Урок узагальнення і систематизації


Скачати 145.56 Kb.
НазваУрок узагальнення і систематизації
Дата18.12.2013
Розмір145.56 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок узагальнення і систематизації

знань, умінь та навичок з теми:

«Системне та службове програмне забезпечення»

для 9 класу


Підготувала:

вчитель інформатики першої кваліфікаційної категорії Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області
Тема уроку: Урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок з теми: «Операційна система. Основи роботи з дисками»

Мета уроку:

  • систематизувати та узагальнити знання з теми «Системне та службове програмне забезпечення»;

  • продовжити розвивати та вдосконалити вміння працювати зі стандартними програмами операційної системи та застосовувати набуті знання до практичних потреб;

  • виховувати готовність до колективних форм діяльності, а також самостійність та наполегливість під час навчальних занять.


Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Обладнання: комп’ютерний клас, роздатковий матеріал, тестова оболонка Test-W2.

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

Учитель: Сьогоднішній урок я б хотіла розпочати з народної мудрості: «Хочеш багато знати, потрібно багато працювати».


  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель: Завдання сьогоднішнього уроку систематизувати та узагальнити знання, уміння та навички з теми: «Операційна система. Основи роботи з дисками». На цьому уроці ми проведемо термінологічний диктант, тестування та попрацюємо в групах над міні-проектами.


  1. Актуалізація опорних знань.

Учитель: Ви повинні дати короткі відповіді на питання. Якщо відповідь вам не відома, то ставите “-----“.

Термінологічний диктант.

    1. Як називається сукупність інформації, яка розміщена на диску, має ім’я і сприймається як одне ціле. (файл)

    2. З чого складається ім’я файла? (з назви та розширення)

    3. Як називається спеціальне місце на диску, в якому зберігаються імена та допоміжні відомості про файли? (папка, каталог)

    4. Літерами якого алфавіту позначаються стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв (дисків)? (латинського)

    5. Як називаються програми, які забезпечують роботу з зовнішніми пристроями? (драйвера)

    6. Який об’єкт на робочому столі допомагає швидко знаходити та відкривати папку чи файл? (ярлик)

    7. Як називається одиниця обміну інформацією на дисках, яка становить 2, 4 або 8 послідовних секторів?

    8. Якою кнопкою мишки можна викликати контекстне меню? (правою)

    9. Як називається процес впорядкування інформації на диску? (дефрагментація)

    10. Як називається процес розподілу поверхні диска на концентричні доріжки та сектори? (форматування)

    11. Як називається спеціально написана програма, яка приєднує себе до інших програм і негативно впливає на їх виконання і роботу комп’ютера? (комп’ютерний вірус)

    12. Яка процедура допомагає зменшити об’єм файла? (архівація)




  1. Узагальнення знань.

Учитель: - Давайте разом перевіримо ваші відповіді.

Перевірка та діагностика відповідей учнів на питання термінологічного диктанту.
Учитель: Дайте відповідь на питання:

- Яку операційну систему ви вивчили?

- А чому вона так названа?

- Яка піктограма на робочому столі одна із найважливіших?

Мій комп’ютер»)
Учитель: Windows- вікна. Їх багато

Треба всі розшифрувати,

Розгадати, розшукати,

Їх можливості пізнати.

Зараз ми спробуємо «розгадати» одне із головних вікон робочого столу.
Завдання Підписати на малюнку головні елементи вікна «Мій комп’ютер» (Додаток 1).
Перевірка результатів виконання роботи.


  1. Узагальнення вмінь.

Учитель: Windows-вікна. З ними, друже,

Ти поводься не байдуже:

Знай команди, і об’єкти,

І систем усіх секрети.

Та про них ще мало знати –

Вмій усім оперувати.

Робота в групах над створенням міні-проекту

Інструктаж до роботи:

Клас ділиться на дві групи: «Червоні» та «Зелені» (по 5 осіб). Група обирає собі керівника, який буде звітувати про виконану роботу. «Червоні» та «Зелені» отримують завдання. Воно об’ємне і вимагає значних затрат часу. А тому учасники групи повинні розділити між собою роботу. Наприклад, один учень виконує частину 1, інший – частину 2 і так далі.

Завдання для «Червоних»: Створити міні-проект «Календарний рік» (додаток 2). Завдання для «Зелених»: Створити міні-проект «Навчальні предмети» (додаток 3).
По закінченню роботи керівники проектів звітують про виконану роботу та аналізують отриманні результати.
Учитель: Windows- вікна. Як і в хати,

Їх нам треба доглядати -

Захищати, фільтрувати.

А як треба – лікувати.

Віруси ж бо люблять дуже

Лізти в вікна наші, друже.

Щоб упевнитись в тому, що під час створення проекту та обміну інформацією на комп’ютери не потрапили віруси, нам потрібно перевірити їх за допомогою антивірусних програм.

Завдання Перевірити комп’ютер на наявність вірусів.
Тестування в тестовій оболонці «Test-W2» (додаток 4).


  1. Підсумок уроку.

Оцінювання результатів діяльності учнів.

Учитель: На цьому уроці ми узагальнили та систематизували знання з теми «Операційна система Windows. Основи роботи з дисками». Ми говорили про те, що операційні системи та програмне забезпечення постійно оновлюється. Ще 20 років назад людині потрібно було знати велику кількість команд, для того щоб працювати на комп’ютері. Сьогодні роботою комп’ютера може керувати навіть дитина. Можна тільки фантазувати про те, що чекає нас в майбутньому.


  1. Домашнє завдання

Підготувати міні-твір «Операційна система майбутнього».


Додаток 1

Команда повинна приступити до роботи лише тоді, коли кожен учасник проекту буде точно знати свою частину роботи та послідовність її виконання.

П
Додаток 2
о завершенню роботи керівник команди повинен прозвітуватися про виконану роботу та, вразі необхідності, розповісти про труднощі, з якими зіткнулася команда.
Частина 1.

  1. Відкрити папку Мои документы.

  2. В папці Мои документы створити папку 3_курс.

  3. В папці 3_курс створити папку Рік.

  4. В папці Рік створити папки Півріччя І та Півріччя ІІ.

  5. В папці Півріччя І створити папки Квартал 1 та Квартал 2.

  6. В папці Півріччя ІІ створити папки Квартал 3 та Квартал 4.

  7. Скопіювати папку 3_курс на всі комп’ютери, за якими працюють учасники цього проекту.


Частина 2.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати народну приказку: Січень наступає, мороз людей обнімає.

  2. Зберегти цей файл під назвою Січень в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур.

  4. Зберегти цей файл під назвою Лютий в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Місяць березень за один день сімох жінок міняє.

  6. Зберегти цей файл під назвою Березень в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Квартал1.rar, в який помістити файли Січень, Лютий, Березень.

  8. Скопіювати файл Квартал1.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 3.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати народну приказку: Квітневий сніг такий, як жіночий плач.

  2. Зберегти цей файл під назвою Квітень в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Травень холодний – рік хліборобний.

  4. Зберегти цей файл під назвою Травень в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: У червні на полі густо, а в коморі пусто.

  6. Зберегти цей файл під назвою Червень в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Квартал2.rar, в який помістити файли Квітень, Травень, Червень.

  8. Скопіювати файл Квартал2.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 4.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати народну приказку: В липні на дворі пусто, зате в полі густо.

  2. Зберегти цей файл під назвою Липень в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: У серпні серпи гріють, а вода холодить.

  4. Зберегти цей файл під назвою Серпень в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Як вересніє, то й дощик сіє.

  6. Зберегти цей файл під назвою Вересень в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Квартал3.rar, в який помістити файли Липень, Серпень, Вересень.

  8. Скопіювати файл Квартал3.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 5.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати народну приказку: Жовтень ходить по краю та й гонить птиці з гаю.

  2. Зберегти цей файл під назвою Жовтень в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Хто в листопаді не мерзне, тому й коло Йордану нічого біда не зробить.

  4. Зберегти цей файл під назвою Листопад в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати народну приказку: Грудень землю грудить, а не вистудить.

  6. Зберегти цей файл під назвою Грудень в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Квартал4.rar, в який помістити файли Жовтень, Листопад, Грудень.

  8. Скопіювати файл Квартал4.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 6. (виконують усі учасники проекту).

  1. Розархівувати архівні файли Квартал1.rar, Квартал2.rar, Квартал3.rar, Квартал4.rar .

  2. Скопіювати файли Січень, Лютий, Березень в папку Квартал 1, яка була попередньо створена в папці Півріччя_1.

  3. Скопіювати файли Квітень, Травень, Червень в папку Квартал 2, яка була попередньо створена в папці Півріччя_1.

  4. Скопіювати файли Липень, Серпень, Вересень в папку Квартал 3, яка була попередньо створена в папці Півріччя_2.

  5. Скопіювати файли Жовтень, Листопад, Грудень. в папку Квартал 4, яка була попередньо створена в папці Півріччя_2.


Прозвітувати про виконану роботу.

Команда повинна приступити до роботи лише тоді, коли кожен учасник проекту буде точно знати свою частину роботи та послідовність її виконання.

П
Додаток 3
о завершенню роботи керівник команди повинен прозвітуватися про виконану роботу та, вразі необхідності, розповісти про труднощі, з якими зіткнулася команда.
Частина 1.

  1. Відкрити папку Мои документы.

  2. В папці Мои документы створити папку 3_курс.

  3. В папці 3_курс створити папку Навчальні предмети.

  4. В папці Навчальні предмети створити папки Природничо-математичний цикл та Суспільно-гуманітарний цикл.

  5. В папці Природничо-математичний цикл створити папки Фізико-математичний напрямок та Хіміко-біологічний напрямок.

  6. В папці Суспільно-гуманітарний цикл створити папки Суспільний напрямок та Гуманітарний напрямок.

  7. Скопіювати папку 3_курс на всі комп’ютери, за якими працюють учасники цього проекту.


Частина 2.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати текст: Фізика – наука про явища та процеси, які відбуваються в навколишньому світі.

  2. Зберегти цей файл під назвою Фізика в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Алгебра – розділ математики, що вивчає системи об’єктів довільної природи в яких визначено алгебраїчні операції, аналогічні своїми властивостями діями над числами .

  4. Зберегти цей файл під назвою Алгебра в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Геометрія – розділ математики, що вивчає просторові відношення і форми реального світу .

  6. Зберегти цей файл під назвою Геометрія в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Фізико-математичний_напрямок.rar, в який помістити файли Фізика, Алгебра, Геометрія.

  8. Скопіювати файл Фізико-математичний_напрямок.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 3.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати текст: Хімія – галузь природознавства, що вивчає склад, будову, властивості і перетворення речовин.

  2. Зберегти цей файл під назвою Хімія в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Біологія – сукупність наук про життя.

  4. Зберегти цей файл під назвою Біологія в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Екологія – розділ біології, що вивчає закономірності взаємовідношень організмів з середовищем, в якому вони живуть .

  6. Зберегти цей файл під назвою Екологія в папку Мои документы.

  7. С
    Додаток 3
    творити архівний файл Хіміко-біологічний_напрямок.rar, в який помістити файли Хімія, Біологія, Екологія.

  8. Скопіювати файл Хіміко-біологічний_напрямок.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 4.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати текст: Українська мова – належить до східної підгрупи слов’янської групи індоєвропейської сім’ї мов.

  2. Зберегти цей файл під назвою Українська мова в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Російська мова- як і українська мова, належить до східної підгрупи слов’янської групи індоєвропейської сім’ї мов.

  4. Зберегти цей файл під назвою Російська мова в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Англійська мова – належить до західно-германської підгрупи германської групи індоєвропейської сім’ї мов.

  6. Зберегти цей файл під назвою Англійська мова в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Гуманітарний_напрямок.rar, в який помістити файли Українська мова, Російська мова, Англійська мова.

  8. Скопіювати файл Гуманітарний_напрямок.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.


Частина 5.

  1. В текстовому редакторі «Блокнот» (Пуск – Програми – Стандартні – Блокнот) набрати текст: Історія – комплекс суспільних наук, що вивчає минуле суспільства з метою пізнання, розуміння його сучасного і перспективного розвитку в майбутньому.

  2. Зберегти цей файл під назвою Історія в папку Мои документы.

  3. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Право – сукупність встановлених або санкціонованих державою загальнообов’язкових правил поведінки, що виражають волю всього народу

  4. Зберегти цей файл під назвою Право в папку Мои документы.

  5. В текстовому редакторі «Блокнот» набрати текст: Філософія – форма суспільної свідомості, яка дає теоретичне розв’язання питань світогляду, пов’язаних з відношеннями людини і світу, мислення і буття, духовного і матеріального.

  6. Зберегти цей файл під назвою Філософія в папку Мои документы.

  7. Створити архівний файл Суспільний_напрямок.rar, в який помістити файли Історія, Право, Філософія.

  8. Скопіювати файл Суспільний_напрямок.rar на всі комп’ютери, за якими працюють учасники проекту.

Частина 6.

  1. Розархівувати архівні файли Фізико-математичний_напрямок.rar, Хіміко-біологічний_напрямок.rar, Гуманітарний_напрямок.rar, Суспільний_напрямок.rar.

  2. Скопіювати Фізика, Алгебра, Геометрія в папку Фізико-математичний_напрямок, яка була попередньо створена в папці Природничо-математичний цикл.

  3. Скопіювати файли Хімія, Біологія, Екологія в папку Хіміко-біологічний_напрямок, яка була попередньо створена в папці Природничо-математичний цикл.

  4. Скопіювати файли Українська мова, Російська мова, Англійська мова в папку Гуманітарний_напрямок, яка була попередньо створена в папці Суспільно-гуманітарний цикл.

  5. Скопіювати файли Історія, Право, Філософія в папку Суспільний_напрямок, яка була попередньо створена в папці Суспільно-гуманітарний цикл.


Прозвітувати про виконану роботу.

Тестування

  1. Я
    Додаток 4
    ке призначення об'єкта Мой компьютер ?

    • змінює розмір вікна;

    • для доступу до файлової системи та засобів керування комп'ютером;

    • виконує вилучення об'єктів;

    • для швидкого доступу до документів.




  1. Що таке ярлик і для чого він призначений?

    • це об'єкт, призначений для зберігання вилучених об'єктів;

    • це об'єкт, призначений для пересилання файлів на дискету;

    • це файл, що містить посилання на інший файл, призначений для швидкого запуску программ.




  1. Як скопіювати за допомогою буфера обміну?

    • Правка / Копировать / відкрити потрібну папку / Правка / Вставить;

    • Правка / Вырезать / відкрити потрібну папку / Правка / Вставить;

    • контексне меню / Вставить;

    • немає правильної відповіді.




  1. Якої шкоди можуть завдати комп'ютерні віруси?

    • комп'ютер буде діяти гірше, з перебоями;

    • програми неможливо запускати;

    • інша відповідь.




  1. У наведеному переліку програм обрати програми-антивіруси:

    • scandisk, format;

    • WinZip, WinRar;

    • MS Office;

    • AVP Kaspersky Antivirus, Dr.Wed, NOD32




  1. Оберіть правильне тлумачення комп'ютерного вірусу:

    • невелика програма, яка виконується приховано від користувача і має змогу вносити деструктивні дії у роботу комп'ютера;

    • невелика програма, яка виконується приховано від користувача і виконує архівування інших файлів;

    • невелика програма, яка виконується приховано від користувача і виконує шифрування інший файлів;

    • невелика програма, яка виконується приховано від користувача і виконує копіювання інших файлів.




  1. За допомогою якої комбінації клавіш в OC Windows можна виконати операцію копіювання?

    • Ctrl + P;

    • Ctrl + C;

    • Ctrl + V;

    • Ctrl + X.




  1. За допомогою якої клавіші в OC Windows можна файли виділяти вибірково?

    • Ctrl;

    • Alt;

    • Delete;

    • Shift;

    • Home.




  1. Яка з названих задач не властива операційній системі?

    • управління роботою ПК та усіх пристроїв, що до нього приєднуються;

    • перевірка дисків на наявність вірусів;

    • запуск сервісних і приклідних программ;

    • забезпечення ПК.




  1. Архівація - це ...

    • процес створення архіву на окремому диску;

    • процес стаскання файлів за певною технологією та вміщення їх в архівний файл;

    • процес скворення копій групи файлів у спеціальному файлі;

    • організація збереження файлів на диску.

  2. Для чого діагностують диск?

    • для з'ясування можливих параметрів диска, чи вмістить він інформацію;

    • для з'ясування структури диска та його розмітки;

    • для перевірки на пошкодження поверхні диска;

    • для з'ясування наявності дефектів, логічної структури та відсутність вірусів.


12. Чому та для чого створюють архівні файли?

  • для довгочасного зберіганння інформації;

  • для зменшення обсягу файла;

  • для захисту необхідної інформації;

  • для звільнення місця для більш необхідної інформації.

Схожі:

Урок узагальнення та систематизації знань
Тараса Шевченка як основоположника нової української літератури та літературної мови
Урок узагальнення й систематизації
Мотивація навчання шлях до підвищення рівня мовленнєвої компетентності учнів на уроках англійської мови
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
Урок узагальнення та систематизації навчального матеріалу
Застосування визначеного інтегралу до розв’язування задач геометричного, фізичного та економічного змісту”
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі
Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Площа та об’єм геометричних фігур»
...
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів
Урок узагальнення та систематизації отриманих знань, умінь та
Перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами знань, умінь та навичок з теми
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок
Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми „Арифметична і геометрична прогресії”. Розширити кругозір учнів....
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка