Умови ґрунтоутворення. Основні генетичні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Практична робота №5. Аналіз закономірностей поширення ґрунтів на території України


Скачати 32.83 Kb.
Назва Умови ґрунтоутворення. Основні генетичні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Практична робота №5. Аналіз закономірностей поширення ґрунтів на території України
Дата 21.12.2013
Розмір 32.83 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Туризм > Закон
Тема: Умови ґрунтоутворення. Основні генетичні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Практична робота №5. Аналіз закономірностей поширення ґрунтів на території України.

Мета: - Ознайомити учнів з умовами ґрунтоутворення, факторами, що впливають на утворення, структурою, ґрунту, механічним складом, ґрунтовим профілем.

- Удосконалювати вміння працювати з тематичними картами, та контурними картами.

- Виховувати бережливе ставлення до ґрунтових ресурсів.

Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, ґрунтові профілі, схема “Ґрунтотворні чинники.”
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань;

- що називається ґрунтом?

- чим ґрунт відрізняється від гірських порід?

- що називається материнською породою?

- які закономірності поширення ґрунтів на земній кулі?

- що таке родючість ґрунтів?

- які ґрунти мають найвищу родючість?

- які ґрунти у нашій місцевості.
ІІІ. Повідомлення теми і мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Українські селяни завжди шанобливо ставилися до землі, любили її і поважали, а за це вона століттями віддячувала щедрими врожаями. Вирощені врожаї – це праці і людини, і природи. Важливим природним чинником успіху землеробства завжди був ґрунт. Для території України характерний різноманітний ґрунтовий покрив.
ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Чинники, які впливають на утворення ґрунтів (аналіз схеми).

а) Робота з ґрунтами. Кожна група готує повідомлення про один з чинників.



б) виступи учнів про чинники, які впливають на утворення ґрунтів.
2. Ознайомлення з ґрунтовим профілем.

(робота в групах)

Прочитати картку (роздатковий матеріал), дослідити:

  1. група – горизонт А0 (лісова підстилка)

  2. група – горизонт А1 (гумусовий)

  3. група – горизонт А2 (елювіальний)

  4. група – горизонт В (ілювіальний)

  5. група – горизонт С (материнська порода)


3. Структура ґрунту. (Вчитель на дошці, а учні в зошитах складають схему – малюнок.)

Структурний ґрунт Безструктурний ґрунт

_ +
Після схеми – висновок: безструктурні ґрунти родючі, а структурні – ні.
4. Механічний склад.

Вчитель: для того, щоб визначити механічний склад, потрібно взяти жменю ґрунту і намагатися зробити з нього “ковбаску” і “кільце”.

“ковбаска” “кільце”

а) щебенисті - -

валунні

галькові

б) супіщані - -

в) суглинисті + -

г) глинясті + -
5. Основні генетичні типи, закономірності їх поширення. (робота з підручником, заповнення таблиці. Робота в парах.

Назва ґрунту

Де поширені

Вміст гумусу %












V. Закріплення.

Практична робота №5. Аналіз закономірностей поширення ґрунтів на території України.

1. Мета роботи: закріпити уявлення про особливості розміщення компонентів природного комплексу; продовжити формування вміння виконувати роботи на контурних картах.

2. Ознайомитися з планом роботи:

а) на контурну карту нанесіть райони поширення дерново-підзолистих ґрунтів, чорноземів, каштанових ґрунтів, гірських ґрунтів.

б) виконуючі карту ґрунтів, визначити закономірності поширення ґрунтів.

в) складіть опис заходив, які допомагають зберегти та збільшити родючість ґрунтів.

3. Виконання роботи.

4. Висновок: проаналізуйте особливості поширення ґрунтів України.
VІ. Охорона ґрунтів (розповідь вчителя).

  1. для того, щоб утворився шар ґрунту завтовшки 2,5см має минути від 1 до 25 століть.

  2. в результаті руйнування щорічно втрачається 75 млрд. ґрунту.

  3. на 1м² родючого ґрунту може жити 1 млрд. істот. Мікроскопічні організми (грибки та бактерії), що розкладають рештки відмерлих рослині тварин, напевно є найважливішою складовою ґрунту. Без цих грибів і бактерій загиблі рослини та тварини просто б накопичувалися на поверхні землі.

Який можна зробити висновок з почутої вами інформації (учні роблять висновок).
VII. Підсумок уроку.

“Уявний мікрофон”

Що вам найбільше сподобалося на уроці?

Домашнє завдання: опрацювати §26, записати прислів’я та приказки про землю.

Схожі:

Дидактичні матеріали. Природні зони Африки
Завдання. Розподіліть названі типи ґрунтів та живих організмів у відповідні комірки таблиці, записавши їх цифрами-кодами
Рослинний покрив України
Мета: дати уявлення про видове розмаїття рослинності України, закономірності поширення, основні етапи формування сучасної флори,...
УРОКУ: освітня
України; поглиблювати поняття про типи рельєфу та їх поширення по території України; вчити визначати причинно-наслідкові зв’язки...
52. Найбільше поширення в сучасному світі отримали дві основні моделі місцевого самоврядування
Найбільше поширення в сучасному світі отримали дві основні моделі місцевого самоврядування – англосаксонська (англо-американська)...
Уроку
Мета: розкрити поняття "ґрунт"; з’ясувати його склад і властивості, процеси утворення; ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів...
4 6 -а Харківська обласна учнівська олімпіада з географії 200 9 року
Що таке геохронологічна таблиця і яку інформацію вона містить? Порівняйте особливості природних умов на території України у різні...
КОНСПЕКТ УРОКУ ТЕМА Практична робота №10. Основні типи анімації у презентаціях Flash
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: інструкція по лабораторній роботі, персональний комп’ютер з програмою
КОНСПЕКТ УРОКУ ТЕМА Практична робота №10. Основні типи анімації у презентаціях Flash
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: інструкція по лабораторній роботі, персональний комп’ютер з програмою
Тема: «ДИФРАКЦІЯ СВІТЛА»
Дифракцією світла називається сукупність явищ, які спостерігаються під час поширення світла в середовищах з різкими неоднорідностями...
Причини поширення наркоманій в дитячому, підлітковому та молодіжному...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка