«Впровадження проектних технологій у викладанні трудового навчання в школі.»


Скачати 66.21 Kb.
Назва «Впровадження проектних технологій у викладанні трудового навчання в школі.»
Дата 13.11.2013
Розмір 66.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи

«Впровадження проектних технологій у викладанні трудового навчання в школі.»

З досвіду роботи вчителя.
Герцовська Вікторія Валеріївна

учитель обслуговуючо

праці,

Артемівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 18,

фахівець вищої категорії,

звання «старший вчитель».
Впровадження проектних технологій у викладанні предметів технологічного профілю дає можливість більш повно реалізувати принципи індивідуально-орієнтованого навчання, створює сприятливі можливості для обліку індивідуальних особливостей особистості, його інтересів і потреб, формування в них орієнтації на певний вид майбутньої професійної діяльності.

Робота із профільної й допрофильно

підготовки в напрямку технологічного профілю почалася, коли співпали можливості (матеріально-технічне забезпечення трудового навчання), запити батьків і бажання, інтерес учнів до оволодіння навичками трудової виробничої діяльності, так необхідними в повсякденному житті.

Школа має два навчальні кабінети обслуговуючої праці й спеціалізоване приміщення - кухня, оснащені всім необхідним обладнанням. Поглиблене вивчення предмету (факультативи, гуртки, додаткові й індивідуальні заняття) не тільки дає поглиблені знання з предмету навчання, але й сприяє формуванню стійкого інтересу, розвитку певних компетентностей і здібностей учнів, їхній орієнтації на професійну діяльність, де будуть застосовані їхні практичні навички.

Важливим у навчанні є різноманітні, особливо інноваційні способи організації навчальної діяльності учнів. В ряді з лекційними, фронтальними, практичними видами роботи на уроці широко застосовуються інтерактивні й інтегровані технології навчання, такі як ділові й рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, профорієнтаційні уроки в нетрадиційній формі, робота в малих групах і т. і. Це дає можливість максимально досягти запланованих результатів, розвивати й формувати не тільки загально навчальні, але й спеціальні компетентності учнів: уміння висловлювати й відстоювати свою точку зору, навички співробітництва й творчого взаємозв'язку, ефективного спілкування. Учителю надається роль організатора процесу навчання - консультанта й фасилитатора. Ефективними є уроки із застосуванням комп'ютерних і проектних технологій, уроки - практикуми. Особлива увага на уроках приділяється вихованню учнів.

Сьогодні актуальним є питання виховання почуття патріотизму, тому що відродження України можливо тільки тоді, коли кожний, хто живе в ній буде щиро любити свою Вітчизну.

З 2000 року в ЗОШ № 18 почався процес збору речей, зроблених школярами на уроках трудового навчання й на заняттях гуртків і факультативів. Це були рушники, вишиті в традиційній національній техніці, ікони, виконані нитками й бісером. Керувала цією роботою вчитель трудового навчання Македонська В.І.. Коли зразків творчості дітей стало досить багато, народилася ідея створити в школі музей декоративно-прикладної творчості. Для цієї мети обладнали два зали - «Рушники моєї долі» та «Відродження духовності». Так в 2005 році було ухвалене рішення організувати виставочні зали декоративно-прикладної творчості, які були відкриті 15 березня 2006 року. Шкільній виставці дитячої декоративно-прикладної творчості був наданий статус музею Наказ №28. Його експозиція постійно поповнюється. Адже талановитих дітей дуже багато, їх потрібно просто знайти й допомогти свої таланти розкрити. Я дочка — Македонської В.І.. І я не тільки прийняла педагогічну естафету, але стала продовжувачем, реалізатором багатьох творчих ідей своєї мами.

.... Не можна не задуматися про вічні духовні цінності біля ікони Божої Матері, виконаної Аліною Петренко й Наталею Олійник. У свій час це, безумовно, талановитий утвір дитячих рук завоював перше місце на міському конкурсі декоративно-прикладного мистецтва. Також високо була оцінена вишивка ікони Калузької Пресвятої Богородиці, виконаною Ганною Архиповою. Її робота посіла перше місце в місті Артемовську, Донецьку. Після цього робота перебувала рік у м. Києві в Києво-Печерської лаврі, після чого була повернута в школу. А ікона «Ісус Христос » Ковальовій Олесі завоювала перше місце в міському конкурсі дітей-сиріт «Дерзайте! Ви талановиті!». Втім, не тільки світське визнання цінне для молодих людей, які починають життя. Набагато важливіше прилучення до вічного мистецтва українського народу, до його духовних цінностей і традицій.

Розуміння природи, історії, традицій країни найбільше повно розкривається через знайомство з народними промислами: у прикладному мистецтві, національних костюмах, орнаментах, вишивках, де гармонійно споєднуються мотиви рідної природи. Вивчення народних промислів забезпечує діалог культур - сьогодення з минулим і майбутнім, а виходить, виконує важливу функцію виховання духовно-моральних якостей підростаючого покоління.

Питання, що стосуються, народних промислів мають міжпредметний зміст. Ці питання й народознавства, й історії українського народу, і географії народних промислів. З 2006 року проходить робота над інтегрованим проектом «Національні традиції в народних ремеслах». Керівники: учитель географії Хромихіна Л.В. і вчитель обслуговуючої праці Герцовська В.В. Учасниками цього проекту є учні 8-9 класів. В основі цього проекту лежить знайомство з народними промислами України; вивчення географії, особливостей, єдності й різноманіття ремесел; визначення найпоширенішого виду промислів; визначення ролі промислів у вивченні природи, історії, побуту народів; формування любові до своєї Батьківщини й почуття гордості за неї.

Першим методичним продуктом було створення карти орнаментальних мотивів в українській народній вишивці, (учитель географії й трудового навчання).

Другий методичний продукт - це вишита карта України з орнаментальними мотивами. Цей проект виконали учениці технологічного допрофилю Полькіна Христина, Цимбал Ольга й Скриннікова Анастасія. Ці проектні роботи були представлені на обласному конкурсі «Сузір'я талантів». Наша презентація була відзначена сертифікатом високого рівня.

Досвідом роботи над проектом був представлений на інноваційній формі методичної роботи «Технопарку», яка проводилась у м. Донецьку, в номінації «проектно — дослідницька діяльність».

Згідно з технологією сюжети для своїх картин, ікон, малюнки для рушників діти підбирають самі. Мої учні, як і я сама велика майстриня у вишивці хрестом і бісером, купуємо спеціальні журнали, газети, вивчаємо секрети вишивання.

Я дуже хотіла, щоб роботи моїх вихованок побачили якнайбільше людей. Так в 2006 році я написала статтю в інформаційно-практичному бюлетені «Усе для вчителя», де моя стаття, «Золоті руки майстринь» стала лауреатом конкурсу «Досвід кращих - кожному!», і нагороджена диплом та премією. Використовуючи можливості сіті Інтернет, постійно шукала можливість організувати виставку дитячих робіт в інших регіонах України й відвідати майстер-класи. Таким чином народився проект і почалася співпраця з організатором сільського туризму «Мальовнича Бережанщина» Оксаною Постолан. Довідавшись про допитливих дітей з Артемівська й небайдужих педагогів, вона запросила нас у гості в село Жуков. На осінніх канікулах 2009 року група із найактивніших учасників даного проекту відвідала Тернопільську область с. Жуків. Там ми отримали можливість підвищити свій рівень й відвідали три майстер-класи з таких ремеслах як: дряпанки, плетиво з рогози й вишивці. Роботи, які ми брали із собою, так зацікавили гостинних хазяїв, що вони запропонували організувати в Бережанському краєзнавчому музеї, виставку робіт наших учениць. У березні ми отримали виклик-запрошення на участь у виставці. І от на весняних канікулах 2010 року 5 учениць і 5 учителів на чолі з директором школи Тиріновою Л.В. відправилися на Західну Україну. Ми повезли із собою 129 робіт зі шкільного музею: рушники, ікони, картини. 2 квітня 2009 р. у краєзнавчому музеї м. Бережани відбулося відкриття виставки. Наші дівчата до цього дуже серйозно готувалися. Це було ціле поетичне дійство під ніжні звуки сопілки й флейти. В повному захваті були всі присутні, коли до нашої сопілки приєдналася їхня бандура. Яка ожила в руках місцевого музиканта, вона стала органічною частиною вистави, зайвий раз підтверджуючи, що «Україна єдина», що й на Сході, і на Заході розуміють і цінують прекрасне, що зовсім неважко нам знайти спільну мову. На презентації виставки в Бережанському краєзнавчому музеї був мер м.Бережани, депутати міської ради, учителі, жителі міста. Але після виставки на Західній Україні мій вогник не згас. Вже через 1.5 місяця ми проводили презентацію в міському краєзнавчому музеї, де виставка пробула все літо. У грудні місяці наша виставка переїхала в Дебальцевський краєзнавчий музей. Постійними гостями музею стали діти дитячих садків і учні інших шкіл. Після презентації нашого досвіду міський музей відвідують охочі із усього регіону. Недавно його відвідав Мирон Постолан член суспільства «Відродження» української діаспори у Великобританії.

В школі функціонують профілі й допрофільності, факультативи «Основи дизайну» і «Основи вибору професії». Одним із проектів учнів є макети з теми «Дизайн сучасного інтер'єру в українському стилі», які були виконані в ході уроку - рольової гри «Подорож країною ремесел». Урок представлений на конкурс урок-гра з профорієнтації в номінації «Ігри - життєтворчості». Робота посіла в першому етапі призове місце, і брала участь у другому Обласному етапі.

Як висновок, хочу сказати, що робота над проектом триває, й наступним етапом буде робота над створенням віртуального музею на сайті школи.



Схожі:

«Впровадження проектної технології на уроках інформатики в старшій школі.»
Мета: познайомити учасників «круглого столу» з особливостями впровадження проектних технологій в старшій школі, перспективами їх...
«Використання інтерактивних технологій у викладанні історії»
Розділ Науково-теоретичний аналіз проблеми розвитку сучасних технологій навчання у викладанні історії
ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ГІРНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
Впровадження інформаційних технологій навчання у викладанні автомобільних дисциплін з метою активізації розумової та пізнавальної...
Впровадження проектних технологій при вивченні німецької мови як...

План Застосування інтерактивних технологій на уроках трудового навчання...
Уроки трудового навчання як основа гармонійного розвитку особистості
Методичні рекомендації щодо вивчення трудового навчання (технологій) та креслення
Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення трудового навчання передбачено
Уроках математики
Посібник містить методичні рекомендації щодо впровадження проектних технологій на уроках математики
Жук Ю. О. Використання засобів нових інформаційних технологій для...
Використання засобів нових інформаційних технологій для графічного репрезентування
О. А. Мільченко ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ...
Ьтурної і наукової організації. Нині перед середніми загальноосвітніми школами (СЗШ) постали завдання виховання вільної, творчої,...
: 004. 9 Дунаєвська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних...
Постановка проблеми. Характерним для майбутнього суспільства є широке використання інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ),...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка