КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ТЕМА: КОЛИ НА ВУЛИЦІ ГРОЗА


Скачати 45.84 Kb.
Назва КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ТЕМА: КОЛИ НА ВУЛИЦІ ГРОЗА
Дата 18.12.2013
Розмір 45.84 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ



ТЕМА: КОЛИ НА ВУЛИЦІ ГРОЗА.
МЕТА: Дати дітям знання про характерні ознаки та особливості грозової погоди (сильний вітер, злива, грім, блискавка, град); ознайомити з наслідками цих явищ; навчити дітей розсудливо діяти в екстремальних ситуаціях. Розвивати пізнавальний інтерес до різних явищ природи; розвивати уяву, логічне мислення, спостережливість та кмітливість. Виховувати почуття самозбереження та взаємодопомоги.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: Спостереження за живою та неживою природою (дощем, вітром, їх різновидами); визначення напряму та сили вітру; розгадування загадок про природні явища; розгляд ілюстрацій сезонних явищ; робота з книгою-картинкою “Розвиваємо інтелект” (загадки, приказки про вітер, дощ, малюнки з різною дією вітру, дидактичні ігри).
МАТЕРІАЛ: Ілюстрації явища в природі, художній матеріал.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Загадки:

1. Велика, кругла диня весь світ оповила. (Планета)

2. Що за диня, що весь світ оповила. (Планета)

3. Що на світі найситніше, найбагатше за усе. (Земля)

  • Отже, наша планета називається Земля, а хто найбільше оточує планету – природа.

  • А яка є природа? (Жива і нежива).

  • А що відбувається в природі? В природі відбуваються різні явища. Це сильний вітер, злива, грім, блискавка, повінь, град, вулкани.

Бесіда про вітер.

Загадка: Летить коник, балує, полем – долом, пустує. Ніхто його не впіймає, і ніхто не загнуздає. (Вітер).

  • Як в кімнаті можна зробити вітер? (За допомогою вентилятора; віяла; протяг).

  • Що таке вітер? Вітер – це рух повітря. У перекладі з праслов’янської мови “той, хто дує”. Люди здавна шанували і обожнювали вітер, були беззахисні перед його силою. Про вітер складено казки, легенди, приказки, крилаті вислови.

  • Давайте, ми з вами пригадаємо їх.

Вислови:

  1. Вільний, як вітер.

  2. За вітром в полі не вгонишся.

  3. Вітра в рукавицю не впіймаєш.

  4. Не кидай слів на вітер.

  5. Вітер добрий пристозі, а злий при морозі.

  • Вітер, як і люди, має свій характер. Не зустрічали ви, ласкавий, приємний вітер? В яку пору року?

Ну, та й спека! Ну, жарота!

Хоч би вітер подихнув.

Он Бровко аж під ворота

Яму вирив і заснув.

  • Звичайно, такого вітру люди чекають. Але не всі вітри мають лагідну вдачу. Послухайте вірші про вітер, які підготували для нас діти.

Вірші:

  1. Вітер, вітер пустотливий.

Залетів до нас у сад,

Оббиває груші, сливи,

Трусить яблуні підряд.

І хустиночку в Марусі

На головці розв’язав,

Свиснув дівчинці у вусі

І нічого не сказав.

  1. Залетів у садок

Вітер-вітряний.

Застрибав, засвистав


Між квітами.

Ой, ти вітер – вітерець

Ще й буйнесенький,

Не ламай ти квіток,

Будь добресенький.

- Не легкий характер вітру передається навіть у назвах: суховій, сніговий, буран, буревій, бурелом, вітровал – це народні назви, а мовою вчених – це вітер – шквал, смерч, ураган, торнадо.

- Чим же небезпечний вітер?

Робота з малюнками.

  • Пропоную розглянути та пояснити малюнки, на яких зображена небезпека, пов’язана з вітром:

  1. Зірваний одяг.

  2. Обірвані електропроводи.

  3. Зламані дерева, знятий дах.

  4. Здійнята курява.

  5. Величезні хвилі на морі.

Обговорення ситуацій.

  • Щоб вберегти себе від шкідливої дії вітру, потрібно знати правила безпеки.

Ситуація 1.

- Ви самі вдома, а мама дозволила виходити тільки при помірному вітрі. Як визначити силу вітру? (За деревами, одягом перехожих, димом, прапором, білизною, що сушиться на вулиці, послухати прогноз погоди).

Ситуація 2.

- Як визначити, який вітер на вулиці за своїм походженням, напрямком? (Потрібно стати так, щоб вітер дув в обличчя).

Дидактична гра “Вітер сьогодні”.

Вихователь називає характеристику вітру: теплий – холодний, злий – лагідний, тихий – помірний. Якщо діти згодні – плещуть в долоні, а якщо ні – заперечують пальчиком.

Дидактична гра “Одягнись на прогулянку”.

Вихователь повідомляє прогноз погоди: дітям потрібно відібрати одяг для дівчинки та хлопчика.

Бесіда про стихійні природні явища.

- Вітер може рухатись зі швидкістю автомобіля і навіть літака. Ось такий вітер називається шквал і буває у нас перед грозою. Що ви бачили під час грози? (Зливу, бискавку, грім, град).

Стало небо темно-синім,

За дощем і дім не видно.

Хуліган небесний – грім

Стукає у кожний дім.

Слідом блискавка-стріла

Налякала два села.

І розбігся весь нарід,

Бо гроза пішла в похід...

Дидактична вправа “Що може гроза”.

Пропонуються варіанти, діти вибирають потрібний.

Дощ – намочити, вбити, оглушити...

Грім – намочити, вбити, оглушити...

Блискавка - намочити, вбити, оглушити...

- Після грози слід остерігатись обірваних електропроводів. Чому? Що потрібно зробити, щоб не сталося лиха? (Попередити дорослих про розрив електроліній)

- А про що говорять “ллє, як з відра”?

- Що таке злива? (Дуже сильний дощ).

А це що за диво?

Небо раптом загриміло,

Все навколо потемніло.

Дощ почав крапати,

Горох з неба падати. (Град).

- Град – це замерзлі краплі води. Інколи вони можуть досягти розмірів курячого яйця, яблука. Град – це завжди лихо, він загрожує рослинам, тваринам, людям. Чому? (Знищує посіви, ламає молоді пагони, оббиває ягоди, може пробити скло, дах, від ударів гине домашня птиця, дрібна худоба, інколи навіть люди).

- Як себе захистити? (Зайти в приміщення; якщо град застав у полі, біля річки, то обов’язково накрити голову яким-небудь предметом).

- Вихователь пропонує ще раз повторити основні правила поведінки під час грози, бажає всім гарної погоди.

Загадки:

  1. По небу йде кучерявий баран і рогом вогненим б’є в барабан (Гроза).

  2. Крил немає, скрізь літає, та ще й куряву здіймає (Вітер).

  3. Все руйнує і ламає і з корінням вириває. Трощить все, перекидає – і за обрій утікає (Ураган).

  4. Хто найдовші нитки має, небо в землю вмить єднає (Дощ).

  5. Росте весною тільки вниз, любить крівлю та карниз (Лід).

  6. Гуркоче грім удалині, минає блискавка вогні, а потім рясно до землі дробинки котяться малі (Град).

  7. Куди ступиш, всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш (Повітря).




Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Конспект уроку з ОБЖ у 4 класі Тема: БЕЗПЕКА РУХУ ПІШОХОДІВ
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, про світ­офори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника;...
А цензори хто…?
Президента Януковича. Вулиці прикрашають рекламні плакати, зовнішня реклама зображає мікрофон в петлі…Наче це вперше, коли хтось...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема Соціально-психологічні причини травматизму і загибелі людей на пожежах
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з працівниками...
Тема №6 “Службовий етикет і культура поведінки працівника МНС України на службі та у побуті
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками Жовтневого ЗМПО. Тема
Тема : Пізнавальні процеси. Пам’ять. Мислення. Уява. Мовлення. Відчуття. Сприймання. Увага
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття із гуманітарної підготовки з особовим...
Тема №33 Внесок українського народу в перемогу над фашизмом у Великій Вітчизняній війні (1941-1945 р р.)
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема: : Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконання службових обов’язків
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка