Одним із ключових завдань школи є за­безпечення умов для збережен­ня та


Скачати 166.41 Kb.
Назва Одним із ключових завдань школи є за­безпечення умов для збережен­ня та
Дата 05.11.2013
Розмір 166.41 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Одним із ключових завдань школи є за­безпечення умов для збережен­ня та

зміцнення здоров'я дітей. Реалізація цього завдання ґрун­тується на розумінні педагогіч­ним колективом здоров'я люди­ни як стану повного фізичного, психологічного, соціального бла­гополуччя, а не просто відсут­ності хвороби чи фізичних де­фектів (за визначенням Все­світньої організації охорони здо­ров'я).

Пріоритетність проблеми здо­ров'я дітей, підлітків, молоді нашо­го навчального закладу зумовлена де­мографічною кризою в Україні, не­гативними наслідками аварії на ЧАЕС, соціально-економічною не­стабільністю в державі, різким по­гіршенням стану фізичного, психі­чного, розумового розвитку та пра­цездатності молоді нашого міста.

Жовтоводська середня загальноосвітня школа №10 з профільними класами ставить перед собою завдання:

  • формування основ культури здоров'я;

  • зменшення захворюваності учасників навчально-виховного процесу;

  • підвищення рівня фізичної та розумової працездатності учнів школи;

  • підвищення рівня успішності та рівня навчальних досягнень учнів;

  • розвиток партнерських взає­мозв'язків школи та батьківської громади;

  • створення умов для задово­лення різноманітних інтересів учас­ників навчально-виховного процесу.

У школі навчається 409 учнів у 16 класах з денною формою навчання та 52 учні в 3 класах з вечірньою формою навчання. Педагогічний колек­тив нараховує 42 вчителя.

У 2008 році колективом на­шої школи було проана­лізовано стан здоров'я учнів, от­римані дані дозволили констату­вати низький його рівень, про­блеми як фізичного, психоло­гічного розвитку дітей, так і не­високі показники усвідомлення учнями необхідності здорового способу життя. Саме на створен­ня педагогічних та медичних умов підвищення ефективності виховання здорового способу життя серед школярів був створений проект «Здорове дитинство». До роботи над проектом були залучені, крім педагогів і психолога школи, медичні пра­цівники дитячої лікарні.

Метою проекту є створення умов для збереження та зміцнення фізич­ного, психічного, духовного і соціального здоров'я вихованців Жовтоводської середньої загальноосвітньої школи №10 з профільними класами.

З метою реалізації поставлених завдань створені та діють:

- психологічна служба;

- медична служба;

- центр формування, зміцнен­ня та збереження здоров'я.
Робота за проектом «Здорове дитинство» ведеться за таки­ми напрямками:

  • валеологізація навчально-виховного процесу;

  • медична діагностика;

  • медико-оздоровчі заходи;

  • санітарно-гігієнічна про­світа;

  • діяльність психологічної служби;

  • діяльність центру формування, зміцнен­ня та збереження здоров'я


Для впровадження та координації оздоровчої роботи, реабілі­тації учнів після хвороб у навчальному закладі функціонує медична служба. Діагностика функціонального стану основних систем орга­нізму — базовий метод, що дозволяє вивчати рівень здоров'я дитини, слідкувати за ним. А отже, основною складовою роботи медичної служби навчального закладу є забезпечення моніторин­гу стану здоров'я школярів. Виявлення факторів, що негативно впливають на здоров'я, дає можливість своєчасно їх усувати.

Медична та психологічна діагностика дозволяє скласти досить повну картину фізичного і психічного здоров'я учнів, їх соціального благополуччя, рівень інтелектуальних та фізичних на­вантажень. Результати діагнос­тичних обстежень дають змогу педагогічному колективу школи впливати на розвиток кожної дитини на основі даних про стан її здоров'я, самопочуття в колек­тиві, рівень навантажень.

Для забезпечення глибокої і всебічної діагностики адміністра­ція школи залучила фахівців ме­дичної та психологічної служби (сьогодні у школі працює медсестра, пси­холог, соціальний педагог) та розширила зв'язки з лікувальними установами міста Жовті Води. Щорічно учні школи про­ходять обстеження у лікарів — педіатра, терапевта, стоматолога, окуліста, не­вропатолога, хірурга, отоларин­голога. На підставі договору з жіночою консультацією щорічно обстежуються дівчата 10-11-х класів лікарем-гіне­кологом.

За п’ять років реалізації про­грами зміст діагностики постійно змінювався. На сьогодні ре­зультати обстеження учнів лікарями є наступні:



У 2010 році учні 2—11 класів школи були оглянуті фахівцями та встановле­но, що значна кількість учнів хворіє на сколіоз, який виникає внаслідок травм, малорухливого способу життя, неправильної по­стави під час занять у школі і вдома. Для таких учнів організовано заняття з плавання протягом навчального року у зимовому басейні м. Жовті Води. Проводяться також профілак­тичні заходи: спостереження вчи­телів, батьків, вихователів за по­ставою учнів у школі і вдома; проведення комплексу спеціаль­них вправ для хребта на уроках фізкультури, лікувальної фізкуль­тури, хореографії.

Результати комплексної діа­гностики учнів знаходять своє відображення в паспорті здоро­в'я дитини, який дає повну й чітку інформацію про зріст, вагу, артеріальний тиск, об'єм легенів, фізичний розвиток та функціо­нальні розлади організму. Пас­порт здоров'я заповнюється шкільною медсестрою і ведеться з моменту вступу до закінчення дитиною школи. Два рази на рік результати медико-психологічної діагностики учнів розглядають­ся на робочих нарадах педаго­гічного колективу, загально-шкільних батьківських зборах, складаються рекомендації для учнів, батьків, учителів.

Одним із основних склад­ників здоров'я людини є її пси­хічне здоров'я. Велика роль у збе­реженні та зміцненні здоров'я належить психологічній службі школи, яка працює в тісному контакті зі шкільною медсестрою, класними керівниками і батьками. За програмою психологічного мо­ніторингу визначаються харак­тер, темперамент, інтелектуаль­ний розвиток, пізнавальні інте­реси і можливості кожної дити­ни, вивчаються особистісні ха­рактеристики учнів, психологіч­ний клімат і взаємостосунки між дітьми, у педагогічному колек­тиві. Результати методики соціометричних вимірів, діагностики шкільної мотивації, методики визначення ступеня адаптованості, моніторинг тривожності свідчать, що психологічної корекції та допо­моги потребують як учителі, так і учні, батьки. За результатами діагности­ки проводяться індивідуальна психологічна робота, семінари-тренінги для учнів і вчителів, ділові ігри, навчання учнівських лідерів, консультативна допомога для вчителів і батьків, постійно діючі семінари для вчителів «Конфлікт: шляхи подолання», семінари-тренінги з метою попередження шкідливих звичок (тютюнокуріння, наркомани, ал­коголізму) серед учнів та реалізація тренінгової програми за модулем « Здоров’я – моя цінність», спрямовані на створення комфортних психоло­гічних умов для учнів і педагогів, на зниження тривожності, підви­щення культури взаємовідносин, формування вміння переносити стреси з найменшою шкодою для здоров'я.

Спільна діяльність батьків, учнів, учителів під час традиційних Днів здоров'я, походів вихідного дня, місячників здорового способу життя допо­магає нашим дітям докорінно змінити споживацький підхід до здоров'я й переорієнтувати їх на здоровий спосіб життя.

В школі організовано діяльність шкільного центру формування, зміцнення та збереження здоров'я.

Мета та завдання центру:

• сприяти розвитку, збережен­ню й формуванню здорової осо­бистості учнів та працівників

на­вчального закладу;

• впроваджувати масові занят­тя фізичною культурою та спортом;

• давати необхідні теоретичні знання з питань фізкультурно-оз­доровчої роботи;

• пропагувати здоровий спосіб життя та систематичні самостійні заняття фізичними вправами;

• залучати якомога більше учнів та працівників до участі в спортивному житті школи і міста;

• надавати організаційно-ме­тодичну допомогу.
Основні форми роботи цен­тру: урочна; позакласна; поза­шкільна.

Члени центру: вчителі фіз­культури та початкової школи, а також обрані учні з кожного класу.

Центр складається з керів­ного, виконуючого та інформацій­ного органів.

Основні заходи та форми проведення фізкультурно-оздо­ровчої роботи центру:

• уроки фізкультури ( по 3 години на тиждень);

• заняття в спеціальних медич­них групах;

• заняття в спортивних секціях та гуртках;

• спортивні свята;

• шкільна спартакіада;

• міські змагання з багатьох видів спорту, які проводить місь­кий спорткомітет;

• туристичні заходи;

• спортивно-оздоровчі заходи в режимі дня (фізкультрозминки, фізкультпаузи, рухливі перерви).

Щоб дитячий організм нор­мально розвивався, рухова ак­тивність має становити не менш як 12—16 годин на тиждень. Екс­периментально доведено, що су­часний урок фізичної культури дає щонайбільше 12 хвилин такої ру­хової активності, яка може певною мірою вплинути на фізичне вдос­коналення дітей. Спеціальні до­слідження свідчать, що збільшен­ня кількості уроків до трьох на тиждень при застосуванні традиційної методики дає помітний позитив­ний результат, тоді як ефек­тивність 4—5-разових занять по­рівняно з 3-разовими незначна.

Відповідно до схеми-структури шкільного центру формування, зміцнення й збереження здоров'я та моделі-схеми діяльності школи , організовано позашкільну та позакласну спортивно-масову робо­ту, яка має свою структуру та сис­тему і спрямована на пропаганду елементів здорового способу жит­тя, дія яких забезпечує оздоров­лення організму .

Слід зазначити, що 67% за­гального навчального часу — це навантаження на поставу дітей. Тому наші заходи під час уроку, перерви вжито з метою фізич­ної розрядки, переключення уваги дітей з одного виду діяльності на інший.

Для того, щоб навчальний заклад перетворився на такий, що береже та примножує здоров'я учнів, необхідно створити належні гігієнічні умови навчання. Це, перш за все, забезпечення достатнього освітлення приміщень школи, створення необхідних повітряного та теплового режимів, використання навчальних меблів з урахуванням віку та зросту учнів, якісне обслуговування санітарно-технічного устаткування школи тощо.

Велике значення для здоров'я дітей має харчування та органі­зація питного режиму. У нашій школі створено відмінні умови для роботи харчоблоку, організовано гаряче харчування для всіх без винятку учнів, забезпечуються висока якість приготування їжі, її різноманітний асортимент. Розуміючи значення харчуван­ня для здоров'я, ми наші дії спрямували на максимальне охоплен­ня учнів гарячим харчуванням. В результаті:

- 80% учнів отримують харчуван­ня в шкільній їдальні;

- 20% учнів користуються послу­гами шкільного буфету, де асор­тимент відповідає ДСанПіН 5.5.2.008-01.

Крім того, особлива увага приділяється естетичному офор­мленню навчальних кабінетів та прилеглої шкільної території з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог як до оздоблювальних матеріалів, так до утримання територій і приміщень.

Як відомо, здоров'я дитини залежить не тільки від дотримання гігієнічних норм. На нього впливають такі фактори, як сприят­ливий психологічний клімат у класах, на уроках. Тому у нашому закладі витримується саме демократичний стиль педагогічного спілкування вчителів з учнями; реалізується індивідуальний під­хід до кожного з дітей. Здійснюється контроль відповідності використовуваних методик і технологій навчання та виховання віковим і функціональним можливостям школярів, професійній підготовленості вчителя з питань здоров'язберігаючих освітніх технологій.

Традиційно на педагогічних нарадах, нарадах при директо­рові, засіданнях методичних та творчих груп, на психолого-педагогічних семінарах питанням збереження здоров'я дітей приділяється велика увага.

Особлива значення надається здоров'ю молодших школярів. Багаторічна практика, діагностика рівня готовності дітей до школи переконують нас у тому, що готувати дітей до школи пот­рібно заздалегідь. Тому в школі працює підготовчий центр для майбутніх першокласників «Дошколярик». Діти, які його відвідують, легше адаптуються в першому класі, більш активні на уроках, краще сприймають навчальний матеріал, мають більш високий рівень мотивації до навчання.

Обов'язковою для всіх учнів школи стала ранкова гімнастика за різними комплексами, яку проводять як у навчальних кабіне­тах, так і на свіжому повітрі.

Традиційними стали курси вітамінотерапії для учнів, фіточай та ароматерапія для педагогів, тренінгові форми уроків валеології та «Основ здоров'я», уроки фізкультури із застосуванням елементів релаксації, аеробіки, а також прогулянки на свіжому повітрі.

У нашій школі добре розуміють, що фізичне виховання та фор­мування мотивації до здорового способу життя є невід'ємно» складовою освіти. Саме це забезпечує можливість одержання кожним учнем необхідних знань про здоров'я і засоби його зміц­нення, про шляхи і методи протидії хворобам, про методику досяг­нень високої працездатності та тривалої творчої активності

Проект «Здорове дитинство» характеризується комплексністю, диференційованим підходом до окремих груп учнів, грунтується на достовірній інформації, дає можливість вносити корективи до режиму навчання у випадку негативної динаміки у стані здо­ров'я дітей. Щоб знизити вплив негативних факторів на здоров'я дітей, у школі запроваджуються здоров'язберігаючі тех­нології навчання та виховання, які працюють за трьома напрям­ками:

• створення навчально-організаційного простору;

•дотримання санітарно-гігієнічних вимог;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов.

Перш за все необхідно створити навчально-організаційний простір, у якому будуть:

  • враховуватися розумний обсяг навчального навантаження, його відповідність віковим та індивідуальним можливостям школяра. Для цього у нашому закладі складається опти­мальний розклад уроків, з розподілом навчального наванта­ження за днями, тижнями для запобігання втомленості учнів і вчителів;

  • дотримуватися організаційно-педагогічні вимоги до прове­дення уроку (враховується його щільність, чергування видів навчальної діяльності, проведення фізкультхвилинок тощо);

  • розподілятися обсяги фізичного навантаження (на уроках фізкультури, на перервах, у позаурочний час);

  • організовуватися медичний і психологічний супровід навчально-виховного процесу (створення Паспортів здоров'я класів, індивідуальних карток здоров'я для кожного учня);

  • дотримуватися демократичний стиль керівництва, створю­ватися комфортні умови праці та навчання, здоровий психо­логічний клімат у педагогічному колективі

У школі створена і діє систе­ма безперервної валеологічної освіти, яка включає вивчення таких дисциплін: «Я і Україна» (1 —4 кла­си), «Основи здоров’я» (1 — 9 класи), етика ( 5-6 класи), «Основи хімічних технологій» (10-11 класи), «Хімія і довкілля» (7-8 класи), просвітницька програма се­ред молоді «Рівний — рівному»

( 5-6 класи), шкільна програма превентивного виховання Project Hope «Корисні звички» (2-4 класи), гурток «Пізнай і зрозумій себе» (2-4 класи). Учні школи зна­йомляться з фізичними, духов­ними, етичними та соціальними компонентами свого здоров'я, набувають навичок особистої гігієни, збереження і зміцнення здоров'я, надання першої допо­моги, набувають досвіду еколо­гічної поведінки щодо самих себе і дозвілля. При викладанні цих дисциплін пріоритет надається інтерактивним формам роботи з учнями: семінари, тренінги, дис­пути, «мозкові штурми». отримують ком­плекс необхідних знань про здоровий спосіб життя. Учні дізна­ються про прості та дієві способи захисту організму від інфекцій; про роль правильного харчування та вітамінізації для здоров'я дитини; про вплив паління, алкоголю, наркотиків та ток­сичних речовин на дитячий організм; про доцільний режим хар­чування, корисні й шкідливі продукти харчування; про наслідки ВІЛ-інфекції/СНІДу для організму дитини; про культуру статевих стосунків.

Педагоги та працівники школи, спеціальні служби в рамках реа­лізації проекту сприяють збереженню здоров'я дітей, формуванню здорового способу життя, створюють у класах позитивний творчий мікроклімат, залучаючи до активної співпраці батьків та громадські організації.

Тісна співпраця з батьками, шкільним активом та громадсь­кістю забезпечує формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, сприяє розкриттю творчих здібностей учнів, їх самореалізації, адаптації до дорослого життя.

За роки дії проекту у школі створена така модель навчально-виховного процесу з організації режиму праці й відпочинку шко­лярів та працівників школи, яка повною мірою сприяє збережен­ню їх здоров'я, забезпечує висо­ку працездатність під час на­вчальних занять та дозволяє уникнути перевтоми. Учителями школи засвоюється та впрова­джується технологія особистісно орієнтованого уроку та виховно­го заходу, яка створює комфортні стосунки між учнями і вчителя­ми, виховує у дитини значущість власного «Я».

Важливою ланкою в системі умов для фізичного розвитку учнів є секції та гуртки, які про­пагують культ здорового тіла і здорового духу, допомагають збе­регти високу трудову активність. У школі діє секція волейболу (9—11 класи), футболу (7—8 класи), гурток «Лікарські рослини» ( 5-6 класи).

Щорічно в межах виховної системи школи листопад є міся­чником здорового способу життя. Заходи цього місячника плануються та прово­дяться вчителями при­родничих дисциплін, вчителями фізкультури — різно­манітні спортивні змагання («Старти надій», «Веселі старти», «Поклик джунглів», «Спортив­ний КВК», «Марафон здоров'я»), позаурочні виховні заходи (ме­дичні турніри, «Свята здоров'я», ранки «Айболить радить...», ток-шоу для старшокласників з різних питань щодо молодіжних проблем, молодіжні акції «Здоров'я — це модно!»), конкур­си малюнків, плакатів, санітар­них бюлетенів з різної тематики (інфекційні захворювання, куль­тура спілкування, шкідливі звич­ки, особиста гігієна, правильне харчування тощо).

Важливим напрямком робо­ти стає санітарно-гігієнічна про­світа серед учнів, батьків, учи­телів. Традиційними в школі ста­ли зустрічі з фахівцями міських служб пропаганди здорового спо­собу життя (акція «Відлуння») — це лекції, відверті бесіди, консультації, перег­ляд відеофільмів, рольові ігри. В систему роботи школи увійшли дні та уроки здоров'я, туристичні зльоти, зміст яких регламентуєть­ся віком дітей, рівнем фізичного розвитку, порою року.

Одним із ефективних засобів залучення школярів до здорово­го способу життя є медико-педагогічна просвіта батьків, учнів нашої школи. Розв'язання таких завдань, як вивчення і впрова­дження оздоровчих традицій ук­раїнської родини в життя кож­ної сім'ї, сприяння свідомому ставленню батьків до формуван­ня у дитини потягу до здорового способу життя — справа нелег­ка. Для батьків, згідно з програ­мою «Партнерство школи і сім’ї»», діють що­місячні зустрічі під час тематич­них зборів, які охоплюють на­ступні питання: режим праці та відпочинку учня, раціональне харчування, особиста гігієна, виховання в дитини негативно­го ставлення до шкідливих зви­чок, дитячий травматизм та його попередження, дитина і ком­п'ютер (телебачення), класними керівниками використовуються різні фор­ми проведення виховних заходів: круглі столи, диспути, тренінги, бесіди, обговорення результатів анкет тощо.

Гармонійне і своєчасне задо­волення потреб фізичного, емо­ційного та інтелектуального роз­витку дітей у навчально-вихов­ному процесі є важливою перед­умовою для пробудження їх ду­ховних потреб.

Проблема формування і збе­реження духовного здоров'я є найважливішою, але недостатньо вивченою серед валеологічних проблем. Духовність ми розумі­ємо як фундаментальну рису людини, її позитивність, почут­тя любові й поваги до людей, розуміння свободи як особистої відповідальності. Критерієм ду­ховності є здатність дитини в складній життєвій ситуації зро­бити вибір на користь творіння, а не руйнування.

Позитивний досвід задово­лення потреб у всебічному духов­ному розвитку дітей можна про­стежити на прикладі естетично­го навчання і виховання нашої школи. Для розвитку природних нахилів та обдарувань створено гуртки декоративно-прикладного мистецтва, основ інформаційних технологій, краєзнавства, працює літературна студія. Резуль­татом створення умов для ду­ховного розвитку дітей є при­зові місця на міських, обласних, Всеукраїнських, міжнародних конкурсах і турнірах. Щорічно діти, які досягли значних успіхів у навчанні, дослід­ницькій, художньо-естетичній, спортивній діяльності, відзнача­ються на шкільному конкурсі «Суперучень». Сьомкіна О., Зінченко А. стали переможцями обласного конкурсу літературної творчості «Податки очима дітей». Гладка І. – переможець обласних змагань з легкої атлетики. Біла О. – призер міжнародних змагань з легкої атлетики. Команда юнаків школи зайняла ІІІ місце у міських змаганнях з прикладних видів спорту. Бондар Є. стала дипломантом Всеукраїнського конкурсу літературної творчості «Соціальна справедливість, рівність, братерство – найвищі суспільні цінності». Сьомкін С., Заярнюк О., Іванченко Ю. здобули перемогу в обласному конкурсі малюнку та літературної творчості «Олімпійський рух: історія та сьогодення».



Протягом 2008-2013 років учні школи взяли участь в більше ста творчих конкурсах. Ці умови доз­воляють дітям самостійно, на власному досвіді, розвинути свої здібності та інтереси, свідо­мо і правильно обрати майбут­ню професію.

Результати опитування учнів школи свідчать, що 86 % опиту­ваних вважають для себе необ­хідним дотримуватися здорово­го способу життя; 50 % учнів ба­жають отримувати цю інформа­цію зі спеціальної літератури, а 44 % — з шкільних заходів.

Аналіз результатів анкетуван­ня батьків показав, що 95 % ви­соко оцінили заходи, які проводяться в межах проекту «Здорове дитинство», 80 % батьків упевнені в обов'яз­ковості проведення лікувально-профілактичних та санітарно-гігієнічних заходів, 63 % вва­жають, що реалізація проекту має позитивний вплив на їх ди­тину.

За чотири роки роботи за про­ектом «Здорове дитинство » по­ява хворих дітей при комплекс­них оглядах знижується щоріч­но: з 74,6 % у 2008 р. до 50,3 % у 2013 р. За цей термін кардиналь­но покращати здоров'я дітей не­можливо, тому важливим показ­ником є відсутність виникнення хронічної патології за період на­вчання у школі.

Ці результати, а головне — зниження показників захворю­вання, травматизму у дітей свідчать, що педагогічний колек­тив школи знайшов оптимальні шляхи поєднання педагогіки з медициною в інтересах дитини, створює потенційні можливості формування всебічно розвиненої особистості, умови збереження і зміцнення здоров'я дітей та відтворення його у наступних поколіннях.
В 2009 році колектив школи став переможцем обласного конкурсу «Краща модель школи культури здоров’я», лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю. Заклад впроваджує валеологічну освіту в навчально-виховний процес, створює комфортне освітнє середовище, сприятливий психологічний клімат для учнівського та педагогічного колективів. З 2009 року школа є супутником Жовтоводського НВК «Дивосвіт», який визнано освітньо-інформаційним центром Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю. Вихованці шкільної літературної студії «Первоцвіт» здобули ІІ місце у Всеукраїнському конкурсі журналістів – аматорів та творчих людей «Ти можеш зупинити СНіД!» в 2009 році. Згідно наказу Міністерства освіти і науки України «Про підсумки проведення конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу – Школа сприяння здоров’я» №1102 від 07.12.2009 р. комунальний заклад освіти Жовтоводстька середня загальноосвітня школа №10 з профільними класами є переможцем ІІІ (Всеукраїнського) етапу конкурсу - захисту сучасної моделі навчального закладу – Школа сприяння здоров’я».

На даний час стратегічна мета педагогічного колективу навчального закладу є створення центру сталого розвитку та реалізація проекту «Екологічна освіта учні, педагогів та громадськості для сталого розвитку».

У зв’язку з ресурсною та економічною кризою у більшості країн світу, в тому числі й в Україні, а також загальним погіршенням стану здоров’я населення та забрудненням природного середовища виникла нагальна потреба розглядати сталість головним пріоритетним напрямком розвитку суспільства, всіх його сфер , серед яких освіта на першому місці.

Поняття сталості включає екологічну, правову, соціально - економічну, морально-етичну компоненти засвоєння знань, навичок, принципів та пріоритетів сталого розвитку.

Згідно з визначенням Світової комісії ООН, сталий розвиток – це розвиток, що забезпечує потреби нинішнього покоління без втрат для майбутнього покоління забезпечувати свої власні потреби.

Ідеологія сталого розвитку вимагає радикальних змін в організації навчально-виховного процесу. Школа, освіта, суспільство повинні готувати глобалістську людину, тобто особистість здатну жити в глобальному просторі. Учень повинен володіти такими якостями як, комунікабельність, мобільність, гнучкість, сучасність, здатністю позитивно і перспективно мислити, мати стійку мотивацію для навчання.

Таким чином, майбутнє потребує людини, здатної відповідати реальності, що постійно змінюється; людини, зданої виступати в ролі творця як свого життя, так і життя суспільства.

Схожі:

Кузьменко Дар’я Миколаївна, заступник директора з виховної роботи
Саме тому педагогічний колектив школи обрав одним із найголовніших напрямків виховного процесу превентивне виховання, де одним з...
Відділ освіти Куйбишевської райдержадміністрації Запорізької області Тестові завдання з курсу
У програмі для середньої загальноосвітньої школи серед інших освітньо-виховних завдань важливе місце займає забезпечення умов для...
Олександр Попов привітав переможців міжнародного конкурсу
«Біонік Хілл». Адже одним з основних завдань влади є створення необхідних умов для обдарованої молоді з тим, аби кожен з них мав...
ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для 10 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Рівень стандарту
Значні вимоги до володіння математикою у розв’язанні практичних задач ставлять сучасний ринок праці, отримання якісної професійної...
Використання різнорівневих завдань з метою формування ключових компетентностей під час контролю
Иференційованого підходу до навчання, є суперечності між колективною формою організації навчальної діяльності й індивідуальним процесом...
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для загальноосвітніх навчальних закладів...
Значні вимоги до володіння математикою у розв’язанні практичних задач ставлять сучасний ринок праці, отримання якісної професійної...
Л. В. Куцак ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ...
Нині одним із основних завдань вищої педагогічної школи є підготовка компетентного, конкурентноздатного на ринку праці фахівця для...
СТАРША ШКОЛА Рівень стандарту ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Значні вимоги до володіння математикою у розв'язанні практичних задач ставлять сучасний ринок праці, отримання якіс­ної професійної...
Назаренко Г. А., к п. н., Черкаський ОІПОПП Сутність категорії «добро»...
Одним із пріоритетних завдань сучасної школи є виховання особистості, здатної до міжособистісної взаємодії на засадах гуманістичної...
Пелещишин Андрій Миколайович, Кравець
Веб-форуму. Кожна з тем Веб-форуму описується множиною ключових слів:, де – кількість елементів множини, тобто кількість ключових...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка