Проекту: «Ґрунти в рідному краї»


Скачати 80.42 Kb.
Назва Проекту: «Ґрунти в рідному краї»
Дата 21.12.2013
Розмір 80.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи














Алексєєва Ніна Михайлівна

вчитель початков класів,

спеціаліст вищої категорії

старший вчитель

Горностаївської ЗОШ № 1

І – ІІІ ступенів,

Горностаївського району,

Херсонської області

Тема проекту: «Ґрунти в рідному краї»

(Слайд 1)

Мета проекту:

* продовжити формувати в учнів поняття «ґрунт»

* ознайомити із видами ґрунтів

* створити ситуацію «глибокого занурення» в тему

* розвивати ініціативність, самостійність, прагнення до самовдосконалення

* сприяти розвитку творчої активності учнів

* розвивати навички самостійної діяльності

* виховувати шанобливе ставлення до природи

Очікуваний результат:

* глибоке засвоєння навчального матеріалу з теми

* формування навичок роботи в групах

* формування навичок роботи з додатковими джерелами інформації

* оволодіння новими інформаційними технологіями
Тип проекту: груповий, середньо тривалий
Обладнання: таблиці, слайди, карти, ілюстрації, схеми
Консультанти: класовод ( керівник проекту ), працівник бібліотеки,

Учителі географії і біології
Форма проведення захисту: прес – конференція
Зміст проекту

Хід реалізації проекту
1. Вибір напрямку після консультації з керівником проекту, отримання завдань

2. Опрацювання дібраної літератури (консультація з працівником бібліотеки)

3. Робота в творчих групах за спеціальними завданнями (5 груп):

* ґрунт, склад ґрунтів ( ґрунтознавці )

* види ґрунтів ( землеупорядники )

* мешканці ґрунту ( біогеографи )

* досліди із зразками різних ґрунтів ( дослідники )

* що підвищує родючість ґрунту ( агрономи )

4. Створення «банку даних» , добірка «речових доказів» (ілюстрації, карти, слайди, таблиці повідомлення)

5. Захист проекту. Презентація творчих надбань

6. Оцінка вчителя. Самооцінка

Девіз проекту: Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду

(Слайд 2)

Презентація проекту прес – конференція

Керівник проекту

Крім корисних копалин, матінка – земля дала нам ще один безцінний подарунок. А що це, дізнаєтесь, відгадавши загадку:

«Увесь світ годую, а сам не їм»

(Слайд 3)

Сьогодні ми завершуємо наш проект «Ґрунти в рідному краї» (Слайд 4)

* Продовжимо формувати поняття «ґрунт»

* Ознайомимось із видами ґрунтів, його складом, мешканцями

* Проведемо досліди із зразками різних ґрунтів

* Поговоримо про те, що підвищує родючість ґрунтів

Людина зацікавилась ґрунтом, коли почала займатись землеробством, тобто близько 7 тисяч років тому. В Китаї у ІІІ тис. до н.е. різні ґрунти намагалися оцінити за врожайністю рослин. У середні віки вважалося, що ґрунт для рослин – лише опора, а самі вони живляться лише водою і повітрям.

На запитання: чим є ґрунт за своєю природою і яке його значення для рослин, вдалося відповісти лише наприкінці XІX ст., коли з'явилася наука Ґрунтознавство.

Презентація групи ґрунтознавців

(Слайд 5)

Ґрунт – це верхній пухкий родючий шар Землі, де ростуть рослини і мешкають тварини. Товщина шару ґрунту невелика – від кількох сантиметрів до кількох метрів.

(Слайд 6)

Ґрунт складається: вода та розчинені в ній неорганічні речовини; перегній або гумус (надає ґрунтам темного забарвлення); пісок і глина; повітря.

Схема (Слайд 7)








Найважливішою складовою частиною ґрунтів є гумус – перегній. Він утворюється з органічних рослинно – тваринних решток. Гумус надає ґрунтам пухкості, поліпшує їх повітряні і водні властивості.

Цікаве (Слайд 8)

У теплицях рослини часто вирощують без ґрунту. Ґрунт заміняють щебенем, піском і гравієм (для закріплення коренів рослин). Щілини між ними заповнюють водним розчином неорганічних речовин, необхідних для живлення рослин. Рослини добре ростуть, дають високі врожаї, які збирають по кілька разів на рік.

Керівник проекту

Для закріплення прочитайте перший абзац в підручнику (ст..150)

Висновок:

Ґрунт – це верхній пухкий родючий шар Землі, де ростуть рослини і мешкають тварини.

(Слайд 9)
Презентація групи землеупорядників

(Слайд 10)

Описано 650 видів ґрунтів. В нашій області зустрічаються:








(Слайд 11)

Най родючіший ґрунт той, який містить найбільше перегною. Його називають чорноземом. Він багатий на поживні речовини. Чорноземи переважно темного кольору, на вигляд вони ґрунтувато – зернисті.

(Слайд 12)

Колір ґрунту залежить від кількості в ньому піску і глини.

Чим більше в ґрунті піску, тим його колір світліший. Якщо вміст піску у ґрунті понад 90%, то такий ґрунт отримує назву піщаний.

(Слайд 13)

Мають світле забарвлення і ґрунти, у яких багато глини.

Ґрунт називають глинистим, якщо частина глини в ньому становить понад 40%.

(Слайд 14)

Керівник проекту

Для закріплення прочитайте другий, третій абзаци в підручнику (ст.. 150)

Висновок: ґрунти бувають: чорноземи, глинисті, піщані.

(Слайд 15)
Презентація групи біогеографів

(Слайд 16)

Ґрунт є середовищем існування деяких тварин, що його поліпшують.

Мешканцями ґрунтів є черв'яки, миші, ховрахи, хом'яки, кроти, комахи.

(Слайд 17)

Особливе значення для підвищення родючості ґрунту мають дощові черв'яки. Вони прокладають у ґрунті ходи, пропускаючи його через свій кишечник. Завдяки цьому ґрунт поповнюється поживними речовинами, стає більш шпаристим, краще проникним для води і повітря.

Висновок:







(Слайд 18)
Презентація групи дослідників

(Слайд 19)

Дослід 1 У трьох склянках три види ґрунтів.

Розглядаємо ґрунти і визначаємо його колір. Результати заносимо в таблицю.

Дослід 2 Візьмемо три склянки води. В першу вкинемо чорнозем, в другу – глинистий ґрунт, а в третю – піщаний. Спостерігаємо за бульбашками повітря. Скільки повітря є в кожному виді ґрунту?

Результати заносимо в таблицю.

Дослід 3 Беремо три склянки з різними ґрунтами. Наливаємо по черзі зверху невелику кількість води. Спостерігаємо, як ґрунти пропускають воду: швидко чи повільно.

Результати заносимо в таблицю.


Колір ґрунту

Кількість повітря

Як пропускає воду

Назва ґрунту

чорний

багато

добре

чорнозем

світле

мало

повільно

глинистий

світле

мало

повільно

піщаний



Керівник проекту

Для закріплення прочитайте п’ятий, шостий, сьомий абзац в підручнику (ст.150)
Презентація групи агрономів

(Слайд 20)

Щоб отримати високі урожаї, треба ґрунти добре обробляти. Рослини краще ростуть на пухкому ґрунті. У такий ґрунт добре проникають вода і повітря. Щоб ґрунт був пухкий, його переорюють, а під час росту рослин розпушують. Кірка перешкоджає потраплянню повітря у ґрунт і прискорює випаровування води.

Чим більше в ґрунті перегною, тим він родючіший.

На Херсонщині переважають чорноземні ґрунти. Вони дають добрі врожаї пшениці, соняшнику, кукурудзи.

(Слайд 21)

Якщо восени вкопувати опале листя в ґрунт, навесні земля від цього стає темнішою, родючішою. Висаджуючи рослини, треба вносити органічні і мінеральні добрива.

Наші предки здавна шанували землю. Вчасно орали, садили городину, висівали жито, пшеницю, збирали врожай. Щоб був хороший урожай, землю треба берегти, не шкодувати її, доглядати.

Народна мудрість говорить: «Без догляду земля – кругла сирота.»

Керівник проекту

Для закріплення прочитайте перший абзац в підручнику (ст.. 151)

Висновок:

Для підвищення родючості ґрунту потрібно його обробляти, розпушувати, удобрювати. (Слайд 22)

Підбиття підсумків

Тестування:

(Слайд 23)

1) Ґрунт – це…

а) шар землі чорного кольору;

б) верхній пухкий шар землі, в якому ростуть рослини;

в) верхній шар землі, який обробляють люди.

(Слайд 24)

2) Який ґрунт називають чорноземом?

а) той, на якому багато рослин;

б) малородючий;

в) ґрунт чорного кольору, у якому багато перегною.

(Слайд 25)

3) Піщаний ґрунт:

а) містить мало повітря;

б) повільно пропускає воду;

в) має світле забарвлення;

г) після висихання стає твердим і щільним;

ґ) погано зберігає воду;

д) від вологи стає в’язким;

е) швидко пропускає воду.

(Слайд 26)

4) Глинистий ґрунт:

а) містить мало повітря;

б) повільно пропускає воду;

в) має світле забарвлення;

г) після висихання стає твердим і щільним;

ґ) погано зберігає воду;

д) від вологи стає в’язким;

е) швидко пропускає воду.

(Слайд 27)

5) Щоб родив багатий урожай, ґрунт треба:

а) обробляти;

б) вивчати;

в) засадити різними рослинами.

(Слайд 28)
Технологія «Дерево рішень»

(Слайд 29)

Керівник проекту

Настав час підвести риску під усім тим, що ми сьогодні з’ясували, про що дізнались.

Давайте виростимо наше «Дерево рішень».

Корінь дерева – це базова інформація з теми, яку ми досліджували. Спікери кожної з груп утворюють групу в центрі класу й обговорюють завдання, знаходячи спільне рішення.

Технологія «Мікрофон»

(Слайд 30)

Керівник проекту

Уявіть, що на нашій планеті раптом зникли ґрунти.

* Відсутність ґрунту на планеті вплинула б на життя людей позитивно, бо …

* Відсутність ґрунту на планеті вплинули б на життя людей негативно, бо …

(Слайд 31)

Дякуємо за участь у проекті!

(Слайд 32)


Схожі:

«Народні традиції, свята та обряди у рідному краї»
...
Тема: корисні копалини у рідному краї
Мета: Ознайомити дітей з найпоширенішими корисними копалинами своєї області, з їх використанням та родовищами; розвивати спостережливість...
Народні традиції, свята та обряди у рідному краї
Дорогі друзі! Всі ми з вами добре знаємо, що традиції і звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному,...
Кінчик язика піднімай за верхні зубки; бокові краї

«Екологічний театр у школі» Паспорт проекту Дидактична характеристика проекту: Тип проекту
Всеукраїнської організації «Екологічна варта», члени клубу «AQUA», учні 9-11 класів
«Екологічний театр у школі» Паспорт проекту Дидактична характеристика проекту: Тип проекту
Всеукраїнської організації «Екологічна варта», члени клубу «AQUA», учні 9-11 класів
«Особливості впровадження Столипінської аграрної реформи в Оріхівському краї»
Розділ ІІІ. Підсумки реформи та її вплив на соціально-економічні процеси Оріхівського краю
Урок-дослідження Тема: «Мандрівка по рідному краю»
Познайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного письменника рідного краю
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка