Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків


Скачати 225 Kb.
Назва Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Сторінка 1/3
Дата 23.02.2016
Розмір 225 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
  1   2   3
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 8 клас, 2013 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. У середні віки в Західній Європі юридичний акт введення васала у володіння феодом називався:

а) інквізиція; в) канонізація;

б) інвеститура; г) схизма.
2. Прізвисько «Старий» мав князь:

а) Кий; в) Ігор;

б) Олег; г) Святослав.
3. Сім'ї кількох сусідніх невеликих сіл, чи одного великого, об'єднувалися у селянську громаду (общину), яка називалася:

а) верв; в) копа;

б) рада; г) дим.
4. Вільні селяни на Русі – це:

а) закупи; в) холопи;

б) смерди; г) рядовичі.
5. Установіть відповідність (10 балів)

  1. між автором та вказаною роботою:

1.

Іпатій Потій

а)

«Оборона Берестейської унії»

2.

Петро Скарга

б)

«Духовні вправи»

3.

Герасим Смотрицький

в)

«Настанова в християнській вірі»

4.

Ігнатій Лойола

г)

«Ключ Царства Небесного»

5.

Іван Вишенський

д)

«Посилання до єпископів…»







е)

«Антиризис»







є)

«Тренос» («Плач»).



  1. між автором та висловлюванням:

1.

Кардинал Рішельє

а)

«Париж вартий меси!»


2.

Томас Мюнцер

б)

«У вас може бути кращий государ, але ніколи не буде більш люблючого»

3.

Джордано Бруно

в)

«Освіченість – найкраща ознака держави»


4.

Томас Мор

г)

«Взяти молот у руки і вдарити по старому світові»


5.

Єлизавета І Тюдор

д)

«Знання – це сила»








е)

«Кого захоплює велич його справи, той не відчуває жаху смерті»








є)

«Ваші вівці… зазвичай такі лагідні… кажуть, стали такими ненажерливими і неприборкуваними, що поїдають навіть людей, розорюють і спустошують поля, будинки та міста».


Приклад: 1 – а, 2 – г і т.д.
6. Назвіть події, які відповідають наведеним датам. Перерахуйте ті дати, які стосуються події загальноєвропейського значення і в якій брали активну участь козаки. Вкажіть наслідки цієї події для Європи. (15 балів)


  1. 15 червня 1389 р. –

  2. 21 (31) липня – 29 липня (8 серпня) 1588 р. –

  3. 23 січня – 30 січня 1593 р. –

  4. 23 травня 1618 р. –

  5. 17 вересня – 7 жовтня 1620 р. –

  6. 6 серпня 1623 р. –

  7. 27 жовтня (5 листопада) 1625 р. –

  8. 17 вересня 1631 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність подій ХV – першій половині ХVІІ століть у Європі, вказавши дату кожної події: (12 балів)


  1. Тордесільяський договір.

  2. Початок Лівонської війни.

  3. Початок Першої навколосвітньої подорожі Фернана Магеллана.

  4. Виступ Мартіна Лютера проти індульгенцій та оприлюднення «95 тез».

  5. Берестейська церковна унія.

  6. Видання найстарішого у Східній Європі друкованого підручника «Буквара».

  7. Арраська унія.

  8. Битва при Лепанто.

  9. Захоплення Константинополя турками-османами.

  10. Вестфальський мирний договір.

  11. Затвердження «Волочної поміри» («Устави на волоки»).

  12. Молодинська битва.



8. Назвіть пам'ятки культури. Виберіть із переліку ту, про яку йдеться мова: (10 балів)

«Шедевр малярства ХІ століття – найдавніша й найдосконаліша за мистецьким рівнем ікона не лише в Україні, а й в Європі. У середині ХІІІ століття вона потрапила до тільки-но заснованої столиці Данила Романовича, місто Холм. Знайдена у кінці ХХ століття у Луцьку».

а) б) в) г)



9. Проілюструйте конкретними історичними фактами загальне твердження і дайте відповідь на запитання: (10 балів)
«У першій половині ХVІ століття питання щодо об'єднання Литви й Польщі в єдину державу стало надзвичайно актуальним».

Назвіть наслідки, які мало це об'єднання для українських земель?
10. Назвіть ім'я історичного діяча, про кого йдеться в уривку. Стисло (2 – 3 речення) поясніть, якій діяльності вони завдячують таким ставленням нащадків. (12 балів)

  1. У «Порядку українських гетьманів» Михайла Грушевського перше місце посідає цей славний лицар. «Це був багатий княжий рід, якого гніздом була полуднево-західня Волинь (Кременеччина), а два близько положені містечка Збараж і Вишневець, на теперішній галицькій границі, дали ймення двом княжим лініям сього роду». Історик М. Карамзін відносить його до нащадків Рюрика. А «Родословная книга» засвідчує походження його роду із княжого роду Гедиминів. Це він, православний український аристократ, згуртував звитяжців на справжню політично-військову силу, з якою мали рахуватися як християнські короновані особи, так і могутні мусульманські володарі.




  1. М. Бєльський писав про нього: «Був він людиною прекрасної зовнішності і неабияких здібностей, до того ж знаменитий артилерист». Ім'я цього героя стало символом мужності й сміливості. Його прославили поет-декабрист К. Рилєєв у одноіменній поемі та Кобзар у поемах «Тарасова ніч» і «Гайдамаки». Після придушення повстання, яке він очолив, в Україні посилилося феодально-кріпосницьке гноблення. Вишневецькі, Потоцькі, Калиновські одержали тут нові земельні володіння. Розпочався період кріпосницько-шляхетської реакції.




  1. Згідно з Максом Вебером, його проповідь не тільки дала поштовх Реформації, але «послужила поворотним моментом в зародженні капіталізму і визначила дух Нового Часу». В історію цей діяч увійшов як реформатор церкви, освіти, мови, музики. У 2003 році за результатами опитувань громадської думки він став другим великим німцем в історії Німеччини.


11. Вас запрошено до участі у конференції «Європейські релігійні рухи та православні братства у другій половині ХVІ століття на українських землях». Підготуйте тези свого майбутнього виступу. (15 балів)
12. Заповніть синхроністичну таблицю і дайте відповідь на запитання: (12 балів)


Події світової історії

Дата

Події вітчизняної історії




1240







1492







1529







1572







1576






До якої із вказаних дат належить цитата і про який заклад йдеться мова:

Бог повелів князю «устроити дом на дЂло книг печатных, к тому же еще дом и дЂтям к наученію,... и избравши мужей в божественном писаній искусных, в греческом языцЂ и в латиньском, паче же и в русском. И пристави их дЂтищному училищу». 

Всього балів – 100.
Бажаємо успіхів!
Завдання

ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків

/ 9 клас, 2013 рік /
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)

1. Стиль у мистецтві, якому властиві контрастність, напруженість, динамічність образів, афектація, прагнення до величі і пишності, до поєднання реальності та ілюзії, називається:

а) готика; в) бароко;

б) Ренесанс; г) рококо.
2. Кримське ханство зникло із політичної карти Європи у:

а) 1774 р.; в) 1783 р.;

б) 1775 р.; г) 1792 р.
3. Василь Баюрак – очільник:

а) гайдамаків; в) козацької округи – паланки;

б) опришків; г) Другої Малоросійської колегії.
4. Повстання під проводом Верлана розпочалося у :

а) 1734 р.; в) 1750 р.;

б) 1738 р.; г) 1768 р.
5. Установіть відповідність (10 балів)


  1. між автором та вказаною роботою:

1.

Дмитро Бантиш-Каменський

а)

«Останні роки Речі Посполитої»

2.

Микола Костомаров

б)

«Звідки пішла руська земля…»

3.

Максим Берлінський

в)

«Москаль-чарівник»

4.

Іван Котляревський

г)

«Сердешна Оксана»

5.

Григорій Квітка-Основ'яненко

д)

«Короткий опис Києва»







е)

«Чайковський»







є)

«Історія Малої Росії…».



  1. між автором та висловлюванням:

1.

Тарас Шевченко

а)

«Одне мені тільки близьке, вигукну я: о школо, о книги!»


2.

Оноре, граф де Мірабо

б)

«Гомоніла Україна, довго гомоніла. Довго-довго кров степами текла-червоніла»

3.

Михайло Максимович

в)

«Люди народжуються і залишаються вільними і рівними в правах…»

4.

Наполеон Бонапарт

г)

«Цей піде далеко, оскільки вірить всьому, що каже»


5.

Григорій Сковорода

д)

«Армії немає!.. Від великого до кумедного лише один крок»








е)

«Але ж це бунт!»








є)

«На поле, сжатом наскоро историками Малороссии, я собираю пропущенные и оброненные ими колосья и понемножку передаю их в общую известность».


Приклад: 1 – а, 2 – г і т.д.

6. Назвіть події, які відповідають наведеним датам. Перерахуйте ті дати, які стосуються події загальноєвропейського значення і про яку іронізували «такого багатолюдного дипломатичного зібрання Європа ще не знала, воно не іде, а танцює». Вкажіть наслідки цієї події для Європи. (15 балів)

  1. 4 липня 1776 р. –

  2. 14 липня 1789 р. –

  3. 2 грудня 1805 р. –

  4. 16 – 18 (6 – 8) серпня 1812 р. –

  5. 1 листопада 1814 р. –

  6. 9 червня 1815 р. –

  7. 29 вересня 1815 р. –

  8. 14 грудня 1825 р. –


7. Встановіть хронологічну послідовність подій ХVІІІ – ХІХ століть у Європі, вказавши дату кожної події: (12 балів)


  1. Битва під Лейпцигом («Битва народів»).

  2. Тільзітський мирний договір.

  3. «Ніч чудес» (Франція).

  4. Створення Барської конфедерації.

  5. Початок повстання Тадеуша Костюшко.

  6. «Гамбаське свято» у Пфальці.

  7. Бунт (народне повстання) на Марсовому полі.

  8. Приєднання Риму до Італійського королівства (остаточне об'єднання Італії).

  9. Перший поділ Речі Посполитої.

  10. Царський указ про ліквідацію гетьманської влади в Україні.

  11. Липнева революція у Франції («Три славні дні»).

  12. Об'єднання Німеччини.

  1   2   3

Схожі:

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків
Завдання 1 – 4 мають по чотири варіанти відповідей. У кожному завданні – лише одна правильна. Оберіть її. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 11 клас, 2008 рік
Напишіть замітку полемічного характеру про розвиток олімпійського руху в повоєнний час. (4 бали)
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 8 клас, 2008 рік
Активний учасник Національно-визвольної війни. Брав участь в облозі Замостя, Зборівській битві, а також у походах на Молдавію. Під...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх) ( кожне завдання...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків / 10 клас, 2008 рік
Наполеоном а був організатором, адміністратором, знавцем техніки ведення війни холоднокровним і рішучим, невтомним у роботі, керівником,...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 15 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади юних правознавців
Завдання 1 – 13 мають по чотири варіанти відповідей, із яких може бути один або кілька правильних. Визначте його (їх), позначивши...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка