|
Скачати 176.55 Kb.
|
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 8 клас, 2012 рік / Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) 1. Спеціальна історична дисципліна, яка вивчає печатки, називається: а) нумізматика; в) сигілографія; б) геральдика; г) ономастика. 2. Термін «полюддя» у прямому перекладі буквально означає: а) «князівський муж»; в) «народні збори» на Русі; б) «ходіння по людях»; г) «давня общинна організація». 3. Хто із названих категорій знаходився на найнижчій сходинці соціальної драбини у Київській Русі: а) тіун; в) огнищанин; б) рядович; г) тисяцький. 4. Які названі атрибути відносяться до козацьких клейнодів: а) хоругва, бунчук, стріли; в) хоругва, булава, чайка; б) бунчук, булава, перо; г) хоругва, булава, печатка. 5. Великі перетворення, що відбулися у європейських країнах у ХVІ ст., привели до значних змін у розвитку культури. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою: (10 балів)
і) споруда Виховного будинку для дітей ї) фреска «Таємна вечеря» Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д. 6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)
7. Встановіть хронологічну послідовність подій Реформації і Контрреформації у Європі, вказавши дату кожної події. (12 балів)
8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію: а) б) в) г) (8 балів) 9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів) «У першій половині ХVІ століття соціальна структура українського суспільства мала становий характер». Назвіть основні стани соціальної структури. Чим відрізнялося їхнє становище? 10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)
11. Вас запрошено до участі у конференції «Соціально-економічний розвиток українських земель у першій половині ХVІІ століття». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (10 балів) 12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів) Із книги І.Огієнка «Українська церква»: «Цілі століття існували ці організації і своєю діяльністю вписали славні розділи в нашій історії; як високоморальний союз вони безпосередньо впливали на благочестиве суспільство, а своєю культосвітньою діяльністю підвищували освіту нашого суспільства. В часи, коли нам загрожувала найбільша небезпека виродження, це була найміцніша опора для народу».
13. Складіть таблицю «Матеріальний світ і суспільство у ХVІ – першій половині ХVІІ століття», скориставшись наступною умовою: (9 балів)
14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн: (10 балів)
Всього балів – 100. Бажаємо успіхів! Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 9 клас, 2012 рік / Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) 1. Вкажіть країну, яка вважалася духовним центром Європи у ХV – ХVІІ століттях: а) Англія; в) Священна Римська імперія; б) Франція; г) Італія. 2. Англійці називали «найдорогоціннішим продуктом королівства»: а) шовк; в) шерсть; б) овець; г) землю. 3. Назвіть країну, яка дала назву першому періоду Тридцятилітньої війни: а) Чехія; в) Данія; б) Швеція; г) Франція. 4. Першою відомою українською книгою Священного Писання є: а) «Сад божественних пісень»; в) «Синопсис»; б) «Пересопницьке Євангеліє»; г) «Острозька Біблія». 5. Невпинний розвиток продуктивних сил України у кінці ХVІІІ – початку ХІХ ст. обумовлював необхідність розвитку освіти, науки та появи нових видів знань. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою (науковим досягеннням): (10 балів)
і) комплекс Межигірського монастиря ї) портрет княгині Лопухіної. Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д. 6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)
7. Встановіть хронологічну послідовність революційних подій у Франції із кінця ХVІІІ ст. по середину ХІХ ст., вказавши дату кожної події. (12 балів)
8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію: а) б) в) г) (8 балів) 9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів) «Із початком розвитку нових суспільних відносин із середини ХVІІІ століття починає формуватися і нова ідеологія, яка повинна була пояснити людям існуючий стан речей в суспільстві з усіма його недоліками, показати перспективи розвитку і можливі методи досягнення політичних ідеалів». Які шляхи поліпшення організації суспільства пропонували французькі просвітителі? 10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)
11. Вас запрошено до участі у конференції «Поширення західноєвропейських революційних ідей в Україні у першій половині ХІХ століття: діяльність масонських лож». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (10 балів) 12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів) Із оповідання М. Слабошпицького «Останній день Січі»: «Різні вороги в різні часи мріяли знищити Запорозьку Січ... Бувало, навіть руйнували і палили її, але Січ знову відроджувалася і зверталася до усього світу могутнім реготов хоробрих лицарів, яким не страшні були ні пан, ні султан, ні король... Але ось в далекому Петербурзі визрів новий план знищити Січ, щоб і сліду від неї не залишилося... ».
13. Складіть таблицю «Економічне становище України в першій половині ХІХ ст.», скориставшись наступною умовою: (9 балів)
14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн: (10 балів)
Всього балів – 100. Бажаємо успіхів! Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2012 рік / Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) 1. Поняття «цивілізація» у ХVІІІ столітті вперше застосували: а) німецькі мислителі; в) французькі мислителі; б) російські мислителі; г) англійські мислителі. 2. Дж. Бентам та І. Мілл були проповідниками: а) соціалістичних ідей; в) улітаристських ідей; б) анархістських ідей; г) мілітаристських ідей. 3. Світогляд визнання людини найвищою цінністю у світі, повага до її гідності та розуму людини називається: а) демократією; в) ідеологією; б) гуманізмом; г) освітою. 4. Програма Союзу Визволення України у 1914 році, де окреслювалися умови створення самостійної Української держави, називалася: а) «Украинская жизнь»; в) «Робітничий прапор»; б) «Наша платформа»; г) «Наша позиція». 5. Досягнення в галузі науки та техніки наприкінці ХІХ – початку ХХ століття привели до перегляду уявлень про навколишній світ. Установіть відповідність між автором та науковим відкриттям: (10 балів)
і) теорія умовних рефлексів ї) винахід повітряної кулі Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д. 6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)
7. Встановіть хронологічну послідовність подій локальних воєн і конфліктів наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття, вказавши дату кожної події. (12 балів)
8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію: а) б) в) г) (8 балів) 9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів) «Україна була приєднана до радянської Росії під час громадянської війни за допомогою збройної сили». Як відбувалося оформлення Союзу Радянських Соціалістичних Республік? 10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)
11. Вас запрошено до участі у конференції «Україно-польська війна 1918 – 1919 років: на шляху до примирення». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (10 балів) 12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів) Із книги І.Мазепи «Україна в огні й бурі революцій 1917 – 1921 рр.»: «На початку листопада 1921 р. повстанці згрупувалися в лісах на півдні від Сарн. Люди йшли на явну смерть, вони це розуміли…Головний відділ під командуванням Ю.Тютюнника рушив на Коростень…після жорстокого бою займає його… Його починає атакувати дивізія Г.Котовського. Біля с. Міньки відбувся останній бій… 359 вояків-повстанців потрапили в полон… У Базарі на Волині відбувся військовий суд, де всіх приговорили до розстрілу…»
13. Складіть таблицю «Особливості політики «воєнного комунізму» в Україні», скориставшись наступною умовою: (9 балів)
14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн: (10 балів)
Всього балів – 100. Бажаємо успіхів! Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2012 рік / Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) 1. Поняття «цивілізація» у ХVІІІ столітті вперше застосували: а) німецькі мислителі; в) французькі мислителі; б) російські мислителі; г) англійські мислителі. 2. М.О.Бакунін та П.О.Кропоткін були проповідниками: а) соціалістичних ідей; в) ліберальних ідей; б) анархістських ідей; г) етатистських ідей. 3. Система політичних, правових, етичних, художніх, філософських та релігійних поглядів називається : а) демократією; в) ідеологією; б) гуманізмом; г) освітою. 4. У 1945 році Статут ООН від імені Української РСР підписав: а) П.Погребняк; в) О.Палладін; б) І.Сенін; г) Д.Мануільський. 5. Свій вклад у Велику Перемогу над нацизмом внесли українські літератори, кінематографісти, художники, композитори. Установіть відповідність між автором та вказаною роботою: (10 балів)
і) фільм «Партизани в степах України» ї) поезія «Тут обелісків ціла рота…» Приклад: 1 – а, 2 – ї і т.д. 6. Установіть події, які відповідають наведеним датам. Класифікуйте ці події за тематичними рядками (3 рядки), давши їм назви. (13 балів)
7. Встановіть хронологічну послідовність подій визвольних змагань народів світу проти колоніального гніту, вказавши дату кожної події. (12 балів)
8. Укажіть імена цих особистостей, стисло, одним реченням, визначте їх внесок в історію: а) б) в) г) (8 балів) 9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів) «Важким випробуванням для населення Української РСР у період повоєнної відбудови став голод 1946 – 1947 років». Як основні ознаки аграрної політики радянської влади в Україні були пов’язані з голодом 1946 – 1947 рр.? 10. Дайте визначення поняттям: (8 балів)
11. Вас запрошено до участі у конференції «Суспільно-політичне життя й політична боротьба в Україні в середині 50-х – першій половині 60-х років». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (10 балів) 12. Прочитайте документ та дайте відповідь на запитання. (6 балів) Із промови рейхскомісара України Е.Коха на нараді в Ровно, 26 – 28.08.1942 р.: «... Українці повинні працювати на Німеччину… ми тут не для того, щоб ощасливити цей народ. Україна може дати те, чого не вистачає Німеччині. Це завдання повинно бути виконане, незважаючи на втрати».
13. Складіть таблицю «Україна в період повоєнної відбудови», скориставшись наступною умовою: (9 балів)
14. Виберіть твердження, які стосуються історичного розвитку вказаних країн: (10 балів)
Всього балів – 100. Бажаємо успіхів! |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали) |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2008 рік Напишіть замітку полемічного характеру про розвиток олімпійського руху в повоєнний час. (4 бали) |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 8 клас, 2008 рік Активний учасник Національно-визвольної війни. Брав участь в облозі Замостя, Зборівській битві, а також у походах на Молдавію. Під... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх) ( кожне завдання... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2008 рік Наполеоном а був організатором, адміністратором, знавцем техніки ведення війни холоднокровним і рішучим, невтомним у роботі, керівником,... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши... |