Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 Хмельницької області Модель навчально-виховного комплексу «Школа здібностей»


НазваШепетівський навчально-виховний комплекс №1 Хмельницької області Модель навчально-виховного комплексу «Школа здібностей»
Сторінка1/8
Дата21.04.2013
Розмір0.82 Mb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8
Управління освіти виконавчого комітету Шепет вської міської ради

Шепетівський навчально-виховний комплекс №1

Хмельницької області


Модель навчально-виховного комплексу

«Школа здібностей»






Конкурсні матеріали на кращу

модель навчального закладу

«Школа майбутнього»,

підготовлені ініціативною групою

Шепетівського навчально-

виховного комплексу №1

Хмельницької області

Керівник Можейко Галина Опанасівна

2010 р.



Ініціативна група

з розробки моделі «Школа здібностей»

як моделі «Школа майбутнього»

Керівник групи:

Можейко Галина Опанасівна

Рік народження: 03.08.1952р.

Освіта: вища. Закінчила Кам’янець-Подільський педагогічний інститут у 1975р. за спеціальністю «Вчитель російської мови та літератури».

Працює на посаді директора, вчителя світової літератури Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 17 років

Адреса проживання: вул. Шварца 6а/2 м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400

Члени ініціативної групи:

Коновалова Галина Андріївна

Рік народження: 03.10.1962р.

Освіта: вища. Закінчила Кам’янець-Подільський педагогічний інститут у 1984р. за спеціальністю «Вчитель математики та фізики».

Працює на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи, вчителя математики Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 8 років

Адреса проживання: Провулок Гагаріна, 8/1 м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400

Пинда Наталія Михайлівна –

Рік народження: 03.04.1961р.

Освіта: вища. Закінчила Кам’янець-Подільський педагогічний інститут у 1987р. за спеціальністю «Вчитель історії, суспільствознавства».

Працює на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи, вчителя суспільних дисциплін Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 18 років

Адреса проживання: вул. Фрунзе, 92, м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400

Дацко Людмила Яківна –

Рік народження: 14.08.1969р.

Освіта: вища. Закінчила Київський педагогічний інститут у 1991р. за спеціальністю «Вчитель російської мови та літератури».

Працює на посаді заступника директора з науково-методичної роботи, вчителя світової літератури Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 10 років

Адреса проживання: вул. Кузнечна, 17 м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400

Уткіна Наталія Петрівна –

Рік народження: 02.05.1967р.

Освіта: вища. Закінчила Кам’янець-Подільський педагогічний інститут у 1985р. за спеціальністю «Вчитель початкових класів».

Працює на посаді вчителя початкових класів Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 9 років

Адреса проживання: вул. Старокостянтинівське шосе, 22/13 м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400

Анікєєва Олена Анатоліївна –

Рік народження: 21.10.1966р.

Освіта: вища. Закінчила Прикарпатський університет ім. В.Стефаника у 1993р. за спеціальністю «Педагогіка і методика виховної роботи».

Працює на посаді заступника директора з позакласної та позашкільної виховної роботи, вчителя суспільних дисциплін Шепетівського навчально-виховного комплексу №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

Стаж роботи на даній посаді: 8 років

Адреса проживання: Провулок Український,4 м. Шепетівка Хмельницька обл., 30400





Ініціативна група

Зміст матеріалів
Розділ 1. Суть моделі «Школа здібностей»-----------------------------------6

    1. Окремі концептуальні положення навчально-виховного

комплексу «Школа здібностей» ------------------------------------6

    1. . Модель «Школи здібностей» як організаційно-педагогічна

система ------------------------------------------------------------------14

Розділ 2. Практична реалізація Концепції------------------------------16

    1. Шляхи реалізації моделі «Школа здібностей» як

школи майбутнього ------------------------------------------------16

    1. Адаптивна модель управління навчально-виховним

комплексом «Школа здібностей» --------------------------------29

    1. Науково-методична робота з педагогічними

кадрами ---------------------------------------------------------------31

    1. Матеріально-технічна база, фінансове забезпечення --------35


Додатки-------------------------------------------------------------------------37

3.1. Модель виховної системи в «Школі здібностей» ------------38

3.2. Модель дитячо-юнацького об’єднання «Юнісфера» -------39

3.3. Модель ліцеїста ------------------------------------------------------40

    1. Паспорт інформаційно-освітнього методичного центру ----41

    2. З досвіду роботи наукового товариства учнів «Пошук» -----54

    3. Результати діяльності закладу ------------------------------------63

    4. Фотоматеріали -------------------------------------------------------69



Розділ 1. Суть моделі «Школа здібностей»
1.1. Окремі концептуальні положення навчально-виховного комплексу «Школа здібностей» як моделі «Школа майбутнього»
І. Загальні положення
Навчально-виховний комплекс №1 «Школа здібностей» – це державний навчальний заклад у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей».

НВК створений для задоволення освітніх потреб обдарованих та здібних дітей міста в одержанні загальної середньої освіти у відповідності Державним освітнім стандартам, а також понад Державний стандарт шляхом поглибленого та профільного вивчення предметів відповідно до запитів, інтересів учнів, батьків та потреб регіону.

У закладу відсутній мікрорайон, набір учнів здійснюється за вибором батьків, учнів.

НВК в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Інструкцією про організацію та діяльність ліцеїв, іншими законодавчими актами та власним Статутом.
ІІ. Мета та завдання

Мета:

  • формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, системою наукових знань про природу, людину, суспільство, почуттям національної самосвідомості, готовності до професійного самовизначення на основі засвоєння обов’язкового змісту загальноосвітніх програм, програм поглибленого та профільного навчання, системності, інтегрованості, науковості, розвиваючого характеру навчання, єдності навчання і виховання патріотичних почуттів, громадянської позиції, власної гідності, відповідальності за свої цілі, поваги до прав і свобод людини, любові до Батьківщини, своєї родини, оточуючого середовища;

  • створення умов для розвитку здібностей, обдарувань, розвитку творчості, готовності до подальшої освіти впродовж життя, професійної діяльності, розвитку особистісних якостей.


Завдання:

  • пошук та відбір здібних, обдарованих дітей;

  • створення умов для здобуття загальної середньої освіти на рівні державних стандартів і понад державний стандарт освіти;

  • формування, розвиток творчої особистості, конкурентноспроможної, соціально зрілої;

  • забезпечення умов для вільного розвитку здібностей і обдарувань відповідно до інтересів, нахилів; умов для самовдосконалення і самореалізації особистості в різних видах діяльності;

  • створення умов для навчання за індивідуальним планом, в тому числі випереджуюче навчання;

  • формування в учнів уміння навчатися самостійно, використовувати усі можливості інформаційного середовища;

  • організація профільного навчання та допрофесійної підготовки з метою продовження навчання у вищих навчальних закладах І-ІІ, ІІІ-ІV рівнів акредитації відповідно інтересів, здібностей, обдарувань;

  • проведення наукової, науково-дослідницької, інноваційної, експериментальної діяльності, участь у ній учнів та педагогів.


ІІІ. Структура
До структури навчально-виховного комплексу входять:

  1. Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів:

початкова школа –

1-4 класи – загальноосвітні класи, класи поглибленого вивчення іноземної мови;

основна школа –

5-7 класи – загальноосвітні класи, класи ранньої спеціалізації;




8-9 класи – класи допрофільного навчання з поглибленим вивченням іноземної мови, математики, української мови.


2. Ліцей - загальноосвітній навчальний заклад ІІІ ступеня профільного навчання та допрофесійної підготовки. Класи формуються на основі конкурсних випробувань відповідно до профільних інтересів учнів. Навчання здійснюється на п’яти профілях:

  • іноземної філології;

  • української філології;

  • інформаційно-технологічному;

  • правовому;

  • біолого-хімічному.


IV. Філософія закладу


  • Учень – особистість. Наша місія – забезпечити її розвиток;

  • «Школа здібностей» – загальноосвітній заклад для всіх дітей. Обдаровані – його еліта, гордість;

  • «Школа здібностей» – гарантія добрих знань і гідного виховання;

  • рівень знань відповідно до інтересів та обдарувань має перевищувати вимоги державних стандартів;

  • максимум доброти до дитини та максимум вимог до знань – незаперечний принцип;

  • рівень освіченості випускника має забезпечити вступ до ВНЗ;

  • обдарованість проявляється у процесі пізнання активної, творчої діяльності. Учителю, будь відкривачем обдарованості! Обери технології, методи, прийоми, засоби для розвитку обдарованості. Пам’ятай, лише творчий вчитель може виховати творчого учня;

  • ми не одні, спілкування у соціумі, засвоєння позитивних зразків поведінки, формування ціннісних особистісних орієнтирів учнями – наша мета;

  • наше прагнення підвищити якість освітніх послуг на основі інноваційних моделей, які випереджають освітній процес сьогодні.

Девіз: Іди вперед і станеш кращим!
V. Науково-методична робота
Основною метою науково-методичної роботи в НВК №1 є задоволення потреб, можливостей та інтересів педагогів у постійному підвищенні фахового рівня, залучення їх до творчої діяльності та дослідно-експериментальної роботи.

Основними завданнями науково-методичної роботи в НВК №1 є:

  • розробка і адаптація навчальних програм, навчально-методичних та навчально-наочних посібників;

  • організація роботи по підвищенню професійного рівня педагогів різного рівня кваліфікацій на основі діагностики;

  • вивчення рівня знань, умінь, навичок учнів НВК та вироблення відповідних рекомендацій;

  • організація співпраці з вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу;

  • формування професійно-педагогічної культури педагога, прирощення знань, продукування нових педагогічних ідей, технологій, узагальнення та поширення педагогічного досвіду через пресу, видавництва, тощо.

Здійснення науково-методичної роботи відбувається на основі діагностики рівня професійної підготовки вчителя.

За результатами діагностики визначається зміст науково-методичної роботи на навчальний рік, який відображається у Структурі. Серед форм роботи перевага віддається колективним, індивідуальним, груповим формам роботи.

Науково-методична робота в закладі реалізується через інформаційно-освітній центр.
VІ. Педагогічні кадри
Педагогічними працівниками НВК можуть бути особи з морально високими якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують належну результативність та якість своєї роботи, фізичний стан яких дозволяє виконувати покладені на них професійні обов’язки. Педагогічні працівники приймаються на роботу до НВК на конкурсній основі. Відбір здійснюється за наступними критеріями:

  • Наявність позитивних мотивів, які викликали б бажання працювати в НВК.

  • Рівень професійної підготовки (на основі оцінки проведеного уроку).

  • Наявність педагогічних та методичних ідей, технологій, творчих здобутків вчителя, які б дали змогу реалізувати мету, що ставиться перед НВК.

  • Визначення інтелекту, рівня загальної культури (за тестом).

Педагогам НВК характерні:

  1. Висока загальнокультурна підготовка, громадянська зрілість, знання з історії та культури України, рідного краю; вміння встановлювати взаємозв’язки із світовою культурою; знання державної мови, і хоча б однієї з іноземних мов для побутової розмови; знання сучасної філософії.

  2. Загальнолюдські якості (демократичність, любов до дітей, ерудованість, тактовність, аналітичне мислення, висока працездатність, оптимізм, толерантність, інтелектуальність, емоційна стабільність, організаторські здібності, ділова активність. Комунікабельність, здатність до позитивних змін).

  3. Професійні якості (знання основ педагогіки і психології, професійні знання, компетентність, ерудиція; любов до дітей, повага до їх особистості, уміння орієнтуватись в педагогічних ситуаціях, знання особливостей роботи з обдарованими дітьми, здатність до діалогічного спілкування, вміння здійснювати діагностику та користуватись її результатами, здатність до творчості, креативності мислення; складати або удосконалювати плани, програми, адаптувати програми спецкурсів, створювати власні методичні посібники, модифікувати навчальні теми; застосовувати апробовані або апробовувати нові технології навчання; застосовувати ППД, створювати свій власний; вести науково-дослідницьку роботу з учнями, знати її основи; застосовувати комп’ютерну техніку при викладанні основ наук, володіти елементарною комп’ютерною підготовкою; зміцнювати матеріально-технічну базу з свого предмету.


VІІ. Терміни та умови реалізації Концепції
Реалізація Концепції здійснюватиметься у два етапи і в такі терміни:

І етап – перехідний – 2 роки з 2000 по 2002 рр.

ІІ етап – основний – 8 років з 2002 по 2010 рр.

Перехідний період дозволить забезпечити перехід від чотирьох річного навчання в ліцеї до двохрічного, а також дасть можливість здійснити організаційно-педагогічні заходи по забезпеченню наступності у змісті, формах, методиках та технологіях навчання у класах допрофільного навчання та у ліцеї.

Зусилля спрямовуватимуться на підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу. Робота спрямовуватиметься на стабільне функціонування комплексу, взаємодію всіх його структурних підрозділів.

Реалізація змісту Концепції на основному етапі буде спрямована на досягнення оптимального рівня функціонування закладу.
VIII. Очікувані результати
Здійснення намічених Концепцією положень надасть змогу:


  • Реалізувати мету закладу у повному обсязі;

  • Піднести престиж навчального закладу серед учнів, батьків, громадськості у статусі «Школа здібностей»;

  • Стабілізувати навчально-виховний процес, забезпечити наступність у змісті, формах, методах і технологіях навчання;

  • Досягти оптимального рівня функціонування НВК, при якому результативно працюватимуть усі підсистеми;

  • Надати можливість обдарованим учням реалізувати свої можливості через взаємозв’язки «НВК вищий навчальний заклад» з позитивним кінцевим результатом. Виховати конкурентноздатну особистість;

  • Створити особистісно зорієнтовану модель навчально-виховного процесу, досягти високого рівня вихованості учнів;

  • Поліпшити соціально-психологічний захист дитини, навчити її протистояти негативним явищам, захищати себе;

  • Створити умови для оволодіння учнями професією «Оператор комп’ютерного набору»;

  • Підвищити професійну майстерність педагогічних кадрів збільшити кількість творчо працюючих педагогів;

  • Створити передумови для дистанційної та інклюзивної освіти.


1
ДОДАТОК 1
.2.МОДЕЛЬ «ШКОЛИ ЗДІБНОСТЕЙ» ЯК ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА


НВК

Співпрацює ВИКОНУЄ ЗАМОВЛЕННЯ

НАУКОВІ ЗАКЛАДИ:

ЗАСНОВНИК (виконавчий комітет міської ради)

- Волинський державний фінансує,

університет ім. Лесі Українки здійснює контроль

- Хмельницький національний університет

- Хмельницький університет управління і права

- Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

- Університет "Острозька академія"

СТРУКТУРА «ШКОЛИ ЗДІБНОСТЕЙ»





ЦЕНТР РОЗВИТКУ І АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ

І СТУПІНЬ

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

(1 - 4 КЛАСИ)
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня...
Шепетівський навчально-виховний комплекс №1 у складі: «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів та ліцей» Хмельницької області
Кіровоградський обласний навчально-виховний комплекс (гімназія-інтернат...
Концепція художньо-естетичного виховання учнів Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Назва навчального закладу
Боярський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради...
"Шкільна бібліотека інформаційний центр навчального закладу"
Чаплинський навчально виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І -ІІ ст." Лисянської районної ради Черкаської...
Величко Юлія Григорівна вчитель історії та правознавства
Богодухівський навчально виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної...
Українське ополчення 1812 року
Місце навчання Артемівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-III ступенів №11 ім. Артема багатопрофільний ліцей»Артемівської...
19930 Черкаська область Чорнобаївський район село Великі Канівці телефон 8 (04739) 5-16-40
Великоканівецького навчально-виховного комплексу „Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів” Чорнобаївського...
Уроку
Автор: Рак Сергій Олександрович, учитель історії та художньої культури Топильнянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка