Звісно, не останню роль грають тематичні уроки. Проектна методика навчання іноземних мов, що лежить в основі навчання, дає велику змогу формуванню в учнів


Скачати 58.89 Kb.
Назва Звісно, не останню роль грають тематичні уроки. Проектна методика навчання іноземних мов, що лежить в основі навчання, дає велику змогу формуванню в учнів
Дата 14.12.2013
Розмір 58.89 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Звісно, не останню роль грають тематичні уроки. Проектна методика навчання іноземних мов, що лежить в основі навчання , дає велику змогу формуванню в учнів таких загальнолюдських цінностей, як поважне і толерантне ставлення до інших культури і глибше усвідомлення своєї культури. Ознайомлення з культурою країни мову, якої ми вивчаємо, відбувається шляхом порівняння І головне- постійної оцінки знань і понять,які були, із знову отриманими, зі знаннями й поняттями- про країну, себе самих. Цьому сприяють завдання під рубриками “InYour Culture” і “All About Me”. У результаті відбувається своєрідний діалог культур вустами школярів. Порівнюючи закордонного однолітка та себе, країни, учні виділяють загальне та специфічне, що сприяє об'єднанню, зближенню, розвитку розуміння і доброго ставлення до країні, її людей, традицій. Для досягнення цього під час уроків іноземної мови в нашій школі використовуються найрізноманітніші формами і прийомами навчальної та позакласної роботи. Учні можуть брати участь у моделюванні й розв'язанні проблемних ситуацій, вікторинах, складанні кросвордів, написанні повідомлень і доповідей, екскурсіях історичними місцями, працювати з друкованими матеріалами, проводити “круглі столи”. Наприкінці вивчення теми “Не хотів би ти вирушити у Великобританію?” у 8 класі, учням пропоную “запросити іноземних гостей до України і організувати їм подорож”. Проект називається “Ласкаво просимо до України!”.Пізнавальним аспектом таких уроків є збільшення обсягу знань про особливості культури своєї країни, ознайомлення з визначними пам'ятками КИЄВА та інших міст; виховний аспект – усвідомлення поняття Батьківщина, “мала Батьківщина”, глибше усвідомлення своєї культури.

Працюючи над темою “Змінюються часи, змінюються стилі”, учням пропоную відвідання місцевого краєзнавчого музею, відгуки про який вони надають на іноземній мові.

Працюючи над темою “Моя сім'я” в 5 класі, учні вивчають родовід своєї сім'ї, та надають проекти генеалогічних дерев до п'ятого покоління.

Під час вивчення теми “Герої і гордість твоєї країни” ми знайомимося з біографіями видатних діячів країни,мову, якої ми вивчаємо та нашої Батьківщини, “Визначні місця Британії, Америки та України”, “Освіта” -тут має місце культурологічний аспект навчання, порівняння національних культур різних народів

Проаналізувавши технології навчання мови, які сприяють залученню школярів до духовних цінностей, вважаю,що можна відзначити такі прийоми роботи вчителя:

- вироблення стилю, і манери поведінки педагога з урахуванням індивідуальних обенностей учнів;

- природне, невимушене занурення дитини на світ музики, слова, літератури, живопису, хореографії, тобто. заняття театральною творчістю (драматизація казок, п'єс, оповідань, прочитаних і обговорених під час уроків);

- вивчення школярами аналізу емоційного стану персонажів, сприяє здійсненню ними вчинків і безкомпромісність дій;

- пропозицію ввійти у емоційний стан персонажів;

- щодо участі у науково-практичних конференціях молоді та школярів не лише на рівні школи, міста, області, у міжнародних конкурсах, підготовці та проведення таких колективних справ іноземною мовою, як вечори відпочинку та мюзикли.

У початковій школі виховує сам навчальний процес і, мовний матеріал, і навіть форма проведення заняття. Учитель пропонує такі форми проведення заняття, як театралізована вистава.Така форма сприяє формуванню моральних уявлень дітей про дружбу, що в свою чергу, допомагає регулювати взаємовідносини дітей у дитячому колективі.Прийнявши ту чи іншу роль, дитина опиняється у ситуації необхідного вибору морального характеру. Такі постановки дозволяють учням на емоційному рівні освоювати почуття іншого. Матеріалом для інсценівки є не лише відомі всім учням твори (казки, оповідання чи їх фрагменти). За асиметричного розподілу ролей треба прагнути до того, щоб щоразу школяр отримав нову роль. Театралізовані постановки на уроці - сильний мотив до вивчення мови, вони допомагають створити мовне оточення, наближене до природного. З'являється можливість активізувати на цій основі практично весь програмовий лексико-грамматический матеріал початкового і наступного етапів навчання. Учні швидко опановують мовними конструкціями і формулами, потім автоматично оперують ними і під час комунікативних завдань іншого роду. Такі заняття сприяють естетичному вихованню учнів, прилученню їх до культури країни мову,якої ми вивчаємо.

Перехід від молодшого саме до середнього шкільного віку має свої особливості, що визначають емоційне життя дитини. Підлітки виявляють велику самостійність мислення, інтерес до різноманітних явищ життя суспільства, висловлюють свої судження, прагнуть виробити особисту думку, власні погляди. Емоційне поєднання виховної сили слова у цьому віці дуже вагоме. Тож головними критеріями відбору текстів являються їх художня цінність, мовна цінність, гуманістична спрямованість, відповідність інтересам й рівневі знань учнів, що у своє чергу стимулює інтерес до літератури і мови .

Відібрані тексти є короткі розповіді, байки, легенди, казки. Тексти можна використовувати як під час занять у класі, так і для самостійної роботи вдома. Робота зі школярами відбувалася спочатку за допомогою вправ, розрахованих на первинне ознайомлення з розповіддю та засвоєння мовного матеріалу (мовні вправи), і навіть використання засвоєних лексичних одиниць на монологу з опорами : переказати по заданому плану, відтворити частини тексту, використовуючи запропоновані слова вислови й т.д. Потім учні виконували власне мовні вправи, тобто. завдання творчого характеру: резюмувати текст, скласти діалог, проаналізувати поведінка персонажів, обговорити проблеми, пов'язані з розповіддю та т.д. Необхідність обговорювати проблему англійською створювала певну складність, з одного боку, з другого боку, максимально наближала учнів до відчуття природною обстановки, дозволяла відчути дух часу й обставин.Текстовий матеріал впливав на учнів, викликав почуття доброти, гуманності, чуйності, сміливості, співпереживання. Запропоновані завдання й вправи послужили засобом пізнання і засобом формування особисті.

Підлітковий вік - це захоплення мистецтвом. Опитування показало, що з улюбленими видами мистецтва являються: музика, телебачення, кіно. Однією з характерних ознак цього віку є мрійливість, фантазування. Діти виявляють зацікавлення творам героїчного і романтичного плану.

У віковому проміжку від 10 до 14 років домінантою розвитку є формування моральності, моральних норм, понять добра і зла. Дитина утверджуюється у колективі. Починається поляризація найближчого оточення на своїх і чужих . Тому важливо навчити долати дуальность оцінок, усвідомлювати амбівалентність почуттів та сформувати адекватний кодекс честі, який, складений у цей період, є дуже стійким та ніяк не піддається корекції у наступні роки.

Старший шкільний вік - це вік певної інфантильності, "відкритих емоцій". Такі колективні справи, як вечори відпочинку та мюзикли іноземною мовою цікавлять школярів та викликають різноманітну гаму емоційних станів: захопленість, інтерес, готовність і бажання до виконання. Тематичні вечори і підготовка до них розвивають художні здібності, почуття колективізму, взаємовиручку, прищеплюють любов до праці.

Старшокласникам пропоную самостійні творчі завдання (доповіді, проекти). Читання доповіді, захист проекту здійснювалися під супровід музики; вміло підібрані кинофрагменти допомагають захистити проекти.

У проектному дослідженні вчитель виступає у ролі консультанта, помічника, пересічного учасника проекту, задіює колег до обговорення. Такі форми спілкування, і спільної творчої комунікативної діяльності сприяють естетическому вихованню школярів.

Всі учасники проектів - і педагог, та учні - працюють із інтересом, творчо, ініціативно і неформально. Школярі з великою відповідальністю ставляться до такої роботи, оскільки бачать її практичну користь. Із власних спостережень, переконалась, що учні, які беруть участь у проектах, виявляють такі риси, як,коллективизм, почуття дужби, відповідальності.
Серед можливих видів проектної роботи з теми "Наше рідне місто" варто виокремити такі:

· підготовка і організація екскурсії;

· проведення інтерв'ю, і повідомлення результатів;

· оформлення плаката чи стінгазети;

· виготовлення буклету туристам;

· розробка вікторини;

· написання статті ;

· дизайн карти із визначенням туристичного маршруту містом і описом туру;

· створення реклами туристичної програми;

· складання програми візиту іноземного гостя;

· підготовка доповіді про актуальні проблеми міста.

Запорукою успішної презентації проектів передує ретельна підготовка. Вчитель має прийняти роль організатора підсумкових виступів і допомогти учням вибрати форму презентації.

Схожі:

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ Підручник...
Значення письма у навчанні іноземних мов. Цілі навчання письма в середній школі 186
Особливості конструювання змісту рівневого навчання іноземних мов...
В. Г. Редько, завідувач лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук
«Впровадження проектних технологій у викладанні трудового навчання в школі.»
Учителю надається роль організатора процесу навчання консультанта й фасилитатора. Ефективними є уроки із застосуванням комп'ютерних...
Уроки-змагання
Вона виділяє: уроки змістовної спрямованості; уроки на інтегративній основі; уроки-змагання; уроки суспільного огляду знань; уроки...
ТЕМАТИЧНІ КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ з дисципліни
Чура М. Г. Тематичні контрольні роботи з дисципліни «Методика навчання основ інформатики в молодших класах». Красноармійськ: Педагогічне...
2. (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання
Добукварний період навчання грамоти. (З. М. №1) Тема (З. М. №3) Методика читання. Уроки класного читання
З практики організації навчання за інтерактивними технологіями. Застосування методу проектів
Адже саме інтерактивне навчання будується на активній взаємодії всіх учнів, а вчитель та учень є рівноправними суб’єктами навчання,...
Методика навчання фізики як наука. Методологія педагогічних досліджень
Актуальні проблеми методики навчання фізики Вступ. Методика навчання фізики як наука
Програма спецкурсу з обслуговуючої праці для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл
Основним із завдань, які вирішує трудове навчання є розвиток творчої активності учнів. Програма спецкурсу з обслуговуючої праці "Макраме"...
Аналітична довідка по вивченню досвіду роботи
Мета сьогоднішнього навчання – не тільки дати знання учням, а й показати способи їх здобування, сприяти формуванню пізнавальної самостійності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка