|
Скачати 65.04 Kb.
|
“ З А Т В Е Р Д Ж У Ю “Начальник ДПЧ-21 ВОНПР на з/о підполковник внутрішньої служби О.В.Мартинов “ ___ “________________2005р. П Л А Н - К О Н С П Е К Тпроведення заняття із психологічної підготовки __________________________________________________ _____________________________________________________ Тема: Формування здорового морально-психологічного клімату в колективі. Навчальна мета: ознайомити з основними ознаками здорового морально-психологічного клімату в колективах. Час: 1 годинаМісце проведення: учбовий класНавчально-методичне забезпечення: план-конспект Література:
Порядок проведення заняття :
2. Контроль знань - 5 хв. :
3.Викладення матеріалу тими - 45 хв. Питання, які вивчатимуться : 1. Фактори-показники позитивного морально-психологічного клімату в службовому колективі: 2. Соціально-психологічні фактори колективу, що впливають на встановлення здорового морально-психологічного клімату. 3. Соціально-психологічні фактори колективу під мікроскопом. Фактори-показники позитивного морально-психологічного клімату в службовому колективі:
На встановлення здорового морально-психологічного клімату впливають соціально-психологічні фактори колективу. Їхнє знання й облік дають можливість позитивно впливати на встановлення оптимальних міжособистісних відносин між співробітниками підрозділу До соціально-психологічних явищ колективу відносяться:
Міжособистісні взаємини – це суб'єктивно пережиті взаємозв'язки між людьми, що об'єктивно виявляються в характері і способах взаємовідносин, що виникають між людьми в процесі спільної діяльності і спілкування.Зустрічаються наступні типи міжособистісних відносин:
Головним регулятором стійкості і глибини міжособистих відносин є привабливість для людини. Усе це опосередковано сумісністю і несумісністю. Сумісність – взаємне прийняття партнерів по спілкуванню на основі спільності цілей, соціальних установок, інтересів, мотивів, потреб, характеру і темпераменту. Несумісність – нездатність у критичних ситуаціях зрозуміти один одного. Міжособистісні відносини характеризуються: а) симпатією й антипатією; б) взаємними домаганнями і вимогами; в) співчуттям і переживанням; г) змаганням і суперництвом; д) наслідуванням і самоствердженням. Умови зміцнення міжособистісних відносин:
Колективна думка - це сукупність оціночних суджень, у яких виражається відношення колективу до різних подій, що мають місце в підрозділі. Виховні функції колективної думки:
Шляхи формування суспільної думки колективу. Ідейний вплив на співробітників, боротьба з відсталими поглядами і збитковими оцінками подій і явищ.
Умови формування здорової колективної думки: а) забезпечення здорової критики недоліків, що мають місце в підрозділі; б) співволодіння критерієм офіційних і неофіційних оцінок у колективі; в) забезпечення єдності слова і справи; г) боротьба з неправильною суспільною думкою, аргументованість і доказовість роз'яснювальної роботи; д) зв'язок роз'яснювальної роботи з життям, конкретними цілями підрозділу, вчинками працівників. Настрій колективу - спільне переживання тих або інших подій, фактів громадського життя, а також подібний емоційний стан, що оволодіває на якийсь час усім колективом або його частиною і впливає на його життя і діяльність. Бувають позитивні – активізують службову діяльність і негативні - виступають гальмом діяльності. Закономірність проявів настроїв колективу:
Шляхи впливу на настрій колективу: а) установлення старого статутного порядку, чіткої організації служби, створення ділової атмосфери в підрозділі; б) турботи про побут підлеглих, забезпечення їх усім необхідним; в) з'ясування причин, що викликають конфлікти; г) систематична інформація особового складу про успіхи колективу, загальне положення справ у підрозділі; д) боротьба зі слухами; е) своєчасне виявлення скарг підлеглих і вирішення їхніх питань; ж) особистий оптимізм начальників, їхня бадьорість, впевненість, уміння не піддаватися негативним настроям. Настрій залежить: Від благополуччя в родині;
Шляхи керування настроями колективу: формування відповідного світогляду у співробітників;
Традиції колективу - сталі і визначені дії, що закріпилися в колективі, і відносини, дотримання яких стало потребою і необхідністю. Традиції споюють людей, групи, колектив. Шляхи впливу на формування традицій:
Питання для закріплення :
5. Підбиття підсумків - 3 хв. : План-конспект склав : ______________________________ ___________________ “____”____________________ 200 ___ р. |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки Навчальна мета: навчити працівників розрізняти індивідуально-психологічні властивості |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки Навчальна мета: навчити працівників розрізняти індивідуально-психологічні властивості |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки Тема: 11. Попередження негативних психологічних станів при ліквідації наслідків НС |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із психологічної підготовки Навчальна мета: ознайомити з психологічними особливостями діяльності працівників при |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки Навчальна мета: навчити особовий склад оптимальним методам професійного спілкування |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки Навчальна мета: навчити особовий склад оптимальним методам професійного спілкування |
ПЛАН КОНСПЕК Т на проведення семінарського заняття із психологічної підготовки Навчальна мета: ознайомити особовий склад караулу з психологічними станами людини |
ПЛАН КОНСПЕК Т на проведення семінарського заняття із психологічної підготовки Навчальна мета: ознайомити особовий склад караулу з психологічними станами людини |
ПЛАН КОНСПЕК Т На проведення заняття з психологічної підготовки Тема: 10. Психологічні особливості діяльності пожежних під час виконання функціональних обов’язків |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з психологічної підготовки ... |