УРОКУ з предмету Екологія Тема програми


НазваУРОКУ з предмету Екологія Тема програми
Дата21.12.2013
Розмір44.4 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
ПЛАН УРОКУ

з предмету Екологія

Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень.

Тема уроку: Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища.

Мета уроку: сформувати знання учнів про категорії забруднення, основні джерела забруднення навколишнього середовища; повторити та узагальнити знання учнів з теми: «Природні ресурси»; виховувати екологічну культуру та формувати екологічну свідомість учнів

Тип уроку: комбінований

Методи та прийоми проведення: розповідь, бесіда, самостійна робота

Комплексно методичне забезпечення уроку: презентація, мультимедійний комплекс, роздатковий матеріал

ХІД УРОКУ


1 Організаційна частина (перевірка:наявності учнів, чергових, готовності учнів до уроку)

2 Повторення та узагальнення попередньої теми

(самостійна робота учнів з карткам)

3 Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація теми.

4 Основна частина.

4.1 Вивчення фактичного матеріалу. Запис теми, плану.

План уроку

1 Визначення поняття екологічна криза, небезпека та катастрофа

2 Джерела забруднення навколишнього середовища

1

Кризи, катаклізми та інші порушення не були рідкістю впродовж історії цивілізації. Одна із перших екологічних криз була тоді, коли в результаті інтенсивного полювання були виснаженні запаси основної дичини – мамонтів, носорогів, гігантських оленів, степових зубрів. Люди зрозуміли свою помилку і перейшли від полювання як основного способу отримання їжі до землеробства та скотарства.

При значному спустошенні земель в минулі століття – люди просто змінювали центр господарювання.

Але сьогодні екологічна криза має якісно іншу природу, яка стала основою загальної деградації природного середовища. Тут значну роль відіграють технолого-виробничі причини, а також складний соціальний фон з розколом людського суспільства на конкуруючі блоки, які намагаються випередити один другого, нарощуючи виробництво, послуги, торгівлю. Прягнення досягти більш високого рівня за будь-яку ціну ведуть до ігнорування глобальних екологічних проблем.

Як елементи тиску цивілізації на природне середовище виступають технології, що застосовуються в промисловості та сільському господарстві, автомобільний транспорт та урбанізація, атомні електростанції і військово-промислові комплекси розвинутих країн світу, які є найбільшими споживачами ресурсів та енергії.

Техногенний тип розвитку цивілізації в умовах швидкого росту населення вимагає залучення до виробничих процесів все більшої кількості природних ресурсів, що значно змінює ландшафт величезних територій.

У світі зареєстровано більше 9 млн. видів штучно отриманих хімічних речовин, які смертельні для живих організмів.

Широкомасштабне споживання ресурсів та матеріалів веде до зростання кількості відходів в промисловості і сільському господарстві.

  • Екологічна небезпека – ситуація при якій з’являються ознаки несприятливих змін, що ставлять під загрозу здоров’я людини, стан виробничих об’єктів та господарську діяльність.

  • Екологічна небезпека – ситуація при якій з’являються ознаки несприятливих змін, що ставлять під загрозу здоров’я людини, стан виробничих об’єктів та господарську діяльність.




  • Екологічна катастрофа – ситуація в результаті якої гине велика кількість живих організмів і яка призводить до економічних збитків.


Екологічна криза кінця 20 ст. виявилася наслідком спільної дії багатьох факторів, які разом тягнуть суспільство в безодню.

В Україні головним фактором екологічної кризи являється фактор економічний. У держави і підприємств немає коштів для розбудови промисловості, сільського господарства, транспорту і інших сфер людської діяльності. А про екологічні проблеми, здійснення природоохоронних заходів та контролю за забрудненням приділяється вкрай мала увага.
2 Сучасне виробництво – це, перш за все, гігантський споживач, після діяльності якого розрізняють такі види і джерела забруднення навколишнього середовища:

1. Хімічне, що призводить до надходження до навколишнього середовища різноманітних отруйних речовин.

2. Фізичне, до якого відносять знищення територій, шумові перешкоди та електромагнітне випромінювання.

3. Термічне, яке спостерігається при скидах у водойми нагрітої води з промислових підприємств, особливо, з ТЕЦ.

4. Радіоактивне, що повязане з надходженням в природне середовище штучних ізотропів.

5. Засмічення, що проявляється в надходженні до навколишнього середовища різного роду твердих відходів.

6. Біологічне, при якому в природі зявляються не властиві їй організми. Одним із видів такого виду забруднення є мікробіологічне, пов’язане з розвитком у навколишньому середовищі паразитичної мікрофлори.

5 Узагальнення та систематизація знань

Які види антропогенних забруднень і їх джерела ви можете назвати в нашій області, місті, у вашому мікрорайоні?

6 Підбиття підсумків, аналіз та оцінка роботи учнів на уроці.

7 Домашнє завдання.

Державний навчальний заклад

«Черкаський професійний автодорожній ліцей»

Методична розробка уроку

з екології

Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень

Тема уроку: Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища

Розробила: викладач Соболевська О.М.

Черкаси 2012

Схожі:

Уроку: Тема. ЕКОЛОГІЯ ЯК НАУКА ПРО ДОВКІЛЛЯ
Цілі уроку: розглянути визначення, предмет і завдання еко­логії як науки; розвивати навички застосування матеріалів інших курсів...
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Тема уроку
Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо
Тема уроку
Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо
Н ІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Програми ''Екологія 2013-2017'', затвердженої рішенням міської ради від 28. 12. 2012 №6-26/VІ
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів та грибів
...
План-конспект уроку Тема: “Будова довідників програми та робота з ними”
Мета: навчити основних прийомів роботи з довідниками програми «1С: Торгівля+Склад»
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи”
Мета: розглянути призначення та інтерфейс програми «1С: Бухгалтерия». Сформувати поняття константи в програми «1С: Бухгалтерия»
Завдання для тематичного оцінювання складені у відповідності до програми...
Тести розраховані для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів з предмету «Музика» 1-4 класи та «Музичне мистецтво»...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка