ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ
Екологія - це наука про захист природи. Екологія - це особливий світогляд людини, який визначається її моральністю. Керуючись любов’ю, високою мораллю, людина не завдасть шкоди жодній істоті і не вчинить над нею насилля. Руйнуючи навколишнє середовище людство руйнує своє майбутнє. Початкова школа є початковою ланкою формування екологічної культури, екологічного мислення, засвоєння екологічних знань. Розуміючи важливість і актуальність екологічної проблеми ми великого значення надаємо екологічному вихованню учнів на уроках та в позаурочний час.
Реалізуючи екологічне виховання молодших школярів на уроках та позаурочний час поєднуємо його з екологічною освітою і це поєднання з успіхом здійснюється в ігровій формі навчання. Особливо дітей захоплюють ігри з малюнками, загадками про рослин та тварин, ребуси, кросворди, ігри-вікторини, сюжетно-рольові ігри, та ігри імітації. Важливу роль для формування екологічної свідомості учнів мають екскурсії в природу та різноманітні мандрівки стежками рідного краю, які ми дуже часто організовуємо для своїх вихованців. Численні мандрівки формують у дітей життєвий досвід, дають змогу досягти повного самовираження, свободи дій, дозволяють відчути красу природи та її гармонію, розвивають почуття любові і турботливе ставлення до об’єктів природи.
Наші вихованці беруть участь у акціях: «Годівничка для птахів», «Чиста домівка-чиста держава», «Збережемо зелену красуню», «Перетворимо сміття на потрібне знаряддя». Здійснено подорож в «Сонячну долину» - Чернівецької області, в Хотинську фортецю - перлину Буковини, до джерел Бакотського монастиря, Кам’янець-Подільської фортеці - «Квітки на камені». Працюємо над проектами: «Криниці мого дитинства», «Мій домашній улюбленець». Проведені свята екологічної тематики: «Із Здоров’ятком дружимо - зростаємо, дужими», «Доля планети в наших руках», «Свято врожаю».
Здоровий спосіб життя.
Найбільшим багатством людини є здоров'я. Із своїми вихованцями я проводила багато виховних заходів про збереження здоров'я: «У здоровому тілі - здоровий дух», «Здоров'я і хвороби», «Народна гра і здоров'я», «Чистота-запорука здоров'я», «Гарна постава-запорука краси і здоров'я». Одного разу ми подорожували на Планету Здоров'я.
Перша зупинка «Поштова скринька».
Зачитали лист від Мийдодіра і зробили висновок, щоб бути здоровим, потрібно слідкувати за чистотою тіла, тримати в чистоті особисті речі, мати правильну поставу і ходьбу, бути рухливим і жвавим, правильно харчуватися, відпочивати на свіжому повітрі, займатися спортом, дотримуватися режиму дня, загартовуватися.
Друга зупинка «Професора Пілюлькіна».
Він радив не вживати ніяких пілюль без призначення лікаря та дозволу батьків.
Третя зупинка «Природа лікує».
Вживати відвар шипшини, чай із суничного чи смородинового листя. Цибуля і часник допоможуть тобі взимку уникнути застуди і грипу. Якщо ти все-таки застудився, дуже корисно пити чай із малиною, калиною, липовим цвітом. Але запам'ятайте: користуватися рослинами можна лише за призначенням лікаря.
Четверта зупинка «Вузлик на пам'ять».
Запам'ятайте прислів'я про здоров'я. «Здоров'я дитини-багатство родини». «Здоровому все здорово». «Весела думка-половина здоров'я». «Сміх-це здоров'я». Здоров'я - це можливість милуватися красою природи, радіти зустрічі з друзями, відчувати любов до рідних і близьких, дізнаватися щось нове про навколишній світ.
Сторінка "Народознавство"
Ми-українці! Ми-діти славного українського народу. Ми пишаємося з того, що живемо у найпрекраснішому і наймальовничішому куточку світу, на землі, оспіваній в піснях, віршах та легендах великими майстрами слова. Україна - це наша Батьківщина, Батьківщина наших батьків, дідів, прадідів, Україна – це земля, яка дала світові великих майстрів слова та думки.
Ми, учні четвертого класу, охоче вивчаємо традиції, звичаї та обряди українського народу. Струнами своєї душі торкаємось джерел усної народної творчості. На свято Андрія Первозванного ми влаштували справжні українські вечорниці, На них були запрощені наші батьки, дідусі, бабусі. Всі разом співали народнмх пісень, жартували, змагалися, грали в народні ігри. Особливо запам'ятався той епізод вечорниць, коли пан Калитинський запрошував пана Коцюбинського калиту кусати. А які вже були подарунки- викуп за калиту! і кіт у мішку, і миші в коробці! Та дівчата відмовились від тих дарунків і під веселі звуки музики пішли у танок.
Вміють українці розважатися, але вміють і працювати. Споконвіків славиться наш народ трудящими руками, тими, що сіють, жнуть, ставлять на ноги дітей, зводять храми і оберігають сімейне вогнище. Нещодавно учні нашого класу брали участь у виставці виробів з природного матеріалу «Україна в мініатюрі» на нашу думку саме людина праці, людина-трудівник достойна і має право представляти Україну. Наша композиція « А край мій славиться трудящими руками» посіла гідне місце на даній виставці.
До Дня української писемності та мови у школі було проведено конкурс на читання віршів українською мовою. Учні нашого класу брали активну участь у цьому заході. Нам подобається вивчати рідну мову, пізнавати її глибини, діставати з них самородки народної мудрості. Адже спадщина народу - його думи, Легенди, пісні, ігри, творчість – невичерпне джерело мудрості та добра А добро - вічне. То нехай же воно живе поміж людей, а ми своїми стараннями намагатимемось його примножити.
ВОЛОНТЕРСТВО
Основними завданнями Волонтерського руху укласі є:
-сприяння розвитку волонтерського руху у нашому місті та в Україні;
задоволення духовних інтересів та потреб учнів;
сприяння соціальному становленню та вдосконаленню індивідуальних якостей та властивостей особистості школяра, відкриття внутрішніх резервів;
виявлення та розвиток організаторських та творчих здібностей, здатності до взаємодопомоги, милосердя;
активна участь у вирішенні суспільних проблем;
співпраця з громадськими організаціями;
пошуково-дослідницька діяльність з метою вивчення історії рідної школи та міста для добробуту та процвітання суспільства;
проведення пропагандистської діяльності щодо здорового способу життя та охорони навколишнього середовища.
Побажання та плани на майбутнє
вивчати та використовувати цінний міжнародний та вітчизняний досвід з питань волонтерського руху;
дізнаватись про нові форми та методи волонтерської діяльності в Україні;
співпрацювати з державними та громадськими організаціями і установами в галузі соціальної роботи;
займатися розробкою нових проектів та подальша реалізація існуючих проектів задля доброї справи.
Загін «Милосердя» 11 класу Довжоцького НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів, колегіум». Одні з перших молоді волонтери, які включились до збору одягу та взуття бувшого у вжитку, м’яких іграшок та продуктів харчування. Ними залучено: продукти харчування, одягу бувшого у вжитку 300 одиниць, взуття 11 пар, м’яких іграшок 110 шт.. Все це буде подаровано малозабезпеченим, багатодітним сім’ям, дітям-сиротам та дітям-інвалідам.
17 квітня 2012 року учні Довжоцького НВК завітали з Великоднім концертом до Довжоцького будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів. Велика шана молоді за добрі вчинки і милосердя.
Патріотичне виховання.
Велике значення для патріотичного виховання має шкільний музей, як осередок виховання підростаючого покоління на реальних подіях, що відбувались десятки років тому. Сам задум створення музею, збір експонатів та матеріалів проходить з участю дітей.
З перших днів Великої Вітчизняної війни Степан Кіргізов був у лавах діючої Червоної армії у складі 121-ї Червонопрапорної дивізії, яка дала 58 героїв радянського Союзу, воював хоробро, командував зводом, а потім кулеметною ротою. За форсування Дніпра, в жовтні 1943 року, Степан Кіргізов був удостоєний звання Героя Радянського Союзу.
26 березня Кам'янець було звільнено. В боях за село Довжок Герой Радянського Союзу Степан Кіргізов загинув. Перепоховання останків героїв у післявоєнний час було справжньою справою честі для жителів Довжку. Влада, жителі села, учні, вчителі дбають про меморіал Слави і сьогодні. Вічнозелені кущі, алеї, квіти, шум ялинок, все нагадує про вічний подвиг героїв-визволителів.
Перед колективом Довжоцької школи постало нелегке завдання: зібрати усю інформацію про подвиг Кіргізова, про його заслуги перед Батьківщиною; націлити діяльність учнів і їх пошукову роботу для встановлення історичної справедливості про нелегку добу українського народу. Роботу над створенням музею ім. С. Кіргізова розпочав вчитель історії Довжоцької школи Володимир Мадич. Фронт пошукових робіт здавався неосяжним — опитуванням місцевих жителів, запити в центральний архів Радянської Армії в Москві, налагодження переписки з генералом армії, командуючим 4-ї Танкової армії, яка визволила м. Кам'янець-Подільській у березні 1944 року від фашистів та багато іншої дослідницької роботи.
Не стояли осторонь і учні школи, які під керівництвом В. Мадича займались опитуванням жителів села, свідків тих подій, відповідали за переписку з архівами, збирали експонати. Нелегкі історичні віхи проходять перед учнями. Чи не вперше вони починають розмірковувати над складністю історичних процесів, над умовами виникнення чинників, які змінюють хід історії та людські долі. А яке велике значення цього музею у вихованні почуття інтернаціоналізму, адже Степан Киргізов, який загинув, визволяючи наше село, був родом з Забайкалля. З моменту відкриття музею сотні його відвідувачів розписалися у «Книзі відвідування музею», покоління дітей формували тут кращі риси характеру громадянина свої Батьківщини. На все життя запам'ятають відвідувачі музею проведений тут час, коли вони крок за кроком поринали у вир тих страшних років. Жорстока правда війни дивиться в їх очі трикутними конвертами фронтовиків, з фотографій молодих, гарних, дужих людей, які були майже їхніми ровесниками, які не хотіли помирати, але не повернулись до дому. Одна справа слухати розповідь вчителя на уроці про хід воєнних дій, а інша справа дивитись в очі вдовам, матерям, читати страшні «похоронки», записувати спогади про « хазяйнування » фашистів у Довжку, яке розпочалось масовими стратами, а тіла повішаних на стовпах у центрі села висіли 2 тижні.
В музеї проходять зустрічі з ветеранами, гостями села та школи. Екскурсії проводять старшокласники Довжоцької школи. Згадуючи знаменні слова поета: «Ніхто не забутий, ніщо не забуто» хочеться сказати, що це дійсно потрібно не мертвим, це потрібно живим.
ФІЗКУЛЬТУРА І СПОРТ
Спорт дуже важливий в нашому житті. Спорт робить нас сильнішими і ми стаємо більш впевненішими. Він дозволяє нам залишатися міцними і здоровими. Ті хто займається спортом, постійно перебувають в гармонії, формі і рідко хворіють. Це підтверджує приказка: «У здоровому тілі - здоровий дух».
Тому в нашій школі систематично проводяться спортивні змагання і конкурси. Ми учні 4-А класу охоче беремо участь у цих змаганнях.
У вересні місяці до Дня фізкультури і спорту проводились «Велозмагання» під девізом: «Спорт – здоров’я, спорт – це сила, що дають всім дітям крила». Учень нашого класу Руденок Володимир зайняв 1 місце серед молодших школярів.
Надзвичайно цікавими для учнів були змагання «Козацькі забави», які проводились до Дня українського козацтва. Діти бадьорі та щасливі раділи успіхам.
Також досить часто ми проводимо прогулянки, екскурсії, походи для ознайомлення з рідним краєм, природою, історичними та культурними пам’ятками.
У таких заходах учні фізично загартовуються, вчаться бути витривалішими, набувають досвіду колективного життя і діяльності, на практиці засвоюють норми відповідального ставлення до природи.
Трудове виховання
Трудове виховання підростаючого покоління – одна з основних складових у формуванні особистості нової людини. Серед життєвих цінностей головне місце належить праці. Адже тільки в праці та за допомогою праці задовольняються людські потреби, формується суспільство і сама людина. Праця сприяє розумовому розвиткові учнів. Діти, зайняті різними видами праці, кмітливіші, винахідливіші. Участь школярів у трудових процесах позитивно впливає на їх поведінку, дисциплінує.
Кажуть, що саме праця і зробила з мавпи людину. А ще кажуть, що вміння за плечима не носити. Наші юні умільці точно будуть мати за плечима чималий вантаж!
Працювати добре всім –
І великим, і малим!
Творять руки всі дива,
Й на очах все ожива
І дерева, і трава,
Сонце, небо і хмаринки,
Ще й із модулів тваринки!
Нещодавно наш клас з задоволенням прийняв участь у шкільному конкурсі «Україна в мініатюрі». Завдання конкурсу було складним. Потрібно було зобразити (дозволялися різні техніки виконання) історичну пам’ятку нашого Поділля. І ось ми з батьками вирішили зобразити Собор Олександра Невського в м. Кам’янець-Подільський (з солоного тіста). Хоч це було і важко, але нам вдалося зайняти перше місце в шкільному конкурсі.
|