Урок 1-2 Тема: Джон Голсуорсі ( 1867-1933) представник реалістичного мистецтва. Трилогія «Сага про Форсайтів». Тематика сімейної хроніки


Скачати 156.67 Kb.
Назва Урок 1-2 Тема: Джон Голсуорсі ( 1867-1933) представник реалістичного мистецтва. Трилогія «Сага про Форсайтів». Тематика сімейної хроніки
Дата 09.04.2013
Розмір 156.67 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Червонослобідська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

Урок зарубіжної літератури в 10 класі

Вчитель: Дядюра В.В.

Урок 1-2

Тема:

Джон Голсуорсі ( 1867-1933) – представник реалістичного мистецтва. Трилогія «Сага про Форсайтів». Тематика сімейної хроніки.
Мета:

  1. Ознайомити учнів з біографією Д.Голсуорсі, проаналізувати зміст твору;

  2. розвивати навички аналізу художнього твору, читацький інтерес учнів;

  3. виховувати кращі моральні якості.


Міжпредметні зв’язки: з історією Англії 19 поч. 20 ст.

Обладнання: ілюстрації до твору, портрет письменника.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами дослідницької роботи.

Літературний словник:

Трилогія – три твори одного автора, об’єднані єдністю задуму, складом дійових осіб;

Хроніка – запис і виклад подій в хронологічній послідовності;

Сімейна хроніка – твір, в якому послідовно викладені суспільні та сімейні події;

Сага – це сказання про героїв, богатирів та їх подвиги.

Проблемне питання: Який зміст вклав автор у назву твору?
ХІД УРОКУ
1.Повідомлення теми, мети уроку.

2.Ознайомити з літературними термінами.

3.Вивчення біографії Джона Голсуорсі за опорно-логічною схемою.
Джон Голсуорсі( 1867-1933) – англійський письменник – реаліст кінця 19 поч. 20 ст.

Народився в сім’ї нотаріуса в Лондоні

Навчання класична освіта: пансіон, аристократичний коледж, юридичний факультет Оксфордського університету (1889 р. – бакалавр – юрист).

Захоплення літературною творчістю в студентські роки.

19897 р. – перша книга «Під чотирма вітрами»

Закоханість закохується у вчительку музики (подругу сестри) Аду Голсуорсі (дружину двоюрідного брата).

Стосунки з батьками складні повага до батьків і небажання миритися з їхнім втручанням в особисте життя.

Кругосвітня подорож по рішенню батьків, щоб «вилікувати» сина від закоханості (двоюрідний брат одружується на Аді. Джон Голсуорсі чекає 10 років. Лише після смерті батьків 1905 року – одружується з Адою Голсуорсі).

Професія бути нотаріусом нецікаво!

Перші кроки на творчому шляху невдалі. Ада Голсуорсі підтримала прагення чоловіка стати письменником.

Тема перших творів нерозділеного кохання, шлюбу.

Вчиться у російських письменників: І.Тургенєва, Л.Толстого.

Твори «Під чотирма вітрами», «Патрицій», «Вілла Рубін», «Темна квітка». «Шлях святого», «Острів фарисеїв», п’єси, новели. «Останнє літо Форсайта».

Тема творів – критика моралі аристократії. «Пробудження», «Сучасна комедія», «Срібна ложка», «Лебедина пісня», «Ідилія», «Зустрічі».

Нагороди за творчість: британський орден «За заслуги» (1929), Нобелівська премія ,1932 – передав письменницькій організації.

1933 р. – помер і похований в Лондоні.

Твори, випущені дружиною посмертно: «Кінець глави», «Дівчина – друг», «Квітуча пустиня».
І. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ ПРО ТРИЛОГІЮ «САГА ПРО ФОРСАЙТІВ».

Над трилогією «Сага про Форсайтів» Джон Голсуорсі працює з 1906 по 1925 роки. До складу трилогії входять три романи «Власник» (1906р.), «В петлі»(1920р.) «Здається в найм» (1925р.).

Тема: зображення життя англійського суспільства, на прикладі кількох поколінь однієї родини.

  1. Огляд змісту роману «Власник».

Цей твір – кращий роман Голсуорсі : ідеальне поєднання ідейного змісту з досконалою формою.

Час дії – зміна епох на рубежі 2-х століть(ХІХ – ХХ ст.), в період кризи.

Заснував сім’ю Форсайтів ГОРДИЙ ДОССЕТ – простий будівельник. В сім’ї Форсайтів не люблять згадувати про своїх предків. Їхній предок був будівельником – підрядником, зумів заробити гроші і забезпечити свою сім’ю матеріально. Ця сім’я має капітал і становище в суспільстві, в ній 10 дітей.

При зовнішній несхожості у всіх Форсайтів є спільні риси: велике підборіддя, сила волі, рішучість і почуття власності, що проявляється у кожного по – різному.

  1. Повідомлення учнів про членів сім’ї Форсайтів.

Тімс Форсайт – жахливий власник. Щоб зберегти власність і капітал він не наважується одружитися, щоб не мати спадкоємців. А щоб зберегти здоров’я, боїться виходити на вулицю, боїться мікробів, простуди, стає відлюдником.

Сомс Форсайт – типовий англієць з сильно розвинутим почуттям власності. Одружується на безприданниці, доньці професора – Ірен, яка погодилась вийти заміж лише тому, щоб втекти з – під опіки мачухи.

Перед одруженням Сомс і Ірен домовились, якщо шлюб буде нещасливим або Ірен зустріне іншого, то він її відпустить. Сомс, рятуючи Ірен, відчуває себе благородним.

  1. Коментоване читання сцени заручин в сім’ї Форсайтів.

В сім’ї Форсайтів зібралась вся сім’я з приводу заручин Джун Форсайт з архітектором Босіні, який почувається чужим серед великого сімейства.

4) Аналіз окремих епізодів – розвиток стосунків закоханих Босіні і Ірен . Босіні і Ірен закохуються. Форсайти організовують переслідування, цькування закоханих.

Сомс починає боротися з Босіні. Він вирішив побудувати заміський будинок, запросив Босіні укласти вигідний договір. Ірен ставить перед Сомсом вимогу – свободу! Але чоловік не може відмовитися від дружини, своєї власності.

Ірен йде від чоловіка. Для Сомса – це крах життя. Він перетворюється на людину, яка відчуває, що зрадила сім’. Сомс кидається до скриньки з дорогоцінностями – чи не взяла що-небудь Ірен? А бачить записку: «Я нічого не взяла»,

Сомс хоче повернути Ірен, бореться за збереження своєї сім’ї, ладен піти на підлість задля досягнення своєї мети.

ІІ.ХУДОЖНЄ ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕКСТУ

  1. завдання учням: дослідити вслід за автором процес деградації англійської буржуазії з питань:

а) відношення членів сім’ї до кохання, сім’ї, шлюбу;

б) відношення членів сім’ї до справи, грошей, капіталу;

в) гуманність, людяність членів родини.
І покоління Форсайтів Гордого Доссета.

Форсати ведуть свій рід від пращура, який вмів працювати, заробити капітал, брав участь у будівництві Лондона (простий будівельник, а похований на аристократичному кладовищі), Він вмів кохати, цінував і дбав про сім’ю, кохання, сім’я і шлюб – його фундамент, на який він спирався, щоб досягти мрії вибитися в люди. Своїм 10 дітям від дав матеріальний достаток, вивів в люди, вони стали стовпами буржуазії. Для нього важливі моральні цінності, гуманність, людяність. Він тягнеться до прекрасного, цікавиться мистецтвом.

ІІ покоління – 10 дітей.

4 доньки, що вдало вийшли заміж, і 6 синів – впливових членів суспільства. Процес створення змінюється накопиченням капіталу. Сини – юристи, і капітал отримують через акції. Примножують спадок, пускаючи гроші в обіг.

Відношення до мистецтва: всі вони мають смак, цінять мистецтво, відносяться до нього як до власності, на якій можна заробити гроші. Сомс створив картинну галерею з метою продати її.

Відношення до кохання, шлюбу: у всіх синів міцні шлюби з розрахунку. Дітей у них по одному чи двоє ( тут теж матеріальний розрахунок). Чоловіки зраджують дружинам. Мораль занепадає.

ІІІ покоління Форсайтів деградує, втрачає моральні цінності.

У Сомса шлюб розпадається, спадкоємця немає. Він подає в суд на Босіні, звинувативши архітектора у витраті коштів. Суд виносить вирок: виплатити господареві – замовникові величезну суму грошей, якої в Босіні немає. Архітектор закінчує життя самогубством. Ірен повертається до Сомса та жити з ним не може, залишає його, живе, даючи уроки музики.

Третє покоління Форсайтів гірше за попередні, здатне на підлість, підкуп, багато витрачають, мало створюють. Губляться їхні кращі людські риси – покоління деградує.
ІІІ. Узагальнення.

Бесіда:

  1. Яку мету ставив автор, зображуючи три покоління сім’ї Форсайтів?

  2. Які кращі риси представників?

  3. Чому відбувається деградація кожного нового покоління?

  4. В чому причина падіння моралі?

  5. Хто з героїв роману сподобався і чому?



IV. Висновки. Яка є тематика сімейної хроніки? (записати в зошити)

1.Зображення деградації буржуазного суспільства;

2. Згубного впливу грошей, багатства на мораль;

Тема виродження аристократії, котра не вміє створювати ні матеріальні, ні духовні цінності.
Вирішення проблемного питання : «Який зміст вклав автор у назву твору?».

У саме слово «сага» вкладено поняття героїчного, але на сторінках роману, у житті Форсайтів героїчного мало. Практицизм Форсайтів несумісний з героїзмом. Відверта іронія вкладена в назву роману.

V. Домашнє завдання. Скласти план основних подій роману. Згрупувати персонажів роману.


Червонослобідська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

Урок зарубіжної літератури в 10 класі

Вчитель: Дядюра В.В.

Урок 3-4

Тема:

Зображення деградації англійського суспільства в романі «Власник» Д.Голсуорсі.
Мета:

1. Розвивати навички аналізу художнього твору; формувати вміння логічно систематизувати опрацьований матеріал; робити короткі змістовні записи в зошити;

2. Розвивати читацькі навички дослідницького характеру;

3. Сприяти формуванню гуманної особистості.
Обладнання: ілюстрації до роману, репродукція «Лондон у ХІХ ст.» Портрет письменника.

Тип уроку: поглиблене вивчення художнього твору.

Міжпредметні зв’язки: з історією англійського суспільства, географією.

Літературний словник: Теорія літератури.

Деградація – (від франц.) поступове погіршення, зниження, занепад певних якостей.

Конфлікт – (від лат. зіткнення, боротьба) різке зіткнення протилежних поглядів, прагнень, сил.

Роман – епічний твір великого обсягу, де життя звичайних людей розкривається на тлі історично або соціально – вагомих подій чи обставин.

Характерні ознаки роману:

  • зображення всебічної картини життя людей та складного кола життєвих явищ;

  • декілька сюжетних ліній;

  • наявність системи рівнозначних персонажів;

  • широкий охват подій у часі.

Жанрові форми роману:

  • родинно-побутовий – історія однієї або декількох сімей;

  • соціально – психологічний – зображення й аналіз душевного стану героїв;

  • історичний – зображення конфліктів епохи;

  • любовний – історія кохання;

  • пригодницький – історія подорожей.

Проблеми уроку: Який головний конфлікт роману? В чому причини деградації представників англійського суспільства?
ЗМІСТ УРОКУ
І.Експрес –опитування.

- До якого жанру відноситься роман «Сага про Форсайтів»? (родинно-побутовий + соціально - психологічний);

- Чому твір названо «Сага про Форсайтів»?

- Що таке трилогія, хроніка?

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Завдання уроку.

  1. Робота з текстом роману.

Робота ведеться в 3 групах.

Завдання для груп:

Група 1. Підготувати повідомлення про географічне розташування місць, де відбуваються події роману; пори року, описані в романі, загальну тривалість й історичний час роману.
Очікувана відповідь: Автор створює широке реалістичне полотно, що правдиво відбиває громадське і приватне життя англійської буржуазії, її побут, звичаї, мораль. Описані ним події охоплюють період з 1886 по 1926 р. (англо-бурська війна, смерть королеви Вікторії, перша світова війна ) сімейні події переплітаються з історичними. Життя покоління тісно пов’язане з епохою. Історія Форсайтів переростає до історії форсайтизму як громадського явища.
Група 2. Підготувати повідомлення про соціальні прошарки суспільства, описані у романі, їх стосунки, побут, погляди, культуру.
Очікувана відповідь: В романі описані всі прошарки суспільства, але й найбільша увага приділяється аристократії. Форсайти – яскраві представники власників «нудні, але розсудливі люди», які ніколи не витрачають свою енергію даремно, не висловлюють відкрито своїх почуттів, нічого не створюють, але прагнуть купити все, створене іншими. Вони нічого й нікому не віддають повністю. Але люблять демонструвати власну згуртованість у своєму колі, бо в «згуртованості корениться їхня міць». Це світ хижаків, які не випустять зі своїх рук те, що їм потрібно.
Група 3. Згрупувати систему образів роману, визначити основний конфлікт твору.
Очікувана відповідь: У творі присутня низка рівнозначних образів, які втілюють два типи «світорозуміння»: «ті, що беруть від життя усе» - це Форсайти та «ті, що прагнуть змінити світ» - Босіні, Ірен. Основний конфлікт роману: конфлікт двох життєвих філософій, конфлікт людини і суспільства, конфлікт людини й оточення.

IV.Художнє дослідження тексту.

  1. Аналіз розділу «Прийом у старого Джоліана».

Цей розділ містить чудове зображення Форсайтів, є демонстрацією сімейного добробуту за часів вікторіанської Англії, але квітуче «ядро нації» інстинктивно відчуває наближення небезпеки.

  1. Яку роль відіграє світ речей у житті героїв?

Майстерність Голсуорсі проявилася в умінні створювати яскраві характери через зв’язок з довкіллям. У романі ретельно описаний світ речей, серед яких живуть його герої. Форсайти полюбляють і цінують речі. Усе, що їх оточує, міцне, зручне, солідне. Вмебльовані будинки, коні, карети, костюми і прикраси – усе це характеризує своїх господарів. Через зовнішні риси автор розкриває сутність характерів героїв.
Сухопара, довга постать Джеймса Форсайта цілком гармоніює з його «прямолінійним» сприйняттям навколишнього.

У зовнішності Суїзина – натури примітивної і грубої – підкреслена масивність, квадратні плечі, нерухомі риси.

У Сомса «застигла презирлива гримаса на вузькому блідому лиці», у нього скрадлива хода людини, яка когось підстерігає.
Автор багато разів згадує одну й ту ж рису кожного з героїв, щоб підкреслити домінуючу рису характеру кожного.


  1. Охарактеризувати Сомса Форсайта як найбільш яскравого представника власників – хижаків.


Сомс – найбільш повне юридичне й яскраве втілення форсатизму : «Людина, просякнута усіма забобонами і віруваннями свого класу», - каже про нього Джоліан.
Характерна зовнішність Сомса: на обличчі «переважало підборіддя», «гострі, як в рисі, очі», «краватка… сяючий білизною комірець». Витонченість і «зарозуміла витримка денді», «схожість з бульдогом», «квадратна щелепа».
Розумний від природи Сомс спрямовує всю свою енергію на нагромадження капіталу. Він відмовився від державної служби, працює присяжним повіреним, що дає більші можливості для збагачення.

Сомс підтримує лише ділові зв’язки, у нього немає друзів, він не відчуває потреби в духовному спілкуванні з іншими, крім Ірен. Але кохана залишається для нього недоступною і віддаленою, бо вона для нього – бажана власність. Власницьке відношення заважає розкритися кращим якостям його особистості. Але він бездоганний у ділових відносинах. Він обережний, не любить ризикувати, професійно чесний. Любов і краса «недоступні Сомсу», головне для нього «факти і цифри», що заважають зрозуміти, що любов не купиш за гроші, а красою не можна торгувати. Він не внушає кохання Ірен, як людина, в яку не можна закохатися. А коли Ірен йде від нього, Сомс на мить прозрів : вона не взяла ніяких коштовностей. На мить він «зрадив у собі у собі Форсайта – забув себе… зріс у чисті висоти безкорисливості й непрактичності». Страждання змушує Сомса не мить прозріти, стати людянішим. Але лише на мить, а потім він знову стає хижаком, власником, який свого не випустить.


Записати позитивні та негативні риси характеру Сомса Форсайта:
Позитивні риси Негативні риси

  • розум;

  • кмітливість;

  • бездоганність у ділових відносинах;

  • обережність;

  • професійна чесність;

  • практичність;

  • сила волі;

  • вірність сімейним традиціям

  • корисливість;

  • відношення до людей як до потрібних і непотрібних;

  • відсутність потреби в духовному спілкуванні;

  • життєва позиція: сильніший той, у кого є гроші, за них все можна купити.






  • Чи можна Сомса Форсайта назвати щасливою людиною?

  • Що йому бракує для щастя?

  • Чому він цього не розуміє чи не хоче розуміти?

V. Узагальнююча бесіда

  • Навіть коли Сомс повернув Ірен, чи стало йому легше?

  • Що не вистачає Форсайтам для щастя?

  • Чи можуть гроші зробити людину щасливою?

  • Яка мораль у тих, що беруть від життя все, що їм заманеться і будь-якою ціною?

  • Антагоністами у хижаків – власників є ті герої, які духовно багаті, безкорисні, прагнуть змінити світ на краще, цінують прекрасне. Чи можуть вони перемогти хижаків – власників?


VІ. Висновки:

  • Який головний конфлікт роману?

  • В чому причина деградації англійського суспільства?

  • Що потрібно людині для щастя?


VІІ. Домашнє завдання.

Скласти цитатні характеристики Форсайтів (письмово). Зробити узагальнення, висновки про цю сім’ю.

Червонослобідська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

Урок зарубіжної літератури в 10 класі

Вчитель: Дядюра В.В.

Урок 5

Тема:

Зіткнення світу краси і свободи (Ірен і Босіні) і світу Форсайтів, що знаходяться у незаперечному рабстві у власності.
Мета:

1. Проаналізувати сюжетну лінію, тематику і проблематику твору контраст високого, прекрасного і корисного, потворного.

2. Розвивати навички аналізу художнього твору;

3. Виховувати кращі риси людського характеру, бажання протистояти бездуховності..
Обладнання: ілюстрації до роману.

Тип уроку: проблемний урок з елементами дослідницької роботи.

Проблемне питання:

В чому суть зіткнення світу краси, свободи зі світом власників – хижаків?
Літературний словник

Мораль – сукупність принципів і норм поведінки людей по відношенню один до одного і суспільства.

ЗМІСТ УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Експрес-опитування.

- Яке враження справила на вас сім’я Форсайтів?

- Що об’єднує всіх представників цієї сім’ї?

- Чому любов і краса недоступні Форсайтам?

- Чому Ірен так і не змогла закохатися в Сомса?
ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Повідомлення теми, мети уроку, словникова робота.

  2. Дослідницька робота в 4 групах.

Кожна група працює над окремим питанням. На дослідження відводиться 10 хвилин, на підготовку презентації – не більше 5 хвилин. Група повинна сформулювати письмовий висновок, до якого вона дійшла. Час на презентації – 5 хвилин.

  1. Завдання для груп.

  1. Скласти характеристику Ірен Голсуорсі, пояснити мотиви її поведінки ( сім’я, освіта, причини заміжжя, розрив з Сомсом, причини повернення до Форсайтів).

  2. Проаналізувати взаємини архітектора Босіні з іншими героями роману (соціальний стан, відносини з Форсайтами, кохання Ірен, причини самогубства).

  3. Знайти пояснення мотивам поведінки Сомса Форсайта у відношенні до Ірен і Босіні.

  4. Пояснити роль мистецтва, прекрасного у житті героїв.


ІІІ. Повідомлення учнів. Очікувані відповіді.
Характеристики Ірен і Босіні даються Форсайтами, які дивляться на людей крізь призму власності. Прямої авторської оцінки цих героїв немає. Це люди з іншого світу, з іншими категоріями мислення, з тонкою душевною організацією. Вони цінять мистецтво, свободу, красу. Босіні – талановитий архітектор, творець краси. Жити серед хижаків творцям краси важко, у двобої з власниками вони страждають, іноді гинуть.

Форсайтизм і мистецтво – поняття несумісні. Серед форсайтів є комерсанти, податківці, стряпчі, бристи, купці, видавці, агенти з купівлі та продажу земель. Але серед них немає і не може бути творців прекрасного. Вони лише отримують із мистецтва вигоду.

Сомс захоплюється полотнами геніальних живописців, але міркує з точки зору суто комерційної вигоди. Його репутація колекціонера заснована не на естетизмі, а на здібності вгадувати ринкову майбутність картини. Сомс є посередником між митцем і покупцями. Форсайти прагнуть поневолити красу, перетворивши її на власність.

  • Про що говорить фінал роману?

Фінал роману багатозначний. Зацькований Босіні гине, убита горем Ірен повертається у будинок Сомса. Проте перемога Форсайтів мнима. Розмірковуючи про смерть Босіні, молодий Джоліан дійшов висновку, що «…ця смерть розіб’є сім’ю Форсайтів. Удар врізався в серцевину дерева. На погляд сторонніх, воно ще буде цвісти, буде гордовито підніматись напоказ всьому Лондону, але стовбур його вже мертвий, він спалений тією ж блискавкою, що вразила Босіні». Смерть Босіні має наслідки, як в особистому житті Сомса, так і взагалі вона віщує загибель добробуту всіх Форсайтів.

IV. Вирішення проблемного питання.

В чому суть зіткнення світу краси і свободи зі світом власників – хижаків?

Краса в неволі гине, без свободи людина жити не може. Світ власників – хижаків вбиває навколо себе все прекрасне. У світі, де панують гроші, творці прекрасного стають жертвами бездуховності сильних світу цього.

Бездуховні власники – хижаки теж позбавлені майбутнього, відбувається деградація, загибель моралі, вбивство власної душі.
V. Узагальнення.

1. Бесіда – Яка головна думка твору? (критика світу власників, занепад англійської буржуазії, крах міцного укладу її життя).

- Чому вчить цей твір нас?

- Чи актуальний він сьогодні?

VІ. Літературний диктант

  1. Суть назви роману.

  2. Особливості жанру сімейної хроніки.

  3. Які кращі риси Форсайтів?

  4. Чому кожне нове покоління Форсайтів гірше за попереднє?

  5. В чому причина деградації англійської буржуазії?

  6. Назвати тему твору.

  7. Яка головна думка роману?

  8. Про кого автор говорить: «На його обличчі переважає підборіддя…»?

  9. Хто є антагоністами сім’ї Форсайтів?

  10. Який головний конфлікт роману?

  11. Чому Сомс боявся втратити Ірен?

  12. В чому суть основного конфлікту роману?



VІІ. Висновки. Яка мораль панує у світі власників?

  • Чи можна Форсайтів назвати рабами своєї власності?

  • Чи можна вплинути, змінити мораль власників – хижаків?

  • Чи актуальна ця проблема сьогодні?

  • Що може врятувати світ?

VІІІ. Домашнє завдання: Написати твір – роздум.

Теми творів:


  1. Зіткнення світу краси і свободи зі світом власників – хижаків.

  2. Актуальність «Саги про Форсайтів» Д.Голсуорсі в наші дні.

  3. «Краса врятує світ!»

Схожі:

Урок №1 Тема: Оноре де Бальзак основоположник соціально-реалістичного...
Тема: Оноре де Бальзак – основоположник соціально-реалістичного роману. «Людська комедія»-грандіозна енциклопедія життя Франції першої...
Микола Гоголь «Тарас Бульба»
Гоголь увійшов у російську літературу як глибоко самобутній письменник, творчість якого мала значний вплив на розвиток реалістичного...
ТЕМА: ЕКРАННІ ВИДИ МИСТЕЦТВА. КІНО
Учитель. Наш попередній урок був присвячений театру. Ми з вами розглядали основні художні засоби театрального мистецтва, ознайомились...
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,...
Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика...
Тема. Бесіда про архітектуру. Архітектура як вид мистецтва
Мета: поглибити знання учнів про архітектуру як вид мистецтва;ознайомити учнів з архітектурою м. Києва; розвивати в учнів навички...
Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
Кульчицький С. Голод 1932-1933 рр в Україні як геноцид: мовою документів, очима свідків. 
Стан висвітлення геноциду 1932-1933 років у вітчизняній та зарубіжній історіографії
Уроку Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови
Мета: дати учням загальне уявлення про культуру, мистецтво як складову частину духовної культури людини, про види мистецтва та їх...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Урок №7 Тема: Декоративно-прикладне мистецтво мусульманських народів
Мета: сформувати уявлення про головні риси мусульманського декоративно-прикладного мистецтва;ознайомити з видами ДПМ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка