Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків


Скачати 176.55 Kb.
НазваЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Дата20.09.2013
Розмір176.55 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 8 клас, 2012 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. Спеціальна історична дисципліна, яка вивчає печатки, називається:

а) нумізматика; в) сигілографія;

б) геральдика; г) ономастика.
2. Термін «полюддя» у прямому перекладі буквально означає:

а) «князівський муж»; в) «народні збори» на Русі;

б) «ходіння по людях»; г) «давня общинна організація».
3. Хто із названих категорій знаходився на найнижчій сходинці соціальної драбини у Київській Русі:

а) тіун; в) огнищанин;

б) рядович; г) тисяцький.
4. Які названі атрибути відносяться до козацьких клейнодів:

а) хоругва, бунчук, стріли; в) хоругва, булава, чайка;

б) бунчук, булава, перо; г) хоругва, булава, печатка.
5. Великі перетворення, що відбулися у європейських країнах у ХVІ ст., привели до значних змін у розвитку культури. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою:

(10 балів)

  1. Франческо Петрарка а) фреска «Парнас»

  2. Леонардо да Вінчі б) диптих «Чотири апостоли»

  3. Рафаель Санті в) полотно «Даная»

  4. Мікеланджело Буанаротті г) портрет «Камеристка»

  5. Альбрехт Дюрер д) портрет «Нічний дозір»

  6. Тиціано Вечелліо е) скульптура «П’єта»

  7. Рембрандт є) роман «Гаргантюа і Пантагрюель»

  8. Філіппо Брунеллескі ж) роман «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі»

  9. Мігель де Сервантес з) двір Ватикану Бельведер

  10. Донато Браманте и) збірка «Книга пісень»

і) споруда Виховного будинку для дітей

ї) фреска «Таємна вечеря»

Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д.
6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)


  1. 14 серпня 1385 р. –

  2. 18 січня – 11 березня 1401 р. –

  3. 23 січня (02 лютого) 1593 р. –

  4. 26 травня 1596 р. –

  5. 16 – 20 жовтня 1596 р. –

  6. 8 листопада 1620 р. –

  7. 16 листопада 1632 р. –

  8. 6 – 7 вересня 1634 р. –

  9. 6 (16) грудня 1637 р. –

  10. 3 (13) червня 1638 р. –

  11. 24 жовтня 1648 р. –

  12. 16 вересня 1658 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність подій Реформації і Контрреформації у Європі, вказавши дату кожної події. (12 балів)


  1. Виступ Мартіна Лютера проти індульгенцій та оприлюднення «95 тез».

  2. Початок роботи Тридентського собору.

  3. Вормський едикт.

  4. Заснування Товариства Ісуса.

  5. Битва при Капеллі.

  6. Проголошення програми «12 статей».

  7. Прийняття англійським королем Генріхом VІІІ титулу глави церкви Англії (на основі «Акту про верховенство»).

  8. Аугсбурзький мир.

  9. Нантський едикт.

  10. Битва біля Франкенгаузена.


8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію:

а) б) в) г)

(8 балів)
9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів)

«У першій половині ХVІ століття соціальна структура українського суспільства мала становий характер».

Назвіть основні стани соціальної структури. Чим відрізнялося їхнє становище?

10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)

  1. Натуральне господарство –

  2. Пуритани –

  3. «Доба героїчних походів» –

  4. Козацька рада –


11. Вас запрошено до участі у конференції «Соціально-економічний розвиток українських земель у першій половині ХVІІ століття». Підготуйте тези свого майбутнього виступу.

(10 балів)
12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів)

Із книги І.Огієнка «Українська церква»:

«Цілі століття існували ці організації і своєю діяльністю вписали славні розділи в нашій історії; як високоморальний союз вони безпосередньо впливали на благочестиве суспільство, а своєю культосвітньою діяльністю підвищували освіту нашого суспільства. В часи, коли нам загрожувала найбільша небезпека виродження, це була найміцніша опора для народу».

  1. Назвіть, про які організації йдеться у фрагменті джерела?

  2. Доведіть, що оцінка, яку дав І.Огієнко діяльності цих організацій, не є перебільшеною? Відповідь аргументуйте.


13. Складіть таблицю «Матеріальний світ і суспільство у ХVІ – першій половині ХVІІ століття», скориставшись наступною умовою: (9 балів)


Зміни у економічному житті

1.

2.

3.

Технічні нововведення і транспорт

1.

2.

3.

Зміни у суспільстві

1.

2.

3.



14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн:

(10 балів)


Іспанія


Франція

Річ Посполита

Англія

Нідерланди


















  1. Хотинська битва.

  2. Повстання комунерос.

  3. Запровадження алькабали.

  4. Діяльність Ост-Індської компанії.

  5. Прийняття «Едикту милості».

  6. Утрехтська унія.

  7. Страта графа Людвіга фон Хельфенштейна.

  8. Прийняття Судебника.

  9. Прийняття «Генріхових артикулів».

  10. Зведення чудового замку-фортеці Ескоріалу.

  11. Різня у містечку Вассі.

  12. Видання «Акту про супрематію».



Всього балів – 100.

Бажаємо успіхів!
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 9 клас, 2012 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. Вкажіть країну, яка вважалася духовним центром Європи у ХV – ХVІІ століттях:

а) Англія; в) Священна Римська імперія;

б) Франція; г) Італія.
2. Англійці називали «найдорогоціннішим продуктом королівства»:

а) шовк; в) шерсть;

б) овець; г) землю.
3. Назвіть країну, яка дала назву першому періоду Тридцятилітньої війни:

а) Чехія; в) Данія;

б) Швеція; г) Франція.
4. Першою відомою українською книгою Священного Писання є:

а) «Сад божественних пісень»; в) «Синопсис»;

б) «Пересопницьке Євангеліє»; г) «Острозька Біблія».
5. Невпинний розвиток продуктивних сил України у кінці ХVІІІ – початку ХІХ ст. обумовлював необхідність розвитку освіти, науки та появи нових видів знань. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою (науковим досягеннням): (10 балів)

  1. Нестор Амбодик а) пісня «Їхав козак за Дунай...»

  2. Григорій Сковорода б) Кловський палац у Києві

  3. Семен Климовський в) Андріївська церква у Києві

  4. Степан Ковнір г) наукове обгрунтування необхідності щеплень

  5. Данило Самойлович д) наукове обгрунтування застосування лікарських трав

  6. Петро Симоновський е) опера «Сокіл»

  7. Дмитро Бортнянський є) роман «Гаргантюа і Пантагрюель»

  8. Іван Григорович-Барський ж) збірка «Байки харківські»

  9. Артем Ведель з) «Короткий опис про козацький малоросійський народ»

  10. Володимир Боровиковський и) духовний хоровий концерт «Літургія»

і) комплекс Межигірського монастиря

ї) портрет княгині Лопухіної.

Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д.
6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)


  1. 31 липня (11 серпня) 1791 р. –

  2. 21 жовтня 1805 р. –

  3. 21 листопада 1806 р. –

  4. 28 (16) травня 1812 р. –

  5. 26 серпня 1812 р. –

  6. 18 червня 1815 р. –

  7. 14 грудня 1825 р. –

  8. 29 грудня 1825 р. –

  9. 15 січня 1826 р. –

  10. 14 (26) квітня 1828 р. –

  11. 2 (14) вересня 1829 р. –

  12. 29 листопада 1830 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність революційних подій у Франції із кінця ХVІІІ ст. по середину ХІХ ст., вказавши дату кожної події. (12 балів)


  1. Прийняття «Декларації прав людини і громадянина».

  2. Початок роботи нового законодавчого органу – Національного конвенту.

  3. Початок Липневої революції.

  4. Встановлення Другої республіки.

  5. Прийняття конституційної Хартії.

  6. Падіння якобінської диктатури.

  7. Закон «Про тимчасовий революційний порядок управління».

  8. Прийняття першої Конституції.

  9. Взяття Бастилії.

  10. Державний переворот 18 брюмера.


8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію:

а) б) в) г)

(8 балів)
9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів)

«Із початком розвитку нових суспільних відносин із середини ХVІІІ століття починає формуватися і нова ідеологія, яка повинна була пояснити людям існуючий стан речей в суспільстві з усіма його недоліками, показати перспективи розвитку і можливі методи досягнення політичних ідеалів».

Які шляхи поліпшення організації суспільства пропонували французькі просвітителі?

10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)

  1. Промислова революція –

  2. Слов’янофіли –

  3. Юнкерство –

  4. Партизанська війна –


11. Вас запрошено до участі у конференції «Поширення західноєвропейських революційних ідей в Україні у першій половині ХІХ століття: діяльність масонських лож». Підготуйте тези свого майбутнього виступу.

(10 балів)
12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів)

Із оповідання М. Слабошпицького «Останній день Січі»:

«Різні вороги в різні часи мріяли знищити Запорозьку Січ... Бувало, навіть руйнували і палили її, але Січ знову відроджувалася і зверталася до усього світу могутнім реготов хоробрих лицарів, яким не страшні були ні пан, ні султан, ні король... Але ось в далекому Петербурзі визрів новий план знищити Січ, щоб і сліду від неї не залишилося... ».

  1. Чи вдалося привести в дію згаданий план?

  2. Що Ви можете розповісти про долю запорожців наприкінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.?


13. Складіть таблицю «Економічне становище України в першій половині ХІХ ст.», скориставшись наступною умовою: (9 балів)


Зміни у промисловості

1.

2.

3.

Розвиток аграрних відносин

1.

2.

3.

Розвиток внутрішньої та зовнішньої торгівлі

1.

2.

3.



14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн:

(10 балів)


Росія


Франція

Італія

Англія

США


















  1. Створення «Товариства підземної залізниці».

  2. Змова Бабефа.

  3. Видання «Указу про вільних землеробів».

  4. Видання політико-економічної газети «Відродження».

  5. Програма «12 вимог».

  6. «Манчестерська бійня».

  7. Аболіціонізм.

  8. Тосканське повстання 1848 р.

  9. Промислово-фінансове об’єднання «Великий Північний Союз».

  10. Вчення Роберта Майєра про закон збереження і перетворення енергії.

  11. Бій під Екмюле.

  12. Діяльність товариства «Союз порятунку».



Всього балів – 100.

Бажаємо успіхів!
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 10 клас, 2012 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. Поняття «цивілізація» у ХVІІІ столітті вперше застосували:

а) німецькі мислителі; в) французькі мислителі;

б) російські мислителі; г) англійські мислителі.
2. Дж. Бентам та І. Мілл були проповідниками:

а) соціалістичних ідей; в) улітаристських ідей;

б) анархістських ідей; г) мілітаристських ідей.
3. Світогляд визнання людини найвищою цінністю у світі, повага до її гідності та розуму людини називається:

а) демократією; в) ідеологією;

б) гуманізмом; г) освітою.
4. Програма Союзу Визволення України у 1914 році, де окреслювалися умови створення самостійної Української держави, називалася:

а) «Украинская жизнь»; в) «Робітничий прапор»;

б) «Наша платформа»; г) «Наша позиція».
5. Досягнення в галузі науки та техніки наприкінці ХІХ – початку ХХ століття привели до перегляду уявлень про навколишній світ. Установіть відповідність між автором та науковим відкриттям: (10 балів)


  1. Генріх Герц а) причини психічних захворювань людей

  2. Вільям Рентген б) створення колісного пароплава

  3. Зігмунд Фрейд в) теорія про бактеріальну природу хвороб

  4. Макс Планк г) відкриття бацили сибірської язви та палички туберкульозу

  5. Іван Павлов д) «Ікс-промені», здатні проникати крізь непрозорі тіла

  6. Луї Пастер е) теорія відносності

  7. Роберт Кох є) явище фагоцитозу

  8. Ернест Резерфорд ж) теорія радіоактивності

  9. Ілля Мечников з) квантова теорія

  10. Альберт Ейнштейн и) електродинаміка

і) теорія умовних рефлексів

ї) винахід повітряної кулі

Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д.
6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)


  1. 09 (22) січня 1905 р. –

  2. 02 серпня 1914 р. –

  3. 07 травня 1915 р. –

  4. 31 травня – 1 червня 1916 р. –

  5. 07 листопада 1917 р. –

  6. 8 – 13 серпня 1918 р. –

  7. 03 листопада 1918 р. –

  8. 18 січня 1919 р. –

  9. 04 травня 1919 р. –

  10. 13 грудня 1921 р. –

  11. 10 квітня – 19 травня 1922 р. –

  12. 05 – 16 жовтня 1925 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність подій локальних воєн і конфліктів наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття, вказавши дату кожної події. (12 балів)


  1. Портсмутський мирний договір.

  2. Початок «Тріполітанської війни».

  3. Бухарестський мирний договір.

  4. Битва на річці Моддер.

  5. Фіренгенінзький договір.

  6. Лозенградська операція.

  7. Фашодський конфлікт (інцидент).

  8. Сімоносекський договір.

  9. Проголошення незалежності Албанії.

  10. Бій на річці Ялу.


8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію:

а) б) в) г)

(8 балів)
9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів)

«Україна була приєднана до радянської Росії під час громадянської війни за допомогою збройної сили».

Як відбувалося оформлення Союзу Радянських Соціалістичних Республік?

10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)

  1. Боснійська криза –

  2. «Октябристи» –

  3. Всеукраїнська надзвичайна комісія –

  4. «Чортківська офензива» –


11. Вас запрошено до участі у конференції «Україно-польська війна 1918 – 1919 років: на шляху до примирення». Підготуйте тези свого майбутнього виступу.

(10 балів)

12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів)

Із книги І.Мазепи «Україна в огні й бурі революцій 1917 – 1921 рр.»:

«На початку листопада 1921 р. повстанці згрупувалися в лісах на півдні від Сарн. Люди йшли на явну смерть, вони це розуміли…Головний відділ під командуванням Ю.Тютюнника рушив на Коростень…після жорстокого бою займає його… Його починає атакувати дивізія Г.Котовського. Біля с. Міньки відбувся останній бій… 359 вояків-повстанців потрапили в полон… У Базарі на Волині відбувся військовий суд, де всіх приговорили до розстрілу…»

  1. Про яку подію йдеться у фрагменті джерела?

  2. Які наслідки ця подія мала для національно-визвольних змагань українців 1917 – 1921 років? Відповідь аргументуйте.


13. Складіть таблицю «Особливості політики «воєнного комунізму» в Україні», скориставшись наступною умовою: (9 балів)


Мета:


Промисловість та сільське господарство

1.

2.

3.

Торгівля та фінанси

1.

2.

3.

Наслідки:




14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн:

(10 балів)


США


Франція

Польща

Великобританія

Японія


















  1. Брюннський «марш смерті».

  2. Діяльність промислової групи «Коміте де форж».

  3. Суверенна «держава Ейре».

  4. ХVІІІ і ХІХ поправки до Конституції.

  5. Ризький мирний договір.

  6. Передача Маршаллових, Маріанських та Каролінських островів за Версальським мирним договором.

  7. Закони «Про підбурювання до заколоту» та «Акт про громадянський порядок».

  8. Взяття висоти «Принц Генріх».

  9. Справа А. Стависького.

  10. Політика «суворого нейтралітету».

  11. Режим «оздоровлення».

  12. Рух «шестидесятників».



Всього балів – 100.

Бажаємо успіхів!
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 11 клас, 2012 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. Поняття «цивілізація» у ХVІІІ столітті вперше застосували:

а) німецькі мислителі; в) французькі мислителі;

б) російські мислителі; г) англійські мислителі.
2. М.О.Бакунін та П.О.Кропоткін були проповідниками:

а) соціалістичних ідей; в) ліберальних ідей;

б) анархістських ідей; г) етатистських ідей.
3. Система політичних, правових, етичних, художніх, філософських та релігійних поглядів називається :

а) демократією; в) ідеологією;

б) гуманізмом; г) освітою.
4. У 1945 році Статут ООН від імені Української РСР підписав:

а) П.Погребняк; в) О.Палладін;

б) І.Сенін; г) Д.Мануільський.
5. Свій вклад у Велику Перемогу над нацизмом внесли українські літератори, кінематографісти, художники, композитори. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою: (10 балів)


  1. Володимир Сосюра а) героїчна опера «Молода гвардія»

  2. Максим Рильський б) поетична збірка «Під гул кривавий»

  3. Олександр Довженко в) поема «Жага»

  4. Павло Тичина г) плакат «В бій, слов’яни!»

  5. Юрій Яновський д) сюїта «Король Лір»

  6. Іван Ле е) кіноповість «Україна в огні»

  7. Остап Вишня є) збірка оповідань «Земля батьків»

  8. Ігор Савченко ж) поема «Похорон друга»

  9. Василь Касіян з) оповідання «Люба»

  10. Юлій Мейтус и) гумореска «Зенітка»

і) фільм «Партизани в степах України»

ї) поезія «Тут обелісків ціла рота…»

Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д.
6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)


  1. 5 (18) вересня 1911 р. –

  2. 10 січня 1920 р. –

  3. 01 січня 1942 р. –

  4. 18 грудня 1942 р. –

  5. 23 серпня 1943 р. –

  6. 6 листопада 1943 р. –

  7. 14 грудня 1943 р. –

  8. 26 червня 1945 р. –

  9. 24 жовтня 1945 р. –

  10. 28 березня 1947 р. –

  11. 05 березня 1950 р. –

  12. 15 жовтня 1959 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність подій визвольних змагань народів світу проти колоніального гніту, вказавши дату кожної події. (12 балів)


  1. Проголошення держави Ізраїль.

  2. Проголошення незалежності Нігерії.

  3. Проголошення незалежності Сирії.

  4. Проголошення незалежності Індонезії.

  5. Проголошення незалежності Індії.

  6. Резолюція ООН про утворення на території Палестини двох держав: єврейської і арабської.

  7. Повалення в Іраці монархії, проголошення республіки.

  8. Підписання Женевських угод.

  9. Утворення незалежної держави Пакистан.

  10. Проголошення незалежності Афганістану від Британського гніту.


8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію:

а) б) в) г)

(8 балів)
9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів)

«Важким випробуванням для населення Української РСР у період повоєнної відбудови став голод 1946 – 1947 років».

Як основні ознаки аграрної політики радянської влади в Україні були пов’язані з голодом 1946 – 1947 рр.?

10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)

  1. Депортація –

  2. Превентивна війна –

  3. Фольксдойчі –

  4. Цензура –


11. Вас запрошено до участі у конференції «Суспільно-політичне життя й політична боротьба в Україні в середині 50-х – першій половині 60-х років». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (10 балів)

12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів)

Із промови рейхскомісара України Е.Коха на нараді в Ровно, 26 – 28.08.1942 р.:

«... Українці повинні працювати на Німеччину… ми тут не для того, щоб ощасливити цей народ. Україна може дати те, чого не вистачає Німеччині. Це завдання повинно бути виконане, незважаючи на втрати».

  1. Як Еріх Кох ставився до економічного потенціалу України?

  2. Про які «завдання» і «втрати» говорив рейхскомісар? Відповідь аргументуйте.



13. Складіть таблицю «Україна в період повоєнної відбудови», скориставшись наступною умовою: (9 балів)


Адміністративно-територіальні зміни

1.

2.

3.

Відбудовчі процеси в господарстві

1.

2.

3.

Зміни в житті та побуті населення

1.

2.

3.



14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн:

(10 балів)


США


Франція

Японія

Чехословаччина

Румунія


















  1. Брюннський «марш смерті».

  2. Із кінця 40-х років ХХ століття ця країна почала проводити «атомну дипломатію».

  3. 27 вересня 1940 року підписання Троїстого пакту.

  4. Діяльність уряду Петена.

  5. Декрети Е.Бенеша.

  6. Рішення Другого Віденського арбітражу.

  7. Теджонська операція.

  8. Поразка Квантунської армії.

  9. Діяльність організації «Залізна гвардія».

  10. Львівсько-Сандомирська операція.

  11. Діяльність патріотичних організацій руху Опору «Комба» і «Ліберасьон-Сюд».

  12. Рух «шестидесятників».

Всього балів – 100.


Бажаємо успіхів!





Схожі:

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2008 рік
Напишіть замітку полемічного характеру про розвиток олімпійського руху в повоєнний час. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 8 клас, 2008 рік
Активний учасник Національно-визвольної війни. Брав участь в облозі Замостя, Зборівській битві, а також у походах на Молдавію. Під...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх) ( кожне завдання...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2008 рік
Наполеоном а був організатором, адміністратором, знавцем техніки ведення війни холоднокровним і рішучим, невтомним у роботі, керівником,...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка