Скільки коштує вся покупка? Скільки гривень заплатили за ковбасу?
Варіант З

1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу:

а) 4 %; б) 41 %; в) 170 % ; г) 8,4 % .

2°. Подайте у відсотках десятковий дріб:

а) 0,48; б) 4,7; в) 0,07; г) 1,4; д) 0,024.

3°. Знайдіть:

а) 116 % від 540 га; б) 24% від 310 л; в) 12,5 % від 400 грн.

4°. Знайдіть число, 25 % якого становлять 48.

5. Градусна міра кута PQR становить 45 % від градусної міри розгорнутого кута. Чому дорівнює градусна міра кута PQR?

6*. Для виконання 16 % роботи потрібно 48 хвилин. Скільки часу необхідно для виконання всієї роботи разом із підготовчими заходами, якщо відомо, що власне робота становить 40 % часу, необхідного для підготовчих заходів? Скільки часу триває під­готування?
Варіант 4

1°. Подайте відсотки у вигляді десяткового дробу:

а) 2 %; б) 88 %; в) 135 %; г) 7,85.

2°. Подайте у відсотках десятковий дріб:

а) 0,57; б)6,8; в) 0,03; г) 1,1; д) 0,016.

3°. Знайдіть:

а) 210 % від 40 кг; б) 36 % від 50 га; в) 3,5 % від 1800 м.

4°. Знайдіть число, 12 % якого становлять 60.

5. Зібрали 140,6 кг помідорів і огірків. Маса огірків становить 40 % від маси всіх зібраних овочів. Скільки огірків зібрали?

6*. Після варіння м'яса вихід становить 62 % від маси свіжого м'яса. Скільки треба взяти свіжого м'яса, щоб одержати 4,96 кг вареного?
V. Підсумок уроку

Учитель наголошує, що на кожному з трьох уроків, протягом яких вивчалися відсоткові розрахунки, були розглянуті різні типи задач. Проте часто умова задачі вимагає використання всіх вивче­них методів розв'язування задач на відсотки, тому необхідно уважно читати умову кожної задачі.
VI. Домашнє завдання

[1]: № 1043, 1045.

[2]: № 1071, 1074, 1047, 1048.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач
Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота
УРОК 9 Тема. Відсоткові розрахунки. Самостійна робота
Мета: показати застосування набутих знань у практичній діяльності; сприяти розвитку самостійної діяльності учнів на уроці
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
...
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота
Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;...
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ
Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдо­сконалювати...
Урок №60 Тема. Розв'язування задач
Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання тексто­вих задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння за­стосовувати...
УРОК 9 Тема. Розв'язування задач. Самостійна робота
Мета: формувати в учнів навички і вміння обчислювати довжини перпендикуляра і похилої до площини, знаходити кут між похилою і площиною,...
УРОК 19 Тема: Формули. Обчислення за формулами. Самостійна робота №5
Мета: Введення поняття формули. Формування навичок обчислень за формулами. Розвиток логічного мис­лення учнів шляхом розв'язування...
УРОК 125. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач на відсотки; здій­снити діагностику засвоєння знань і сформованих...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка