УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ Мета


Скачати 21.11 Kb.
Назва УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ Мета
Дата 23.05.2013
Розмір 21.11 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Тема 10. Відсотки. Масштаб.

УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета. Узагальнити знання учнів про відсотки та масштаб, завершити формування вмінь і навичок розв'язування задач на застосування вивчених знань.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

І. Аналіз самостійної роботи.

Учитель аналізує найтиповіші помилки, допущені в самостійній роботі, формулює відповідні правила.
IІ. Формування умінь і навичок.

Розв'язування задач і вправ. Колективна робота

Додатково:

1.

Площа поля дорівнює 520 га. За добу зібрали врожай з площі, що становить 18% поля. З якої площі (в гектарах) було зібрано врожай? Усе поле — це 100%.

1) 520 : 100 = 5,2 (га) — припадає на 1%;

2) 5,2 · 18 = 93,6 (га).

Відповідь. 93,6 га.

2.

На ремонт школи витратили 4340 грн. З них 35% заплатили за роботу, а решту — за будівельні матеріали. Скільки коштували будівельні матеріали? Усі витрачені гроші — це 100%.

1) 4340 : 100 = 43,4 (грн.) — припадає на 1%;

2) 43,4 · 35 = 1519 (грн.) — заплатили за роботу;

3) 4340 – 1519 = 2821 (грн.) — будівельні матеріали.

Відповідь. 2821 грн.

3.

У шкільній бібліотеці є 1800 книжок. З них 28% становлять книжки нау­ково-популярної тематики, 43% — книжки зарубіжних письменників, а реш­та — українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці?

Усі книжки — це 100%.

1) 100% - (28% + 43%) = 29% — книжки українських письменників;

2) 1800 : 100 = 18 (кн.) — припадає на 1%;

3) 29 · 18 = 522 (кн.).

Відповідь. У бібліотеці є 522 книжки українських письменників.

4.

Магазин протягом трьох днів продав завезену картоплю. Першого дня продали 32% всієї картоплі, другого — 40%, а третього — решту 224 кг. Скільки кілограмів картоплі було завезено у магазин?

Уся картопля — це 100%.

1) 100% - (32% + 40%) = 28% — продали третього дня;

2) 224 : 28 = 8 (кг) — припадає на 1%;

3) 8 · 100 = 800(кг).

Відповідь. У магазин завезено 800 кг картоплі.

5.

У парку росли каштани і клени, до того ж каштани становили 38% усіх дерев. Кленів було на 72 дерева більше, ніж каштанів. Скільки всього дерев було в парку?

Усі дерева — це 100%.

1) 100% - 38% = 62% — клени;

2) 62% - 38% = 24% — на стільки більше кленів;

3) 72 : 24 = 3 (д.) — припадає на 1%;

4) 3 · 100 = 300 (д.).

Відповідь. У парку росло 300 дерев.

6.

Відстань між двома селищами на місцевості дорівнює 190 км, а на кар­ті — 9,5 см. Знайдіть масштаб карти.

190 км = 190000 м = 19000000 см;

19000000 : 9,5 = 2000000;

М 1 : 2 000 000.

7.

Чому дорівнює 24% від 0,742 · (6,13 + 7,07)?

1) 6,13 + 7,07 = 13,2;

2) 0,742 · 13,2 = 9,7944;

3) 9,7944 : 100 = 0,097944;

4) 0,097944 · 24 = 2,350656.

8.

Знайдіть число, якщо 12% його дорівнює (0,2 · 8 – 1,4) · 24.

(0,2 · 8 – 1,4) · 24 = (1,6 – 1,4) · 24 = 0,2 · 24 = 4,8;

4,8 : 12 = 0,4;

0,4 · 100 = 40.

Відповідь. 40.
ІІІ. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.

№№ 1047, 1049.



Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 129

Схожі:

Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ
Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдо­сконалювати...
Урок №60 Тема. Розв'язування задач
Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання тексто­вих задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння за­стосовувати...
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними...
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст)
Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого...
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач...
УРОК 132. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ Мета
Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа». По­вторити розв'язування основних типів задач
Урок №10 Тема. Розв'язування задач
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо озна­чень, властивостей та ознак різновидів паралелограма; вдосконалити вміння...
Урок №61 Тема. Розв'язування задач
Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені спів­відношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх...
Урок №7 Тема. Розв'язування задач
Мета: доповнити знання учнів поняттями: «достатня та необхідна умови», «критерій»; відпрацювати вміння відрізняти необхідні та дос­татні...
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ
Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка