З практики організації навчання за інтерактивними технологіями. Застосування методу проектів


Скачати 36.22 Kb.
Назва З практики організації навчання за інтерактивними технологіями. Застосування методу проектів
Дата 11.04.2013
Розмір 36.22 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
З практики організації навчання за інтерактивними технологіями.

Застосування методу проектів
Однією з задач освіти є забезпечення становлення та розвитку компетентної особистості. Завдання кожного вчителя так побудувати навчання, щоб процес пізнання став цікавим для учнів. Одним із шляхів активізації пізнавальної діяльності є впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках світової літератури. Адже саме інтерактивне навчання будується на активній взаємодії всіх учнів, а вчитель та учень є рівноправними суб’єктами навчання, що дає можливість учневі почувати себе комфортно на уроці.

Інтерактивне навчання також сприяє формуванню навичок та вмінь як предметних, так і загальнонавчальних, виробленню життєвих цінностей. В учні посилюється внутрішня мотивація до навчання. Учні вчаться критично мислити, приймати продумані рішення, у них виробляється здатність до самоосвіти, вміння застосувати набуті знання на практиці.

Учитель же повинен:

  • бути ненав’язливим організатором і керівником навчальної діяльності учнів;

  • глибоко вивчати й продумувати матеріал, основний і додатковий (завдання для груп, тести);

  • передбачати різноманітні шляхи привертання уваги до матеріалу, аби налаштувати їх на продуктивну роботу;

  • здійснювати підсумкову оцінку діяльності учнів.

Серед технологій кооперативного навчання значне місце посідає технологія роботи в парах. Вона дає можливість обмінятись ідеями з партнером, а лише потім озвучити свої думки перед класом. Для роботи в парах пропоную:

  • дати відповіді на запитання вчителя;

  • перевірити роботу одне одного;

  • взяти інтерв’ю у партнера;

  • поставити запитання до прочитаного;

  • написати похвальне слово про письменника, героя твору;

  • написати сенкан;

  • створити рекламний ролик.

Стосовно предмета «Світова літерату­ра» метод проектів — це цілеспрямована, в основному самостійна діяльність учнів, то здійснюється під гнучким керівництвом вчителя, спрямована на розв'язання твор­чої, дослідницької, особистісної або соці­альне значущої проблеми та на отримання конкретного результату у вигляді матеріаль­ного або ідеального продукту.

Оскільки метод проектів належить до тех­нологій особистісно зорієнтованого на­вчання, його мета спрямована на розви­ток у школярів:

  • особистісних і соціальне значущих якостей (ініціативність та наполегли­
    вість, а також толерантність і здатність працювати в команді та адаптуватися
    до умов, що змінюються, здоровий дух суперництва);

  • дослідницького, пізнавального інтересу;

  • вміння самостійно знаходити інформа­цію;

  • здатності орієнтуватися в цій інформації;

  • вміння аналізувати, узагальнювати, представляти її у вигляді оформленого
    результату діяльності;

  • вміння самостійно й критично мислити та висловлювати власну думку, орієнту­ватись у різноманітних ситуаціях.

Метод проектів активізує всі аспекти осо­бистості учня: його інтелектуальну та емо­ційну сфери, його індивідуальні особливості і впливає на розвиток таких рис характе­ру, як цілеспрямованість, наполегливість, відповідальність, комунікабельність, адаптивність, креативність, усвідомлення мо­ральних цінностей. Крім того, даний метод спрямований на розвиток навичок співробітництва і ділового спілкування в колек­тиві, передбачає поєднання індивідуальної самостійної роботи з груповими заняттями, обговоренням дискусійних питань. У ці­лому сучасна педагогічні наука визнає ве­ликий вплив методу проектів на учнів як у навчально-пізнавальному, так і у вихов­ному аспектах.

Працюючи над проектом, учень проходить такі стадії:

  • вивчення теорії;

  • планування;

  • збору інформації;

  • аналізу;

  • синтезу;

  • активної діяльності.

Завдяки проектному методу навчання учні усвідомлюють всю технологію розв'язання задач – від постановки проблеми до здобут­тя результату. Так досягається зв'язок теоре­тичних знань із практичними вміннями.

Досліджуючи науково-методичну базу ме­тоду проектів та керуючись власним педа­гогічним досвідом, я дійшла висновку, шо вчитель завжди повинен бути готовим до розв'язання різноманітних педагогічних проблем, зокрема:

  • до переосмислення та зміни традицій­ного змісту навчальних тем, до їх мож?
    ливого синтезу з іншими шкільними дисциплінами, тому шо ефективність
    виконання навчальних проектів часто залежить від їх входження у загальний контекст навчального процесу;

  • до розробки методів самостійної по­шукової і дослідницької роботи учні в у ході виконання навчальних проектів, методів колективного розв'язання про­блем. Це означає, що вчитель повинен уміти визначати проблему навчальної геми, ставити мету, висувати гіпоте­зи, обговорювати методи дослідження, продумувати і пропонувати варіанти оформлення кінцевих результатів, аналізувати отримані дані, формулювати висновки, коректно оцінювати учнів під час підбиття підсумків;

  • до використання в ході спільного до­слідження нетрадиційних видів діяльності: «мозкового штурму», засідання круглого столу», статистичних методів, творчих звітів, переглядів та ін.;

  • до необхідності поєднання на уроках різних форм роботи учнів: колективної, групової та індивідуальної;

  • до інтенсивного використання комп'ю­тера як інструмента навчальної роботи учнів і педагога.

Схожі:

Тип очікуваних навчальних матеріалів
Проектні технології спрямовані на стимулювання інтересу обдарованих учнів до повних знань, розвиток дитини через розв’язання проблем...
Застосування методу телекомунікаційних проектів в загальноосвітніх...
Застосування методу телекомунікаційних проектів в загальноосвітніх навчальних закладах України // Комп’ютерно-інформаційні і комунікаційні...
Застосування методу проектів на уроках у початкових класах
Цінний він тим, що можна застосувати раціональне поєднання теоретичних знань і можливостей його практичного застосування для розв’язання...
ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНФОРМАТИКИ В СТАРШИХ КЛАСАХ
Одним із методів, що суттєво збагачує навчальний процес нашої сучасної школи, є метод навчальних проектів, використання якого змінює...
Урок з геометрії в 7 класі На тему: «Поняття методу від супротивного»
Допомогти дітям зрозуміти суть методу від супротивного, надавши їм можливість отримати елементарні навички проведення доведень цим...
«Кодекс етики та Стандарти практики для члена АФНУ»
Участь в розробці проектів Кодекса етики та Стандартів практики ріелтерської діяльності
В історії світової педагогічної практики відомі найрізноманітніші...
В результаті педагогічна наука накопичила значний емпіричний матеріал у цій галузі. Постало питання про необхідність систематизації...
Норми часу для обліку методичної та навчальної роботи науково-педагогічних...
Пропоновані норми часу, рекомендовані нарадою-ссемінаром з питань нормативного забезпечення дистанційної форми навчання від 21. 10....
Практики з виховної роботи: поглиблення і розширення теоретичних...
ПТНЗ та їх застосування у вирішенні конкретних педагогічних завдань під час проходження практики
37, Метод проектів і його використання в процесі навчання інформатики
Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка