|
Скачати 38.42 Kb.
|
Психічне здоров’я дитини
У нашій літературі терміни «психічне здоров'я», «психологічне здоров'я», «духовне здоров'я» вживаються як синоніми. Насправді вони дещо різні. Ми ж говоритимемо про перший з цих термінів. Психічне здоров'я - це набагато більше, ніж просто відсутність психічних захворювань. Психічне здоров'я - це те, що ми всі бажаємо мати, причому незалежно від того, чи знаємо ми, що це таке, чи ні. Коли ми говоримо про щастя, духовний спокій, радість або задоволеність, ми говоримо про психічне здоров'я. Поняття психічне здоров'я охоплює шляхи гармонізації людини, її бажання, амбіції, здібності, ідеали, почуття і свідомість. Є багато ступенів психічного здоров'я, яке можна визначити на підставі таких показників. Психічно здорові люди: - Добре ставляться до себе. - Вони не зменшують і не перебільшують свої здібності. - Вони можуть бачити, усвідомлювати свої недоліки. - Вони поважають себе. - Вони вважають, що можуть правильно поводитися у більшості ситуацій, що виникають. - Вони почуваються добре поруч з іншими. - Вони враховують інтереси інших людей. - Вони люблять людей і довіряють їм. - Вони не принижують інших і не дозволяють їм робити цього. - Вони вважають себе частиною групи. - У них є почуття відповідальності за інших людей. - Вони відповідають життєвим потребам: - Якщо виникає проблема, вони намагаються її вирішити. - Вони не бояться взяти на себе відповідальність. - Вони намічають реальні цілі. - Вони можуть самостійно приймати рішення. - Їм подобається докладати зусилля до того, чим вони займаються. Психічне здоров'я дитини пов'язане з її стійкістю щодо стресу та дистресу, тобто не тільки пізнавальних, а й емоційних перевантажень. Характеристики так званого «нестресового» стилю життя практично збігаються з ознаками психічно здорової людини, а також особистості, що самоактуалізується. Так, наприклад, людина з нестресовим стилем життя усвідомлює і відстоює власні права та потреби, обирає друзів, встановлює низькостресові стосунки. Принципове значення має така характеристика психічно здорової особистості, як свідоме контролювання свого життя, усвідомлення виконання основних соціальних ролей. Така людина живе в сучасному і чітко його усвідомлює. Стан психічного стомлення, коли є мета відбувається процес досягнення мети, але результату не видно одразу. Наприклад: виконуємо якусь роботу чи наукове дослідження, але кінцевого результату досягти можна не відразу. Характерним для даного стану є:
Що можна зробити?
? що обов’язково потрібно зробити сьогодні ? що можна зробити завтра ? що має бути зроблено протягом тижня. Стан психічної напруги, коли для досягнення мети необхідно докласти занадто великі психічні зусилля. Характерним для даного стану є:
- Зміни в швидкості розумових процесів. Що можна зробити?
Стан психічної тривожності виникає тоді, коли очікуєш неприємних результатів, тобто є мета, але немає засобів досягнення її. Характерним для даного стану є:
Такий стан притаманний людям невпевненим у собі. Стан тривожності – реакція ситуативна і залежить від схильності самої людини до негативного прогнозу. Що можна зробити?
Стан емоційного стресу, коли виникає екстремальна ситуація: є мета, але її досягнення не залежить від людини. Характерним для даного стану є:
Стреси бувають фізичні та психологічні. Фізичний стрес виникає внаслідок впливу фізичних подразників( гучна музика, яскраве світло). Психологічний стрес – це результат дії екстремальної ситуації, ставлення людини до неї, а також оцінка її складності. Характерним для даного стану є:
Що можна зробити?
|
Здоров′я нації починається з дитинства Найголовнішою цінністю, яку має плекати сучасна школа, залишається здоров’я дитини, його формування й підтримка на різних етапах... |
Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Машовець М. А В 43 Здоров'я дитини від родини Теоретично обгрунтовано концептуальні засади формування здоров'язберігаючої свідомості у підростаючого покоління, розкрито шляхи... |
1. Здоров'я, хвороба й профілактика Мета заняття: Ознайомити студентів з поняттям «здоров'я», компонентами здоров'я, концепціями здоров'я, поняттям хвороба, факторами,... |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
Як один із основних напрямків реалізації Медицина, безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть, що людина — коваль свого щастя, а... |
«Рух заради здоров’я» Мета Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої... |
ОСОБЛИВОСТІ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ВІД НАРОДЖЕННЯ ДО ТРЬОХ РОКІВ... Розвиток дитини в перинатальний період. Дородові матриці. Пологи. Анатомо-фізіологічні особливості новонародженої дитини. Рефлекси,... |
Здоров’я і навколишнє середовище (2год.) Людина в навколишньому середовищі. Вплив природного середовища на здоров’я. Вплив технічного прогресу на здоров’я. Взаємозв’язок... |
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей» Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому... |
Здоров’я – найдорожчий скарб Мета. Допомагати учням усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – це осередок... |