Тема. Вміння працювати з книгою


Скачати 36.71 Kb.
НазваТема. Вміння працювати з книгою
Дата08.02.2014
Розмір36.71 Kb.
ТипКнига
bibl.com.ua > Література > Книга
Вміння працювати з книгою

Година спілкування

Учитель: Медяник Л.О.

Тема. Вміння працювати з книгою.

Знайомство з літературою для самоосвіти

Мета: Розкрити учням значення книги в житті людини. Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти. Вчити працювати з довідковою літературою. Виховувати бережливе ставлення до книги, бажання більш читати.

Мотивація.

Вчитель. Діти, зараз я загадаю вам загадку, якщо ви її правильно розгадаєте, то зрозумієте, про що сьогодні піде мова на нашому занятті.
Поля письменник – агроном

Засіяв буквами – зерном.

Отож, читачу, поспішай,

Зібрати мудрий урожай.
Дуже я потрібна всім,

І дорослим і малим.

Всіх я розуму учу

Хоч сама завжди мовчу.

Діти. Книга
Вчитель. Український народ здавна поважає книгу. Книга – це джерело знань. Наш народ склав про неї дуже багато прислів’їв і приказок. Деякі з них записані на дошці, ознайомтесь з ними.

Книга – твій друг, без неї, як без рук.

Хто багато читає , той багато знає.

Книга вчить, як на світі жити.

Книга – ключ до знань.

Книга – ось найкраще навчання.

(діти «ланцюжком» читають прислів’я записані на дошці)
Вчитель. Про що нам говорять ці прислів’я? Так. Про велике значення книги в житті людини.

Сьогодні до нас у гості завітали наші вірні друзі. Зустрічайте їх.

(до класу заходять учні з книгами: підручник, енциклопедія, словник, довідник, художня книга. Від імені книг вони промовляють)

Завжди можемо стати в пригоді,

Наших вам порад не злічить,

І кажуть про нас у народі:

«Мовчить, а сто дурнів вчить.»

Учні.
Книга, друг ти наш незмінний,

Друг наш любий з ранніх літ,

Ми з тобою пізнаємо світ.

Ми бачимо всю країну –

Нашу рідну Україну.

Як краплин у Дніпрі,

Як зірок у горі,

Як листя на гіллі –

Стільки книг на землі!

Є великі, є малі,

Є легкі, є важкі,

На полицях, на столі –

Наші друзі – книжки.
До класу входять учні 5-го класу, тримаючи в руках книжки.
Підручник. Я - Підручник, ваш перший помічник і порадник кожний день. Молодший мій братик Буквар навчив вас читати і передав мені естафету.

Художня книга. Я – Художня книга. Вся в малюнках і така цікава. Влаштовую зустрічі з казковими героями, подорожі у світ прекрасного та цікавого.

Словник. Я – Словник, збірник слів у алфавітному порядку з тлумаченням або перекладом на іншу мову. Ми ще з вами попрацюємо!

Енциклопедія. Я – енциклопедія. Коли ви шукатимете історію предмета, на допомогу вам прийду тільки я. Мені так хочеться бути разом із вами завжди. Станьте моїми вірними друзями.

Довідник. Я – Довідник, для вас чудовий помічник. Я дам вам кроткі відомості з певних питань. Подружіться зі мною.

Вчителька. Ці книжки дуже корисні і потрібні нам – учням, батькам. Треба з ними дружити. Ніколи не забувайте заглянути в книгу.
Гра «Хто більше» Вчителька називає номери сторінок, а діти кладуть в них закладинку.

Після гри вчителька нагадує учням як треба правильно перегортати сторінки.
Фізкультхвилинка (за вибором учнів)
Робота в групах. Керівник групи учень 5-го класу .

Вчителька роздає учням книжки, або ксерокопії форзацу. Учням по обкладинці треба з’ясувати, про що буде йти мова в цій книжці.

Заслуховування відповідей учнів.

Релаксація.
Гра «Хто швидше?» Вчителька дає учням завдання - за заголовком знайти сторінку будь якого тексту.

І доводиться їх лікувати в лікарні: клеїти, зшивати.

Та хіба можна залишати друзів у біді. Чи можна псувати книжку? Кидати, рвати, малювати на ній? Так, ні!
Книги. Любі діти, ми книги ваші друзі, порадники та помічники. Від усього серця просимо вас:

Не слиньте пальці, коли перегортаєте сторінки, не беріть нас брудними руками – нам це дуже неприємно.

Не перегинайте і не висмикуйте наших сторінок.

Не шматуйте обкладинки – це дуже боляче.

Бережіть нас, ми потрібні не лише вам, а й багатьом учням, котрі прийдуть вчитися після вас.

Підручник. З окремими учнями ми вже добре подружилися і дякуємо їм за дружбу.

Художня книга. А я хочу назвати другокласників, які по – справжньому мене полюбили , і я їм дарую радість спілкування.

Словник. А ми з Енциклопедією і Довідником тільки з вами знайомі. Ми не лише не встигли з вами подружитися, але обов’язково будемо разом у старших класах.

Вчителька. У наших книжок є свій дім, звідки вони прийшли до нас – це шкільна бібліотека. А господар В ньому - бібліотекар. Йому слово.

(Бібліотекар знайомить дітей із поняттям формуляр і розповідає учням про те, як вони зустрінуться на занятті з теми «Захист читацьких формулярів»)

Вчителька.

Відомий український письменник Іван Франко говорив:

Книги – морська глибина,

Хто в них пірне до дна,

Той хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.

Коли ви багато читатимете, будете грамотними, розумними. Читайте, навчайтесь, шукайте!

Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів. Друзі ці – книги!

Схожі:

УРОК ХІМІЇ НА ТЕМУ: «ХЛОРИДНА КИСЛОТА. її ВЛАСТИВОСТІ, ДОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ»
ТБ при роботі з кислотами в лабораторії; виховувати вміння працювати колективно, самостійно; вміння висловлювати свою думку, аргументувати...
Мета: розширити уявлення учнів про осінню пору, збагатити знання...
Розвивати пізнавальні інтереси, цікавість до природи, вміння працювати з книгою, газетами та журналами. Виховувати любов і бережне...
Тема уроку
Києва; продовжувати розвивати вміння працювати з історичною картою, оцінювати інформацію історичних джерел, складати розповідь, працювати...
Тема: Лексикологія. Професійна лексика. Терміни
«терміни» та «професіоналізми»; розвивати вміння доцільно вживати у власному усному та писемному мовленні ці лексичні одиниці; формувати...
Тема: Гіпотези виникнення життя на Землі. Становлення еволюційних поглядів. Цілі заняття
Землі в ході біохімічної еволюції; продовжувати формування самостійної пізнавальної діяльності; розвивати вміння працювати з літературою;...
Тема уроку: Право на працю в Україні Мета уроку
Мета уроку: Ознайомити учнів з основами трудового права України; порядком прийому на роботу, розвивати вміння працювати з документами,...
Мисан В. Вступ до історії України
Києва; продовжувати розвивати вміння працювати з історичною картою, оцінювати інформацію історичних джерел, складати розповідь, працювати...
Тема. Північний Льодовитий океан. Слайд 1 Мета
Північ­ного Льодовитого та Атлантичного океанів; розвивати вміння працювати в малих групах
Конспект уроку з інформатики в 11 класі Тема: Практична робота
Мета: Закріпити і перевірити вміння учнів будувати діаграми і графіки на основі вмісту таблиць; виховувати почуття відповідальності...
Урок №9 Тема. Ромб. Квадрат
Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту означень, власти­востей та ознак ромба і квадрата. Формувати вміння
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка