|
Скачати 43.13 Kb.
|
Тренінгове заняття «Я і довкілля» Підготувала Веженкова Людмила Миколаївна, педагог-організатор Хутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної державної адміністрації Черкаси - 2010 І. Вступне бесіда - Сьогодні ми поговоримо про нас, людей, про довкілля, про проблеми,які виникають унаслідок ігнорування правил поведінки на природі, про загальні екологічні проблеми, про те, як подолати ці проблеми. ІІ. Вправа. «Ім’я І почуття» - Зараз ми пов’яжемо 1-2 літери нашого імені з відчуттями, які викликає у нас природа, навколишнє середовище, і пояснимо, чому саме. Отже, я - Людмила, відчуваю любов до природи, а ще - дискомфорт від того, що бачиш , у що перетворюється навколишнє середовище. Діти по колу називають себе і почуття. Об’єднання в групи: зима, весна, літо, осінь. ІІІ. Гра 1. «Найкраще місце» Групи отримують картон, кольоровий папір, ножиці, клей.
Бесіда про відчуття. Діти діляться обуренням, іншими думками з приводу руйнування у створеному учителем «середовищі озвучених емоцій».
Об’єднання в 4 групи (по кольорам) ІV. Гра «Закони екології» Кожна група отримує на листочку по одному закону Баррі Коммонера і повинна навести приклади його проявів у повсякденному житті. (10 хв.) Закони Баррі Коммонера:
Завершення гри: обговорення проблеми об’єктивності цих законів. Допомогти дійти до висновку, що закони живої природи діють незалежно від волі людини, тому вона має враховувати наслідки своєї діяльності. V. Вправа «Онуки Карла Ліннея» ( 10 хв.) Об’єднання в групи (зібрати розрізану картинку). Групи отримують папір і ручки. Групи придумують видові назви тваринам і рослинам, тобто додають прикметники до назв природного об’єкта так, щоб сама назва викликала позитивні емоції, щоб рослину чи тварину з такою назвою людям «важко було скривдити». (Як приклади, вже існують: «шляхетний олень», «плакуча верба». Запропоновані: «павук старанний», «будяк лицарський» і т. д.)
VІ. Рольова гра-експромт «Пікнік». Об’єднання в групи (кожен вибирає картку з назвою істот, це і будуть групи) Групи «Комахи», «Рослини», «Птахи», «Мешканці водойми», «Плазуни», «Звірі», кожна група підходить до столу, на якому є відповідна табличка. Кожній групі можна дати відповідну картку з прикладами тварин, рослин і т. д., їхніми репліками тощо. Завдання кожної групи полягає у тому, щоб у вигляді п’єси закінчити оповідання: «Після кількох вихідних днів з хорошою погодою, у понеділок уранці мешканці лісу, що неподалік від міста, нарешті вилізли із своїх домівок. Їм і раніше було не солодко, але останні вразили всіх: такого ще й не відчував ніхто. Та й лісу було не впізнати…» Кожен у групі має бути якоюсь істотою. Протягом 15-20 хв. Діти пишуть сценарій, потім розігрують його. Завершення гри: обговорення гри. Чому ця гра вважається екологічною?
VІІ. Вправа «Телеграма» В цих же групах складіть екологічну телеграму , що відображає явища природи, екологічні біди, надбання безпечних технологій, якісь попередження. Зачитування телеграм і вивішування їх на дошці. VІІІ. Вправа «Наша відповідальність» Утворення 5 груп ( назви ягід: малина, суниця, полуниця, смородина, аґрус)
Групи мають розрізану піраміду, картки з вирішення екологічних проблем (знизу вгору):
Протягом 10 хв. обговорити в групах можливість вирішення проблем довкілля на «своєму» рівні і визначити в такий спосіб свою відповідальність. Записати свої міркування на частинах піраміди, розповісти іншим учасникам. Заключне обговорення.
ІХ. Вправа «Загальне коло»
Діти по колу розповідають. Х. Вправа «Ритуал прощання». Використана література:
|
Закони термохімії Хімічна термодинаміка вивчає переходи хімічної енергії в інші форми – теплову, електричну і т п., встановлює кількісні закони для... |
Закони сучасної загальної риторики Більша увага буде приділена тому, як ці закони працюють при безпосередній взаємодії з тим (або з тими), кому ця мова адресована,... |
Тема уроку: Газові закони. Комп ’ ютерні презентації. Мета уроку:... Закон Бойля- Маріотта. Добуток тиску даної маси газу об’єм, що його займає газ за сталої температури, є величиною сталою |
Тема уроку: Фотоефект. Закони фотоефекту. Мета уроку Навчальна: активізувати знання про методи наукового пізнання природи; сформувати в учнів уявлення про фотоефект і вивчити його закони;... |
Тема: Кола постійного струму: паралельне, послідовне та змішане з'єднання... Мета: Розглянути залежність сили струму від напруги на ділянці кола, сформувати основні закони послідовного та паралельного з’єднання... |
Закони Хаммурапi |
Закони України Про електронні документи та електронний документообіг” №851/IV від 22. 05. 2003 р |
Закони та закономірності менеджменту Формування організаційних структур управління в умовах зовнішньоекономічної діяльності |
Закони України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності |
Закони України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» |