Психічне здоров’я дитини


Скачати 38.42 Kb.
Назва Психічне здоров’я дитини
Дата 06.04.2013
Розмір 38.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Психічне здоров’я дитини

  1. Визначення «психічне здоров’я».

  2. Фактори, що впливають на «психічне здоров’я».

  3. Прояви психічного нездоров’я.

  4. Емоційні стани.

У нашій літе­ратурі терміни «психічне здо­ров'я», «психологічне

здоров'я», «духовне здоров'я» вживають­ся як синоніми. Насправді вони дещо різні. Ми ж говоритимемо про перший з цих термінів.

Психічне здоров'я - це набагато більше, ніж просто відсутність психічних захво­рювань. Психічне здоров'я - це те, що ми всі бажаємо мати, причому незалежно від того, чи знаємо ми, що це таке, чи ні. Коли ми говоримо про ща­стя, духовний спокій, радість або задоволеність, ми говори­мо про психічне здоров'я.

Поняття психічне здоров'я охоплює шляхи гармонізації людини, її бажання, амбіції, здібності, ідеали, почуття і свідомість. Є багато ступенів психічного здоров'я, яке можна визначити на підставі таких показників.

Психічно здорові люди:

- Добре ставляться до себе.

- Вони не зменшують і не перебільшують свої здібності.

- Вони можуть бачити, усвідомлювати свої недо­ліки.

- Вони поважають себе.

- Вони вважають, що можуть правильно поводитися у

більшості ситуацій, що вини­кають.

- Вони почуваються доб­ре поруч з іншими.

- Вони враховують інте­реси інших людей.

- Вони люблять людей і довіряють їм.

- Вони не принижують інших і не дозволяють їм ро­бити цього.

- Вони вважають себе ча­стиною групи.

- У них є почуття відпов­ідальності за інших людей.

- Вони відповідають жит­тєвим потребам:

- Якщо виникає пробле­ма, вони намагаються її вирі­шити.

- Вони не бояться взяти на себе відповідальність.

- Вони намічають реальні цілі.

- Вони можуть самостійно приймати рішення.

- Їм подобається докла­дати зусилля до того, чим вони займаються.

Психічне здоров'я дитини пов'язане з її стійкістю щодо стресу та дистресу, тобто не тільки пізнавальних, а й емо­ційних перевантажень. Ха­рактеристики так званого «нестресового» стилю життя практично збігаються з озна­ками психічно здорової лю­дини, а також особистості, що самоактуалізується. Так, наприклад, людина з нестресовим стилем життя усвідом­лює і відстоює власні права та потреби, обирає друзів, встановлює низькостресові стосунки.

Принципове значення має така характеристика психічно здорової особистості, як свідо­ме контролювання свого жит­тя, усвідомлення виконання основних соціальних ролей. Така людина живе в сучасному і чітко його усвідомлює.

Стан психічного стомлення, коли є мета відбувається процес досягнення мети, але результату не видно одразу. Наприклад: виконуємо якусь роботу чи наукове дослідження, але кінцевого результату досягти можна не відразу.

Характерним для даного стану є:

  • знижується темп роботи, уваги, ритмічність та координація рухів.

  • депресія, роздратування, гнів, мала активність, порушення пам’яті та мислення, послаблення волі, сонливість.

Що можна зробити?

  • Намічати проміжні результати в досягненні мети, а головне радіти кожному окремому успіху.

  • Зробити якусь роботу, де результат буде видно одразу ( пересунути меблі, прибрати помешкання та ін.)

  • Ставити собі 3 запитання:

? що обов’язково потрібно зробити сьогодні

? що можна зробити завтра

? що має бути зроблено протягом тижня.

Стан психічної напруги, коли для досягнення мети необхідно докласти занадто великі психічні зусилля.

Характерним для даного стану є:

  • занепокоєність, страх, гнів, тривога.

  • Підвищення тиску, частоти пульсу, температури.

- Зміни в швидкості розумових процесів.

Що можна зробити?

  • Контролювати кожен свій крок, учинок, діалог.

  • Обдумувати хід подій, збирати додаткову інформацію.

  • Не відкладати роботу «на завтра».

  • Можна чергувати дихання ( глибоко вдихнути і затримати дихання, видих.

  • Сконцентрувати увагу на виразі очей, гучності голосу.

  • створювати сприятливий емоційний клімат в колективі.

Стан психічної тривожності виникає тоді, коли очікуєш неприємних результатів, тобто є мета, але немає засобів досягнення її.

Характерним для даного стану є:

  • занепокоєність

  • дискомфорт

  • очікування найгіршого або невизначеного.

Такий стан притаманний людям невпевненим у собі. Стан тривожності – реакція ситуативна і залежить від схильності самої людини до негативного прогнозу.

Що можна зробити?

  • пам’ятати, що можливі невдачі матимуть місце кожна у свій час, тому вирішувати їх теж слід по черзі, а не одразу.

  • Формувати у собі почуття впевненості.

  • Підвищувати самооцінку.

Стан емоційного стресу, коли виникає екстремальна ситуація: є мета, але її досягнення не залежить від людини.

Характерним для даного стану є:

  • занепокоєність

  • відчуття невідворотності, катастрофи, невдачі

  • негайна мобілізація всіх захисних сил для правильного рішення.

Стреси бувають фізичні та психологічні.

Фізичний стрес виникає внаслідок впливу фізичних подразників( гучна музика, яскраве світло).

Психологічний стрес – це результат дії екстремальної ситуації, ставлення людини до неї, а також оцінка її складності.

Характерним для даного стану є:

  • раптова зміна ( наприклад, завдання)

  • дефіцит часу та умов для його виконання

  • висока значущість мети

  • відповідальність, сумлінність у досягненні бажаного результату.

Що можна зробити?

  • Організувати пошук нового оптимального рішення

  • Підвищити значущість відповідальності

  • Розподілити свій час,

  • Побудувати чітку програму дій: що за чим.

  • Вдатися до фізичного навантаження

  • Прийняти контрастний душ

  • Відкоригувати режим харчування та сну.

  • Покричати перед дзеркалом

Схожі:

Здоров′я нації починається з дитинства
Найголовнішою цінністю, яку має плекати сучасна школа, залишається здоров’я дитини, його формування й підтримка на різних етапах...
Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Машовець М. А В 43 Здоров'я дитини від родини
Теоретично обгрунтовано концептуальні засади формування здоров'язберігаючої свідомості у підростаючого покоління, розкрито шляхи...
1. Здоров'я, хвороба й профілактика
Мета заняття: Ознайомити студентів з поняттям «здоров'я», компонентами здоров'я, концепціями здоров'я, поняттям хвороба, факторами,...
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета
Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини....
Як один із основних напрямків реалізації
Медицина, безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть, що людина — коваль свого щастя, а...
«Рух заради здоров’я» Мета
Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої...
ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ВІД НАРОДЖЕННЯ ДО ТРЬОХ РОКІВ...
Розвиток дитини в перинатальний період. Дородові матриці. Пологи. Анатомо-фізіологічні особливості новонародженої дитини. Рефлекси,...
Здоров’я і навколишнє середовище (2год.)
Людина в навколишньому середовищі. Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив технічного прогресу на здоров’я. Взаємозв’язок...
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей»
Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому...
Здоров’я – найдорожчий скарб
Мета. Допомагати учням усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства,  сім’я – це осередок...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка