НІМЕЦЬКА МОВА (друга іноземна)
5-й клас (перший рік навчання)
Сфери спiлкування
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Мовленнєві функції
|
Лінгвістичні компетенції
|
Соціокультурна компетенція
|
Загальнонавчальна компетенція
|
Лексична
|
|
Граматична
|
Фонетична
|
Особистісна
Публічна
Освітня
|
Я, моя сім’я і друзі
(про себе (вік, адреса, місце проживання);
члени родини;
про друзів)
Відпочинок і дозвілля (улюблені види відпочинку; захоплення / хобі)
Людина (предмети одягу, види одягу)
Природа
(пори року; місяці, дні тижня; тварини)
Свята i традиції
(найвагоміші національні свята Німеччини і України)
Німеччина
(загальні відомості (назва країни, столиці, великі міста)
Україна
(загальні відомості (назва країни, столиці, великі міста)
Школа
(школа; класна кімната; шкільне приладдя)
|
– представити себе, когось
– познайомитися, привітатися, попрощатися, просити вибачення
– ставити запитання і відповідати на них
– давати елементарну характеристику
– пропонувати та реагувати на пропозицію
– вітати зі святом
– розуміти та виконувати вказівки
– повідомляти про належність когось, чогось комусь
|
Члени сім’ї.
Вік.
Час.
Числа до 1000.
Захоплення.
Кольори.
Предмети одягу.
Тварини.
Пори року.
Місяці.
Дні тижня.
Назви свят.
Предмети в класній кімнаті.
Шкільне приладдя.
|
|
Іменник: Однина і множина іменників. Іменники в Nom. і Akk.
Артикль: Означений, неозначений і нульовий.
Дієслово: Теперішній час (Präsens). Модальне дієслово mögen та його форма möchte. Imperativ (Singular).
Прикметник: Коротка форма.
Займенник: Особові займенники. Присвійні займенники.
Прийменники, що керують Akk.
Прислівник: gern, da, hier, heute, immer.
Числівники: 1—1000.
Заперечення: kein, nicht.
Речення: Стверджувальні, заперечні, спонукальні. Питальні речення без питального слова і з питальними словами.
Речення з безособовим зворотом es gibt.
|
Усі звуки німецької мови.
Довгі й короткі голосні.
Приглушення приголосних у кінці складу і слова.
Інтонація у стверджувальних, заперечних і спонукальних реченнях.
Інтонація у питальних реченнях з питальним словом і без нього.
|
— розвивати інтерес і поважне ставлення до ІМ і культури народу країни, мова якої вивчається;
прилучатися до світової культури;
формувати елементарні уявлення про художні та естетичні цінності чужої культури;
розуміти та поважно ставитися до особливостей стилю життя зарубіжних однолітків;
розвивати здатність представляти культуру рідної країни;
брати участь у міжкультурній комунікації: приймати рішення, давати оцінку; поважно ставитися до співрозмовника, до його думки.
|
уважно стежити за презентованою інформацією;
— усвідомлювати мету поставленого завдання;
— ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи;
— активно застосовувати мову, що вивчається;
— сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки тощо) і застосовувати інші компетенції для того, щоб діяти у специфічній навчальній ситуації на основі спостереження, здогадки, запам'ятовування тощо).
|
МОВЛЕННЄВА КОМПЕТЕНЦІЯ
На кінець 5-го класу учні:
Аудіювання
|
Говоріння
|
Читання
|
Письмо
|
Монологічне мовлення
|
Діалогічне мовлення
|
— реагують вербально на запитання, які вимагають простих відповідей;
— демонструють розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються повільно;
— розрізняють мовлення головних дійових осіб простих коротких оповідань, які промовляються ретельно та, повільно;
— розуміють короткі прості вказівки, сформульовані повільно;
— розуміють основну ідею адаптованого аудіо/відеозапису.
|
— представляють себе, своїх друзів, батьків, продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;
— дають елементарні інструкції;
— повідомляють про місцезнаходження предмета;
— описують предмет шкільного вжитку, тварину, погоду (називають його, говорять, який він — великий, маленький тощо);
— роблять короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
— повідомляють про здатність виконувати певні дії учнем чи іншими особами.
Обсяг висловлювання —у межах 6 речень.
|
— ставлять загальні та нескладні спеціальні питання;
— відповідають на них згідно з мовним матеріалом і ситуацією спілкування;
— реагують на прості, в дещо уповільненому темпі, репліки вчителя і однокласників;
— обмінюються репліками на рівні мікродіалогу.
Висловлення кожного — у межах 4 реплік.
|
— читають про себе та вголос і розуміють слова, словосполучення, речення,тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні. Обсяг — у межах 200 друкованих знаків.
|
— описують предмет шкільного вжитку,тварину,погоду, людину, себе.
— роблять короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
Обсяг — у межах 6 речень.
|
|