МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Правові аспекти діяльності Вищої ради юстиції Луцьк 2011 Зміст


Скачати 79.66 Kb.
Назва МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Правові аспекти діяльності Вищої ради юстиції Луцьк 2011 Зміст
Дата 24.04.2013
Розмір 79.66 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Право > Методичні рекомендації
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Правові аспекти діяльності Вищої ради юстиції

Луцьк - 2011

Зміст


1.Вступ.

2. Завдання та склад Вищої ради юстиції.

3. Апарат Вищої ради юстиції.

4. Вирішення питань Вищою радою юстиції.

5.Дисциплінарне провадження щодо суддів Верховного Суду України і вищих спеціалізованих судів.

6. Розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів та прокурорів.


7. Висновок.

1. Вступ.


Вища рада юстиції — колегіальний, незалежний орган України, відповідальний за формування високопрофесійного суддівського корпусу, а також за приймання рішення стосовно порушень суддями і прокурорами вимог щодо несумісності та у межах своєї компетенції про їх дисциплінарну відповідальність.

Конституція України закладає основи створення і діяльності нового інституту в системі правосуддя – Вищої ради юстиції, який існує в деяких країнах світу – Іспанії, Італії, Франції (Вища Рада магістратури). До відання Вищої ради юстиції належить: внесення подання про призначення суддів на посади або про звільнення їх з посад; прийняття рішення стосовно порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності; здійснення дисциплінарного провадження стосовно суддів Верховного Суду України і суддів вищих спеціалізованих судів та розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів апеляційних та місцевих судів, а також прокурорів.

Статус, повноваження, організація і порядок діяльності цього органу визначаються Конституцією України, Законом України "Про Вищу раду юстиції" та регламентом Вищої ради юстиції, який затверджується на її засіданнях.
Cвою діяльність Вища рада юстиції розпочала 31 березня 1998 року. Того ж дня проведено перше її засідання. Цей день вважається днем створення Вищої ради юстиції.

2. Завдання та склад Вищої ради юстиції.

Основне завдання цього органу – остаточне завершення процесу відбору кандидата на посаду судді. Вища рада юстиції є головним елементом складного механізму проходження кандидата на посаду судді. На цей орган покладено обов’язок щодо формування в Україні якісного суддівського корпусу, і за аналогами з вищими радами магістратури в європейських країнах Вища рада юстиції має повноваження не тільки щодо суддів, а й прокурорів. Усе це свідчить про те, що її діяльність покликана, з одного боку, не допускати проявів корпоративності при формуванні суддівського корпусу, а з іншого – забезпечити реальну незалежність суддів при здійсненні правосуддя.

Відповідно до статті 131 Конституції України до завдань Вищої ради юстиції належать:

  • внесення подання про призначення суддів на посади або про звільнення їх з посад;

  • прийняття рішення стосовно порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності;

  • здійснення дисциплінарного провадження стосовно суддів Верховного Суду України і суддів вищих спеціалізованих судів та розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів апеляційних та місцевих судів, а також прокурорів.

Склад


Вища рада юстиції складається з двадцяти членів. Верховна Рада України, Президент України, з'їзд суддів України, з'їзд адвокатів України, з'їзд представників юридичних вищих навчальних закладів та наукових установ призначають до Вищої ради юстиції по три члени, а всеукраїнська конференція працівників прокуратури - двох членів Вищої ради юстиції.

До складу Вищої ради юстиції входять за посадою Голова Верховного Суду України, Міністр юстиції України, Генеральний прокурор України.

На посаду члена Вищої ради юстиції може бути рекомендований громадянин України, не молодший тридцяти п'яти років і не старший шістдесяти років, який проживає в Україні не менш як десять останніх років, володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту та стаж роботи в галузі права не менше десяти років. Порядок призначення членів Вищої ради юстиції та припинення їхніх повноважень визначається Законом.

У Вищій раді юстиції утворюються секції:

  • з питань підготовки подань для призначення суддів уперше та звільнення їх з посад;

  • дисциплінарна секція для здійснення дисциплінарного провадження, розгляду скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності і прийняття рішення про порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності.

Голова


Голова, заступник Голови, секретарі секцій Вищої ради юстиції працюють на постійній основі. Особи, призначені до складу Вищої ради юстиції, крім народних депутатів України, на час виконання обов'язків членів Вищої ради юстиції на постійній основі прикомандировуються до Вищої ради юстиції із збереженням за ними посад, які вони займали, та відповідних пільг.

3. Апарат Вищої ради юстиції.


Організаційне, інформаційно-довідкове та інше забезпечення діяльності Вищої ради юстиції здійснює секретаріат. Положення про секретаріат Вищої ради юстиції, його структуру і штат затверджується Вищою радою юстиції. Керівник та інші посадові особи секретаріату Вищої ради юстиції є державними службовцями.

4. Вирішення питань Вищою радою юстиції.

Подання про призначення на посаду судді вперше.


Вища рада юстиції за рекомендацією кваліфікаційної комісії суддів вносить подання Президенту України про призначення громадянина України на посаду судді вперше. Кандидатура на посаду судді розглядається персонально після доповіді члена Вищої ради юстиції, який діє за дорученням відповідної секції, де попередньо вивчаються матеріали щодо кандидата на посаду судді.

Рішення щодо кандидата на посаду судді приймається на засіданні Вищої ради юстиції відкритим голосуванням. Пропозиція щодо внесення подання Президентові України про призначення суддею вважається прийнятою, якщо за неї проголосувало більше половини від конституційного складу Вищої ради юстиції.

Розгляд питань про звільнення суддів.


До Вищої ради юстиції з пропозицією про прийняття подання про звільнення судді з посади можуть звернутися:

  • народний депутат України

  • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;

  • відповідна кваліфікаційна комісія суддів;

  • член Вищої ради юстиції.

Вища рада юстиції за пропозицією кваліфікаційної комісії суддів або за власною ініціативою вносить подання про звільнення суддів з посади до органу, який їх призначив або обрав.

Рішення щодо пропозицій про звільнення суддів за обставин, зазначених у пунктах 1 - 3, 7 - 9 частини п'ятої статті 126 Конституції України, приймається на засіданні Вищої ради юстиції більшістю голосів її членів, які брали участь у засіданні. У разі звернення судді з заявою про звільнення з посади за власним бажанням Вища рада юстиції вносить подання про звільнення судді з посади до органу, який його призначив або обрав, після попереднього з'ясування дійсного волевиявлення судді, чи не має місце сторонній вплив на нього або примус.

Вирішення питань щодо порушення вимог законодавства про несумісність.


Вища рада юстиції розглядає питання про порушення суддями і прокурорами вимог щодо несумісності їх посад із заняттям діяльністю, забороненою Конституцією України та законами України. Вища рада юстиції може прийняти рішення:

  • про визнання заняття суддею або прокурором іншою діяльністю, не сумісною з подальшим перебуванням на посаді судді або прокурора, і запропонувати йому у встановлений Вищою радою юстиції строк визначитися з питанням про продовження роботи на посаді судді або прокурора чи заняття іншою діяльністю з повідомленням Вищої ради юстиції;

  • про визнання порушення суддею або прокурором вимог щодо несумісності їх посади із заняттям іншою діяльністю і надіслати подання відповідним органам про звільнення їх з посади.

5. Дисциплінарне провадження щодо суддів Верховного Суду України і вищих спеціалізованих судів.


Вища рада юстиції може притягнути до дисциплінарної відповідальності Голову, заступників Голови та суддів Верховного Суду України, Голову і заступників Голови та суддів вищих спеціалізованих судів з підстав, передбачених у пункті 5 частини п'ятої статті 126 Конституції України та Законом України "Про статус суддів".

Вища рада юстиції може накласти на цих суддів такі стягнення:

  • догану;

  • пониження кваліфікаційного класу.

Вища рада юстиції може прийняти рішення про невідповідність судді займаній посаді та надіслати це рішення до органу, який призначив чи обрав суддю.

6. Розгляд скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів та прокурорів.


Вища рада юстиції розглядає скарги на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів спеціалізованих, апеляційних та місцевих судів, а також прокурорів не пізніше одного місяця з дня їх надходження, а в разі додаткової перевірки обставин та матеріалів справи - не пізніше трьох місяців з дня надходження скарги.

Вища рада юстиції розглядає скарги прокурорів на рішення про притягнення їх до дисциплінарної відповідальності, керуючись доповіддю члена Вищої ради юстиції, та постановляє рішення.

Скарга прокурора може бути прийнята Вищою радою юстиції не пізніше одного місяця після дня вручення йому наказу про притягнення його до дисциплінарної відповідальності. Вища рада юстиції може продовжити строк для подачі скарги, якщо визнає, що місячний строк був пропущений з поважних причин. Вирішуючи питання про дисциплінарну відповідальність прокурора, Вища рада юстиції повинна вислухати його пояснення. Розгляд дисциплінарної справи щодо прокурора за його відсутності допускається лише у разі нез'явлення його на засідання Вищої ради юстиції без поважних причин.

7. Висновок.

Важливим кроком на шляху здійснення судово-правової реформи, побудови сучасної судової системи, забезпечення функціонування незалежної судової влади, є створення в Україні конституційного органу держави – Вищої ради юстиції. Призначення – це разом з іншими державними інститутами формувати високопрофесійний суддівський корпус, здатний кваліфіковано, сумлінно та неупереджено здійснювати правосуддя на професійній основі.

Вища рада юстиції знаходиться у місті Києві, має свою печатку із зображенням Державного Герба України та емблему Вищої ради юстиції.

Офіційні матеріали Вищої ради юстиції публікуються в Бюлетені Верховного Суду України, а у термінових випадках - в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр".

Підготовлено провідним спеціалістом

відділу правової роботи, правової освіти,

реєстрації нормативно – правових актів

та легалізації об’єднань громадян

Головного управління юстиції

У Волинській області І.В. Б’ялою

Схожі:

Методичні рекомендації Щодо дотримання вимог до оформлення протоколу м. Луцьк 2013 р
Методичні рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності управлінської діяльності головного та територіальних управлінь...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Правові засади вищого органу виконавчої влади...
Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує та координує роботу цих органів. Кабінет Міністрів...
Н. В. Розіна АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
АЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ (на основі соціологічного дослідження старшокласників): методичні рекомендації щодо проведення профорієнтаційної...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
України, сучасний розвиток теоретико-правових поглядів на правові явища, результати активної нормотворчої діяльності органів державної...
НАКАЗ «11» серпня 2011 року м. Луцьк №330 Зареєстровано в Головному управлінні юстиції
Закону України «Про доступ до публічної інформації в Міністерстві юстиції», керуючись наказом Головного управління юстиції у Волинській...
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23. 06. 2011 №1707/5, рекомендації обласної міжвідомчої...
РЕКОМЕНДАЦІЇ м. Луцьк 26 березня 2013 року Координаційно методичне забезпечення
Заслухавши інформацію головного спеціаліста сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації...
Методичні рекомендації Організація контролю за виконанням документів...
Організація контролю за виконанням документів в Головному управлінні юстиції у Волинській області
Уроках української мови Методичні рекомендації підготувала
...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ НА ТЕМУ: „ Антикорупційне законодавство: порівняльний аналіз”
Головного управління юстиції у Волинській області разом з працівниками Горохівського районного управління юстиції
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка