Орієнтовна структура предметно-ігрового середовища середніх груп
Зонування та обладнання
|
ІГРОВИЙ ОСЕРЕДОК
|
|
Сюжетно-рольові ігри
|
«Дитячий садок», «Сім'я» (кухня, пральня, спальня, ванна; ляльки, одяг, м'які іграшки, посуд, праска, прасувальна дошка, меблі, постіль тощо)
|
«Лікарня», (білі халати, шапочки, тапчан, ваги,
ростомір ширма, мед.сумка з набором інструментів, «ліки», вата, бинти, рецепти тощо)
|
«Магазин» (халати, ковпаки, вітрина, прилавок, каса, сумки, чеки, гроші, муляжі продуктів та інших товарів, пакувальні матеріали тощо)
|
«Дорожній рух» (кермо,нагрудні зображення машин, світлофор,кашкет та жезл регулювальника, дорожні знаки,
макет перехрестя,іграшкові машини тощо)
|
«Моряки» (кашкет капітана, безкозирки, комірці,бінокль або підзорна труба, перископ, рятувальні круги, якір,штурвал великий будівельний матеріал, прапорці тощо)
|
«Будівельники» (фартухи, каски,відра, совки,молотки, машини,крани, ляльки,будівельний матеріал,схеми, зображення будівель)
|
«Ферма» (макет ферми, муляжі свійських тварин та їх дитинчат,відра, бідони, транспорт: трактор, вантажна машина; ляльки, будівельний матеріал)
|
«Зоопарк» (муляжі диких тварин та їх дитинчат, будівельний
матеріал)
|
Великі ігрові модулі (бажано легкі й м'які) та різні предмети замісники (різноманітні нитяні помпони,ґудзики, палички, різнокольорові папірці, природний матеріал тощо)
|
|
Татралізо
вані ігри
|
Ігри -драматизації (наголовники, елементи костюмів до 5-7 казок)
|
Різні види театрів (рукавички-1, настільний: іграшки, картинки-4; пальчиковий-3, тіньовий-3, фланелеграф тощо.)
|
Театральна ширма, екран та лампа для тіньового театру, нескладні декорації, театральні костюми
|
|
Настільно-друковані ігри (розвивальні): сенсорних еталонів, розвиток дрібної моторики та пізнавальних психічних процесів- пам’яті, мислення, уяви, уваги.
|
|
Будівельні ігри: різні конструктори ( великий будівельний матеріал -1, настільний будівельний матеріал -2, конструктор великогабаритний універсальний – 1, пазовий -2, гвинтовий-1, тематично-будівельний матеріал-1; тематичний конструктор з різними способами з’єднання: пазовий-1,гвинтовий-1), збірно-розбірна іграшка-6, машини та допоміжне обладнання( дрібні іграшки, предмети- замісники, схеми будов, фотографії тощо)
|
БІБЛІОТЕЧНИЙ ОСЕРЕДОК
|
Полиця, книжки(10-12 програмних творів ), столик, стільці,листівки, картинки з казковими персонажами тощо)
|
ХУДОЖНІЙ ОСЕРЕДОК
|
|
матеріал
|
Зображувальна діяльність:фарби гуашеві, , олівці графітні та кольорові, фломастери, кольорова крейда, папір білий для малювання, папір кольоровий для аплікації, пензлі,пластилін,пластика,глина, трафарети.
|
І
н
вент
ар
|
Підставка для пензлів, станок оборотний дитячий, дощечка для ліплення, палітра, трафарети,пластмасові склянки для води; ножиці
|
|
З
рар.
з
ки
|
Зразки українських національних іграшок, кераміки, іграшки-моделі
|
Зразки робіт для малювання, ліплення,аплікації, дитячі роботи.
|
2
|
|
Ручна та художня праця: природний матеріал, пластилін, кольоровий папір, клей, зразки, дитячі роботи
|
ЕТНОГРАФІЧНИЙ ОСЕРЕДОК
|
Національна символіка: герб, прапор, гімн. Різноманітні атрибути для відтворення національних обрядів та свят, елементи національного одягу. Лялька в національному вбранні. Альбом «Моя Батьківщина». Добірка фото і дитячих малюнків на тему «Моя родина». Народні казки та ілюстрації. Твори українського фольклору. План роботи в етнографічному осередку, конспекти розваг, свят.
|
МУЗИЧНИЙ ОСЕРЕДОК
|
Різні види дитячих інструментів, магнітофон, касети із записами музичних та літературних творів, дидактичні ігри музичного змісту, програвач, платівки або СД- програвач, компакт-диски.
|
ПРИРОДОЗНАВЧИЙ ОСЕРЕДОК
|
1
|
Кімнатні квіти та обладнання для догляду за ними (фартушки, ганчірочки та щіточки для пилу, лійки, стеки для рихлення землі тощо)
|
2
|
Рибки, тварини, птахи та обладнання для догляду за ними (акваріум, тераріум, клітка, корм, сачки, щітки, ганчірки тощо)
|
3
|
Обладнання для експериментування з водою, камінням, піском, повітрям та живими об'єктами — рослинами (різноманітні ємкості, фільтр, предмети з різними властивостями: тонуть, пливуть, розчиняються тощо)
|
4
|
Предметні картинки: кімнатні рослини; рослини лугу, лісу,водойми;птахи, комахи, овочі, ягоди, фрукти, гриби
|
5
|
Муляжі: овочі, фрукти, гриби
|
6
|
Куточок природи. Картинки із зображенням пори року (рання, пізня), кишеньки для зміни картинок. Зображення умовних позначок погоди(ясно, хмарно, вітер, дощ) по колу і стрілочка в центрі кола. У кінці навчального року умовні позначки погоди можна розміщувати на картках ( за кількістю дітей) і щоденно виставляти їх на полиці чи в кишеньці. Сезонні малюнки дітей розміщувати по черзі в кишеньці
|
СПОРТИВНИИ ОСЕРЕДОК
|
Обладнаня
|
Доріжка масажна-1
Гімнастичний комплекс
(«Ростан», «Батир» або ін.)-1
|
Іграшки
спорядження
|
М’яч гумовий:d= 20 - 25см — 5
d=10-12см-5
d=6-8см-5
Обруч d=60см-5
Шнур довжиною 10 м — 1
Скакалка: довга-5; коротка-5
|
КУТОЧОК ВІДПОЧИНКУ
|
Місце для усамітненим з диванчиком чи лежаком, однєю-двома м'якими іграшками, книжками, де дитина може перепочити, пофантузувати
|
КУТОЧОК ЧЕРГОВИХ
|
На дошці умовними значками позначають чергування:
- по заняттях;
- по їдальні;
- по куточку природи.
Під кожною позначкою розміщують кишеньку для карток чергових( виготовляються за кількістю дітей).
Примітка: діти починають чергувати з другого півріччя
|
|