|
Скачати 189.9 Kb.
|
29 березня 3 93 Про проведення V обласного огляду - конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів області На виконання обласної цільової соціальної програми розвитку позашкільної освіти та підтримки обдарованої молоді до 2014 року, затвердженої рішенням обласної ради від 29 жовтня № 972, розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2013 року № 8-р „Про проведення в 2013 році в Кіровоградській області Року дитячої творчості” та з метою пошуку нової ідеї функціонування позашкільних навчальних закладів, впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес для успішного виконання державного замовлення на здобуття дітьми і молоддю якісної позашкільної освіти, їх творчого, інтелектуального, духовного, морального та фізичного становлення НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Умови та склад Оргкомітету з проведення V огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів згідно з додатками 1,2. 2. Оргкомітету провести у 2013-2014 роках V обласний огляд-конкурс роботи позашкільних навчальних закладів (далі Конкурс) відповідно до Умов проведення Конкурсу. 3. Керівникам органів управління освітою райдержадміністрацій, виконкомів міських рад: 1) забезпечити участь педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів у всіх етапах та номінаціях Конкурсу відповідно до вимог, передбачених Умовами його проведення; 2) до 30 квітня 2013 року повідомити Оргкомітет про дату проведення презентації позашкільних навчальних закладів для формування графіку відвідування членами оргкомітету закладів починаючи із 15 вересня 2013 року до 15 квітня 2014 року; 3) під час корегування місцевого бюджету на 2013 рік та формуванні бюджету 2014 року передбачити додаткові кошти на зміцнення матеріальної бази позашкільних навчальних закладів відповідно до сучасних вимог, передбачених Законом України "Про позашкільну освіту», згідно з вимогами Державної, обласної та районної (міської) цільової соціальної програми розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року; 4) відповідно до ініціативи Президента України починаючи з 01 вересня 2013 року забезпечити охоплення позашкільною освітою за всіма напрямками не менше 70% дітей шкільного віку; 5) забезпечити проведення районних, міських масових заходів з дітьми та участь переможців у обласних, всеукраїнських та міжнародних масових заходах за всіма напрямками позашкільної освіти. 4. Директорам комунальних позашкільних навчальних закладів „Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості” Сурковій Г.П., „Кіровоградського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді” Нечаєвій З.І., „Кіровоградського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді” Поркуяну О.В., Михайлюку А.В.: 1) створити умови для роботи конкурсних комісій за напрямками позашкільної освіти; 2) проаналізувати та узагальнити матеріали заочного етапу Конкурсу, підвести підсумки першого заочного етапу до 01 вересня 2013 року. 3) постійно висвітлювати хід Конкурсу в засобах масової інформації, на сайтах обласних позашкільних навчальних закладів та департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації; 4) підготувати до друку та видати до 01 жовтня 2013 року інформаційні збірники «Позашкілля Кіровоградщини у Рік дитячої творчості та до 01 травня 2014 року «Розвиток і досягнення позашкільної освіти Кіровоградської області за 80 років». 5. Директору обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського Корецькій Л.В.: 1) забезпечити підвищення кваліфікації педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів відповідно до поданих заявок; 2) підготувати і видати тематичний випуск методичного вісника з досвіду роботи педагогів позашкільних навчальних закладів області; 3) провести у травні 2014 року науково-практичну конференцію з проблеми «Позашкільна освіта Кіровоградщини у розвитку виховного середовища області». 6. Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника директора департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації Олійник А.В. Директор департаменту Е. ЛЕЩЕНКО
СКЛАД оргкомітету з проведення V обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів області.
УМОВИ проведення V обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів області Конкурс проводиться на виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 22 лютого 2013 року № 89-р «Про проведення у 2013 році в Кіровоградській області Року дитячої творчості», з метою вивчення та узагальнення кращого досвіду роботи позашкільних навчальних закладів області та надання науково-методичної і практичної допомоги з проблем удосконалення змісту діяльності, впровадження нових форм і методів у навчально-виховний процес відповідно до вимог Закону України „Про позашкільну освіту” та Положення про позашкільний навчальний заклад. І.Організація проведення Конкурсу. В Конкурсі беруть участь колективи позашкільних навчальних закладів Кіровоградської області за всіма напрямками позашкільної освіти. Огляд-конкурс проводиться з 15 квітня 2013 року по 15 квітня 2014 року. Для проведення Конкурсу створюється обласна конкурсна комісія. Огляд-конкурс проводиться у два етапи: І етап (заочний ) – з 15 квітня по 15 серпня 2013 року. Його програму складають: 1. Конкурс „Позашкільний заклад сучасності” 2. Конкурс „ Історія позашкільного закладу” 3. Конкурс „Система роботи з обдарованою учнівською молоддю”. Інформаційно-методичні та аналітичні матеріали визначеної тематики заочного етапу потрібно до 15 серпня 2013 року надіслати до Оргкомітету, за адресою: 25006, м. Кіровоград, вул. Калініна, 36, обласний центр дитячої т а юнацької творчості. Вимоги до матеріалів, поданих на заочний етап: тексти мають бути надруковані на аркушах формату А4 через один інтервал стандартним шрифтом (Word, Times New Roman); диск з електронним варіантом усіх матеріалів. Матеріали, подані на конкурс не повертаються, а залишаються у музеї позашкільної освіти області. ІІ етап (очний) – з 1 вересня 2013 року по 1 травня 2014 року. Його програму складають: 1. Конкурс „Кращий позашкільний заклад сучасності”. 2. Науково-методичний та практичний семінар (конференція), відкриті заняття, майстер-класи. 3. Виставка декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва, методичних матеріалів. 4. Звітний концерт художніх колективів позашкільного закладу (тривалістю не менше 1 години). Очний етап конкурсу буде проходити на місцях. Графік презентації закладів буде складений за погодженням із місцевими органами управління освітою. Усі конкурси обов’язкові для позашкільних навчальних закладів Кіровоградської області усіх профілів. ІІ Фінансування. Витрати, пов’язані із проведенням заочного етапу поштові витрати, оформлення та доставка матеріалів, проїзд учасників звітного концерту, виставки та оплата відрядження супроводжуючих осіб здійснюється за рахунок відряджуючої сторони. Витрати на відрядження членів конкурсної комісії до районів і міст області – за рахунок закладів, в яких працюють. Проведення науково-практичної конференції у травні 2014 року – за рахунок ОІППО імені Василя Сухомлинського. Відзначення переможців Конкурсу, організація проведення звітного концерту, виставки та харчування, проживання дітей, учасників цих заходів – за рахунок коштів департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації, передбачених на проведення централізованих масових заходів з дітьми
Умови проведення конкурсу „Позашкільний заклад сучасності” Конкурс проводиться з метою виявлення інноваційних підходів до організації позашкільної освіти і виховання в Кіровоградській області. І. ОРГАНІЗАЦІЯ КОНКУРСУ. Конкурс проводиться з 15 квітня по 15 серпня 2013 року. ІІ. СТРУКТУРА МАТЕРІАЛІВ. Вимоги до підготовки та надання конкурсних матеріалів: конкурс „Позашкільний заклад сучасності” Загальні відомості про позашкільний навчальний заклад (повна назва позашкільного навчального закладу за Статутом, код за ЄДРПОУ, юридична адреса закладу, № телефону, № факсу, електронна адреса, дата реєстрації-перереєстрації останньої редакції Статуту, профіль навчання за Статутом, терміни проведення останньої атестації). 1. Нормативно-правовий та освітній показники діяльності: 1) наявність нормативно-правових актів та документації закладу. (повний перелік); 2) робота закладу з питань вивчення соціального замовлення. Наявність відгуків щодо рейтингу закладу серед учнів, батьків, громадськості; 3) динаміка розвитку мережі гуртків, секцій, творчих об’єднань відповідно до типу закладу за 2010 - 2012 роки; 4) аналіз складу учнів, вихованців та слухачів за 2010 - 2012 роки з урахуванням профілю закладу (у графічній та діаграмній формах): віковий склад вихованців (рівномірна кількість вікових категорій чи переважає одна); статевий (рівномірна кількість хлопчиків та дівчаток чи переважає одна); соціальний склад вихованців (рівень охоплення дітей сиріт, напівсиріт, з багатодітних та неповних сімей, дітей, які потребують особливої педагогічної уваги), система роботи закладу з соціального захисту дітей; загальна кількість дітей, груп за рівнями та роками навчання, що становить __ % від усіх, що навчаються, зокрема, в сільській місцевості ____%. 5) наявність навчальних планів та програм: типових (джерело інформації, де, якого року видання по кожному гуртку, інформаційні дані про педагогів); робочих (інформаційні дані про педагогів, концепція програми, тематичний план); авторських (інформаційні дані про автора, де і ким затверджено, рецензія на програму, де і коли апробована, де опублікована). загальна кількість навчальних годин (за тарифікацією). Відповідність програм рівням класифікації: початковому, основному, вищому (віковий склад вихованців, термін навчання, кількість годин на тиждень, відомості про керівника гуртка, кількість учнів на індивідуальній формі навчання та у яких гуртках). 2. Стан виховної роботи в закладі: 1) система патріотичного виховання (національне, моральне, родинне, громадянське, виховання європейських цінностей, розвиток волонтерського руху тощо); 2) система роботи закладу з інтелектуального та естетичного виховання; 3) система роботи закладу з економічного, трудового виховання; 4) система роботи закладу з валеологічного виховання та формування культури здоровя; 5) система роботи закладу з превентивного виховання. 3. Результативність навчально-виховного процес: 1) наявність постійного контингенту учнів, слухачів, вихованців, які навчаються два і більше років (в %); рівень залучення учнів, слухачів, вихованців гуртків, секцій, творчих об’єднань до науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи; кількість випускників закладу, які отримали документи про позашкільну освіту (наявність критеріїв оцінювання, на екзаменах по кожному профілю, копії протоколів, рішення кваліфікаційної екзаменаційної комісії); кількість випускників закладу, які продовжили своє навчання за профілем у вищих навчальних закладах; 3) наявність переможців обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсів, змагань, виставок, олімпіад тощо (прізвища, ім’я вихованців, копії грамот, дипломів). 4) наявність у закладі „народних” і „зразкових” колективів, музеїв (коли присвоєно (підтверджено)звання, Наказ Міністерства). Які колективи, музеї закладу можуть претендувати на присвоєння звань, у якому році будуть подані відповідні матеріали. 4. Методична робота в закладі. 1) методист (ПІБ, дата народження, освіта - спеціальність за дипломом, рік закінчення вищого навчального закладу, фах, педстаж, стаж роботи на даній посаді, звання, нагороди, підвищення кваліфікації). Наявність документації методиста (перелік, план, стан, проектування, результативність); стан обладнання методичного кабінету, куточку; 2) результати організаційно-просвітницької діяльності закладу за 2010 - 2013 роки (наявність виставкових матеріалів, концертних програм, фото, відеопродукції, публікації в пресі); 3) методичне забезпечення навчально-виховного процесу за 2010 - 2013 (наявність методичних рекомендацій, розробок, сценаріїв, положень тощо; загальний каталог; анотація матеріалів; в яких конкурсах методичних розробок брали участь, результативність). Аналіз роботи школи педагогічної майстерності, педрад. методичних об’єднань, семінарів, конференцій тощо; 4) вивчення, узагальнення та поширення досвіду роботи педагогічних працівників закладу, залучення їх до інноваційної та науково-дослідницької діяльності (з яких питань вивчався чи планується вивчення, яких педагогів; опис методики, аналіз зібраного фактичного матеріалу, педагогічна ефективність; технологія – засоби, методи, прийоми, оргформи, умови; висновки, результативність). Аналіз роботи над науково-методичною темою закладу. 5. Інформаційна робота в закладі: 1) наявність діючого веб-сайту закладу; 2) висвітлення діяльності закладу на веб-сайті (зміст, дизайн тощо); 3) участь у Всеукраїнському конкурсі веб-сайтів позашкільних навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України за № 922 від 17.08.2012); 6. Організаційно-масова робота: 1) культорганізатор, педагог- організатор (ПІБ, дата народження, освіта - спеціальність за дипломом, рік закінчення вищого навчального закладу, фах, педстаж, стаж роботи на даній посаді, звання, нагороди, підвищення кваліфікації). Наявність документації культорганізатора (перелік, план, стан, проектування, результативність). Проведення оргмасової роботи (у закладі, у районі, місті, форми, результативність, кількість дітей, що брали участь). 2) психолог, соціальний педагог (ПІБ, дата народження, освіта, фах, пед. стаж, стаж роботи на даній посаді, коли було підвищено кваліфікацію). Наявність документації психолога (перелік, план, стан, проектування, результативність). Проведення роботи (у закладі, у регіоні, форми, результативність, кількість дітей, що брали участь). 7. Кадровий показник діяльності: 1) укомплектованість закладу педагогічними кадрами (освітній рівень керівників закладу, вища педагогічна або фахова освіта; освітній рівень керівників гуртків в %; залучення до роботи у закладі науково-педагогічних та інших працівників, які мають відзнаки і нагороди: звання, грамоти, медалі (в %); віковий склад педагогів, стаж роботи педагогів); 2) підвищення професійного рівня педагогічних працівників закладу (за останні 5 років); рівень організації роботи з молодими педагогами у закладі (проведення семінарів, практичних та індивідуальних занять тощо); проходження атестації педагогічними працівниками. 8. Управлінська діяльність: 1) директор (ПІБ, дата народження, освіта - спеціальність за дипломом, рік закінчення вищого навчального закладу, фах, педстаж, стаж роботи на даній посаді, звання, нагороди, підвищення кваліфікації); заступник директора з навчально-виховної діяльності; наявність правил внутрішнього трудового розпорядку; якість та результативність внутрішнього контролю та педагогічного аналізу усіх основних напрямів роботи закладу; 2) концепція розвитку (коротке обґрунтування розвитку закладу в перспективному плані роботи). Програма розвитку закладу. Чи розглядалося питання стану виконання місцевими органами управління освітою місцевої цільової соціальної програми розвитку позашкільної освіти та підтримки обдарованої молоді на період до 2014 року на засіданнях сесії районних міських рад, колегіях відділів освіти райдержадміністрації, коли?, які рішення приймалися і як здійснюється контроль за їх виконанням? (накази, рішення колегій, протоколи засідань, тощо); 3) сформованість та дієвість роботи органів управління закладом (рада закладу, педагогічна рада, батьківський комітет, профспілковий комітет, піклувальна рада, учнівське самоврядування тощо). Моделювання закладу та його підрозділів; рівень соціального партнерства закладу, міжнародного співробітництва. 9. Матеріально-технічний стан та фінансово-господарська діяльність: 1) відповідність будівель та приміщень навчального закладу (далі - заклад) завданням реалізації позашкільної освіти. Дотримання техніки безпеки, температурного режиму та санітарно-гігієнічних норм; 2) наявність та стан навчальних кабінетів, лабораторій, бібліотеки, майстерень, спортзалів (далі – навчальні кабінети), спортмайданчиків та ін., передбачених для даного типу та профілю закладу (для закладів, що мають пристосовані приміщення); 3) забезпеченість навчальних кабінетів, спортмайданчиків та ін. необхідним обладнанням, інструментами, матеріалами відповідно до навчальних програм та профілю гуртка, групи або іншого творчого об’єднання; 4) фінансове забезпечення діяльності закладу. Залучення додаткових джерел фінансування (через надання додаткових освітніх послуг, виконання робіт на замовлення, надання в оренду приміщень, обладнання, гуманітарну допомогу, добровільні грошові внески; матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, громадян). Раціональність використання матеріально-технічних і фінансових ресурсів. Наявність програми перспективного розвитку матеріально-технічної бази закладу, відповідно до його типу, програми або Концепції розвитку з урахуванням фінансування. 10. Основні позитивні моменти в діяльності закладу, невирішені проблеми закладу. Показники діяльності оцінюються: 4 бали – високий рівень, 3 бали – достатній, 2 бали – середній, 1 – низький. Додатково оцінюються оформлення (електронний варіант матеріалів) та електронна презентація діяльності закладу (історичні, географічні, пам’ятки регіону, в якому функціонує позашкільний навчальний заклад; екскурсія по навчальним приміщенням закладу; проведення інформаційно-методичної, організаційно-масової роботи в закладі; проведення відкритих занять фрагментарно; виступи кращих художніх колективів закладу; відгуки дітей, батьків, адміністрації, громадськості про діяльність закладу; таблиці, схеми, діаграми).
УМОВИ Участі у конкурсі „Історія позашкільного закладу” Конкурс проводиться з метою узагальнення досвіду роботи позашкільних закладів освіти Кіровоградщини за період з 30-х років ХХ століття до 2013 року та створення музеїв (кімнат, куточків) історії розвитку всіх позашкільних закладів. І. ОРГАНІЗАЦІЯ КОНКУРСУ. Конкурс проводиться з 15 квітня по 15 серпня 2013 року. ІІ. СТРУКТУРА МАТЕРІАЛІВ. 1. Історична довідка про заклад (дата створення, опис змісту діяльності відповідно до історичної періодизації) - 20 балів. 2. Відомості про керівний склад закладу – 10 балів. 3. Відомості про кращі колективи за період існування – 20 балів. 4. Фотоматеріали, які відображають зміст за період існування – 20 балів. 5. Найбільш вагомі досягнення (аналітична довідка, ксерокопії) – 10 балів. 6. Висвітлення діяльності закладу у засобах масової інформації – 10 балів. 7. Матеріали про ветеранів праці – працівників закладу – 10 балів. 8. Статистичні дані за період діяльності закладу (профілі гуртків, напрямки діяльності, форми роботи тощо) – 20 балів. ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. Для підведення підсумків створюється спеціальна конкурсна комісія. Конкурс „Історія закладу” входить в залік V огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів області. Матеріали конкурсу виставляються у музеї позашкільної освіти Кіровоградщини і рекомендуються до друку.
УМОВИ участі у конкурсі „Система роботи з обдарованою учнівською молоддю” Конкурс проводиться з метою виявлення нових творчих підходів до організації системи роботи з обдарованою учнівською молоддю у позашкільному навчальному закладі. І. ОРГАНІЗАЦІЯ КОНКУРСУ. Конкурс проводиться з 15 квітня по 15 серпня 2013 року. ІІ. СТРУКТУРА МАТЕРІАЛІВ. Напрямок євроінтеграції, популяризації ідей європейських цінностей (участь у обласних конкурсах, виставках малюнків, плакатів, фотографій, у заходах Всеукраїнської кампанії до Дня Європи, Єврофестах, кількість дітей, сценарії проведення, протоколи, презентації, відео- та фотоматеріали, відгуки; проектна діяльність; робота з партнерами тощо) - 40 балів. Напрямок інтелектуальної творчості (проведення районних та міських відбіркових чемпіонатів з інтелектуальних ігор "Що? Де? Коли?", «Брейн-ринг», «Своя гра», «Ерудит-квартет», кількість дітей, сценарії проведення, протоколи, презентації, відео- та фотоматеріали, відгуки; участь у асинхронних заочних обласних турнірах, чемпіонатах області з інтелектуальних ігор серед школярів та молоді, всеукраїнських та міжнародних інтелектуальних змаганнях тощо) – 40 балів. Валеологічний напрямок (проведення тренінгів, районних та міських відбіркових конкурсів літературно-музично-спортивної міні-композиції, плакатів, фотографій, художніх робіт, вікторини «Що я знаю про здоровий спосіб життя?» фестивалю «Молодь обирає здоров’я; кількість дітей, сценарії проведення, протоколи, презентації, відео- та фотоматеріали, відгуки; участь у обласному та всеукраїнському етапах) - 40 балів. Напрямок КВН (проведення районних та міських відбіркових чемпіонатів КВН, кількість дітей, сценарії проведення, протоколи, презентації, відео- та фотоматеріали, відгуки; участь у обласних та всеукраїнських змаганнях КВН) – 40 балів. Напрямок декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва (проведення районних та міських відбіркових етапів виставки-конкурсу «Знай і люби свій край»; кількість дітей, протоколи, презентації, відео- та фотоматеріали, відгуки; участь у обласному та всеукраїнському етапах) - 40 балів. Естетичний напрямок (участь у заочному та очному етапах художньо-естетичної номінації Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості, присвяченого Всесвітньому Дню Землі) - 40 балів. Громадянський напрямок (проведення заходів районних та міських парламентів дітей, кількість дітей, сценарії проведення, протоколи, презентації, відео - та фотоматеріали, відгуки; участь у заходах обласного та парламенту дітей, Всеукраїнських зборах) – 40 балів. Напрямок науково-технічної творчості (участь у обласних конкурсах УМАКО «Сузір'я» "Космічні фантазії" та "Мирний космос", робіт юних фотоаматорів та відеоматорів, змаганнях з авіамодельного та судомодельного спорту, з технічного моделювання тощо) - 40 балів. Напрямок туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій (участь у обласних заходах: чемпіонатах зі спортивного туризму в закритих приміщеннях та орієнтування, зльоті юних туристів-краєзнавців, зборах-змаганнях Всеукраїнського громадського дитячого руху „Школа безпеки", фестивалях ЮІР та ДЮП; всеукраїнських заходах тощо) - 40 балів. Напрямок еколого-натуралістичної творчості (участь у обласних заходах: конкурсі - захисті екологічних проектів, конкурсі екологічних агітбригад до Всесвітньоого Дня охорони навколишнього середовища, виставках-ярмарках еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді; всеукраїнських заходах) - 40 балів. Напрямок Мала академія наук (робота наукових товариств на базі позашкільних навчальних закладів, досягнення членів НТУ у конкурсі захисті науково-дослідницьких робіт); Інші напрямки (участь у обласних заходах: конкурси знавців української мови імені Петра Яцика, обласний етап Всеукраїнського мовно-літерарурного конкурсу, присвяченого Т.Г.Шевченку тощо; всеукраїнських, міжнародних заходах) - 40 балів тощо. ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. Для підведення підсумків створюється спеціальна конкурсна комісія. Конкурс „Система роботи з обдарованою учнівською молоддю” входить в залік V огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів області. Матеріали конкурсу виставляються у музеї позашкільної освіти Кіровоградщини і рекомендуються до друку. |
НАКАЗ Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів |
Конкурс проводиться на добровільних засадах і є відкритим для учнів... Це Положення визначає порядок організації та проведення Обласного етапу Всеукраїнського конкурсу “ Юний селекціонер і генетик ” (далі... |
Підсумки участі районних позашкільних навчальних закладів у Дні позашкілля... |
Умови проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу винахідницьких... Конкурс проводиться щорічно з метою залучення учнів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів до винахідницької та раціоналізаторської... |
Конкурсу: 30 команд Учасники: групи учнів 8 11 класів (класи, групи учнів класу, шкільного гуртка, клубу, позашкільних навчальних закладів, молодіжних... |
Учасники конкурсу Вихованці дитсадків віком 5-6 років („0") з батьками, учні „І-VI" класів загальноосвітніх навчальних закладів та вихованці позашкільних... |
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Проректор НЮАУ ім. Ярослава Мудрого з навчальної роботи Метою цього конкурсу є виявлення і відзначення кращих студентів. Завданнями цього конкурсу є активізація навчально-пізнавальної роботи,... |
Калейдоскоп ідей методиста позашкільного навчального закладу ( з... Автор-укладач: Кудін Валентина Семенівна, методист лабораторії виховної роботи Черкаського ОІПОПП |
Миколаївська обласна державна адміністрація Миколаївським обласним Центром туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді з 1 по 15 березня 2013 року проведено ІІ (обласний)... |
Конкурсу-огляду на кращу Львівського обласного дитячого еколого-натуралістичного центру та з метою пропаганди різних форм екологічної освіти та виховання... |