|
Скачати 26.58 Kb.
|
У 1993 році, за рік після утворення Академії педагогічних наук України як вищої галузевої наукової установи, на Прикарпатті почав діяти її науковий підрозділ – Науково-методичний центр “Українська етнопедагогіка і народознавство” АПН України і Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника, співробітниками якого започатковано здійснення ґрунтовних етнопедагогічних досліджень різних напрямків соціалізації особистості. Вже стало доброю традицією проведення на базі Центру Всеукраїнських науково-практичних конференцій з актуальних проблем етнічного виховання та навчання дітей і молоді. Саме цій проблематиці присвячена Всеукраїнська науково-практична конференція “Українська етнопедагогіка у контексті розвитку сучасних теорій виховання та навчання”, яка відбулася 10-11 листопада 2005 року у місті Івано-Франківську. У роботі конференції взяли участь провідні науковці Прикарпаття, Чернівців, Києва, аспіранти, вчителі, інші педагогічні працівники. Виступаючі торкнулися таких проблемних питань, як морально-правова культура сім’янина; духовно-культурні концепти в системі формування національної свідомості молоді; українська освіта та виховання у форматі соціальної психології; етнопедагогічні засади формування особистості вчителя у контексті європейського виміру професійної освіти; особливості гуманістичного виховання підростаючого покоління у період трансформаційних змін тощо. Було визначено такі напрямки роботи секцій конференції:
Другий день роботи конференції був присвячений вивченню кращого досвіду використання етнопедагогічних ідей у практичній роботі з дітьми. Робота секцій проходила в дошкільному навчальному закладі № 6 „Пролісок“ м. Бурштина, що на Івано-Франківщині. Вихователям дошкільного навчального закладу вдалось належною мірою налагодити еколого-трудове виховання дітей засобами праці в природі. Педагогічний колектив, який тривалий час очолює відмінник народної освіти України Ганна Чучвара, працює за дослідно-експериментальною програмою на тему: “Розвиток пізнавальних здібностей дошкільнят у праці в природі” за наукового керівництва кафедри теорії і методики дошкільної освіти педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та Науково-методичного центру “Українська етнопедагогіка і народознавство” АПН України. Мета цієї програми – створення названого дошкільного закладу профілюючим у трудовому вихованні дошкільнят як особливого виду діяльності, розвиток пізнавальних здібностей, потреби у спілкуванні з природою під час праці та ін. У процесі реалізації програми використано педагогічні ідеї проф. Лисенко Н.В., зокрема в частині організації пошуково-дослідницької діяльності дітей у природі: ознайомлення з об’єктами та явищами неживої природи, рослинним світом, впливом факторів неживої природи на ріст і розвиток рослин, сезонними явищами в рослинному світі тощо. За матеріалами конференції складена книга “Українська етнопедагогіка у контексті розвитку сучасних теорій виховання та навчання” (Українська етнопедагогіка у контексті розвитку сучасних теорій виховання та навчання / За ред. проф. Н. Лисенко. – Івано-Франківськ, 2005. – 300 с.) У ній висвітлено теоретико-методологічні засади української етнопедагогіки, питання використання народного досвіду виховання дітей у практиці роботи сучасних дошкільних закладів, загальноосвітньої школи, а також історія становлення та розвитку української національної педагогічної культури. Етнопедагогічні стратегії розробки змісту сучасних освітніх технологій представлено авторами в контексті європейської інтеграції. |
МОНОГРАФІЯ Федюк Лілія Василівна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри цивільного права та процесу Юридичного інституту Прикарпатського національного... |
Старший викладач кафедри філології та методики початкової освіти... Ключові слова: людина з інвалідністю, духовність, розвиток особистості, критерії духовності |
В библиографический указатель вошли научные труды и другие работы М. Баран, У.І. Мах; наук ред. М. В. Бігусяк].— Івано-Франківськ : Видавництво Наукової бібліотеки Прикарпатського національного університету... |
Гуцуляк О. Б. КНИЖКОВІ ДЖЕРЕЛА БІОБІБЛІОГРАФІСТИКИ ІВАНО-ФРАНКІВЩИНИ... Такий великий науково-дослідний та видавничий проект як „Біобібліографічний словник Івано-Франківщини” зумовив необхідність та актуальність... |
СТАТУТ України і є документом, який регламентує діяльність Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (далі – Університет),... |
8 КЛАС Хоруженко Тетяна Анатоліївна, старший викладач кафедри педагогіки та методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного... |
Курмаєв Петро Юрійович, доктор економічних наук, професор кафедри... Курмаєв Петро Юрійович, доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та права Уманського державного педагогічного... |
1. Загальні засади дошкільної педагогіки Дошкільна педагогіка, як... Загальними засадами дошкільної педагогіки є її предмет, особливості та організація педагогічного дослідження в галузі дошкільної... |
А. Е. Єнілєєва, асистент кафедри історіїта теорії держави та права... ... |
Начальникам управлінь освіти Чернівецької міської ради, Глибоцької,... Про результати засідання обласної експертної комісії науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Інституту... |