|
Скачати 52.77 Kb.
|
Тема. Технічне конструювання виробів. Методи конструювання. Види шипових з’єднань. Мета: ознайомити з методом фокальних об’єктів, ознайомити з видами шипових з’єднань; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів, закріпити знання та навички проеціювання на три площини Основні поняття: просторова фігура, об’ємна фігура, вигляд, проекції, Обладнання: плакат, вироби які мають ознаки інших об’єктів, вироби з шиповим з’єднанням. Структура уроку І. Організаційний момент 5хв ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 5 хв ІІІ. Вивчення нового матеріалу 25хв IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів 10хв V. Практична робота………………………35хв VІ. Підсумки уроку 5хв VIІ. Домашнє завдання 5 хв Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 1. Оглянь речі, якими ти користуєшся найчастіше. Що б ти хотів поліпшити в цих виробах? 2. Як ти вважаєш, чи необхідно для виготовлення кожного нового виробу розробляти проект? 3. Які методи проектування ти вже знаєш? ІІІ. Вивчення нового матеріалу
З кожним роком усе ширшою стає сфера діяльності людини. Допитливість і розум людини створюють нові можливості для реалізації мрій, які ще донедавна здавалися нездійсненними. Проте навіть геніальні ідеї та відкриття виникають на основі спостережень за найпростішими явищами та предметами довкілля. Природа сприяє народженню багатьох ідей, які можна реалізувати для здійснення найзаповітніших мрій людства. Так, спостерігаючи за польотами птахів, люди створили літальні апарати, помітивши властивість плавучості окремих тіл, - сконструювали катери, кораблі. А скільки потрібних людям речей створено завдяки застосуванню та перенесенню властивостей явищ і предметів природи на нові вироби. Розглянувши сучасні інструменти й машини, ти побачиш, як дивовижно схожі вони на окремі органи живих організмів. Так, наприклад, плоскогубці, кусачки, ножиці схожі на клешні крабів, зуби хижих звірів тощо. Щоденно ми користуємося речами, які за формою чи властивостями нагадують природні. Через схожість випадкових ознак різних об'єктів дуже багато з них мають спільні назви. Наприклад, хобот фрезерного верстата і слона, листовий метал - листок на дереві, ключ гайковий, ключ для замка і журавлиний ключ. Різальні частини багатьох інструментів називають зубцями, звужені - носком, а опорні - п'яткою. Іноді перенесення властивостей природних об'єктів у виробництво здається парадоксальним. Згадай, наприклад, яку властивість має реп'ях і як цю властивість використовують у широко розповсюджених липких застібках (для взуття, одягу тощо). Перенесення властивостей випадково обраних явищ та об'єктів на предмет, який проектується, називають методом фокальних об'єктів. Цей метод використовують для створення моделей нових виробів. Завдяки йому сконструйовано багато нових речей. Спробуй його застосувати у своїй практичній діяльності. 2. Види шипових з'єднань Актуалізація опорних знань. 1. Згадай, як підвищити міцність і надійність з єднань деталей з деревини. 2. Які технологічні операції передують з'єднанню деталей склеюванням? 3. Які інструменти використовують для підготовки поверхонь з'єднуваних деталей? При виготовленні столярних виробів застосовують різноманітні з'єднання, які підвищують їх естетичність та міцність. Найбільшого поширення набули шипові з'єднання. Шипове з'єднання складається з двох елементів — шипа і провушини або шипа і гнізда (мал. 4). Товщина шипа 5, повинна дорівнювати 0,4 товщини бруска 50. При одинарному шипі: S1=0.4S0. Ширина заплечика Згідно зі стандартами шипові з'єднання бувають кутові кінцеві, кутові серединні і кутові ящикові (мал. 5). Щоб збільшити міцність з'єднання і виробу в цілому, виготовляють два, три і більше шипів. Виготовлення елементів шипового з'єднання розпочинають із розмічання заготовки (мал. 6). Для цього необхідно підготувати лінійку, кутник, рейсмус і олівець. Слід пам'ятати, що від точності розмічання залежить якість з'єднання. Шипи, провушини і гнізда розмічають одним настроюванням рейсмуса. Розміри шипа та гнізда (провушини) мають бути однаковими. Коли шип входить у гніздо або провушину, його поверхні повинні щільно, без зазорів прилягати до їх бічних площин. Випилювання шипів та запилювання провушин виконують дрібнозубою пилкою. При випилюванні шипа пропил має пройти із зовнішнього боку розмітки (мал. 7, а), а при запилюванні провушини - із внутрішнього (мал. 7, б). Заплечики шипа відпилюють з нахилом пилки всередину на 1...2 ° (мал. 7, в). Нахил забезпечує щільне прилягання заплечика до деталі. При нещільному приляганні заплечиків, їх припасовують (мал. 8). Середину провушини видовбують долотом (мал. 9). Послідовність видовбування гнізда показано на малюнку 10. Правила безпечної праці долотом 1. Працювати дозволяється тільки добре загостреним та справним інструментом. Ручки інструментів не повинні мати сколів, тріщин, надломів. 2. Долота треба ставити на верстак у спеціально обладнані гнізда, розміщувати на верстаку лезами від себе так, щоб вони не виступали за краї кришки. 3. Забороняється різати інструментом, впираючись грудьми або колінами у заготовку. Ні в якому разі не розміщувати руку та не утримувати нею заготовку попереду леза інструмента. 4. При видовбуванні отворів забороняється здувати дрібні відходи, оскільки можна запорошити або травмувати очі. 5. Передавати інструмент можна лише ручкою вперед. 6. Щоб не порізатися, не можна перевіряти якість загострення леза пальцями. 7. Зберігати інструменти у відведених для них місцях.
1. У чому сутність методу фокальних об'єктів? 2. Що спільного мають ручні інструменти для пиляння деревини? 3. Наведи приклади застосування методу фокальних об'єктів у техніці. 4. Яке значення для розвитку техніки і технологій має проектування виробів?
Створення моделей виробів із застосуванням методу фокальних об'єктів Використовуючи інформаційні джерела або креслення об'єктів праці із зміною конфігурації окремих елементів, виконай наступні завдання: 1. Ознайомся з конструкцією виробу, визначеного як об'єкт праці. 2. З'ясуй призначення вибраного для конструювання об'єкта праці. 3. Використовуючи метод фокальних об'єктів, внеси зміни до конфігурації окремих елементів або конструкції виробу в цілому. 4. Виконай ескіз майбутнього виробу. 5. Перенеси ескіз у масштабі або в натуральну величину на креслярський папір для виготовлення макета виробу. 6. Зроби макет виробу. За необхідності внеси зміни до конструкції майбутнього виробу. 7. Визнач способи оздоблення виробу. 8. Обґрунтуй доцільність розробленої конструкції. V. Підсумки уроку Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал за конспектом. |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри... |
2. Основи конструювання РЕС Вимоги до знань та вмінь. Студенти повинні знати і розуміти основні поняття з основ конструювання РЕС, розуміти еволюцію та місце... |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни Конструювання та технологія... Основні технічні, економічні та експлуатаційні вимоги, загальні принципи конструювання РЕЗ (ПП. 040), конструювання та компоновка... |
Урок Образотворче мистецтво Дата Тема Паперопластика. Конструювання... Мета Ознайомити учнів з можливістю створення художнього образу засобами конструювання; розвивати уяву, фантазію, образне мислення,... |
Конструювання та технологія радіоелектронних засобів Конструювання та технологія виготовлення монтажних плат та блоків аналогових пристроїв |
3. Фактори, що впливають на конструювання РЕС Студенти повинні знати основні фактори, що впливають на конструювання РЕС, розуміти їх роль при конструюванні. Вміти враховувати... |
УРОК №4 Тема. Поняття про конструювання алгоритмів різними способами.... Тема. Поняття про конструювання алгоритмів різними способами. Вхідні дані та результати, їх взаємозв'язок. Практична робота №1 «Побудова... |
Уроку: узагальнити й систематизувати набуті учнями Методи, прийоми і форми роботи: «Проблемне запитання», «Мікрофон», «Навчаючи – учусь», метод «Прес», спостереження, дослідження,... |
Тем 4: Різноманітність кондитерських виробів та види їх оздоблення. Мета Мета: засвоєння знань про асортимент кондитерських виробів та видів їх оздоблення; формування вмінь при виготовленні різноманітних... |
Конструювання та технології радіоелектронних систем |