ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДОЗВІЛЛЄВА ПРАКТИКА Мета практики


Скачати 141.28 Kb.
Назва ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДОЗВІЛЛЄВА ПРАКТИКА Мета практики
Дата 08.04.2013
Розмір 141.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДОЗВІЛЛЄВА ПРАКТИКА
Мета практики – організація соціально-значущої діяльності дітей в умовах літнього оздоровчого табору.

Задачі практики:

  1. Сформувати й розвинути у студентів уміння та навички самостійної роботи з тимчасовим дитячим і юнацьким колективом в умовах літніх канікул.

  2. Допомогти оволодіти різними формами й методами індивідуальної та групової соціально-педагогічної діяльності в умовах літнього табору на основі аналізу психолого-педагогічних характеристик кожної дитини.

  3. Допомогти оволодіти технологією організації та проведення творчого дозвілля дітей.

  4. Сприяти набуттю вмінь створювати творчу атмосферу діяльності дитячого колективу та дружні міжособистісні взаємини в ньому.

  5. Допомогти оволодіти навичками індивідуальної виховної роботи з дітьми та підлітками, які мають проблеми міжособистісного спілкування, навичками соціального навчання.

  6. Розвивати відповідальне та творче відношення до проведення соціально-педагогічної роботи з дітьми й підлітками.

  7. Сприяти формуванню вмінь встановлювати професійно-етичні відносини з колегами.

  8. Створити умови для удосконалення комунікативних, діагностичних, організаторських і аналітичних умінь та професійно значущих якостей, формування дидактичних умінь.


Зміст практики


Завдання

Види діяльності

Форми звітності

1

2

3

Підготовчий етап

Ознайомитися з програмою практики, розподілом по об’єктах, зі своїми груповими керівниками

Участь у роботі установчої конференції

Оформити в щоденнику практики:

  • мету і завдання практики;

  • зміст завдань.

Робочий етап

1. Розробити приблизний план роботи загону

Виконати організаційно-педагогічну роботу

до виїзду до табору:

  • ознайомитися з умовами роботи, правилами внутрішнього розпорядку, традиціями табору;

  • перевірити ступінь готовності до виїзду до табору;

  • провести бесіду з батьками;

після приїзду до табору:

  • ознайомитися зі складом загону;

  • виявити інтереси та захоплення дітей, рівень їхніх умінь та навичок в організації спільної діяльності;

  • сформувати органи дитячого самоуправління й організувати роботу з ними.

Навести у щоденнику:

  • загальні відомості про табір, його структуру, основні напрями діяльності, педагогічні кадри, їх функціональні обов’язки;

  • список дітей з такими основними відомостями: П.І.Б., рік народження, відомості про батьків, освітні установи, де дитина навчається, інтереси, захворювання, проблеми дитини;

  • план роботи загону на зміну.

2. Вивчити специфіку прояву вікових та індивідуальних особливостей дітей, стану здоров’я, умов життя і виховання.

Провести діагностику особистості кожної дитини і дитячого колективу.

Відбити у щоденнику хід психолого-педагогічного дослідження дитини та його результати за такими напрямками:

  • особливості протікання пізнавальних процесів;

  • соціальний статус і соціальні ролі в системі міжособистісних відносин;

  • направленість особистості;

  • особливості емоційної та вольової сфери;

  • здібності та нахили;

прояв властивостей нервової системи і темпераменту.

3. Організовувати трудову діяльність дітей

Навчити дітей різним формам трудової діяльності: чергування в їдальні, чергування по табору, благоустрій території, допомога молодшим дітям, навчання навичкам самообслуговування та гігієни.

Навести в щоденнику результати спостережень за процесом засвоєння дитиною основних трудових навичок та навичок самообслуговування.

4. Організовувати ігрову діяльність дітей

Підготувати і провести з дітьми різноманітні ігри: пізнавальні, розвиваючі, музикальні, імітаційні, ділові, ігри-вправи, атракціонні.

Навести в щоденнику типологію ігор, описати зміст проведених ігор і зворотну реакцію дітей, їхню поведінку під час гри.

5. Організовувати художньо-творчу діяльність дітей в загоні та гурткову діяльність у таборі

Підготувати і провести з дітьми концерти, смотри, конкурси, дискотеки.

Допомогти дитині вибрати гурток або секцію у відповідності з її можливостями та інтересами.

Навести в щоденнику перелік гуртків і визначити ефективність гурткової роботи для дітей свого загону.

6. Організовувати оздоровчо-спортивну діяльність дітей

Розробити і провести спортивні ігри та естафети в таборі, на місцевості, під час купання.

В залежності від проблем дітей підібрати і провести психокорегуючі ігри та вправи. Навчити дітей елементарним засобам відновлювально-оздоровчої діяльності, прийомам виживання в екстремальній ситуації.

Проаналізувати сформованість у дітей навичок і вмінь з надання допомоги своєму організму, зняттю напруги, стресових ситуацій. Проаналізувати сформованість у дітей знання про алкоголізм, токсикоманію, паління.

7. Провести індивідуальну виховну роботу з дітьми і підлітками, які мають проблеми міжособистісного спілкування в колективі.

Визначити ступінь необхідної соціально-педагогічної допомоги дитини з проблемами на основі аналізу:

  • індивідуальних психолого-педагогічних особливостей дитини;

  • ставлення до дитини в колективі;

  • відхилення від норм поведінки у запропонованих дитині видах діяльності.

Проаналізувати результати роботи з дітьми групи соціального ризику. Перерахувати необхідні соціальні знання, соціальні вміння й навички, які дозволяють дитині оволодіти соціальною роллю „член колективу”.

8. Вивчити етичну сторону взаємовідносин членів педагогічного колективу.

Спостерігаючи за взаємовідносинами між членами педагогічного колективу табору з’ясувати:

  • характер взаємовідносин, ступінь взаємоповаги і довіри, взаємодопомоги;

  • характер міжособистісних конфліктів і способи їх розв’язання.

Навести в щоденнику коротку характеристику етичних проблем взаємовідносин у колективі. Сформувати основні етичні правила взаємовідносин між членами педагогічного колективу.

9. Підвести підсумки організації діяльності тимчасового дитячого колективу.

  1. Проаналізувати виконання завдань, поставлених творчою програмою роботи загону.

  2. Проаналізувати досягнутий рівень розвитку колективу, досягнення у розвитку кожної дитини, ефективність обраних форм і методів соціально-педагогічної роботи.

Визначити та оформити у щоденнику практики структуру і зміст діяльності соціального педагога в умовах літнього відпочинку дітей і підлітків.

Заключний етап

1. Узагальнити отримані під час практики результати.




Написати звіт з практики.

2. Підготувати й провести на підсумковій конференції тематичний виступ.




Відзив групового керівника та оцінка з практики.


Характеристика педагогічної діяльності студента – практиканта

Студент __________________________________________________________
_________________ курсу ______________________________ факультету СПП
проходив організаційно-дозвіллєву практику з _______ по _____________ року
в ________________________________________________________________
Висновки про діяльність студента ____________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Загальна оцінка ________________________________________________

Начальник табору ______________________________________________
Творчий звіт

cтудента – практиканта

Щодо проходження організаційно-дозвіллєвої практики

(Звіт пишеться у довільній формі і повинен відображати всю роботу,

що проводилася студентом за період педпрактики)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Підпис студента: __________________________________________________
Характеристика особистості дитини

1. Загальні відомості (П.І.Б., вік, склад сім’ї, стан здоров’я, умови сімейного виховання).

2. Якості особистості:

  • темперамент;

  • характер;

  • структура потреб і мотиваційної сфери;

  • життєва позиція;

  • самооцінка;

  • здібності, інтереси, нахили;

  • актуальний стан.

3. Особливості емоційно-вольової сфери.

4. Рівень розвитку і особливості пізнавальної сфери.

5. Стан системи міжособистісних відносин, особливості поведінки й спілкування в групі.

Опитувальник для студентів спеціальності „Соціальна педагогіка”,

які проходили організаційно-дозвіллєву педагогічну практику

в дитячих оздоровчих центрах

  1. Якого позитивного досвіду Ви набули під час організаційно-дозвіллєвої практики?

  2. Які знання, одержані під час вивчення теоретичних курсів, стали Вам у нагоді в період роботи з дітьми?

  3. Яких знань, умінь і навичок Вам бракувало у роботі з дітьми?

  4. Яка підтримка (теоретична, методична, емоційна) була Вам найбільш необхідна з боку ВНЗ та бази практики під час Вашої роботи? Чи була вона Вам надана у необхідному обсязі?

  5. Виявлення яких людських якостей, насамперед, потребує від спеціаліста робота з дітьми? Чи притаманні Вам ці якості? Чи вдалося Вам виявити їх у роботі з дітьми?

  6. Охарактеризуйте кількісно і якісно колективи дітей, з якими ви працювали.

  7. Чи можете Ви описати найсильніше враження, пережите Вами особисто під час проходження практики?

  8. Чи задоволені Ви побутовими умовами бази практики та методичним і педагогічним керівництвом з боку представників адміністрації дитячого оздоровчого центру (начальник табору, методист-старший вихователь, старший вожатий)?

  9. Чи згодні Ви з оцінкою Вашої роботи, зробленою адміністрацією ДОЦ та наданою Вам з місця проходження практики характеристикою?

  10. Чи вважаєте Ви, що у подальшому зможете (не зможете) працювати з дітьми? (Необхідне підкреслити).



Перелік документів, які необхідно здати керівнику практики, після проходження організаційно-дозвіллєвої практики


  1. Характеристика педагогічної діяльності студента-практиканта.

  2. Творчий звіт студента-практиканта щодо проходження організаційно-дозвіллєвої практики.

  3. Оцінювальний лист.

  4. Щоденник практики.

  5. Психолого-педагогічна характеристика особистості дитини (хлопчик, дівчинка).

  6. Психолого-педагогічна характеристика тимчасового дитячого колективу.

  7. Опитувальник.

  8. Сценарій відкритого загінного заходу.


Питання для обговорення на підсумковій конференції


  1. У чому полягає своєрідність сучасного літнього оздоровчого табору? У чому Ви бачите відмінність табору, що розташований за містом і міського?

  2. В залежності від яких вимог визначається зміст табірної зміни?

  3. У чому полягає специфіка діяльності соціального педагога з різновіковим дитячим колективом?

  4. Обґрунтуйте зміст діяльності соціального педагога з дитячим колективом.

  5. Які форми соціально-педагогічної роботи є найефективнішими з колективом дітей, які мають соціальні відхилення від норми?

  6. Які основні педагогічні вимоги до організації дозвілля дітей? Чи виконуються вони у тому таборі, де Ви були на практиці?

  7. Які міжособистісні проблеми виникли в педагогічному колективі табору? Які етичні правила важливі для взаємовідносин між колегами?

  8. Ваші зауваження і пропозиції щодо організації з проведення практики?



Щоденник практики
І. Мета і завдання практики. Зміст завдань.

ІІ. Загальні відомості про табір, його структуру, основні напрямки діяльності, функціональні обов’язки вожатого.

ІІІ. Список дітей загону з такими основними відомостями:

  • П.І.Б.;

  • рік народження;

  • відомості про батьків;

  • освітні установи, де дитина навчається;

  • інтереси дитини;

  • захворювання, проблеми дитини.

ІV. План роботи загону.

V. Психолого-педагогічне дослідження дітей:

  • особливості протікання пізнавальних процесів;

  • соціальний статус і соціальні ролі в системі міжособистісних відносин;

  • направленість особистості;

  • особливості емоційної та вольової сфери;

  • здібності та нахили;

  • прояв властивостей нервової системи і темпераменту;

  • процес засвоєння дитиною основних трудових навичок та навичок самообслуговування;

  • сформованість у дітей знання про алкоголізм, токсикоманію, паління;

  • проблеми взаємовідносин з однолітками та членами педагогічного колективу.

VІ. Щоденні спостереження.

Оцінювальний лист



Види роботи

Максимальний бал

Отриманий бал

Хто оцінює

Підпис

1.

Планування роботи на зміну

3




Старший вожатий

Факультетський керівник




2.

Щоденне планування роботи та щоденника психолого – педагогічних спостережень

8




Старший вожатий Факультетський керівник




3.

Участь в проведенні загальнотаборних виховних оздоровчих заходів

15




Старший вожатий





4.

Організація та проведення загінних і оздоровчих заходів

20




Старший вихователь




5.

Самоаналіз трьох самостійно проведених виховних чи оздоровчих заходів

9




Факультетський керівник




6.

Аналіз виховного заходу, що проводився іншим студентом - практикантом

5




Факультетський керівник




7.

Заохочувальні бали за проведену роботу (яку саме?) протягом табірної зміни. Перелічити


30




Старший вожатий





8.

Оцінка за оформлення документації

10




Факультетський керівник







Загальна кількість балів

100










Факультетський керівник педагогічною практикою
(Прізвище, ім’я, по батькові) Підпис
М. П.
Критерії оцінювання

Оцінка

За національ-ною системою

Визначення

оцінювання за модульно – рейтинговою системою

Бали

A

5

ВІДМІННО – відмінне виконання лише з незначною кількість недоліків

90 - 100

B

4

ДУЖЕ ДОБРЕ – вище середнього рівня кількома недоліками

80 - 89

C

4

ДОБРЕ – в загальному правильна робота з певною кількістю незначних недоліків

70 - 79

D

3

ЗАДОВІЛЬНО – непогано, але зі значною кількістю недоліків

65 - 69

E

3

ДОСТАТНЬО – виконання задовольняє мінімальні критерії

60 - 64

FX

2

НЕЗАДОВІЛЬНО – потрібно повторне проходження практики за деякими шкільними предметами

35 - 59

F

2

НЕЗАДОВІЛЬНО – потрібно повторне проходження педагогічної практики у повному обсязі

1 - 34

Схожі:

НАСКРІЗНА ПРОГРАМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ ВЧИТЕЛЯ СТУДЕНТІВ
Педагогічна практика займає провідне місце у фаховій підготовці майбутніх учителів освітньої галузі «Технології» на етапі здобуття...
Зміст практики
Мета комплексної практики з фаху конкретизується наступними оперативно-тактичними та виховними завданнями
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ПО ВИКОНАННЮ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ З ОБЛІКУ студентами...
...
ВСТУП
Під час цієї практики поглиблюються та закріплюються знання дисциплін професійної підготовки, збирається фактичний матеріал для виконання...
ХЕРСОНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Заключним етапом вищої освіти є виконання дипломного проекту. В ході дипломного проектування студент вирішує комплекс інженерних,...
Сикорский Н. М. Теория и практика редактирования. М.: Высш шк., 1980....
Григораш Д. С. Теорія і практика редагування газети. Львів: Вид-во Львів, ун-ту, 1966. С. 11-12, 17-19
Робоча Програма та методичні рекомендації з педагогічної практики...
Поло­ження про проведення практики студентами вищих навчальних закладів України, на підставі Програми педагогічної практики для педагогічних...
Міністерство охорони здоров’я України НАКАЗ від 22. 02. 2010 р. №158...
України» з врахуванням положень настанов Всесвітньої організації охорони здоров’я та Міжнародної фармацевтичної федерації «Стандарти...
ЩОДЕННИК ПЕДАГОГІЧНО-АСИСТЕНТСЬКОЇ ПРАКТИКИ
Місце практики − кафедра алгебри та математичної логіки механіко-математичного факультету Київського національного університету ім....
Реферат Звіт з переддипломної практики. Ключові слова: ПЕРЕДДИПЛОМНА...
Ту одного з відділів підприємства та розроблено програмне забезпечення “Технологічна карта виготовлення продукції”, покращено зовнішній...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка