|
Скачати 130.38 Kb.
|
Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 5-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Напишіть казку про сонечко. Не забудьте розказати про мандрівку його по небу, побачене ним із висот. Пам’ятайте при цьому, що сонце – жива істота. 12 балів 2. У запропонованому тексті кожне з речень поширте двома-трьома другорядними членами. У шостому реченні підкресліть головні і другорядні члени речення. Спека була нестерпна. Насувалася хмара. Налетів вітер. Дерева захиталися. Здійнялася курява. Спалахнула блискавка. Почувся грім. Пішов дощ. 5 балів 3. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно, апостроф чи м’який знак. Міл...йонер, Х...юстон, М...юнхен, б...юро, п...єдестал, інтерв...ю, суб...єкт, П...єр, кур...єр, павіл...йон, ін...єкція, Г...юго, б...юджет, він...єтка, Монтеск...є. 5 балів 4. Уявіть, що у Вас у руках пензлик. Створіть картину тихого осіннього дня! 5 балів 5. Запишіть 6 прислів’їв або приказок про працю. 3 бали 6. Запишіть слова, поставте наголос. Черговий, читання, чорно-червоний, середина, обіцянка, дочка, подружечка, приятель, вершник, вимова, запитання, завдання, килим, чотирнадцятий, лінощі. 5 балів 7. Доберіть до наведених виразів приказки. Із двома приказками складіть речення. Говорити гарно – Говорити швидко – Говорити не до ладу – 5 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 40 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 6-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Напишіть казку про маленьку синю квітку, яка, хоч і народилася пізньою осінню, та ввібрала у себе усі яскраві кольори. 12 балів 2. Доберіть синонімічний ряд до слів хурделиця, тин, печаль. 3 бали 3. Згадайте і запишіть відомі Вам назви кондитерських фабрик, фірм, а також назви виробів, які найбільше подобаються. 4 бали 4. Складіть зв’язний текст про давнє минуле українського народу, використовуючи запропоновані слова: Київська Русь, Софія Київська, Володимир, легенда, велич, минувшина, православ’я, державність. Зробіть синтаксичний розбір другого речення. 7 балів 5. Доберіть якнайбільше слів, що починаються однаковим компонентом, але не обов’язково є спільнокореневими. Наприклад: рубіж, рубін, рубець, рубанок, рубрика. Кат... Бло... 4 бали 6. З’ясуйте значення слів: скриня, оселя, посаг, світлиця, чебрець, прискринок, віко, коралі. 4 бали 7. Поставте подані іменники в родовому та орудному відмінках. Працьовитість, комірець, бунтар, снігур, сестра, криниця, килим, очі, сльози, калач, шофер, сонце. 6 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 40 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 7-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Подумайте і запишіть, у формі твору-роздуму, чому пізній осінній листочок, тримаючись обома руками за гілочку, все ж співає пісню? Використайте подані займенники: хто, ця, вся, дехто, будь-хто, який, чомусь. 12 балів 2. Згадайте і запишіть назви кінофільмів, мультфільмів, у яких трапляються числівники. Підкресліть їх, визначте розряди за значенням та за будовою. 4 бали 3. Утворіть назви мешканців населених пунктів (в однині і множині). Вінниця, Суми, Житомир, Харків, Полтава, Чернігів, Чернівці, Львів, Миколаїв, Рим, Канів, Луганськ, Херсон, Луцьк, Кам’янка. 5 балів 4. Замість крапок вставте потрібну букву чи знак. Із двома словами складіть речення. В...яз, д...юшес, ф...юзел...яж, верф...ю, возз...єднанн...я, під...йом, м...ясо, кон...як, арф...ярка, т...м...яність, пан...європейс...кий, сап...янці, барел...єф, черв...ячок, л...яда, безхліб...я, підв...язаний, сім...янин, батал...йон, бал...юстрада. 6 балів 5. Із поданими іменниками утворіть словосполучення, визначте рід іменників. Кенгуру, міс, каланхое, НЛО, ательє, таксі, АЕС, фойє, поні, аташе, Тбілісі, Чилі, ЕОМ, Онтаріо, райво, Гайне, Золя, ООН, інтерв’ю, колібрі. 5 балів 6. Уявіть, що вашого друга (подругу) скривдив хтось старший за віком, приміром – старшокласник. Заспокойте друга, вживаючи фразеологізми (свої думки висловіть у творі-мініатюрі або діалозі). 6 балів 7. Поставте наголос. Лабети, лінощі, походеньки, городки, хрестини, розглядини, ліки, пожитки, патьоки, ворота, живопис, обценьки, пахощі, запросини, відвідини, святки, парфуми, ночви, памороки, солодощі. 5 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 43 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 8-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Напишіть твір на тему „Музичні інструменти в стародавній Україні”, використовуючи прислівники: з давніх-давен, колись, бережно, весело, завжди. 12 балів 2. Утворіть складні прикметники. 125 міліметрів, 155 годин, 140 років, 438 тонн, 421 відро, 375 літрів, 138 кілометрів, 45 процентів, 247 центнерів, 663 гривні. 5 балів 3. Поставте іменники в родовому відмінку. Консерви, джунглі, поставки, брехні, шори, дрижаки, ноги, макарони, окуляри, двері, сани, граблі, в’язи, груди, обценьки, лапки, сутінки, вершки, терези, люди, надра, хрестини, жнива, дебати, бутси. 5 балів 4. До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники. Азарт, атака, візит, департамент, експорт, фонтан, контур, резонанс, апломб, фамільярність, резерв, бібліотека, наративний, гідротерапія, спіч, електорат, нонсенс, апробація, консенсус, вербальний. 5 балів 5. Складіть зв’язне висловлювання про чари надвечір’я, епіграфом до якого стануть слова Кобзаря (обсяг висловлювання 1 сторінка). Сонце заходить – гори чорніють, пташечка тихне – поле німіє. Т.Г.Шевченко 6 балів 6. Комедія І.Карпенка-Карого „Сто тисяч” і вічна тема влади грошей над людиною. Обґрунтуйте думку 5-6 реченнями. 6 балів 7. Запишіть складні слова разом, окремо або через дефіс. Із підкресленими словами складіть і запишіть речення, ускладнивши його поширеним звертанням. До\тепер, від\нині, унтер\офіцер, по\тихеньку, с\просоння, на\завтра, по\за\торік, по\де\куди, на\потім, по\під\тинню, за\в\часу, чим\дуж, на\швидку\руч, мимо\їздом, по\перечно\шліфувальний, будь\чий, крохмало\патоковий, перед\усім, не\гаразд, стрім\голов, без\кінця\краю, в\обріз, в\позику, до\останку, з\поміж. 6 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 45 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 9-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Напишіть твір-роздум за поданим початком. А якого кольору слова? Вимовляю слово „мама” – і ввижається мені добра її усмішка, каре іскристе мерехтіння в очах. Жоден колір, либонь, не пов’язується з її образом, тільки здається, наче сяє чимось золотисто-ніжним від очей, вишневим од губ, яблуками-антонівками від рук, - і за всім цим щемно постає слово „рідна”, але, здається, зовсім позбавлене кольору, а тільки добре воно, ніжне, хвилююче, мов усі кольори разом узяті... 12 балів 2. Доберіть українські відповідники до іншомовних слів. Вояж, акомпанемент, еталон, аргумент, біографія, елітний, ностальгія, інтонація, менталітет, гарантія, шоп, пакт, паритет, інспіратор, парадокс. 5 балів 3. Утворіть прикметники від таких географічних назв. Гамбург, Кривий Ріг, Гадяч, Гонконг, Люксембург, Карадаг, Рига, Чехія, Пруссія, Білорусь, Запоріжжя, Чикаго, Нью-Йорк, Словаччина, Острог, Овруч, Кременець, Кременчук, Киргизія, Техас. 5 балів 4. Запишіть числівники словами, поставивши їх у потрібному відмінку та узгодивши з ними іменники. Казарма була на 1749 (боєць). На острові Папуа послуговуються 1156 (мова). В Україні проживає близько 42000000 (мешканець). Збори 447 (голос) ухвалили рішення про приватизацію підприємства. Відбулася зустріч з 8593 (виборець). 5 балів 5. Напишіть міні-твір, розкривши запитання: Що трапилося б, якби зникли прикметники? 8 балів 6. Складіть речення із звертаннями. - звертання міститься на початку речення; - звертання міститься в середині речення; - звертання міститься в кінці речення; - звертання поєднується з вигуками; - речення містить однорідні звертання. 5 балів 7. Уявіть, що Маруся, героїня однойменного твору „Маруся” Г.Квітки-Основ’яненка, опинилася в нашому часі. Опишіть її враження і відчуття. 8 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 48 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 10-го класу) 23 грудня 2006р. 1. Стисло висловіть свої міркування з даного питання: Як люди спілкуватимуться в майбутньому? 12 балів 2. Доберіть українські відповідники до іншомовних слів. Курйоз, консолідація, інцидент, ексклюзивний, ескалація, фундатор, імпозантний, репродукція, генерація, пролонгація, індульгенція, комфорт, конкуренція, менеджер, ареал. 5 балів 3. Запишіть запропоновані словосполучення у формі орудного відмінка. З підкресленим словом складіть складне речення, зробіть синтаксичний розбір (побудуйте структурну схему, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції). Його велич, відомий зброяр, важка ноша, ця круча, школярів портфель, твій футляр, п’ятилітнє дівча, білолиций Толя, червоногрудий снігур, ота чаша, нічий олівець, нижча вежа, відомий ювіляр, третя вісь, блискуча річ. 12 балів 4. Доберіть до поданих крилатих висловів якнайбільшу кількість українських прислів’їв і приказок. Скільки людей, стільки й думок (Цицерон). Старість – сама собі хвороба (Терецій). 4 бали 5. Поясніть, як ви розумієте рядки В.Симоненка: „Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину”. Обсяг висловлювання 1 сторінка. 8 балів 6. Роль визначної особистості як провідника нації. Висловіть свої міркування щодо актуальності проблеми (за поемою Івана Франка „Мойсей”). 8 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 49 Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 11-го класу) 23 грудня 2006р. 1. У формі твору-роздуму дайте відповідь на запитання: Як ви розумієте слова „журналістика – „ланцюговий пес” демократії” і наскільки згодні з ними? 12 балів 2. Від іменників утворіть прикметники. Запишіть, підкресліть орфограми і погрупуйте їх за правилами. Казах, чех, Гаага, киргиз, Сиваш, Цюрих, Лейпциг, баск, турок, грек, Париж, німець, Таллінн, Гадяч, Польща. 6 балів 3. Відредагуйте речення. Які норми української мови в даному випадку порушено? До престижних також відносять наступні професії... Більшість із них знаходиться в обласному центрі. Не дивлячись на протиріччя, це колективна розробка. Дана особа пояснила, що вона не причетна до цієї справи. Дякуючи комітету, діти-сироти нарешті матимуть свій телевізор. 5 балів 4. Подані іменники запишіть у родовому відмінку однини. Підкресліть слова, які можуть мати паралельні закінчення. Потоп, Лаос, Сибір, Миргород, Хорол, Ірпінь, Кривий Ріг, Париж, документ, акт, трамвай, адресат, відмінок, листопад, залік, проект, папір, камінь, тиждень, кисень, принцип, дипломант, аналіз. 5 балів 5. Поясніть, як ви розумієте крилатий вислів: „Мистецтво облагороджує людину”. Доведіть це на життєвих прикладах або на зразках художньої літератури (обсяг 1 сторінка). 8 балів 6. Відповідно до правописних норм виправте, де це потрібно, помилки у написанні власних назв. Із підкресленим словом складіть складне речення, зробіть синтаксичний розбір (побудуйте структурну схему, підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції). Східне полісся, вулиця академіка Вернадського, будинок Актора, андріївська Церква, Чумацький шлях, День Учителя, Кабінет міністрів України, 8 березня, північний Кавказ, Київські вулиці, голова Верховної ради України, заслужений діяч мистецтв, Співдружність незалежних держав, Всесвітня асамблея молоді, Заслужений працівник освіти України, Запорізький Національний технічний університет, партія реабілітації тяжкохворих україни, Шосткінський інститут Сумського державного університету імені Богдана Хмельницького, Перша Світова війна, соціалістична республіка В’єтнам. 10 балів 7. Як ви думаєте, у чому геніальність Лесі Українки? Обґрунтуйте думку 5-6 реченнями. 6 балів Загальна кількість балів за письмовий тур 52 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 5-го класу) 1. Підготуйте розповідь про тваринний світ своєї місцевості. Скористайтеся поданими нижче запитаннями. - Які звірята водяться у ваших лісах? - Як почалося ваше знайомство зі звірями та домашніми тваринами? 10 балів
4 бали Загальна кількість балів за усний тур 12 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 6-го класу) 1. Вам надіслали листа з-за кордону і запропонували листуватися, ближче познайомитись, розповісти про країну, в якій ви живете, й рідну мову. Про що ви розповісте? 10 балів
4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 7-го класу) 1. Прочитайте прислів’я про мовний етикет. Поясніть, як ви їх розумієте. Підготуйте розповідь, в основі якої буде один із висловів. Слухай перший, говори останній. Де багато слів, там мало мудрості. Слухай багато, а говори мало. Перш ніж сказати, сім раз язик у роті переверни. 10 балів 2. Прочитайте напам’ять поезію Т.Шевченка чи Лесі Українки (за вибором). 4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 8-го класу) 1. Що вам відомо про традиційне вітання на Україні? Які способи і форми вітання є найпоширенішими? Підготуйте розповідь на тему: „Вітання українців”. 10 балів 2. Прочитайте напам’ять поезію Т.Шевченка, Лесі Українки, В.Симоненка, А.Малишка (за вибором). 4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 9-го класу) 1. Підготуйте розповідь на тему: „Великий (а) українець (ка)”. При підготовці скористайтеся поданими нижче запитаннями і завданнями. - У чому я вбачаю велич людини? - За що можна назвати народ великим? - Які вчинки людини роблять її великою? - Поділивши умовно історію України на кілька частин, визначте в кожній видатні постаті. - Заслуги кого з великих людей для України, на вашу думку, є найбільш значимими? - Коротко розкажіть про одну з видатних особистостей. 10 балів 2. Прочитайте напам’ять поезію Т.Шевченка, Лесі Українки, Є.Плужника, В.Сосюри (за вибором). 4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 10-го класу) 1. Візьміть участь у конференції на тему: „Моя мовна культура” 10 балів 2. Прочитайте напам’ять поезію М.Старицького, Т.Шевченка, І.Франка, Лесі Українки (за вибором). 4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 23 грудня 2006р. Завдання усного туру для ІІІ етапу VІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 11-го класу)
10 балів
4 бали Загальна кількість балів за усний тур 14 |
Завдання обласного етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу... На мою долоньку впала сніжна зірочка. Я злякався (злякалася), що вона розтане, і обережно підняв (підняла) її пуховою рукавичкою |
Завдання ІІІ (обласного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика Утворіть фразеологізми, вибравши із дужок потрібне слово. Запишіть їхнє значення. Складіть три речення, ввівши в них фразеологізми... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх) ( кожне завдання... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) |