19930 Черкаська область Чорнобаївський район село Великі Канівці телефон 8 (04739) 5-16-40


Скачати 199.09 Kb.
Назва 19930 Черкаська область Чорнобаївський район село Великі Канівці телефон 8 (04739) 5-16-40
Дата 02.04.2013
Розмір 199.09 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Жити. Творити.

В майбутнє іти.

Вчити дитину

Світ берегти.

Виховна система

Шляхами відродження духовності - у ХХІ століття”

Великоканівецького навчально-виховного комплексу „Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів” Чорнобаївського району, Черкаської області

Матеріали підготували:

Кононенко С.І. – заступник директора

з виховної роботи;

Филь О.М. – педагог-організатор.


Рецензенти:

Литвиненко Т.Г. – директор

Великоканівецького НВК;

Бондар М.С. – методист відділу освіти і науки

Чорнобаївської

райдержадміністрації.




Наша адреса:

19930 Черкаська область

Чорнобаївський район

село Великі Канівці

телефон 8 (04739) 5-16-40


Наші плани і перспективи

  • Зміцнення та примноження традицій навчального закладу.

  • Налагодження зв’язків із школами Ленінградського району м. Києва.

  • Створення бази даних інноваційних технологій навчально-виховного процесу та його психологічного супроводу.

  • Впровадження педагогіки життєтворчості особистості в навчально-виховному процесі.

  • Розкриття і розвиток здібностей дітей через систему гуртків і факультативів.

  • Здійснення профільного навчання в старшій школі із врахуванням здібностей та інтересів учнів.

  • Створення центру виховання духовної культури у підлітків „Мірила духовності”.

  • Робота над удосконаленням моделі виховної системи навчально-виховного комплексу „Шляхами відродження духовності – у XXІ століття”.



18

Наша візитка

Загальноосвітня школа функціонує як середній навчально-виховний заклад з 1953 р. У 1961 році збудоване приміщення школи, в 1990 році – дитсадка, яке відповідає всім вимогам сьогодення. У серпні 2003 року загальноосвітню школу реорганізовано у навчально-виховний комплекс, який забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного. У комплексі працює три групи дитячого садка, в яких виховується 72 дітей, і 11 класів за трьома ступенями навчання, в яких опановують знання 155 учнів. У навчально-виховному комплексі працює: 5 вихователів дитсадка, 23 – вчителів, з них: 4 спеціалісти вищої категорії, 3 – І категорії, 6 – ІІ категорії, 10 – спеціалістів. Педколектив очолює директор Литвиненко Тетяна Григорівна.

З 1997 по 2004 рік школа орендувала 4,5 га землі. Організація продуктивної праці учнів сприяла загартуванню волі учнів, виховувала в них відповідальність, працьовитість, доброзичливість, забезпечувала матеріальну базу школи.

З 1997 по 2004 рік учнями школи зароблено 55500 грн. За ці кошти придбано і обладнано комп’ютерний клас, сучасну звукову апаратуру, магнітофон, музичний центр, здійснювались екскурсії у міста України, відремонтовано та обладнано приміщення під актову залу, кабінет виховної роботи, шкільну їдальню, коридор І поверху та фойє.

У 2000 році школу підключено до ІНТЕРНЕТУ.

У 2005році обладнано і відкрито музейну кімнату етнографії та історії села. В цьому ж році навчальний заклад включений до районної мережі шкіл сприяння здоров’ю.

З 1955 – 2004 рік зі стін школи вийшло 1474 випускники. Серед них: екс-віце-прем’єр, директор інституту політології Микола Томенко, вчені-інженери, офіцери, педагоги, лікарі, працівники сільського господарства.
3
Загальні положення
В умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України розкриваються широкі можливості для розвитку освіти.

Основні програмні орієнтири підростаючого покоління визначені у Законі України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Державній національній доктрині розвитку освіти, концепціях національного, громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності та інших документах.

Домінантною основою розвитку українського суспільства є набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у підростаючого покоління потреби та уміння жити у громадянському суспільстві. Справжнє виховання є глибоко національним за сутністю, змістом, характером та історичним покликанням. Адже, "нація - це, насамперед, система різноманітних природних, психологічних, історично зумовлених ознак тіла, душі і розуму"(К.Д. Ушинський).

Тому завдання української національної школи: виховати людину - патріота, якій притаманні почуття власної гідності, внутрішньої свободи, гордості за свою країну.

Педагогічний колектив навчально - виховного комплексу "Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів” Чорнобаївського району Черкаської області працює над реалізацією проблеми: "Шляхи реалізації національного виховання в сім'ї і школі" . В реалізації цієї проблеми допомагає створена у школі виховна система "Шляхами відродження духовності у - XXI століття", у центрі якої формування духовності, як провідної якості особистості.

Під духовністю розуміємо внутрішній світ людини, її самосвідомість і діяльність цієї самосвідомості, що може бути спрямована на різні сторони, об'єкти, на будь – які феномени зовнішнього і внутрішнього світу людини.

Виховна система будується на самостійності, ініціативі, вільному виборі видів діяльності, творчому підході до виконання різних справ учнями, учителями і батьками, враховує вікові особливості школярів, матеріали рідного краю та можливості сільської школи.


4
Імідж школи створюємо самі

1998 р. Рідка Л.В. – учасник Міжнародного, Лауреат обласного конкурсу „Таланти твої, Україно” в номінації „Вокал”.

1999-2000 р. Рідка Л.Г. – призер обласних змагань з легкої атлетики, учасник Всеукраїнських спортивних змагань.

2001 р. І місце в обласних туристичних змаганнях. Орлов Г.С. – Лауреат конкурсу „Тарасовими шляхами” серед поетів-початківців.

2002 р. І місце у районних туристичних змаганнях „Козацька фортеця”.

І місце у районних „Стартах надій”.

ІІ місце у районних зустрічах команд КВК.

Яковенко Л.О. – Лауреат IV туру Міжнародного конкурсу знавців укр. мови ім. П.Яцика.

Рідка Н.В. – ІІ місце у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.

2003 р. – Собко Л.В. – „Кращий лідер району”, Лауреат IVетапу конкурсу „Вірю в майбутнє твоє Україно”.

Юрченко А.М. – Лауреат ІІ та ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу поетів-початківців „Тарасовими шляхами”.

2004 р. – Ткач Г.А. – ІІІ місце у ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з географії.

Жуган Юлія – Лауреат ІІ туру конкурсу поетів-початківців „Дорогами війни”.

І місце в районних, ІІ місце в обласних змаганнях з настільного тенісу. Футбольна команда виборола „Кубок Придніпров’я”.

2005 р. – Ткач Г.А. – ІІ місце у ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з біології.

Буза Аліна – ІІІ місце у ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з історії.

Сутула Любов - ІІ місце у ІІ турі Міжнародного конкурсу знавців укр..мови ім. П.Яцика

ІІ місце – команда ДЮП у півфінальних районних зустрічах.

ІІ місце у районному змаганні „Старти надій”.

ІІІ місце – „Кубок Придніпров’я”.

Таранушенко Віталій здобув перемогу у районному конкурсі в номінації „Література”.

ІІІ місце – агітбригада юних краєзнавців у районних змаганнях, присвячених 60-річниці Великої Перемоги.

Сутула Любов та Лобатенко Ліна – лауреати ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу „Скарбничка майбуття”. 17



навчально-виховного комплексу с. Великі Канівці Чорнобаївського району Черкаської області

Клуб заснував свою роботу на традиціях добровільного об'єднання молоді, який носить пізнавально-розважальний характер, пропонує загальну ерудицію школяра, збагачує всебічний розвиток учня, підвищує почуття гумору, збагачує артистичні здібності школяра та вчить правильно планувати свій вільний час.

Програма „Лідер” - це: правильний вибір форм дозвілля; профілактика правопорушень; розвиток духовної, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної культури.

Основні напрямки програми:

  1. Пропаганда серед учнів основних норм культури поведінки і спілкування.

  2. Виховання в учнів уміння розумно планувати й організовувати свій вільний час.

  3. Сприяти тому, щоб зміст і форми колективної творчої діяльності та індивідуального впливу допомагали кожному з учнів знайти себе, самовдосконалитися, самовизначитися.


Членство клубу, права і обов’язки:

  1. Членами клубу можуть бути учні 9-11 класів.

  2. Члени клубу мають право вносити свої пропозиції щодо діяльності клубу, вільно висловлювати свої думки, захищати свої пропозиції, бути активними в ході розважальних вечорів, вечорів відпочинку, інших форм відпочинку.

  3. Бути взірцем у відношенні до навчання та поведінки.


Керівництво клубу:

  1. Керівництво здійснює рада клубу(ініціативна група)

  2. Консультанти роботи клубу: заступник директора по виховній роботі, класні керівники, педагог-організатор.

  3. Строк повноважень ради – один рік., працює згідно річного плану роботи НВК.

  4. Обирається рада у вересні, на початку діяльності клубу.

16

Мета та завдання виховного процесу
Розвиток творчої, всебічно розвиненої особистості, виховання в ній духовно-моральної чистоти, фізично-психічного здоров'я і трудової культури, формування громадянських якостей: патріотизму, громадянської свідомості, гідності, мужності - мета виховної системи "Шляхами відродження духовності - у XXIстоліття".

Вирішальною умовою формування духовного світу дитини є цілеспрямована багато аспектна і всебічна діяльність у контексті ціннісного самоусвідомлення особистості.
Мета конкретизується через систему завдань, а саме:


  • пробудження в дитини бажання бути моральною;

  • формування в учнів моральної свідомості на основі організації моральних стосунків дітей через їх включення в стихійну або спеціально організовану діяльність;

  • вироблення етико-естетичного ставлення до життя й до своєї життєдіяльності;

  • формування моральної культури, толерантного ставлення до інших культур і традицій;

  • забезпечення розвитку в дітей потреби у здоровому способі життя, гармонійному поєднанні духовного, фізичного та психічного здоров'я;

  • формування культури сімейних стосунків;

  • розвиток чеснот і позитивних моральних якостей дитини, спонукання до самовдосконалення;

  • підтримка здібностей, культурної творчості, спрямованої на особистісний саморозвиток;

  • подолання кризових станів дитинства, новоутворень, що виникли в психіці дитини під впливом антисоціальних проявів;



5




Науково - педагогічні ідеї, покладені в основу виховної системи

В основу роботи педагогічного колективу навчально - виховного закладу покладено гуманістичну сутність дидактики В.О. Сухомлинського та психологію і педагогіку життєтворчості особистості І.Г. Єрмакова. Адже, педагогічна система адекватна реальній дійсності, і такі поняття, як "людяність", "гуманізм", "духовність" є одним з основних засобів формування особистості.

На сьогоднішній день шкільні реалії вимагають від учителів переосмислення багатьох освітніх канонів. Педагоги визначають нові підходи до виховання особи­стості на основі досвіду відомих педагогів К.Д. Ушинського, С.Ф. Русової, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, впроваджують у практику педагогіку життєтворчості, завдяки якій допомагають учням стати творчими особистостями, сприяють зміцненню фізичного і морального здоров'я, відтворюють духовну культуру.

Поєднання досвіду відомих педагогів минулого та сучасних психолого -педагогічних підходів до виховання дає можливість учням стати творчими, конкурентноздатними особистостями.
Етапи формування духовної культури дітей


1. Оволодіння необхідними знаннями, які служать основою духовної культури індивіда і в той же час являється досвідом духовного розвитку людства.




2. Формування стійких переконань у дітей в процесі навчальної та виховної роботи.




3. Формування емоційної сфери у дітей, позитивної мотивації до духовного зростання.




4. Формування духовних цінностей, запитів, потреб та інтересів у дітей.




5. Формування поведінкових стереотипів, які б відповідали нормам поведінки, законам високої духовності і моралі.




6. Організація процесу самоосвіти і самовиховання дітей, розвиток творчих здібностей.


6

Проект „Як стати лідером”

Мета: Створення ефективної системи навчання лідерів

учнівського самоврядування НВК

Колективно-творчі справи

  • Заняття активу парламенту „Ази організаторської майстерності”(щомісяця)

  • Проведення тренінгів: „Як стати лідером”(листопад)

„Лідер в тобі” (лютий)

„Лідер – підліткам”(квітень)

  • Організація конкурсу „Лідер – 2005”(травень)

Координатор: Лобатенко Ліна – президент школи
Проект „ Скарбничка дозвілля”

Мета: організація дозвілля, спілкування з однолітками у різних формах

ігрової та дозвільно-розважальної діяльності, залучення учнів до

духовної культури, до скарбів укр..народу та кращих зразків світової

культури, сприяння розвитку організаторських умінь і навичок учнів,

ставлення іміджу, залучення їх до громадської роботи.

Колективно-творчі справи

  • Акція „Обери гурток за інтересом”(вересень)

  • Участь у районних конкурсах(„Таланти скликають друзів”), змаганнях, святах, фестивалях, оглядах художньої самодіяльності(протягом року).

  • Організація загально сільських, загально шкільних свят, концертних і конкурсних програм, виставок декоративно-прикладного мистецтва(тиждень дитячої творчості „В кожній дитині є сонце”) – протягом року.

Координатор: Кулик Ірина – голова центру „Дозвілля”
Проект „Шкільний телетайп”

Мета: розвиток мережі шкільної преси, пошук нових форм діяльності класних прес-центрів.

Колективно-творчі справи

  • Випуск газети „Шкільний телетайп”(протягом року)

  • Створення і випуск „Календаря школяра”(протягом року)

  • Випуск інформаційних вісників до тематичних свят та знаменних дат(протягом року)

  • Проведення досліджень, анкетувань серед учнів(„Школа очима дітей”)

Координатор: Таранушенко Віталій – голова центру „Новини”.

15
Проект „Підліток підліткові про здоровий спосіб життя”

Мета: залучення школярів до активної діяльності, яка б сприяла збереженню та зміцненню здоров’я.

Колективно-творчі справи

  • Акції: „Іграшку-дітям” (вересень),

„Ветеран живе поруч” (постійно),

„Вчитель не повинен бути самотнім”(постійно),

„Турбота” – збір одягу і продуктів харчування для тих, хто

потребує (жовтень),

„16 днів – без насильства” (листопад),

„День – без самотності”(до Міжнародного дня інвалідів),

„Новий рік – у колі друзів”(грудень).

  • Робота волонтерського загону (протягом року).

Координатори: Шпортко Олександр – голова волонтерського загону,

Ірлик Світлана – голова центру „Милосердя”.

Проект „Хочу все уміти”

Мета: здійснення аналізу, оцінки і прогнозу виховання та навчання учнів, розвиток творчих можливостей, залучення учнів до творчо-дослідницької роботи.

Колективно-творчі справи

  • Свято розумників(квітень)

  • Допомога в організації і проведенні предметних олімпіад(грудень)

  • Проведення єдиного дня профілактики правопорушень(звіти учнів, схильних до правопорушень) – щомісяця

Координатори: Довгань Тамара – голова секції „Навчання”,

Кощавка Аліна – голова секції „Дисципліна і порядок”.
Проект „Трудові справи для школи і рідного села”

Мета: залучення учнів до трудової діяльності, вироблення практичних

навичок і умінь.

Колективно-творчі справи

  • Допомога СТОВ „Канівці” (вересень-жовтень)

  • Операція „Книжчина лікарня”(кожен місяць)

  • Конкурс-огляд „Красу і затишок шкільній оселі” (грудень-травень)

  • Акція „Посади своє дерево, свою квітку” (квітень-травень)

  • Робота в зонах санітарної дії, догляд за парком , священними місцями села, сільським стадіоном(квітень-травень)

  • Організація роботи трудового об’єднання школярів „Паросток”(червень-серпень)

Координатор: Савченко Володимир – голова центру „Господар”

14

Діагностико - прогностична діяльність у виховній системі, її результативність:

Виховання має бути ефективним, а ефективність виховання - це відношення досягнутих результатів до передбаченої мети в процесі формування духовного обли -ччя суспільно значимих якостей особистості, соціальних груп, суспільства в цілому.

Щоб оцінити результати виховання, встановити, як вплинуло воно на розвиток особистості, у навчально - виховному закладі проводиться така діагностика -прогностична діяльність: діагностика від особистісного розвитку молодших школярів (опитування для дітей 9-10 років, автор О.М. Коберник).

.Результативність цього методу: питання стосувались різних сторін особистості учня, 60 % учнів були відкритими, розповіли про себе, поділилися своїми знаннями з дорослими, 30 % - довше задумувались над відповіддю, були замкнутими, відповідали нечесно.

— Методика вивчення соціальних ролей особистості школяра( автор О.М. Коберник)

Результативність: більшість учнів на першому місці відзначають свою суб'єктивність, на другому - свою основну соціальну роль - бути учнем.

— Мій вихідний день ( автор О.М. Коберник ).

Результативність: майже всі діти уміють аналізувати своє минуле, теперішнє та майбутнє, але не всі застосовують це вміння на практиці.

— Опитувальник " Я і школа " ( автор О.М. Коберник).

Результативність: 90 % учнів вважають, що їх школа найкраща, настрій у школі хороший, непогані стосунки з однокласниками, їм подобається виконувати громадські доручення, більшість учителів - люди, з якими можна обговорити на різні питання; 10 % учнів - потребують допомоги психолога.

В процесі спілкування, а також конкретних дій і вчинків визначаються такі рівні моральної вихованості школярів:

80% - середнього рівня: учні знають, виконують, сприймають норми моральності, але в їх пропаганді, в боротьбі з аморальністю, антигромадськими вчинками беруть участь ситуативно, рідко;

20% - низького рівня: учні інколи порушують загальноприйняті правила поведінки, можуть піддаватись різному впливу в залежності від ситуації, але не протирічать нормам моралі. Створено програму вивчення особистості учня, орієнтовні програми спостережень за учнями під час перерви, на уроках, з метою вивчення культури взаємин в процесі їхньої навчальної діяльності. 7

Види діяльності: новації, ритуали у виховній системі
Традиційні справи:
Свята Першого і Останнього дзвінка, День Визволення села, День Учителя, День Захисника Вітчизни, День Святого Валентина, День Розумника, День Перемоги; тижні: "Живий подвиг історії", культури спілкування "В країну Ввічливості", дитячої творчості "У кожній дитині є сонце", дитячої та юнацької книги.

Колективно — творчі справи:

  • краєзнавчо - пошукова робота "Пам'ять жива",

  • випуск газети "Шкільний телетайп",

  • спортивні та козацькі розваги, концертні програми,

  • трудові десанти (прибирання пришкільних територій, сільського парку,

  • допомога місцевому СТОВ у сільськогосподарських роботах),

  • робота трудового об'єднання "Паросток" на шкільному полі (старші учні заробляють гроші на свої потреби і потреби молодших друзів ).

Новації:


  • Впровадження елементів тренінгу по модулю "Рівний - рівному"

  • Підготовка дітей - тренерів по даній методиці

  • Складання учнями - активістами проектів колективно - творчих справ

  • Проведення диспутів на засіданнях клубу старшокласників "Лідер"


8

ІІІ етап (8-9кл.) – розширення уявлень про різні способи соціального устрою людського життя і залучення до участі у громадському житті.
Я – житель села

Патріотичне виховання Екологічне виховання Родинне виховання

  • Виховні години; - робота у загонах - зустрічі в колі сім’ї;

  • Години спілкування; санітарної дії; - участь у загально-

  • Краєзнавча робота; - КТС: шкільних святах;

  • Робота загону

„Милосердя”.

ІV етап(10кл.) – формування індивідуального стилю життя і здатності корегувати власну життєдіяльність.

Я – громадянин України
Я – частина колективу Я – частина своєї родини Я – частина суспільства

  • КТС; - розмова по колу; - години історії;

  • Години етики; - родинні зустрічі; - правовий всеобуч;

  • Класні збори; - анкетування; - участь у святах;

  • Трудовий десант; - громадські огляд. - зустріч з цікавими

  • Вечори відпочинку. людьми.

V етап (11кл.) – формування індивідуальної позиції і розвиток здатності зробити життєвий вибір.
Я – житель планети Земля
Я – людина Я – житель села Я – громадянин України

  • Години спілкування; - трудові десанти; - краєзнавчо-пошукова

  • Години етики; - участь у сільських робота;

  • Робота клубу „Лідер” справах; - робота загону

„Милосердя” ;

  • КТС. – гра в сільській - години історії;

Футбольній команді. – правовий всеобуч.

13

Поетапна творчо-цільова програма

І етап (1-4кл.) – пізнання права дитини, правила життя у шкільній родині (розширення уявлення про норми культурного життя і залучення до цих норм).
Я – учень школи
Я – у школі Я – у родині

  • Пізнавальна діяльність на уроках; - пізнаю сім’ю;

  • Подорож у країну „Дивоцвіт”; - допомагаю сім’ї;

  • Спортивні розваги; - укріпляю сім’ю;

  • Сюжетно-рольові ігри, конкурси; - відпочиваю з сім’єю;

  • Години спілкування. – радую сім’ю.



ІІ етап(5-7кл.) розширення уявлень про людину як суб’єкт життя

Я – людина

Історія мого народу Вивчення родоводу Людина і природа

в обличчях видатних

людей

  • Години історії; - родинні свята; - екскурсії;

  • Години народознавства; - складання родинного - години спілкування

  • Інформаційні хвилини. дерева.


Розвиток здатності до саморегуляції
Усунення поганих звичок Набуття навичок управління емоціями

  • Визначення мети саморозвитку. - самозобов’язання;

- самонаказ.

12

Нас об’єднує:

  • Честь і совість;

  • Дружба і товариськість;

  • Любов до рідного краю;

  • Відродження національних традицій;

  • Єдність турботи і милосердя;

  • Єдність слова і діла.


Формуємо духовність


9

Фактори позашкільного впливу



Суб’єкти виховного впливу
Адміністрація НВК Педколектив


Особистість





Батьки Дитячий колектив Громадськість

  • Загально шкільний - дошкільнята - сільська рада

батьківський комітет - учні - ФАП

  • Класні батьківські - СБК

комітети - КМСН

  • Клуб батьківського

спілкування „Авторитет” 10

Структура роботи органів учнівського співуправління
Дитячий колектив
Дошкільнята Учні
Дошкільний підрозділ Об’єднання Організація Відродження”

Теремок” „Казковий Дивоцвіт” (5-11кл.)

(1-4кл.)

  • Ясельно-мол.гр. – координаційний - президент школи

  • Середня гр.. центр

  • Старша гр.. 1кл – „Ромашка”

2кл. – „Первоцвіт” - шкільний парламент

3кл – „Калинка”

4кл. – „Соняшник”

Ц Е Н Т Р И
„Ерудит” „Дозвілля” „Милосердя” „Господар” „Новини” „Здоров’я”

П Р О Е К Т И



„Як стати „Скарбничка „ Ми – волонтери” „Трудові „ Шкільний „Підліток

лідером” дозвілля” справи телетайп” підліткові

для школи про

і рідного села” здоровий

спосіб

життя”

Творчо-тематичні періоди шкільного життя

„Колесо історії” „Сійся, родися, звичай народний”

(вересень-листопад) (грудень-лютий)

Навчальний рік
„В здоровому тілі – здоровий дух” „Земля моя – земля моїх батьків”

(червень-серпень) (березень-травень)11

Схожі:

Natalia Sadovs’ka, b. August 18, 1916, in Penizhkove,a village of...
Від.: Село Піньожкове, Христинівського району, область була тоді Київська, а зараз е вона Черкаська, то я не знаю, чи по тому як...
Evdokiia Shkvarchenko (Skvar), b. 1908, Budenivka, a village of about...
Від.: От район —Бурочанський. Значить, село Будень, Вільшанськой області, Харківської губернії, Вільшанськрї області, район Дергачі....
Village council), Amvrosiivka district, Donets'k region, into a relatively...
Він був і також Кривдишевського район і Чистяківський був район і Голодаївського був район, а потім вже по кінці вже став там російського...
Anonymous male narrator, b. 1918 in a village of about 100 families...
Пит.: Чи Ви можете сказати село, район, і область де Ви народилися? Якщо Ви не хочете, то не мусите
Semen Ovechko, b. September 25, 1925, Volodymyrivka, a village of...
Від: Запорізька область, Мелітопільський район, село Володимирівка. Пит: А чим займалися Ваші батьки
Маєток графа М. П. Ігнатьєва, с. Круподеренці Село Круподеринці (Погребищенський...
Рось. У “Сказаніяхъ о населенныхъ местностяхъ Кієвской губерніи”, надрукованих в типографії Києво-Печерської лаври і виданих у 1864...
Halyna Bilovus (nee Sivak), b. 1927, Brahynivka, Petropavlivka district,...
Від.: Село моє є Брагинівка, район Петропавловський, Дніпропетровської області
Досвіду
Адреса: 70433, Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Радянська, 14
Case History LH09
Від.: В селі Шишлівка. А тепер село Броварків. Як затопили наші села понад Дніпром, моє село було 10 кілометрів від Дніпра, і село...
Життя і творчість
Нечуй тощо) народився 25 листопада 1838р в м. Стеблеві Київської губ. Канівського повіту (нині — Черкаська обл., Корсунь-Шевченківський...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка