ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки


Скачати 65.04 Kb.
Назва ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки
Дата 29.08.2013
Розмір 65.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи

“ З А Т В Е Р Д Ж У Ю “



Начальник ДПЧ-21 ВОНПР на з/о

підполковник внутрішньої служби О.В.Мартинов

“ ___ “________________2005р.


П Л А Н - К О Н С П Е К Т



проведення заняття із психологічної підготовки

__________________________________________________

_____________________________________________________

Тема: Формування здорового морально-психологічного клімату в колективі.
Навчальна мета: ознайомити з основними ознаками здорового морально-психологічного клімату в колективах.

Час: 1 година




Місце проведення: учбовий клас



Навчально-методичне забезпечення: план-конспект
Література:

  1. Психологія / За ред. Ю.Л.Трофімова. – К., 1999.

  2. Лозниця В.С. Психологія і педагогіка. – К., 1999.

  3. Рубинштейн С.Л. Загальна психологія. – Спб., 2000.


Порядок проведення заняття :


  1. Організаційний момент - 2 хв. :

  • перевірка присутніх ;

  • оголошення тими і мети заняття, питання, які вивчатимуся.

2. Контроль знань - 5 хв. :

  • перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.

3.Викладення матеріалу тими - 45 хв.
Питання, які вивчатимуться :
1. Фактори-показники позитивного морально-психологічного клімату в службовому колективі:

2. Соціально-психологічні фактори колективу, що впливають на встановлення здорового морально-психологічного клімату.

3. Соціально-психологічні фактори колективу під мікроскопом.
Фактори-показники позитивного морально-психологічного клімату в службовому колективі:

  1. гарний психологічний і фізичний стан персоналу;

  2. розумно-доцільне керівництво і контроль;

  3. високий рівень професійної підготовки персоналу;

  4. почуття групової згуртованості і взаємопідтримки;

  5. доброзичливе відношення керівництва до співробітників;

  6. публічне схвалення, успішне виконаних службових задач підлеглими і сумлінне виконання ними службових обов'язків;

  7. відсутність слухів;

  8. допомога керівництву з боку неформальних лідерів;

  9. часткове делегування владних повноважень зверху вниз;

  10. встановлення в колективі обстановки критики і самокритики наявних недоліків, поліпшення;

  11. установлення творчого суперництва за швидке і краще, якісне виконання службових обов'язків;

  12. задоволення роботою, умовами праці;

  13. відсутність плинності кадрів.

На встановлення здорового морально-психологічного клімату впливають соціально-психологічні фактори колективу. Їхнє знання й облік дають можливість позитивно впливати на встановлення оптимальних міжособистісних відносин між співробітниками підрозділу

До соціально-психологічних явищ колективу відносяться:

  1. Міжособистісні взаємини.

  2. Колективна думка.

  3. Колективний (груповий) настрій.

  4. Колективні традиції.

  5. Лідери.

  6. Конфлікти.

  7. Перейдемо до розгляду вищевказаних явищ.

Міжособистісні взаємини – це суб'єктивно пережиті взаємозв'язки між людьми, що об'єктивно виявляються в характері і способах взаємовідносин, що виникають між людьми в процесі спільної діяльності і спілкування.


Зустрічаються наступні типи міжособистісних відносин:

  • відносини знайомства;

  • відносини в рамках службової діяльності;

  • дружні відносини;

  • подружні відносини.

Головним регулятором стійкості і глибини міжособистих відносин є привабливість для людини. Усе це опосередковано сумісністю і несумісністю.

Сумісність – взаємне прийняття партнерів по спілкуванню на основі спільності цілей, соціальних установок, інтересів, мотивів, потреб, характеру і темпераменту.

Несумісність – нездатність у критичних ситуаціях зрозуміти один одного.

Міжособистісні відносини характеризуються:

а) симпатією й антипатією;

б) взаємними домаганнями і вимогами;

в) співчуттям і переживанням;

г) змаганням і суперництвом;

д) наслідуванням і самоствердженням.

Умови зміцнення міжособистісних відносин:

  1. Створення ідейних і моральних передумов для зімкнення.

  2. Доцільність у комплектуванні і перестановці співробітників.

  3. Систематична індивідуально-виховна робота з різними категоріями співробітників.

  4. Створення в підрозділі атмосфери високої вимогливості.


Колективна думка - це сукупність оціночних суджень, у яких виражається відношення колективу до різних подій, що мають місце в підрозділі.

Виховні функції колективної думки:

  1. Визначає систему вимог до особистості.

  2. Здійснює контроль за дотриманням моральних норм поводження, приємних взаємин у колективі.

  3. Дає оперативну і гласну оцінку вчинкам і поведінці.

Шляхи формування суспільної думки колективу.

Ідейний вплив на співробітників, боротьба з відсталими поглядами і збитковими оцінками подій і явищ.

  1. Вплив на думку окремих співробітників, подолання пасивності з їх боку.

  2. Цілеспрямоване формування думок по конкретних питаннях навчальної, службової діяльності, організації побуту.

  3. Ретельна підготовка суспільних заходів, їх збір.

  4. Робота з тими, хто переважно виражає суспільну думку, зміцнення авторитету позитивних лідерів.

Умови формування здорової колективної думки:

а) забезпечення здорової критики недоліків, що мають місце в підрозділі;

б) співволодіння критерієм офіційних і неофіційних оцінок у колективі;

в) забезпечення єдності слова і справи;

г) боротьба з неправильною суспільною думкою, аргументованість і доказовість роз'яснювальної роботи;

д) зв'язок роз'яснювальної роботи з життям, конкретними цілями підрозділу, вчинками працівників.

Настрій колективу - спільне переживання тих або інших подій, фактів громадського життя, а також подібний емоційний стан, що оволодіває на якийсь час усім колективом або його частиною і впливає на його життя і діяльність.

Бувають позитивні – активізують службову діяльність і негативні - виступають гальмом діяльності.

Закономірність проявів настроїв колективу:

  1. Обумовленість соціальними факторами, матеріальними і духовними умовами життя співробітників.

  2. Особлива заразливість, виникнувши у одних співробітників швидко поширюються на інших.

  3. Велика спонукальна сила.

  4. Динамічність: можуть переростати в дію.

Шляхи впливу на настрій колективу:

а) установлення старого статутного порядку, чіткої організації служби, створення ділової атмосфери в підрозділі;

б) турботи про побут підлеглих, забезпечення їх усім необхідним;

в) з'ясування причин, що викликають конфлікти;

г) систематична інформація особового складу про успіхи колективу, загальне положення справ у підрозділі;

д) боротьба зі слухами;

е) своєчасне виявлення скарг підлеглих і вирішення їхніх питань;

ж) особистий оптимізм начальників, їхня бадьорість, впевненість, уміння не піддаватися негативним настроям. Настрій залежить:

Від благополуччя в родині;

  1. Від відносин з колегами по роботі;

  2. Успіхів у службі;

  3. Стилю керівництва;

  4. Естетичного оформлення службових приміщень.

Шляхи керування настроями колективу:

формування відповідного світогляду у співробітників;

  • зміцнення дружби і товариства, взаємоповаги в колективі;

  • усунення причин, що викликають конфлікти в колективі;

  • систематична індивідуальна робота зі співробітниками;

  • створення гарних побутових умов для підлеглих.

Традиції колективу - сталі і визначені дії, що закріпилися в колективі, і відносини, дотримання яких стало потребою і необхідністю. Традиції споюють людей, групи, колектив.

Шляхи впливу на формування традицій:

  • пропаганда і роз'яснення історичних і бойових традицій підрозділів;

  • роз'яснення норм моралі, сутності взаємин людей;

  • боротьба з негативними традиціями;

  • формування позитивної суспільної думки, настрою.

  1. Закріплення вивченого матеріалу - 5 хв.


Питання для закріплення :

  1. Які існують фактори-показники морально-психологічного клімату в колективі.

  2. Дайте визначення міжособистим відносинам.

  3. Чим характеризуються міжособисті відносини

  4. Які шляхи формування суспільної думки колективу.

  5. Які існують умови формування здорової думки.

  6. Які снують шляхи впливу на настрій колективу.

  7. Назвіть шляхи на формування традицій.


5. Підбиття підсумків - 3 хв. :
План-конспект склав :

______________________________ ___________________

“____”____________________ 200 ___ р.

Схожі:

ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки
Навчальна мета: навчити працівників розрізняти індивідуально-психологічні властивості
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки
Навчальна мета: навчити працівників розрізняти індивідуально-психологічні властивості
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки
Тема: 11. Попередження негативних психологічних станів при ліквідації наслідків НС
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки
Навчальна мета: ознайомити з психологічними особливостями діяльності працівників при
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки
Навчальна мета: навчити особовий склад оптимальним методам професійного спілкування
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки
Навчальна мета: навчити особовий склад оптимальним методам професійного спілкування
ПЛАН КОНСПЕК Т на проведення семінарського заняття із психологічної підготовки
Навчальна мета: ознайомити особовий склад караулу з психологічними станами людини
ПЛАН КОНСПЕК Т на проведення семінарського заняття із психологічної підготовки
Навчальна мета: ознайомити особовий склад караулу з психологічними станами людини
ПЛАН КОНСПЕК Т На проведення заняття з психологічної підготовки
Тема: 10. Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов’язків
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка