Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст)


Скачати 31.71 Kb.
НазваУрок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст)
Дата29.03.2013
Розмір31.71 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

ІІІ. Відношення і пропорції Тема 4. Відношення і пропорції. Відсоткові розрахунки.

Урок № 50

Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст)

Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого рівня складності (суміші, сплави).

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

  1. Учні заповнюють аркуші контролю впродовж 3-5 хвилин (в аркуші
    контролю вписують тільки відповіді на запитання, що належать до
    розв'язаних вдома вправ).

  2. Фронтальна робота.

Усні вправи

1) Обчисліть:







2) Знайдіть відношення чисел: 12 до 6; 12 до 36; 9 до 4.

Що показує кожне з цих відношень?

3) Які числа можна підставити замість квадратиків, щоб пропорції
були правильними? а) □ : = : □; б) : □ = □ : 1.

4) Яке з поданих розв'язань відповідає умові задачі: «До магазину за­везли 460 кг картоплі. Першого дня було продано 35 % картоплі. Скільки кілограмів картоплі було продано?»

а) = ; б) х = 460 : 0,35; в) х = 460 · ;

г) 460 : 100 = 4,6(кг) 1 %; х = 4,6 · .

  1. Індивідуально. Щоб активізувати роботу «сильних» учнів, пропонуємо їм індивідуальні завдання з теми.




Картка 1

Додали три числа. Перше становить 25 %, друге 35 % від суми. Які числа дода­ли, якщо третє число на 2,1 більше від другого?




Картка 2

60 % земельної ділянки засіяли пшеницею, решту вівсом. Яку площу засіяли пшеницею, яку вівсом, якщо пшеницею засіяли на 114 га більше, ніж вівсом?


II. Застосування вмінь

 Фактично питання розв'язування задач на відсотки, яке винесено на державну підсумкову атестацію в 9 класі, ретельно опрацьо­вується лише в 5—6 класах (й епізодично зустрічається в задачах на уроках алгебри та геометрії у 7—9 класах). Тому дуже важливо за­раз сформувати сталі, тверді навички розв'язування задач на відсотки, а також, якщо клас готовий до цього, похідних від них задач: задачі на суміші, сплави, відсотковий вміст (що передбача­ють і складання рівнянь у вигляді пропорцій). Тому на цьому уроці можна запропонувати до розв'язування такі або подібні до них задачі.

  1. Сплав міді з оловом масою 12 кг містить 45 % міді. Скільки кілограмів
    чистого олова треба добавити до сплаву, щоб дістати новий сплав,
    який містить 40 % міді?

  2. У залізній руді на 7 частин заліза припадає 3 частини домішок.
    Скільки тонн домішок у руді, яка містить 73,5 тонн заліза?

  3. Сплав складається з міді (50 %), цинку (40 %) і алюмінію (10 %).
    Скільки треба взяти металів, щоб дістати 35 кг сплаву?

  4. Сплав складається з алюмінію (83 %), цинку (10%) і олова (7 %).Чому
    дорівнює маса сплаву, в якому цинку на 2,7 кг більше, Ніж олова?

  5. Маємо 735 г 16 % розчину йоду у спирті. Треба дістати 10 % розчин
    йоду. Скільки грамів спирту треба долити для цього у даний розчин?

Також бажано розв'язати інші текстові задачі.

  1. З 1,6 га землі, що становить 8% площі всього поля, зібрали 48 ц пше­ниці. Скільки центнерів пшениці зібрали з усього поля, якщо вро­жайність на всіх його ділянках однакова?

  2. Фермер засіяв соняшником 1,8 га. Це на 20% більше, ніж торік. Яку
    площу фермер засіяв соняшником торік?


III. Підсумки уроку

У розчині міститься 42 кг солі. Яка маса розчину, якщо солі в ньому 60 %?

а) 42 · 6 = 252 (кг); б) 42 : 6 = 7 (кг); в) = ; х = = 700 кг;

г) 42 : 0,06 = 700 (кг).
IV. Домашнє завдання

Повторіть теми:

1) «Основна властивість пропорції»;

2) «Прямо і обернено пропорційні величини».
Розв'яжіть задачі:

  1. У воді розчинили 180 г солі і одержали 12%-ий розчин солі. Скільки
    грамів води використали для приготування розчину?

  2. Три трактори зорали поле. Перший трактор зорав 40 % усього поля,
    другий — 80 % того, що зорав перший. А третій — решту 14 га. Скільки
    гектарів поля зорав другий трактор?

  3. Один учень стрибнув у довжину на 2,4 м, а стрибок другого був на 15 %
    довший. Яка довжина стрибка другого учня?

  4. За 36 робочих днів бригада лісорубів у складі 30 чоловік заготовила
    1944 м3 дров. Продуктивність праці всіх лісорубів однакова. Скільки
    дров заготовить бригада із 24 чоловік за 50 днів при такій же продук­тивності праці?

  5. Розв'яжіть рівняння: а) = ; б) = .



С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

Урок №60 Тема. Розв'язування задач
Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання тексто­вих задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння за­стосовувати...
«Розв’язування текстових задач в 5-6 класах»
Урок математики для 5 – 6 класів на тему «Розв’язування текстових задач в 5-6 класах»
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ Мета
Мета. Узагальнити знання учнів про відсотки та масштаб, завершити формування вмінь і навичок розв'язування задач на застосування...
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними...
Урок №9 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь
Мета: розширити знання про види задач, що розв'язуються складан­ням рівнянь, розширити спектр умінь щодо складання математичної мо­делі...
УРОК 125. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач на відсотки; здій­снити діагностику засвоєння знань і сформованих...
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ
Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдо­сконалювати...
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
Урок з математики, природознавства
Мета: Дати уяву дітям про суміші і розчини. Формувати вміння працювати із законом збереження маси. Узагальнення отриманих знань при...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка