Тема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч. Мета уроку


Скачати 36.18 Kb.
НазваТема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч. Мета уроку
Дата19.04.2013
Розмір36.18 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Тема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч.

Мета уроку: З’ясувати, від чого залежить енергія електромагнітної хвилі, ознайомитися із будовою і принципом роботи мікрохвильової печі.

Обладнання: ноутбук, електронний проектор, НВЧ-піч, екран.
Повторення вивченого

На екрані з’являється слайд із запитаннями, які висвічуються по-черзі:

  1. Що таке електричне поле?

  2. Що називають магнітним полем?

  3. За яких умов електромагнітне поле виявляється лише як електричне поле зарядженого тіла?

  4. Чому дорівнює швидкість поширення електромагнітних взаємодій?

  5. Що таке електромагнітна хвиля?


Після повторення пройденого проектуємо наступний слайд із задачею №1:
Скільки коливань відбудеться в електромагнітній хвилі, що має довжину 500 м, за час, що дорівнює періоду звукових коливань з частотою 3 000 Гц?
Після того, як задача буде розв’язана учнем біля дошки і частиною класу на місцях, на екрані з’являється відповідь: 200.
Наступна задача №2 пропонується у вигляді тесту:
Вибрати правильну відповідь:
Індуктивність котушки коливального контуру збільшилась в 4 рази. Як змінилася при цьому довжина хвилі, яку випромінює коливальний контур?
А) збільшилась в 2 рази; Б) збільшилась в 4 рази; В) зменшилась в 2 рази; Г) зменшилась в 4 рази; Д) серед відповідей немає правильної.
Заслухавши кілька варіантів відповідей, показуємо правильну відповідь: А) збільшилась в 2 рази.
Після цього оголошується тема і мета уроку з відповідним їх відображенням на екрані.

Далі йде ознайомлення з планом уроку:


  1. Енергія електромагнітної хвилі.

  2. Густина потоку випромінювання.

  3. Будова і принцип дії мікрохвильової печі.

  4. Використання і експлуатація НВЧ-печей.


Пояснення нового матеріалу по пунктах плану:

  1. Енергія електромагнітної хвилі.

а) з яких енергій складається енергія ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ хвилі?

На екрані - для перевірки


наступне питання:

б) енергія електричного поля


Згадуємо формулу

в) електроємність конденсатора:


г) зв’язок між напругою і напруженістю електричного поля:

Остаточно, формула енергії електричного поля

д) енергія магнітного поля


Згадуємо формулу

е) індуктивність котушки

З формули індукції магнітного поля всередині котушки

визначаємо і проектуємо на екрані

є) формула сили струму

Енергія магнітного поля

Таким чином, енергія електромагнітної хвилі

2. Густина потоку випромінювання.

а) густина енергії

Отримане значення густини енергії перевіряємо на екрані:



Густина потоку випромінювання

або

Оскільки напруженість електричного поля і магнітна індукція магнітного поля пропорційні прискоренню, з яким рухається заряд, а прискорення в свою чергу пропорційне частоті то
E~a~ν2 і В~a~ν2.
Отже
J~w~(Е22) і J~ν4.


  1. Принцип дії та будова мікрохвильової печі. Пропонується слідуючий варіант викладу:


а) перетворення енергії в НВЧ-печі. Діапазон частот.

б) дія змінного електромагнітного поля на молекули рідини.

в) принципова будова мікрохвильової печі.

г) типи НВЧ-печей.


  1. Використання та експлуатація мікрохвильових печей.


а) рекомендації досвідчених споживачів щодо

- вибору посуду;

- продуктів;

- розмірів та розміщення;

- матеріалу внутрішнього покриття;

- піддона та догляду за нвч-пічкою;

- фірм-виробників.

Рекомендації щодо останнього пункту плану: вислухати міркування дітей з кожного питання (адже більшість з них користуються нвч-пічками дома) і внести свої корективи та поправки.

б) приклади використання.

І на завершення пропонуємо домашнє завдання: §44 (Гончаренко), §35 (Коршак Є.В.)

Творче завдання: „ Існує думка, що мікрохвильові печі шкідливі через НВЧ-випромінювання яке вони створюють. Спираючись на вивчений матеріал, спростуйте або підтвердіть цю точку зору.”

Схожі:

Рентгенівське та радіоактивне випромінювання Історія відкриття х променів
Рентгенівське випромінювання – це електромагнітні хвилі з довжиною хвилі від 80 нм до нм і займає спектральну область між гамма і...
1. Типи роз'ємів та зчленування в трактах НВЧ. Їх характеристики...
Розрахувати необхідну довжину щілини в хвилеводно-щілинному мості із заданими геометричними розмірами хвильоводу (292×146). Основний...
Рентге́нівське випромі́нювання
Рентге́нівське випромі́нювання, - пулюївське випромінюванняабо Х-промені — короткохвильове електромагнітне випромінювання з довжиною...
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку
Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку
Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку
Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна
Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу...
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка