|
Скачати 82.49 Kb.
|
Курс «Я і Україна» Природознавство Корисні копалини Тема: корисні копалини у рідному краї Мета: Ознайомити дітей з найпоширенішими корисними копалинами своєї області, з їх використанням та родовищами; розвивати спостережливість дітей; виховувати економне і раціональне використання корисних копалин. Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, колекція «Корисні копалини Чернігівщини». Таблиця «Корисні копалини», записи на дошці. Тип уроку: предметний. І Організація класу. 1) Пролунав уже дзвінок, Починаємо урок. Працюватимем старанно Щоб почуть наприкінці, Що у нашім дружнім класі – Діти просто молодці! Буде наш урок цікавим, Бо знань про рідний край збере чимало. 2) Сьогодні 19 березня, день четвер. На першому уроці – урок природознавства. І розпочинають наш урок синоптики. ІІ Підсумки фенологічних спостережень 1. Повідомлення синоптиків. а) зміни в живій природі. (1 учень) б) зміни в живій природі. (2 учень) 2. Народний календар. а) – Чи спостерігали ви за народним календарем. - Які висновки можете зробити. б) Про що розповість нам природний календар на цей тиждень. а) Павло 22 березня. Доповнення учителя: 1. Цей тиждень вважався провісником весни, але селяни вірили, що може бути ще 40 приморозків. 2. На сорока чекали прильоту жайворонків, пекли з тіста фігурки пташок. 3. Якщо жайворонки прилетять – до тепла. 4. Школярі за традицією приносили своєму вчителеві 40 бубликів. Вважаючи, що цього дня сорока положить у своє гніздо 40 паличок. Дівчата варять 40 вареників. - Якщо вас зацікавив народний календар на 22 березня, зберіть свою інформацію і обов’язково перевірте її. 3. Робота з календарем природи. - Слідуюча наша робота з календарем природи. - Назвіть найвищу температуру повітря тижня. - Назвіть найнижчу температуру повітря тижня. - Які опади були протягом тижня? - Зробіть висновок. (Хоча надворі весна. Але ще холодно. Весна рання, але холодна) ІІІ Перевірка домашнього завдання. - Переходимо до перевірки домашнього завдання. - Хто не готовий до уроку. - Що ви готували дома? Перевіримо домашнє завдання, написавши природничий диктант. 1. Природничий диктант. - Область у якій ми живемо … - Її обласний центр … - Наша область розташована на … України. - Наша область розташована у …. зоні. - На території області є такі водойми … - Форма земної поверхні області … 2. Робота з картою області. 3. Індивідуальне опитування. Діти читають приготовані твори. ІV Актуалізація опорних знань - З давніх-давен людина навчилася використовувати різноманітні багатства, які лежать на поверхні землі або в її надрах, будуючи шахти, утворюючи кар’єри, пробурюючи свердловини. Які ж це багатства? - Граніт, глина, пісок, торф, вапняк, сіль, крейда, нафта, кам’яне вугілля, залізна руда – це всі корисні копалини. Їх добувають з надр землі для багатьох видів промисловості, народного господарства. Але перш ніж добувати, їх треба знайти. Пошуками природних копалин займаються геологи. Їм доводиться перепливати бурхливі ріки, підніматися високо в гори, ходити по болотах. Праця важка, але цікава і почесна. Відкриваючи все нові поклади, геологи приносять користь людям. Однак відкрити родовище – лише половина справи. Багато зусиль треба прикласти, щоб корисні копалини видобути, а потім переробити. Так залізна руда схожа на звичайний камінь. Щоб одержати з неї залізо чи сталь, її треба переплавити в доменній печі. Складної переробки вимагає нафта, щоб одержати такі речовини як бензин, дизтопливо, фарби, тканини, ліки. А от крейду можна використовувати без будь-якої переробки. Бери її і пиши. Пісок з кар’єру відвозять одразу на будівництво. V Повідомлення теми, мети уроку - Отже, на сьогоднішньому уроці у нас дуже актуальна і цікава тема. А саме: ми познайомимося з корисними копалинами нашої області, з основними родовищами, значенням у житті людини. VІ Вивчення нового матеріалу Родовища корисних копалин на географічній карті позначаються умовними знаками. Робота з картою. Кожна корисна копалина має свій умовний знак. Більш детально ми будемо говорити про такі корисні копалини Торф с. Лемешівка Городянський р-н (біля кордону з Білорусією) Нафта с. Замостє Прилуцький р-н Пісок Вапняк Новгород-Сіверський р-н Родовище – це місце де видобувають, знаходяться корисні копалини. - Якою корисною копалиною ви користуєтесь щодня дома і в школі? - Які корисні копалини ви бачили? 2. Класифікація корисних копалин. горючі рудні нерудні нафта - нафта торф - торф 3. Властивості корисних копалин. Кожна корисна копалина має не тільки умовні позначення, а й ВЛАСТИВОСТІ! Дослід 1 з піском. - Пропоную провести дослід з піском. - Пісок видобувають у кар’єрах. Його використовують на будівництві. Він буває різного кольору (жовтого, темно-коричневого, бурого). Добувають пісок відкритим способом. а) Усно відповідаємо на запитання у підручнику с. 14 б) Заповнюємо таблицю зошита с. 56(з.р.) - Зробіть висновок із проведеного досліду. Дослід 2 а) Ось торф. На Чернігівщині є чимало родовищ торфу. Торф видобувають на місцях висохлих боліт. Для того, щоб утворився торф треба декілька століть. Він утворюється із мохів, рослин прошарками. Торф використовують як паливо, для удобрювання полів. Він залягає на невеликій глибині і його видобувають відкритим способом.. Він легкий, у воді не тоне. б) Діти розглядають торф. в) Назвіть властивості торфу за питаннями. с. 148 VІІ Фізкультхвилинка. Дослід 3 Крейду використовують на будівництві. З неї використовують зубний порошок. Крейдою пишуть на шкільних дошках. - Проводим дослід. Розповідь про нафту Нафта – рідка корисна копалина. Вона має запах. Нафта легша за воду. Вона горить кіптявим полум’ям. Це масляниста темно-бура рідина. Щоб видобути нафту бурять свердловини. Нафта піднімається по трубах і б’є фонтаном. Якщо вона перестає підніматися, її викачують насосами і відвозять у нафтосховище, а звідти везуть на заводи, де з неї добувають гас, бензин, дизпаливо, машинне масло. Робота з підручником с.149. VІІІ Осмислення учнями знань 1. Відповіді на запитання - Про які корисні копалини Чернігівщини ви дізналися на уроці? - Для чого використовують торф? - Де його добувають? - Вкажіть істотні ознаки крейди. - Які досліди ми проводили на уроці? ІХ Самостійна робота 2. Робота в зошитах з друкованою основою. Завдання №4 3. Кросворд 3
1) Різного кольору, легко пропускає воду, використовується на будівництві, придатний для виготовлення скла. 2) Його видобувають у місцях висихання боліт і використовують для опалення. 3) Родовища цієї корисної копалини поширені на півночі Чернігівщини. Х Підсумок уроку - Що вивчали на сьогоднішньому уроці? - Які корисні копалини ви знаєте? - Назвіть корисні копалини нашої місцевості. - Чому корисні копалини потрібно економно і раціонально використовувати? ХІ Домашнє завдання
Додаток Торф с. Лемешівка Городянський р-н (біля кордону з Білорусією) Нафта с. Замглай Прилуцький р-н Куликівський р-н Пісок на території Чернігівщини Вапняк Новгород-Сіверський р-н Глина південь області; смт Березна Кросворд 3
1) Різного кольору, легко пропускає воду, використовується на будівництві, придатний для виготовлення скла. 2) Його видобувають у місцях висихання боліт і використовують для опалення. 3) Родовища цієї корисної копалини поширені на півночі Чернігівщини. Торф Вапняки Пісок Глина Природний газ |
Проекту: «Ґрунти в рідному краї» Створення «банку даних», добірка «речових доказів» (ілюстрації, карти, слайди, таблиці повідомлення) |
Тема уроку Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність ГП материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова,... |
«Народні традиції, свята та обряди у рідному краї» ... |
Народні традиції, свята та обряди у рідному краї Дорогі друзі! Всі ми з вами добре знаємо, що традиції і звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному,... |
Які корисні копалини належать до руд чорних металів? Основними споживачами продукції металургійної промисловості є машинобудування, будівництво, транспорт |
Тема: Геологічна будова, рельєф, корисні копалини. Навчальна мета Тому спочатку нам треба визначити особливості внутрішньої будови материка, а потім – на підставі цих знань – пояснити розміщення... |
Урок-дослідження Тема : Геологічна будова та рельєф Північної Америки. Корисні копалини Ваше завдання – назвати півострова і миси на узбережжі материка Північна Америка ( Принца Уельського, Мар`ято, Сант-Чарльз, Мерчісон,... |
Лабораторний практикум Курс «Геологорозвідувальна справа» має на меті ознайомлення студентів з геологічними умовами, технічними засобами і методичними прийомами... |
Творчі завдання ( по 10 балів за кожну вірну відповідь) Підготуйте розповідь про тектонічну будову і корисні копалини України для аудиторії, що не розуміє більшість термінів та поверхнево... |
Урок з курсу «Я і Україна. Громадянська освіта» Тема. Твоя країна Україна, і ти її громадянин Україні; повторити матеріал про корисні копалини; дізнатися, які види промисловості розвинуті в Україні; з’ясувати, якою господарською... |