Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради


Скачати 149.36 Kb.
Назва Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Дата 05.03.2016
Розмір 149.36 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради

«Про перегляд тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху

в м. Нікополі»
1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

На даний час маршрутна мережа м. Нікополь нараховує 19 автобусних маршрутів загального користування. Перевезення пасажирів здійснюють 23 суб’єкти господарювання 88 транспортними одиницями. В місті відсутній комунальний транспорт, тому перевезення на міських автобусних маршрутах загального користування здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності, що знаходяться на спрощеній системі оподаткування. На сьогодні регулювання тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху в м. Нікополь здійснюється у відповідності до рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 25.03.2015 № 191 «Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху в м. Нікополі», яким встановлено вартість за разовий проїзд одного пасажира в міських автобусах у розмірі 4,00 грн.

Питання перегляду тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху не може бути розв’язане лише за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:

- статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення тарифів на транспортні послуги;

- відповідно до ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;

- наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.

Відповідно до пункту 1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі у разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

Так, у зв’язку із зниженням вартості паливно-мастильних матеріалів з вересня 2015 року, зокрема, дизельного пального з 19,00 грн. за один літр в діючому тарифі до 17,00 грн. (на 10,53 %); підвищення з 01.09.2015 року рівня мінімальної заробітної плати з 1218 грн. до 1378 грн. (на 13,1%) та податків з неї, виникла необхідність перегляду тарифу на проїзд в міських автобусах.

Виконавчими органами Нікопольської міської ради було направлено листи до голів асоціацій перевізників з пропозицією переглянути вартість тарифу та підтвердити її відповідними розрахунками.

Від двох асоціацій перевізників надано заяви про не заперечення щодо перегляду тарифу в зв’язку зі зниженням вартості пального.

Структура планованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування додається нижче.





Структура планованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів
на міських маршрутах загального користування в м. Нікополі (88 автобусів)





з/п

Стаття витрат

Планований тариф на 3,50 грн.

за рік (тис.грн.)

за разовий проїзд одного пасажира (грн.)

1

Паливо

35100,00

2,18

2

Мастильні матеріали

3489,35

0,2

3

Шини

1903,68

0,12

4

ФОП водіїв, кондукторів

4137,76

0,26

5

Діагностика

99,90

0,01

6

ЄСВ на оплату праці основних робітників

1558,41

0,1

7

Амортизація

254,40

0,02

8

ТО-1,ТО-2

3138,20

0,19

9

Предрейсовий огляд

482,00

0,03

10

ЄСВ підприємця

117,30

0,01

11

Єдиний податок

63,80

0,00

12

Страховка

111,50

0,01

13

Білетно-облікова продукція

149,10

0,01

14

Диспетчеризація

642,40

0,04

15

Витрати на стоянку транспортних засобів

817,60

0,05

16

Адміністративні витрати

179,00

0,01

 

ВИТРАТИ

52244,40

3,24

 

Єдиний податок 4 %

571,80

0,04

 

Витрати з єдиним податком 4 %

52816,20

3,28

 

Разом з рентабельністю

57041,50

3,54

 

ПАСАЖИРОПОТОК, тис.пасажирів

16 100

 

 

Вартість за разовий проїзд одного пасажира,грн.

3,54

 


Нижче наведена структура діючого та планованого економічно-обґрунтованого тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху в м. Нікополь, за разовий проїзд одного пасажира:




з/п

Стаття витрат

Фактичний тариф

на 4,00 грн.

Плановий тариф

На 3,50 грн.

за разовий проїзд одного пасажира (грн.)


питома вага витрат, %


за разовий проїзд одного пасажира (грн.)

питома вага витрат, %



1

Паливо

2,44

60,6

2,18

61,6

2

Мастильні матеріали

0,22

5,4

0,2

6,1

3

Шини

0,12

3,0

0,12

3,4

4

ФОП водіїв, кондукторів

0,23

5,7

0,26

7,3

5

Діагностика

0,01

0,2

0,01

0,2

6

ЄСВ на оплату праці основних робітників

0,09

2,2

0,10

2,8

7

Амортизація

0,02

0,5

0,02

0,6

8

ТО-1,ТО-2

0,19

4,7

0,19

5,4

9

Предрейсовий огляд

0,03

0,7

0,03

0,8

10

ЄСВ підприємця

0,01

0,2

0,01

0,2

11

Єдиний податок

0,00

0,0

0,00

0,0

12

Страховка

0,01

0,2

0,01

0,2

13

Білетно-облікова продукція

0,01

0,2

0,01

0,2

14

Дмспетчеризація

0,04

1,0

0,04

1,1

15

Витрати на стоянку транспортних засобів

0,05

1,2

0,05

1,4

16

Адміністративні витрати

0,01

0,2

0,01

0,2

 

ВИТРАТИ

3,46

86,0

3,24

91,5

 

Єдиний податок 4 %

0,04

 1,0

0,04

 1,1

 

Витрати з єдиним податком 4 %

3,50

 87,0

3,28

92,6

 

Разом з рентабельністю

4,02

 100,0

3,54

 100,0


В результаті проведених розрахунків вартість проїзду на міських автобусних маршрутах загального користування становить 3,54 грн., застосовуючи округлення пропонується тариф 3,50 грн.

Даний регуляторний акт впливає на такі основні цільові групи:

- суб’єктів підприємницької діяльності, які надають послуги з перевезення пасажирів;

- громадян, які користуються послугами з перевезення пасажирів.
2. Визначення цілей державного регулювання.

Проект регуляторного акта спрямований на приведення у відповідність тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху, до економічно обґрунтованих витрат суб’єктів підприємницької діяльності, які надають такі послуги, та сприятиме удосконаленню та поліпшенню обслуговування населення м. Нікополя в сфері пасажирських перевезень.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваг обраного способу.

В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути ситуацію, коли деякий час тарифи залишатимуться без зміни. Але даний спосіб не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, яким затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту». Дана альтернатива є неприйнятною.

Тому досягнення визначених цілей можливе лише у разі перегляду тарифу на перевезення пасажирів шляхом приведення його до економічно-обґрунтованого рівня, який би забезпечив стале надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, покриття економічно обґрунтованих витрат підприємств-перевізників, покращення технічного стану та можливість оновлення автотранспортного парку, поліпшення якості надання послуг.

Отже запровадження даного проекту регуляторного акта є обґрунтованим способом досягнення визначених цілей та таким, що забезпечить виконання органом місцевого самоврядування покладених на нього зобов’язань та повноважень.
4. Опис механізму та заходів, які пропонуються для розв’язання проблеми.

Вказану вище проблему планується розв’язати за допомогою реалізації наступного механізму, який передбачає виконання заходів:

1. Внесення на громадське обговорення шляхом оприлюднення в засобах масової інформації даного проекту регуляторного акта щодо встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які здійснюються у звичайному режимі руху, у розмірі 3,50 грн. за разовий проїзд одного пасажира.

2. Виконавчий комітет міської ради, керуючись ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» (зі змінами), враховуючи результати обговорення, приймає рішення щодо встановлення тарифу.

3. Після прийняття рішення підлягає оприлюдненню в засобах масової інформації.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

На дію регуляторного акта можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори як: підвищення цін на складові собівартості тарифу (цін на паливно-мастильні матеріали, незаплановане збільшення витрат у зв‘язку із ремонтами та зносом автотранспортних засобів). Позитивним фактором може бути збільшення обсягів пасажиропотоку та поліпшення якості надання послуг з перевезення пасажирів.

Впровадження регуляторного акта органом місцевого самоврядування не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акта, а також запровадження системи контролю та моніторингу здійснюються відповідними державними органами контролю.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат.

Існує декілька сфер впливу даного регулювання. Найважливішими є оцінки впливу даного регулювання щодо трьох основних цільових груп, інтереси яких зачіпає дане регулювання, а саме:

- інтереси споживачів;

- інтереси суб’єктів господарювання;

- інтереси органу місцевого самоврядування.

У результаті прийняття запропонованого регуляторного акта очікуються наступні витрати та вигоди для всіх учасників регуляторного процесу, отримання яких передбачається протягом усього терміну дії цього регуляторного акта, а саме:


Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Орган місцевого самоврядування

1.Збереження існуючого рухомого складу пасажирського автотранспорту, необхідного для забезпечення потреб мешканців міста в безперебійному пасажирському сполученні

2. Покращення умов перевезення пасажирів.

Витрати не передбачаються


Суб’єкти господарювання

1.Можливість здійснення перевезення пасажирів за економічно-обґрунтованими тарифами.

2. Можливість оновлення транспортних засобів.

3. Досягнення сталих економічних умов роботи.

4. Задоволення підприємницького інтересу.

Витрати, пов’язані з виконанням пасажирських перевезень, оновлення рухомого складу тощо

Населення

1. Задоволення потреб населення у якісному та безпечному перевезенні.

2. Поліпшення рівня та якості життя населення.

Витрати визначатимуться платою за проїзд



7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта.

Цей регуляторний акт набирає чинності з дня його оприлюднення у друкованих засобах масової інформації.

Рішення діє до його наступного перегляду.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні коригування.
8. Показники результативності регуляторного акта.

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:

№ з/п

Показник

1

Зменшення (збільшення) транспортних засобів на автобусних маршрутах

2

Зменшення (збільшення) інтервалів руху, кількості рейсів протягом доби, зміна режиму роботи на маршруті (початок та закінчення роботи)

3

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

4

Обсяг перевезень пасажирів

5

Якість перевезень (кількість скарг)



9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності дії регуляторного акта буде здійснено до прийняття регуляторного акта.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності.

Начальник управління економічної політики С.Д.Сідько

Схожі:

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ Проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
«Про встановлення вартості платних послуг КЗ «Нікопольський Палац урочистих подій»
Аналіз впливу регуляторного акту: проекту рішення виконавчого комітету...
...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про внесення змін і доповнень в додаток до рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області від 16. 12....
Аналіз регуляторного впливу щодо обґрунтування регуляторного акта-проекту...
Нікопольської міської ради «Про  затвердження  Порядку розміщення та встановлення технічних елементів (пристроїв) на будівлях та...
АНАЛІЗ впливу регуляторного акта – проекту рішення Нікопольської міської ради
Проект рішення Нікопольської міської ради «Про затвердження Статуту територіальної громади міста Нікополь» розроблено робочою групою,...
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Cинельниківської міської ради
«Про затвердження Порядку присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна в місті Синельникове»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Cинельниківської міської ради
«Про внесення змін до Порядку присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна в місті Синельникове»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
Аналіз впливу регуляторного акта: проекту рішення виконавчого комітету...
Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на усунення перешкод при здійсненні господарської діяльності комунального...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка