|
Скачати 121.74 Kb.
|
Урок 35 Тема: Ми – громадяни України Мета: Мета. Розширити знання дітей про історичне минуле козацької України, виховувати любов до рідної землі , формувати почуття патріотизму, гордості за героїчне минуле Батьківщини, переконаність у нетлінності духовних скарбів народу. Збагачувати духовне життя учнів, розвивати кмітливість, творчу уяву, естетичні почуття, підвищувати громадянську позицію. Обладнання: Речі для проведення козацьких конкурсів, записи пісень, плакати з висловами. Хід уроку: Вчитель: Мабуть, ви не раз задумувалися над тим, що для вас є найріднішим, найдорожчий. Звичайно, насамперед, це ваші батьки, родина. Близькими для вас є також місце, де ви проживаєте, будинок, у якому мешкаєте, вулиця, якою щодня ходите до школи, двір, у якому зустрічаєтеся зі своїми друзями. Усе це – ваша мала Батьківщина. Це все – Україна. «Метод Прес» Вчитель: Що означає бути українцем? Учень: Я вважаю, що бути українцем – значить пишатися своєю Вітчизною Учень: Тому що, нам є чим пишатися. Ми пишаємося красою української природи, древніми традиціями і мудрістю предків, найбагатшою культурною спадщиною. Учень:Наприклад бути українцем – значить беззавітно вірити в Україну, як вірили в неї генії і безстрашні захисники українського народу.Тільки почуття любові й глибокої гордості за Вітчизну разом з вірою у її величне майбутнє дає кожному українцеві , незалежно від того, молодий він чи сивий, чи живе він в Україні, чи в інших краях, право стверджувати : це моя країна, мій народ, моя Україна! Учень: Отже бути українцем – значить любити природу. «Природа! Ми нею оточені й охоплені – непереможно, нам ні вийти з неї, ані глибше в неї проникнути… вона вічно говорить з нами і не видає своїх таємниць… вона огортає людей темрявою і вічно пориває до світла…Природа і Вітчизна – невіддільні. Знати, а тим паче берегти цей духовний союз – наш святий і непорушний обов’язок. Вчитель: Яким словом можна назвати людину, яка любить свою державу, захищає її інтереси та авторитет? Учні: Патріот. Вчитель: Так, патріот. Назвіть, будь ласка, людські цінності, які повинні бути у патріота. П- привітність А- активність Т- терплячість Р- радісність І- ініціативність О- обов’язковість Т- творчість Екскурсовод: На карті світу Україну відшукати нескладно. Ця древня земля лежить на південному заході Східно - європейської рівнини – «проти сонця, головою до Чумацького Возу (сузір’я Великої ведмедиці), ногами до синього моря ” , як співали в старовину кобзарі та лірники, і населяє цю землю талановитий і стійкий народ з унікальною історичною долею, неповторними духовними якостями, прекрасною самобутньою душею й особливим характером, у якому степова волелюбність і непокірливість поєдналися з європейською раціональною поміркованістю. Енциклопедист: Споконвіків жили на нашій землі люди: вирощували хліб, плекали сади, виховували дітей. Коли ж раптом лихі завойовники загрожували їхній мирній праці - ставали орачі й рукомесники міцним муром, бо над усе цінували волю. А потім перемігши нападників, навчали дітей, як бути завзятими й несхитними, бо щиро хотіли, щоб рідна земля квітла й багатшала доки світить сонце. Учень. Послухай, як струмок дзвенить, Як гомонить ліщина, - З тобою всюди кожну мить Говорить Батьківщина. Послухай, як трава росте, Напоєна дощами, І як веде розмову степ З тобою колосками. Послухай, як вода шумить – Висунь до моря лине, - З тобою всюди кожну мить Говорить Батьківщина Моє село, для мене ти єдине, Для мене найдорожче у житті: Тут мамина солодка пісня лине, Дитинства добрі спогади святі. Село моє ніколи не забуду, Не забуваю свій найкращий час, В селі є дорогі для мене люди, Є школа і веселий рідний клас. Ще ліс є, за селом він зеленіє. Це в ньому безліч щебету, пісень. Дивлюсь на нього – спогадами віє, Щоб з радістю новий зустріти день Проблемне питання літописець сидить за окремим столиком Літописець: Помолившись „Минувшино, я завинив перед тобою. Допоможи, великий Боже, терпляче спокутувати свої провини. Перехрестився й узяв перо: До Вас, наших далеких нащадків, які будуть у Руській землі, звертаюся і прошу: не блудіть по білому світу з короткою пам'яттю, пам'ятайте про нас. Ми – коріння, з якого здійметься вгору ваше дерево. Вчитель:Чому так важливо не блудити по білому світу з короткою пам'яттю? Для чого потрібно знати своє коріння? Проте щоб збагнути глибину людського досвіду, потрібно дуже багато знати й уміти. І не дарма наука про минуле людства - одна з найцікавіших і водночас найскладніша. Запам’ятайте: народ, котрий не знає своєї історії , приречений знов і знов повторювати помилки минулого платячи за них знівеченими долями тай самим життям мільйонів своїх дочок і синів. Із давніх-давен люди порівнюють життя з гілочкою, на якій ростуть три листочки. Перший листочок – символ минулого, другий - сучасного, а третій - майбутнього. Кожна людина повинна знати минуле свого народу, його історію. І тому ми сьогодні заглянемо під перший листочок. Енциклопедист: Тисячолітній досвід, отриманий у спадок від попередніх поколінь, свідчив, що те омріяне бажання справдиться, якщо кожен день їхнього життя закарбується в пам’яті й стане надбанням нащадків. Отож, мов чарівне замовляння заповідали вони своїм дітям прадавню мудрість:” Майбутнє не можливе без минулого”. Екскурсовод:У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років. (з 1550 по1828р). Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів турків і татар, а також від польських та московських колонізаторів, а також від розпродажу між українськими магнатами. Особливо Вишневецький. Козаки були сміливими,дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми. Енциклопедист: Вважають, що слово козак походить від слова “коза ”. Козаки були спритні, як кози, вдягалися в казячі кожухи. Можливо, слово “кайзак” , що означає “вільний чоловік ”. В запорозьких козаків було 265 островів. Найбільший острів називався Січ. Там козаки жили постійно; вчилися військової справи, готувалися до воєнних походів. Посередині Січі стояла церква Святої Покрови знадвору дуже скромна, а всередині повна золота і срібла. Частину своєї здобичі призначали на церкву і купували щороку нові ікони. Січчю командував кошовий, його всі називали батьком. До військової старшини належали ще військовий суддя і писар. Козаки одягалися просто: в грубу сорочку в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече носили торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили… Та ще й таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували. А зараз пропоную здійснити подорож у період козаччини. (На галявині мама з дітьми – козачатами. Мама варить обід, а діти кожен займається своєю справою. В’їжджають козаки на бричці з піснею « « .)
Козаки збираються на козацьку раду, Кошовий. А що, козаки! Дайте слово сказать! Чи не час до коша козачаток приймать? Козаки. Саме час! Саме час! В самий раз! В самий раз! Кошовий. Одержавши на раді згоду, Діти козацького народу, У наше коло викликаю, їх перевірити жадаю. Козачата на «дерев’яних конячках» в’їжають під Козацький марш Поведу таку я річ: Що ви знаєте про Січ? І про нашу Україну? Розкажи усім нам, сину. Учень. Знаю, батьку, славна Січ Ворогам ішла навстріч, Рідну землю захищала І народ наш прославляла. 2-й учень. Лиха ж отчий край зазнав (Не бажаємо нікому!) Людолов нас чатував, Щоб позбавить свого дому. 3-й учень. Бранців до галер кували, Ржею злоби пожирали... Шляхта нас вогнем пекла, На тортури прирекла. 4-й учень. Цар Петро і Катерина Зневажали наш народ, Горювала Україна, І тужила Україна під п'ятою у заброд. 5-й учень. Але наш народ боровся, І Хмельницький в нас знайшовся, 1 Сірко і Дорошенко, Й Полуботко, Й Морозенко. 6-й учень. Рабства каламутну ніч Переборювала Січ. Козаків боялись зайди То була в них сила Правди! Кошовий. Що говорить вам — козак? Це крилате, горде слово? Тож завжди буває так, Що світлішає від нього? Козачата. Козаки — це вільні люди! Козаки — безстрашні люди! Козаки — борці за волю, За народну щасну долю! Учень. Козак — чесна, смілива людина, Найдорожче йому — Батьківщина. Учень. Козак — слабкому захисник, Цінити побратимство звик! Учень. Козак — усім народам друг, І лицарський у нього дух. Козак — це той, хто за освіту, Хто прагне волі і блакиту! Учень. Козак — вкраїнську любить мову, Він завжди здержить своє слово! Кошовий. То що є свобода? Добро в ній яке? 7-й учень. Кажуть, немовби воно золото. Кошовий. Ні ж бо, не золото, Зібравши все золото Проти свободи воно лиш болото. 7-й учень. О, якби в дурні мені не пошитись, Щоб без свободи не міг я лишитись! Кошовий. Козацьому гурту ви бачитись раді, Скажіть, чи готові ви жити по правді? Усі козачата. Готові, так І жити чесно будемо, І правил ми козацьких не забудемо! Отаман. Знаєте ви козацькі правила. А тепер перевіримо, чи готові ви стати козаками. Чи відомо вам, що козаки кожного куреня, вставали до схід Сонця і бігли на річку купатися (якою б не була погода). Потім снідали. Що їли вранці козаки? Учні: Соломаху. Отаман. А що таке соломаха? Учні: Затірка, заправлена салом чи олією. Козак. Щоб козацькому роду не було переводу. Присягаєм на вірність вітчизні й народу. Кошовий. Вручай же, писарю, посвідчення орлятам Вони ж бо від сьогодні козачата. Писар і рада козаків вручають посвідчення. Писар: «Козацька грамота вручається дітям про те, що на козацькій раді Новопавлівської школи вони посвячені в козачата і стали юними громадянами Шкільної правової республіки, побратимами усіх волелюбних народів світу». Кошовий. Пам'ятайте, козачата, як воля кувалась, Як царі й султани кляті з козаків знущались. Козачата. Пам'ятаєм, батьку! Кошовий. Присягайте, що Вкраїну будете любити, Що ввіллєте в неї силу, щоб розвеселити. Учасники козацької ради. Козачат усіх щиро вітаємо, Отаман: Рівно в полудень з фортечної гармати лунав постріл. За цим сигналом йшли козаки обідати. А я хочу довідатись, чи готові нам козацькі обіди? |
Громадяни зобов’язані задекларувати свої доходи, отримані у 2011 році, до 1 травня 2012 року! Никами податків вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з яким громадяни зобов'язані подавати річну податкову декларацію... |
Про внесення змін до Конституції України КОНСТИТУЦ I Я Укра ї н и Український народ громадяни України всiх нацiональностей, виражаючи свою суверенну волю |
ЗАКОНУКРА Ї Н И Громадяни України мають право на безкоштовну освіту в усіх державних навчальних закладах незалежно від статі, раси |
Закон України «Про звернення громадян» Військовослужбовці, працівники органів внутрішніх справ і служби безпеки мають право подавати звернення, що не відносяться до їх... |
ПРАВИЛА внутрішнього розпорядку для працівників Лозівського професійного... Відповідно до ст. 43 Конституції України громадяни України мають право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею,... |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ДО НІКОПОЛЬСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ До Нікопольського професійного ліцею (далі НПЛ) приймаються громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що перебувають... |
Офіційні правила участі в Акції «Спортивний місяць з «Сільпо» Учасниками Акції (далі «Учасник») можуть бути громадяни України, яким виповнилося 18 років, що виконали Правила цієї Акції, зазначені... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |