№
|
Тема урока
|
Дата
|
Примеча-
ние
|
План
|
Факт
|
|
вступ - 6 год
|
|
|
|
1
|
Науки, що вивчають природу
|
|
|
|
2
|
Методи вивчення природи.
Практичні заняття
Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з
|
|
|
|
3
|
Обладнання для вивчення природи
|
|
|
|
4
|
Прак. Заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів.
|
|
|
|
5
|
Міні-проект (інформаційний)
Визначні вчені-натуралісти.
Дослідницький практикум
Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з них.
|
|
|
|
6
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС
13 год
|
|
|
|
7
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання Практичні роботи
Вимірювання маси та розмірів різних тіл
|
|
|
|
8
|
Речовини. Фізичні властивості речовин
|
|
|
|
9
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів Дослідницький практикум
Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.
|
|
|
|
10
|
Атоми і хімічні елементи
|
|
|
|
11
|
Молекули. Рух молекул. Дифузія.
|
|
|
|
12
|
Різноманітність речовин і суміші.Поняття про прості та складні речовини
|
|
|
|
13
|
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.
Практичні заняття
Розділення сумішей фільтруванням.
|
|
|
|
14
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
|
|
|
|
15
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття Міні-проект
Опале листя: користь чи шкода?
|
|
|
|
16
|
Повторюваність явищ.
|
|
|
|
17
|
Взаємозв’язок явищ у природі.
|
|
|
|
18
|
Дослідницький практикум
Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.
Повторення
|
|
|
|
19
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ-12 год
|
|
|
|
20
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила
|
|
|
|
21
|
Небесні світила. Видимі рухи світил.
|
|
|
|
22
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
Практичні заняття
Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
|
|
|
|
23
|
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло.
|
|
|
|
24
|
Відмінності між зорями.
Міжзоряний простір. Міні-проект (за вибором)
Космос далекий і близький.
|
|
|
|
25
|
Планети та планетні системи. Сонячна система.
Відмінності між планетами
|
|
|
|
26
|
Зоряні системи – галактики.
|
|
|
|
27
|
Відмінності між галактиками. Скупчення галактик.
Всесвіт та його складові.
|
|
|
|
28
|
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.
|
|
|
|
29
|
Методи та засоби астрономічних досліджень.
|
|
|
|
30
|
Дослідницький практикум
Спостереження за зоряним небом впродовж
календарного року.
|
|
|
|
31
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ Тема 1. Земля як планета -16 год
|
|
|
|
32
|
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі.
|
|
|
|
33
|
Форма і розміри Землі.
Практичне заняття: Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
|
|
|
|
34
|
Внутрішня будова Землі.
|
|
|
|
35
|
Рухи Землі. Пори року.
|
|
|
|
36
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
|
|
|
37
|
Способи зображення Землі. Масштаб.
Прак.заняттяЗнаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.
|
|
|
|
38
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.
|
|
|
|
39
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом
|
|
|
|
40
|
.
Повітря – суміш газів. Значення повітря.
|
|
|
|
41
|
Властивості повітря.
|
|
|
|
42
|
Вода на Землі. Властивості води.
|
|
|
|
43
|
Три стани води. Кругообіг води.
|
|
|
|
44
|
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі.
Дослідницький практикум (за вибором)
Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
|
|
|
|
45
|
Значення води у природі.
|
|
|
|
46
|
. Використання води людиною.
|
|
|
|
47
|
Узагальнення Міні-проекти (за вибором)
Чому ми бачимо тільки один бік місяця?
Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»
|
|
|
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів
15 год
|
|
|
|
48
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів
|
|
|
|
49
|
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
|
|
|
|
50
|
Умови життя на планеті Земля. Міні-проект (за вибором)
Бактерії корисні та шкідливі.
|
|
|
|
51
|
Умови життя на планеті Земля
|
|
|
|
52
|
Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
|
|
|
53
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
|
|
|
|
54
|
Різноманітність середовищ життя.
|
|
|
|
55
|
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
|
|
|
56
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.
|
|
|
|
57
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.
Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.
Дослідницький практикум
|
|
|
|
58
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами
|
|
|
|
59
|
Співіснування організмів.
Практичні заняття
Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
|
|
|
|
60
|
Угруповання організмів. Екосистеми.
|
|
|
|
61
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. Практичні заняття
Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
__________________________________
|
|
|
|
62
|
Узагальнення Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
|
|
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|
|
|
63
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
|
|
|
64
|
Практичні роботи
Складання Червоної книги своєї місцевості.
|
|
|
|
65
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
Охорона природи. Червона книга України
|
|
|
|
66
|
Міні-проекти (за вибором)
Чи не перетвориться Земля на пустелю?
Будь природі другом!
|
|
|
|
67
|
Охорона природи. Червона книга України.
|
|
|
|
68
|
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
|
|
|
69
|
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
|
|
|
|
70
|
Повторення Узагальненння
|
|
|
|