ЛАНДШАФТИ ЕЛЕКТРОННИХ УНІВЕРСИТЕТІВ


Скачати 42.46 Kb.
НазваЛАНДШАФТИ ЕЛЕКТРОННИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
Дата09.07.2013
Розмір42.46 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
ЛАНДШАФТИ ЕЛЕКТРОННИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
Олександр Пилипенко

Таврійській національний університет імені Вернадського,

начальник Інформаційно-ресурсного центру Науково-дослідної частини ТНУ
Прихід електронних технологій, значне прискорення комунікацій, збільшення в сотні разів можливостей обробки масивів інформації приводять до того, що в новому ландшафті „електронних університетів” щезають кілька дихотомічних ознак, які характеризували освіту кількох попередніх століть.

Серед таких вже не існуючих у електронному просторі протиставлень є дефініції „дистанційне – стаціонарне”, „теоретика – практика”, „знання – вміння” тощо. На існуючи в „реалі” тези-антитези з’являються прості „синтези”, які у наведених прикладах становлять відповідно „мережа”, „прагматика”, „навичка”.

Окрім того, процеси навчання та науки в них становляться тотожними та невід’ємними один від одного. Також щезають такі суто ієрархічні поняття як „вчитель”, „учень”, „аудиторія”, „керівник”.

Таким чином, становлення інформаційних навчальних інституцій проходить у руслі ідеологічних рухів „нетократії”, „нетикету”, „постматеріалізму”, – всі ці течії пропонують власні альтернативи існуючим системам навчання, професійного відбору кадрів, методикам навчання тощо.

Зараз можна вирізнити кілька фундаційних напрямів, по яким розвиватиметься електронний університет цього десятиліття. Цих напрямів саме декілька, бо створення та розповсюдження нових стандартів йде не з одного центру, його ініціюють різні групи майбутнього суспільства, що формується. Відповідно, у базу кожного з них покладені відмінні ідеологічні та практичні міркування.
WIKI-університет є найпершою формою навчальної інституції нового інформаційного ладу. У його основу покладено принципи небайдужості, постматеріалізму, самостійного досягнення мети безвідносно до кількості виконувачів, аудиторії та штату вчителів.

Наводимо яскравий приклад WIKI-університету – це новий навчально-науковий інститут НАСА з розшифровки даних космічної фотозйомки.

Схема роботи всіх його членів дуже проста. Інститут НАСА розміщує на вільному доступі в мережі безліч фотографій, що їх зроблено супутниками під час подорожі навколо Землі та інших планет.

Через надмірний обсяг матеріалів жоден фізичний інститут не в змозі оперативно обробити весь масив інформації за короткий термін (тобто за термін, протягом якого результати обробки залишатимуться актуальними). Швидкість з якою нові супутники постачають нову необроблену інформацію, є надто швидким для традиційного „науково-дослідного інституту”. Але ж – не занадто швидким при підключенні всього інтелектуального ресурсу, існуючого поза межами одного інституту.

Ось чому Інститут НАСА виставляє фото на загальний доступ та закликає бажаючих – науковців, практикантів, – як індивідуально так і колективно брати будь-який матеріал та обробляти його. Результати обробки вже зараз вражають – кілька консорціумів, що створилися стихійно для розв’язання саме цього завдання, випередили існуючи „в реалі” НДІ не тільки у швидкості, але й якості обробки.

При тому навчальна складова обробки виявилася дуже великою, бо в проектах беруть участь значні масиви учнів шкіл, студентів, які водночас перевіряють теорії та здобувають гарну практику (у старому розумінні цих термінів).

Але об’єктивно вони вже стали новітніми „вищими школами”, де наука і освіта невід’ємно поєднані через процес постійного навчання. Цей процес є таким, що може бути розпочатий індивідуумом будь-коли, продовжуватися будь-як довго чи недовго та поновлений або припинений без великих затрат.

Саме тому WIKI технології залишаються привабливими для мільйонів користувачів, та їхня кількість досі тільки зростає.
Другий тип електронних університетів звісний як Ком’юніті або Консорціум. Перший термін більш поширений в Америці, другий – по інший бік Атлантики, є і певні відмінності в трактуванні їхніх принципів.

Так, Ком’юніті тільки формуються як електронні університети, бо з’явилися на базі ненаукових спільнот (найвідоміше з яких – це Live Journal). Його принципами є вдале поєднання приватних та колективних проектів, досягнення комерційних та професійних цілей.

Електронний Консорціум є більш академічним. Він склався на базі вже існуючих академічних установ, в першу чергу університетів які брали участь в проектах Євросоюзу. Через допоміжну мережу цих проектів суто наукові (на початку) колективи швидко перетворилися на освітньо-навчально-наукові. Їхньою відмінністю є швидка обробка даних та впровадження новітніх дослідів безпосередньо в навчальний процес.
Третій та найбільш перспективний в сенсі самодостатності тип електронних університетів, що тільки формується, є Контентовий університет. Він є спільнотою, у якій її члени спілкуються один з одним за допомогою контенту – платного та безкоштовного.

Безкоштовний контент – це тексти, відео та аудіо тематичних лекцій. До нього ж відноситься й такий різновид як рекламний контент – це переважно презентації навчальних курсів.

Платний контент – це право „учня” на отримання відповідей, проходження практики, оцінку „вчителя”, а також зовнішнє тестування (аудит) власних навичок, знань та вмінь. До групи платного контенту відноситься також бонусний контент – тобто такий, який коштує значно дешевше при певних здібностях та результатах, які демонструє „учень” (користувач контенту).
Слід зазначити також про існування найбільш архаїчної форми, з якої пішли практично всі електронні університети – це Електронні Форуми. Попри існування більш розвинених форм, форум існує й досі та, можливо, продовжуватиме свою місію – народжування з себе все нових та нових моделей електронної освіти.

Втім, самі по собі електронні форуми, зорієнтовані тематично або академічно, також стрімко просуваються у напрямі електронних університетів. Наприклад, для електронного форуму стали характерними такі атрибути електронного університету, як електронні конференції, лекції з обговореннями, практичні завдання для добровольців.

Мабуть атавістичною ознакою, наслідуваною від минулих часів, є така ознака електронних форумів, як часткова або детальна ієрархія відвідувачів (реєстрація, модератори, стаж учасника, редагування тощо).

Нові навчальні заклади в мережах продовжують називати „Університетами”. Це – не через дань історії, а через „місію університету”, яка завжди вбачала в університеті комплекс наукових, освітніх, навчальних, виховних та просвітницьких функцій.

Схожі:

Конструювання нестандартних та особливих компонентів електронних...
Виконання досліджень характеристик котушок на навчально-дослідному лабораторному стенді для фізичного моделювання електронних пристроїв...
Конструювання нестандартних та особливих компонентів електронних...
Виконання досліджень характеристик котушок на навчально-дослідному лабораторному стенді для фізичного моделювання електронних пристроїв...
ЛЕКЦІЯ ПРИКЛАДНА ЕКОЛОГІЯ
Агротехнічне середовище – сільськогосподарські угіддя, культурні ландшафти, зелені насадження, будівлі
1. Поняття та типи інформаційних електронних ресурсів
Корпоративний підхід до створення і використання регіональних електронних інформаційних ресурсів 14
Драфт 18. 11. 2013
Презентація результатів дослідження «Партнерство бізнесу і університетів в Україні»
Драфт 18. 11. 2013
Презентація результатів дослідження «Партнерство бізнесу і університетів в Україні»
Використання електронних навчальних посібників при викладанні географії
Але не можна вважати електронним навчальним посібником відсканований або переведений в електронний формат підручник або атлас, оскільки...
Оксана Кишканюк Коротка довідка р. Дністер
Щедра і багата українська земля на чарівні куточки, неповторні визначні ландшафти, оспівані відомими письменниками і поетами, відображені...
Практичне заняття №1
Особливості освітньо-виховної практики та педагогічної думки в епоху Середньовіччя. Виникнення університетів
Рекомендації навчальним закладам щодо замовлення електронних студентських/учнівських квитків
Навчальний заклад проводить тендер (якщо потрібно) на надання послуг зі створення електронних студентських/учнівських квитків. За...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка