Тема програми


Скачати 363.23 Kb.
НазваТема програми
Сторінка1/3
Дата01.11.2013
Розмір363.23 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
  1   2   3
План уроку №

Професія: Продавець продовольчих товарів; контролер-касир.

Тема програми:Навчання у відділах. Плодовоовочевий відділ”.

Тема уроку: Інструктаж за змістом занять, організація робочого місця, охорона праці. Розпізнавання видів господарчо-ботанічних сортів свіжих овочів: клубнеплодів, коренеплодів, капустяних, гарбузових, томатних, бобових та зернових, цибулевих, салатних та шпинатних, пряних, десертних овочів. Розпізнавання перероблених овочів: квашених, солоних, маринованих овочів, томат-продуктів, перероблених грибів. Визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.
Навчальна мета уроку: навчити учнів розпізнавати види господарчо-ботанічних сортів свіжих овочів: клубнеплодів, коренеплодів, капустяних, гарбузових, томатних, бобових та зернових, цибулевих, салатних та шпинатних, пряних, десертних овочів. Розпізнавати перероблені овочі: квашені, солоні, мариновані овочі, томат-продукти, перероблені гриби. Визначати відмінні особливості, споживчу цінность, смакові особливості товарів та їх кулінарне призначення, маркування, пакування, особливості зберігання. Освоїти елементи торго-технологічного процесу в овочевому відділі, дотримуючись правил техніки безпеки та санітарії.

Виховна мета уроку: Виховувати в учнів почуття відповідальності чесність, культуру праці, прищеплювати любов до професії продавця, касира-контролера.

Розвиваюча мета уроку: Розвивати в учнів пізнавальну діяльність, професійні навички й уміння при вивченні свіжих і перероблних овочів і при виконанні торгово-технологічного процесу у овочевому відділі. Прививати учням навички самоконтролю, взаємоконтролю при виконанні трудових прийомів. Розвивати у учнів творчі здібності.

Тип уроку: Урок по формуванню навичок і вмінь. Урок міжпредметний. Мета - «спресувати» споріднений матеріал кількох предметів.

Метод уроку: Розповідь - бесіда з особистим показом майстра в/н

трудових прийомів з елементами гри, казки.

Порівняння. Проблемно - пошуковий.

Форма організації навчальної діяльності: Робота у малих групах.

Міжпредметні зв’язки:

Товарознавство – асортимент свіжих та перероблених овочів, помологічні сорти, терміни зберігання, упакування, маркування.

Організація та технологія продажу товарів – організація робочого місця продавця, заповнення цінника, реклама на свіжі та переробленні овочі.

Техніка і механізація торговельних розрахунків – підрахунок вартості покупки на калькуляторі, робота на РРО.

Основи бухгалтерського обліку – заповнення накладної.

Охорона раці – техніка безпеки в овочевому відділі.

Матеріально-технічне

забезпеченя уроку: Натуральні зразки в асортименті, картки - завдання для поточного інструктажу, картки-завдання на підрахунок вартості покупки, стандарти на овочі, накладні, цінники, робочі місця продавця, столи, електронні ваги, пакувальний матеріал, інструментарій, гра «Лото», реклама офочів, ЕККА «Дактекс”, «Міні», презентація овочів у друкованому та електроному варіантах.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

В організаційному моменті (5 хвилин) староста доповідає про наявність учнів присутніх на уроці, про наявність щоденників, робочих зошитів, вивчену тему на минулому уроці, завдання додому та про санітарний стан учнів.

Інструктаж з охорони праці та ТБ при роботі в овочевому відділі та під час проведення занять у класі-магазині під розпис учнів у журналі реєстрації інструктажів.

I I. Вступний інструктаж – 90 хвилин.

1. Повідомення теми програми: «Навчання у відділах. Плодоовочевий відділ.

2. Повідомлення теми уроку: Розпізнавання видів господарчо-ботанічних сортів свіжих овочів: клубнеплодів, коренеплодів, капустяних, гарбузових, томатних, бобових та зернових, цибулевих, салатних та шпинатних, пряних, десертних овочів. Розпізнавання перероблених овочів: квашених, солоних, маринованих овочів, томат-продуктів. Визначення відмінних особливостей, споживчої цінності, смакових особливостей товарів та їх кулінарного призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.

  • Згідно з освітньо-кваліфікаційною характеристикою з професії продавець продовольчих товарів продавець повинен знати: асортимент товарів, класифікацію, характеристику, сировину, харчову цінність товарів, терміни зберігання даної групи, роздрібні ціни на товари, ознаки доброякісності товарів, види браку, відходів і порядок їх списання, правила зберігання товарів і терміни їх реалізації;

  • Продавець повинен вміти: Розпізнавати види господарчо-ботанічних сортів свіжих овочів. Розпізнавати перероблені овочі, визначати відмінні особливості, споживчі цінності, смакові особливості товарів та їх кулінарне призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.


3. Повідомлення навчальної мети: На даному уроці ви навчитеся розпізнавати види господарчо-ботанічних сортів свіжих овочів: клубнеплодів, коренеплодів, капустяних, гарбузових, томатних, бобових та зернових, цибулевих, салатних та шпинатних, пряних, десертних овочів. Розпізнавати перероблені овочі: квашені, солоні, мариновані овочі, томат-продукти, перероблені гриби. Визначати відмінні особливості, споживчу цінность, смакові особливості товарів та їх кулінарне призначення, маркування, пакування, особливості зберігання.
Вступне слово майстра виробничого навчання.

  • Овочі займають велику питому вагу в раціоні харчування людини і є продуктом щоденного вживання. Але останніми роками обсяги виробництва овочів скорочуються, фактичний рівень споживання населенням від фізіологічної норми становить лише 50,9%. Згідно з нормами дорослим людям рекомендується споживати 243 кг овочів на рік.

  • Хімічний склад і харчова цінність овочів розглянемо за допомогою презентації.

  • Домашнім завданням було підібрати вірші, загадки, прислів’я про овочі та малюнки овочів. (Перевірка домашнього завдання)

Домашнє завдання - (казка про гарбуза та його сусідів та родичів).

Казку необхідно підготувати зазделегіть таким чином, щоб про неї знали тільки учасники казки. Необхідно підготувати костюми овочів, рекламу овочів.

Укртелефільм на замовлення міністерства культурі та міністерства освіти за мотивами українського фольклору, українська народна казка «Родичі гарбузові та його сусіди».

Гарбуз.

Я городом походжаю,
Усі овочі збираю,
Усі овочі чудові!
Їх вживають для здоров'я.
Кожен смак і користь має,
Людям сили добавляє.
Пам'ятайте, любі діти...
Треба овочі любити!
Ой, чи живі, чи здорові всі ви мої родичі гарбузові?
Обізвалась бараболя гарбузова господиня:
Звідкіля, та де ти тільки взявся, де ти до сих пір був,

хоч би Бога побоявся, дома чому не ночував?
Гарбуз. Ой, картопелька рідненька, ніде я не ночував,

Ой послухай, що трапилось,

Біда така приключилась,

Мало ледве не помер!

Цілу ніч стояв на варті,

Овочі я примиряв.
Почали вони сваритись, хто з них кращий,

Хто смачніший.

Кастинг влаштували при мені.
Картопля.

Отакої, подивись, а про мене не згадали? Мою заслугу не назвали? Бо я ж головна на столі.

Нагодую всіх же я –
Я КАРТОПЕЛЬКА смачна,
Мої бульби їстівні
Викопують восени.
Гарбуз. Та ти, що таке говориш: головний хліб на столі,

ну, а ти вже після мене…
Картопля може й третьою у рейтингу іде,
Та на столі найпершою вона у всіх стає!
І деруни! Й вареники! І суп з борщем! Пюре!
І в пиріжки картопельку кладуть!

Я росла в темній темниці,
Як зросла - взяли в світлиці.
З мене шкуру всі деруть,
Мене варять, мене труть,
Пироги з мене печуть.

Є довгаста, є кругленька,

Світло-жовта, червоненька.

Навесні мене саджають,

Восени уже копають.

Радий урожаю люд –

Буде мати аж 100 блюд!

На щоденному столі

Полюбляють мене всі.

Дуже раді ті, що мають,

Другим хлібом називають.

Гарбуз. Ой, господиночка моя, хтось до нас сюди іде, а це родичі, сусіди всі мої.

Картопля. Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові? Пан Гарбуз сказав мені, що я головний овоч на столі.
Помідор.

Ой, розхвалилася, дивіться!

Ти не схожа на царицю!

Я від тебе красивіший:

Червоніший і товстіший.

Український борщ чудовий

По усіх краях відомий.

У борщі я головний,

Борщ без мене не смачний!
Візьми хоч огірок — вода

Як немає — не біда!

Помідор — смачний, кругленький,

Має щічки червоненькі.

До смаку я в кожній страві

Роблять соки і приправи.

Соус, борщик і салат

Люди з радістю їдять.

ПОМІДОРИ чималі Червоніють на гіллі. Полюбляють діти

Сік томатний пити.

Солодкий, наче мармелад,
Рожевощокий я томат,
Даю малечі цілий рік
Корисний, вітамінний сік.

Вітаміни А, РР, С, Є, Н и групи Б,

Мінеральні речовини, вуглеводи і кислоти,

Жиру трішечки я маю, а калорій в мене мало.

Безліч я хвороб лічу, італьянець родом я, там жила моя сім’я!
Про помідор ми скажемо: “Ти хитрий у нас брат!”
Рожевих, жовтих, червоних... ти одягаєш шат!
та все ж таки капустою уродилася я і розкажу про неї все, що знаю тільки я.
Я капуста біла,
Круглолиця, спіла,
Качаниста, головиста,
Маю платтячок із триста. 
Сто листків КАПУСТА має

І тому не замерзає.

Навіть взимку у кагатах,

Якщо старанно сховати.

Кажуть на городі густо

виросла капуста:

Скаче зайчик босий,

їсти зайчик просить:

-       Хоч листок, хоч шматок

дайте зайцю на зубок!

Кажуть капустини:

-       Не шкода хустини!

-         Я – листок!

-       Я – шматок! –

Повен в зайчика мішок!

Ось вам я рекламу вночі готувала, подивіться скільки видів, скільки сортів і смаків, бо капуста головна, без неї не живе ні одна сім’я.

Я Савойська і брюсельська, і пекіночка смачна, а кольрабі наче пана, ой яка красива я. Буваю білокачанною і червона і цвітна, ну кажу вам, подивіться чим капуста не така?
Овоч  цей,  в  усьому  світі,  як  рослинне  диво!  
В  Україні  теж  без  нього  було  б  сиротливо!  -
Отже  те,  про  що  кажу  я,  капустою  зветься,  -
Смакоту  її  змалюю,  як  вбачає  серце:
І    в  борщі  злачна  вона,    і  тушкована    з  грибами,
І  квашена  з  огірками  -  смачна,  до  нестями!
A  які  пироги  з  нею!..  А  салати,  а  млинці,  -  
А  НЕ  до  смаку  кому  із  капусти  голубці?  -
З  давнини  люди  цінують    капустяні  качани  -
Полу  сильному  й  слабкому    додають  снаги  вони,  -
Із  капусти  харч  поживний,  -  славиться  в  народі,  
Недарма  капуста,  -    перший  овоч  на  городі!
А  із  Франції  в  Світ  вийшло  й  дотепер  на  мушці,
Що  дітей  усі  зумисно  знаходять  в  капусті!  ...
Ой, а хто це у нас така, та подивіться яка красунечка вона?!
Це ж морквиця, гарбузовая сестриця.
Я морквинка невеличка
І зелена у мене гичка.
Дуже добре я дозріла,
Бо на сонці гички гріла.
А хто п'є морквяні соки,
У того рум'яні щоки.
Кожний знає, що морквиця

На городі — мов цариця.

Коси довгі, кучеряві,

Та ще й платтячко яскраве.

Я смачна і вітамінна

І не гірше апельсина.

Той, хто моркву поважає,

До ста років доживає! 
Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитину.
Хай корисну з’їсть морквину.
Я руденька і струнка

Вітамінів багато маю

Хто мене вживає,

Хвороби не знає.
Знає кожна це дитинка,
У землі росте морквинка.
Зайчик з лісу прибігає,
Він смачненьке полюбляє.
Плиг та плиг, повна торбинка
Солоденької морквинки.
Люблять моркву кріль та кріт,
Бо ласують на обід.
Краща в світі вітамінка —
Соковитая морквинка.

В мене є, крім кіс, Дуже довгий хитрий ніс. Саме ним я сумлінно Добуваю вітаміни.

Вітамінів масу маю,
На городі я росту.
Усі мене поважають -
І корисну, і смачну.

В мене зачіска зелена,
Ну а я сама - в землі.
Як красуня-наречена.
Дайте жениха мені!

Лиш мене, жовтогарячу
І в салати покладуть,
Борщик зварять. Ой, як смачно,
Маринують і печуть.

Рід мій славний родини зонтичних 60 видів налічує він. Каротиноїди — каротини, фітоен, фітофлуєн та лікопин; вітаміни В, В2, аскорбінова кислота – ой, яка багата я. В медицині знатна я, при гіпо- та авітамінозах не замінимий лікар я.

Ой, гарбузе, ти перистий, із чим тебе будем їсти?

Гарбуз. Миска пшона, шматок сала – от до мене вся приправа.
Стають в круг і ходячи кругом гарбуза кажуть слова:

Гарбуз на городі нашім – це овоч головний!
Господар він поважний! Корисний та смачний!
В нім вітамінів – море. Поживних речовин!
Він оптимізму повен! Гарбуз у нас один! (зав’язують очі)

Гарбуз, гарбуз, на чом стоїш?

На камені

Що продаєш?

Продаю помідори – червоні корали,

Ці овочі небо і сонце ввібрали,

Беріть помідори, вони пречудові,

До вашого столу хоч зараз готові.

Гарбуз, гарбуз, на чом стоїш?

На камені

Що продаєш?

Продаю моркву, морква під сонечком щедрим зростала,

Земелька водою її напувала,

Тому-то морквина така соковита,

Морквяного соку вам треба попити.

Гарбуз, гарбуз, на чом стоїш?

На камені

Що продаєш?

Купуйте, купуйте усі бараболю!

Варіте і смажте і з сіллю й без солі.

Сто страв господиня з картоплі готує,

Картопля, як хліб, вона всіх годує.

Гарбуз, гарбуз, на чом стоїш?

На камені

Що продаєш?

Капусту! Капуста – господиня! Весела, чарівна!
Без неї вся родина похмура і сумна!
Без неї борщ немилий, вареників не жди!
І пиріжків з капустою спекти не до снаги!
Гарбуз. Ой, чи живі, чи здорові, всі родичі гарбузові?
Ми всі живі та здорові, сусіди та родичі гарбузові.


В гарбузовій каші – сила й слава наша. Хто цю кашу споживає, до ста років доживає.

Гарбуз Час зтирає міста та цивілізацію та тільки овочі не піддані ніякій стихії

Купуйте справжні українські овочі!


  • За допомогою домашнього завдання ви згадали про овочі, які бувають овочі, ну а, тепер розглянемо класифікацію овочів:

На які групи поділяють овочі залежно, від того, які органи рослин використовуються в їжу: Вегетативні і плодові.

Розгрупуємо наявні зразки овочів на групи. Відберемо вегетативні овочі. (Майстер разом з учнями розгруповує овочі вегетативні та плодові).
Вегетативні:

  1. Бульбоплідні – картопля, топінамбур.

  2. Коренеплідні – морква, буряки, редиска, редька, пастернак, петрушка, селера.

  3. Капустяні – капуста білоголова, червоноголова, савойська, брюссельська, кольрабі, цвітна, листкова, броколі.

  4. Цибулинні – цибуля ріпчаста, цибуля зелена, цибуля батун, порей, часник.

  5. Зеленні – салат, шпинат, щавель.

  6. Десертні – ревень, спаржа, артишок.

  7. Пряно-смакові – кріп, острогін.

Плодові овочі.

  1. Гарбузові – гарбузи, кавуни, дині, огірки, кабачки, патисони.

  2. Томатні – томати, баклажани, перець.

  3. Зернобобові – недостиглі горох, квасоля, боби, цукрова кукурудза.
  1   2   3

Схожі:

УРОКУ з предмету Екологія Тема програми
Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень
Тема: Настройка інтерфейсу програми
Мета: розглянути основні елементи вікна програми та вікна документа, налаштувати вікно програми для ефективної роботи в текстовому...
Тема: Поняття архіву. Програми
Тема: Поняття архіву. Програми архіватори функції та призначення. Робота з архіваторами WINRAR, WINZIP
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи”
Мета: розглянути призначення та інтерфейс програми «1С: Бухгалтерия». Сформувати поняття константи в програми «1С: Бухгалтерия»
План-конспект уроку Тема: “Будова довідників програми та робота з ними”
Мета: навчити основних прийомів роботи з довідниками програми «1С: Торгівля+Склад»
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи”
...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Тема: Створення, редагування та тестування програми в консольному режимі
Мета: Навчитись створювати, редагувати та тестувати програми в консольному режимі
Тема : Програма для відеомонтажу. Інтерфейс програми. Робота з відеозаписами. Мета
Мета: ознайомити із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми для роботи з відео
ТЕМА ПРОГРАМИ
ТЕМА УРОКУ: Макетування візитної картки інструктаж з о/п, організація робочого місця
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка