Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2011/12 навчальному році


Скачати 26.58 Kb.
НазваІнструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2011/12 навчальному році
Дата14.04.2013
Розмір26.58 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
bibl.com.ua > Право > Методичні рекомендації
СЕРЕДНЯ ОСВІТА

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у основній та старшій школі у 2011/12 навчальному році

Предмети суспільно-гуманітарного спрямування

Основи правознавства

У процесі вивчення правознавства слід враховувати динамічні зміни в системі суспільних відносин України, сучасний розвиток теоретико-правових поглядів на правові явища, результати активної нормотворчої діяльності органів державної влади, з одного боку, та певний ступінь консерватизму українського законодавства з іншого.

У 2011/12 навчальному році учні 9 класів навчатимуться за програмою «Правознавство. Практичний курс» авторів ІІометун О.І., Ремех Т.О. На відміну від інших навчальних курсів згаданий практичний курс правознавства передбачає, що учні набувають основних практичних умінь, зокрема вміння застосовувати правові знання для пояснення фактів реального життя й вибору варіанта правомірної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Для 10 класів рівня стандарту/академічного для вивчення правознавства передбачено 35 годин на рік (1 година на тиждень). Чинною є програма авторів Котюка 1.1., Палійчук Н.Й.

Для класів правового профілю чинною є програма авторів Ремех Т.О., Ратушняка С.С. «Правознавство. 10-11 класи (профільний рівень)». Програма розрахована на 105 годин протягом навчального року (3 години на тиждень). Курс спрямований на розвиток правової і громадянської компетентностей, формування,відповідних ціннісних орієнтирів, умінь, навичок школярів.

За результатами Всеукраїнського конкурсу рукописів підручників для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів для класів вищезазначеного профілю рекомендовано 2 підручники.

Підручник «Правознавство. Профільний рівень. 11 клас» авторів Гаври- ііга С.Б., Суткового В.Л., Філіпенко Т.М. пов’язаний структурно та методично з підручником «Правознавство. Практичний курс» для учнів 9 класів. Він містить таблиці та схеми, що систематизують правову інформацію в доступній логічній формі, дає змогу учням змінити вид навчальної діяльності під час самостійної роботи з книгою. У тексті підручника автори не лише покликаються на ті чи інші статті нормативно-правових актів, а й пропонують учням ознайомитися з витягами з них, що полегшує організацію групової роботи.

У підручнику «Правознавство. 11 клас (профільний рівень)» автора Наровлянського О.Д. максимально реалізовано потенціал міжпредметних та міжкурсових зв’язків. Передбачено не тільки опанування теоретичних знань з предмета, але й формування навичок розв’язання юридичних задач, аналізу ситуацій, складання різноманітних документів, звернень тощо. У підручнику подано чимало витягів з нормативних актів, схем, таблиць тощо. Методичний апарат дає змогу використовувати підручник як на уроках, так і для самостійної роботи. У ньому, зокрема, запропоновано матеріал для підготовки учнів до уроків тематичного оцінювання знань з завданнями різних типів та різного рівня складності.

Варто наголосити, що, з яким би підручником не працювали вчителі, викладаючи правові курси, вони мають звертати увагу на останні зміни, внесені Верховною Радою України до нормативних актів, адже зміст підручників відповідає тому стану законодавства, яке було на момент підготовки рукописів.

З огляду на специфіку предмета його кваліфіковане викладання в загальноосвітніх навчальних закладах можливе за умови, що його щорічно викладає той самий учитель, який не тільки досконало знає зміст правознавчих курсів, а й майстерно володіє педагогічними технологіями, зацікавлений у самоосвіті. До проведення уроків з правознавства, активізації правовиховної роботи варто залучати представників обласних (районних) управлінь юстиції. їх знання і досвід практичної роботи сприятимуть не тільки збагаченню учнів знаннями із правових дисциплін, а й підвищенню їх зацікавленості в самоосвіті.



Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, №18-21, 2011

Схожі:

Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році навчання біології у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
У 2011/12 навчальному році завершується перехід загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення предметів за новими різнорівневими...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
України, загальнолюдських духовних цінностей, демократизму, патріотизму; підготовка учнів до свідомої активної участі в суспільному...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
Значно зросли їх освітня і самоосвітня функції у школі та ВНЗ, професійна значущість на ринку праці в цілому, що спричинило за собою...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
Серед предметів, що вивчаються в загальноосвітній школі, чи не найвищий виховний та розвивальний потенціал має мистецтво з притаманним...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
Завдання шкільного предмета «Економіка» — сформувати базові знання з економічної науки, ознайомити з основними тенденціями розвитку...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
«Людина і світ», який з 2011/12 навчального року став обов’язковим для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що передбачає...
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін...
України викладатиметься навчальний предмет «Етика», що спрямований на формування моральних цінностей і орієнтирів особистості, моральної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка