Олімпіадні завдання з української мови і літератури, 8 клас


Скачати 44.9 Kb.
Назва Олімпіадні завдання з української мови і літератури, 8 клас
Дата 14.11.2013
Розмір 44.9 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Олімпіадні завдання з української мови і літератури, 8 клас

МОВА (50 б)

1. Словникова робота – 10 б.

Ро..плата, голу..ка, річ..ю, підніж..я, лист..я, фо..є, ..фотографувати, пр..блуда, газета Р/рідне П/прибуж..я, шіс..надцят.., ін...єкція, В/верховна Р/рада У/україни, В/великий К/кобзар, жовто/гарячий, пів/яблука, пів/Миколаєва, Д/день У/учителя, річка П/південний Б\буг, запор..з..кий, б..г..тство, натхнен..я, півден..о/українс..кий

2. Поясніть лексичне значення слів, уведіть їх у речення – 5 б.

Листковий, листовий, листяний.

3. Випишіть словосполучення, розберіть їх за будовою – 10 б.

Учні та вчителі, три перші парти, співати весело пісню, сушити голову, близько третьої, скарбниця народної мудрості, дерево росте, якнайбільш цікавий, сушити хутро, будемо працювати, бажання вчитися на відмінно, хай заходить,

4. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (характеристика речення, члени речення, частини мови) – 10 б.

Широкою долиною звиваючись між двома рядками розложистих гір тихо тече по Васильківщині невеличка річка Роставиця.

5. Творча робота – 15 б.

Напишіть міні-твір (1-1,5 стр.) на тему: «Миколаївщина – край чудес».

ЛІТЕРАТУРА (50 б)

1. Літературний диктант (відповідь 1 словом) – 5 б.

а) розвиток подій у художньому творі;

б) змалювання людей в образах тварин, предметів, явищ;

в) великий пісенно-розповідний твір, що виконується речитативом;

г) опис природи в художньому творі;

д) художній засіб, в основі якого лежить применшення.

2. Дайте коротку відповідь на питання – 10 б.

а) Що називають піснею літературного походження?

б) Хто така Маруся Чурай?

в) Які особливості народних дум?

г) Визначте тему народної думи «Маруся Богуславка».

д) Визначте проблематику народної думи «Буря на Чорному морі».

3. Визначте художні засоби – 10 б.

Трудно навіть розказати, Пан гуляв у себе в замку, Розливався людський стогін

Що за лихо стало в краю, - У ярмі стогнали люди, Всюди хвилею сумною,

Люди мучились, як в пеклі, І здавалось, що довіку, І в серденьку у поета

Пан втішався, як у раю. Ось така неволя буде. Озивався він луною…

4. Складіть інформаційне гроно до характеристики Ярославни зі «Слова про похід Ігорів» – 10 б

5. Доведіть або спростуйте тезу (1 сторінка) за схемою:

я вважаю, тому що, наприклад, отже – 15 б.

  • Людині ХХІ століття варто прочитати народні думи.

  • Князь Ігор – цілком позитивний герой «Слова про похід Ігорів».

Олімпіадні завдання з української мови і літератури, 8 клас

МОВА (50 б)

1. Словникова робота – 10 б.

Ро..плата, голу..ка, річ..ю, підніж..я, лист..я, фо..є, ..фотографувати, пр..блуда, газета Р/рідне П/прибуж..я, шіс..надцят.., ін...єкція, В/верховна Р/рада У/україни, В/великий К/кобзар, жовто/гарячий, пів/яблука, пів/Миколаєва, Д/день У/учителя, річка П/південний Б\буг, запор..з..кий, б..г..тство, натхнен..я, півден..о/українс..кий

2. Поясніть лексичне значення слів, уведіть їх у речення – 5 б.

Листковий, листовий, листяний.

3. Випишіть словосполучення, розберіть їх за будовою – 10 б.

Учні та вчителі, три перші парти, співати весело пісню, сушити голову, близько третьої, скарбниця народної мудрості, дерево росте, якнайбільш цікавий, сушити хутро, будемо працювати, бажання вчитися на відмінно, хай заходить,

4. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (характеристика речення, члени речення, частини мови) – 10 б.

Широкою долиною звиваючись між двома рядками розложистих гір тихо тече по Васильківщині невеличка річка Роставиця.

5. Творча робота – 15 б.

Напишіть міні-твір (1-1,5 стр.) на тему: «Миколаївщина – край чудес».

ЛІТЕРАТУРА (50 б)

1. Літературний диктант (відповідь 1 словом) – 5 б.

а) розвиток подій у художньому творі;

б) змалювання людей в образах тварин, предметів, явищ;

в) великий пісенно-розповідний твір, що виконується речитативом;

г) опис природи в художньому творі;

д) художній засіб, в основі якого лежить применшення.

2. Дайте коротку відповідь на питання – 10 б.

а) Що називають піснею літературного походження?

б) Хто така Маруся Чурай?

в) Які особливості народних дум?

г) Визначте тему народної думи «Маруся Богуславка».

д) Визначте проблематику народної думи «Буря на Чорному морі».

3. Визначте художні засоби – 10 б.

Трудно навіть розказати, Пан гуляв у себе в замку, Розливався людський стогін

Що за лихо стало в краю, - У ярмі стогнали люди, Всюди хвилею сумною,

Люди мучились, як в пеклі, І здавалось, що довіку, І в серденьку у поета

Пан втішався, як у раю. Ось така неволя буде. Озивався він луною…

4. Складіть інформаційне гроно до характеристики Ярославни зі «Слова про похід Ігорів» – 10 б

5. Доведіть або спростуйте тезу (1 сторінка) за схемою:

я вважаю, тому що, наприклад, отже – 15 б.

  • Людині ХХІ століття варто прочитати народні думи.

  • Князь Ігор – цілком позитивний герой «Слова про похід Ігорів».

Схожі:

Методичний супровід проведення державної підсумкової атестації з...
«Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І.,Христенюк В. Ф.,Сидоренко...
Актив ізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення української...
Це завдання в певній мірі реалізується через роботу над такою проблемною темою як активізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення...
Завдання асоціативного характеру як спосіб розвитку творчої діяльності...
Завдання асоціативного характеру як спосіб розвитку творчої діяльності учня на уроці української літератури
6 КЛАС УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА 2013

7 клас УРОК-КАЗКА
Черноусова Л. М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ №135, м. Дніпропетровськ
Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури
Анотація. У статті описано досвід використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури з метою активізації...
МАЙСТЕР КЛАС «Використання інноваційних технологій у системі роботи...
«наставники думки, волі, духу людини», бо наука рідної мови, літератури – наука про найголовніше: про Україну, рідну землю, її силу...
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Вірш, написаний з якогось певного приводу чи звернений до конкретного адресата, називається
ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ ЗІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Укажіть назву збірки Г. Аполлінера, яка вразила сучасників незвичною бароковою формою віршів
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка