Тема: Екологічний стан водойм України. Водний кодекс України


Скачати 232.38 Kb.
Назва Тема: Екологічний стан водойм України. Водний кодекс України
Сторінка 1/3
Дата 11.04.2013
Розмір 232.38 Kb.
Тип Кодекс
bibl.com.ua > Право > Кодекс
  1   2   3
Практична робота №1

Тема: Екологічний стан водойм України. Водний кодекс України.

Мета: Ознайомитись із основними методами очищення стічних вод населених пунктів. Ознайомитись з правовою охороною вод.

План заняття:

  1. Правова основа водних ресурсів України .

  2. Заходами по охороні водоймів від забруднення і методами очистки стічних вод.Технологічні схеми очисних споруд.

Методичне забезпечення заняття: інструктивні картки по виконанню самостійної роботи, роздатковий матеріал, підручник И. С. Анцыпович «Охранаокружающейсреды на предприятияхмясний и молочнойпромышленности» , 1986 .стр.141-176 та И. С. Анцыпович «Охранаприроды на предприятияхмясний и молочнойпромышленности»,1985. Стр63-83, С.С. Малимон «Основи екології»2009, стр.96-101.

Теоретичні відомості:

Правова основа водних ресурсів України закладена в законі « Про охорону навколишнього природного середовища»1991р., де зокрема передбачається державний контроль за використанням і охороною водних ресурсів, ведення водного кадастру. Важливим правовим документом є Водний кодекс України 1995р. він забезпечує правову охорону вод від забруднення, засмічення і виснаження і регулює порядок їхнього використання. Водний кодекс встановлює пріоритет питного і побутового водокористування.

У Водному кодексі закріплені обов’язки водокористувачів щодо раціонального використання водних об’єктів, економного використання води, відновлення і поліпшення її якості.

Заходи по охороні водоймі від забруднення на підприємствах м’ясної і молочної промисловості можна поділити на технологічні і технічні.

Виконання роботи:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

1.

  1. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді.



Домішки

ГДК шкідливих домішок у питній воді, мг/л


Домішки

ГДК шкідливих домішок у водоймах, мг/л

Господарсько – побутового призначення



























































































































































































































  1. Ознайомитись з основними заходами по очищенню стічних вод на харчових підприємствах . Ознайомитись , замалювати і описатирізні схеми очищення стічних вод (Механічна, біологічна, хімічна і інші схеми ) згідно індивідуального завдання.

2.

Малюнок. 1.


  1. Аналіз витрат води і раціонального її використання. Ознайомитись , замалювати і описати різні оборотні системи водопостачання згідно індивідуального завдання.

Малюнок .2.

3.

Питання для самоконтролю:

  1. Назвіть джерела надходження води в каналізаційно – очисну сичтему населеного пункту.

  2. Що таке хімічна очистка води?

  3. Що таке механічна очистка води?

  4. Що таке біологічна очистка води?

  5. Як побудований аеротенк?

  6. Для чого служать решітки, пісколовки, жироловки і відстійники?


4.

Бригада №1.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати механічну схему очищення стічних вод .

  4. Ознайомитись , замалювати і описати оборотну систему водопостачання компресорної .

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Бригада №2.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати біологічну схему очищення стічних вод в штучних умовах .

  4. Ознайомитись , замалювати і описати оборотну систему водопостачання вакуум- апаратів .

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Бригада №3.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати біологічну схему очищення стічних вод у природних умовах ( поля фільтрації).

  4. Ознайомитись , замалювати і описати оборотну систему водопостачання льодяної води .

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Бригада №4.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати схему очищення стічних вод шляхом електрофлотокоагуляції.

  4. Ознайомитись , замалювати і описати схему повторного використання води від пластинчатих теплообмінних установок.

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Бригада №5.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати схему очищення стічних вод шляхом електрокоагуляції - електрофлотації .

  4. Ознайомитись , замалювати і описати оборотну систему водопостачання вакуум- апаратів .

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Бригада №6.

Завдання:

  1. Ознайомитись з вимогами Водного кодексу України.

  2. Ознайомитись нормативними вимогами до якості води. Запишіть граничнодопустимі концентрації деяких домішок у водоймах господарсько – побутового водокористування та граничнодопустимі концентрації деяких шкідливих речовин у питній воді . С,С, Малимон «Основи екології» ,стр.99-100.

  3. Ознайомитись , замалювати і описати механохімічнусхему очищення стічних вод .

  4. Ознайомитись , замалювати і описати оборотну систему водопостачання компресорної .

  5. Проаналізуйте, скільки води використовуєте ви особисто і уся ваша родина за день. Подумайте, чи завжди ці витрати є раціональними. Чи можна зменшити водопостачання у вашій родині.


Практична робота № 2, 3

Тема: Охорона флори і фауни.

Мета: вивчити деякі види рідкісних рослин і тварин, занесених до Червоної книги України і світу, сприяти збереженню біорізноманіття в природі.

План заняття:

1.Екскурсія до музею природи .

2. Вивчити рідкісні рослини , які занесені до Червоної книги України.

3. Вивчити рідкісних тварин , які занесені до Червоної книги України.

4. Причини вимирання тварин. Природоохоронні заходи.

Методичне забезпечення заняття: гербарій рослин; Червона книга України ;підручник И. С. Анцыпович «Охранаокружающейсреды на предприятияхмясний и молочнойпромышленности» , 1986 .стр.235-176 та И. С. Анцыпович «Охранаприроды на предприятияхмясний и молочнойпромышленности»,1985. Стр 100-105, С.С. Малимон «Основи екології»2009, стр.118-150.

Теоретичні відомості:

Одним з найактуальніших завдань сучасності є збереження фауни і флори у всьому світі, тому що негативний вплив на довкілля антропогенних факторів постійно збільшується. Особливо гостро ця проблема постала в Україні. З метою збереження , відтворення та охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою знищення видів, були створені Червоні книги: Міжнародна Червона книга, Червоні книги ряду країн, Червона книга України.

Червона книга – результат клопіткої праці багатьох вчених Національної академії наук, природних музеїв, заповідників. Біологічних факультетів університетів, педагогічних та лісотехнічних інститутів.

У цьому важливому документі вміщено узагальнені відомості про сучасний стан видів рослин і тварин, що перебувають під загрозою зникнення та заходи щодо їх збереження.

У положенні про Червону книгу України передбачається ціла низка заходів щодо організації й відтворення видів рослин і тварин – від моніторингу за станом популяцій. Створення заповідних об’єктів, банків генофонду зникаючих видів, до проведення широкої виховної роботи серед населення, встановлення відповідальності за знищенням або пошкодження зникаючих видів тварин чи рослин.

У Червоній книзі відомості про кожен вид (підвид) розміщено в систематичному порядку за загальноприйнятою класифікацією.

Види розділено на шість категорій:

О- зниклі

І – зникаючі

ІІ – вразливі

ІІІ – рідкісні

ІV – невизначені

V – недостатньо відомі

VІ – відновлені

Ведення Червоної книги України покладено на Міністерство озрони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки. Офіційно Червона книга має перевидаватися не рідше одного разу на 10 років.

Виконання роботи:

Завдання 1.Ознайомитись з рослинами та тваринами Червоної книги України ( не менше 10 видів (5 рослин і 5 тварин)) та заповнити таблицю.

Назва рослин.

тварин

Ареал поширення

Причина зникнення

Заходи щодо охорони















Завдання 2. Ознайомитись з рідкісними рослинами і тваринами вашої області (регіону).

Завдання 3. Виписати рідкісні рослини і тварини Вашої області (регіону), що занесені до Червоної книги України .

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Описати рідкісну рослину та тварину Вашої області (регіону)(за вибором по одному виду).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 5.Дати рекомендації щодо комплексу природоохоронних заходів по збереженню та охороні зникаючих і рідкісних видів фауни і флори Вашої місцевості.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для самоконтролю:

  1. Назвіть основні причини вимирання деяких видів тварин.

  2. Які заповідні обєкти знаходяться в місцевості, де Ви проживаєте?

  3. Які види росли і тварин підлягають особливій охороні в Україні?

  4. Які на Вашу думку необхідно провести термінові заходи у Вашій області (регіоні), щоб зберегти зникаючі біологічні види рослин і тварин?

  5. Назвіть основні причини зникнення деяких видів рослин і тварин у Вашій області (регіоні)?


Практична робота № 4

  1   2   3

Схожі:

Тараса Шевченка Юридичний факультет кафедра трудового, земельного і екологічного права
Робоча програма із спецкурсу „Екологічний контроль та екологічне страхування за законодавством України” : Частина І „Екологічний...
Кодекс України відносить
Частиною першою статі 1 Сімейного кодексу України встановлено, що Сімейний кодекс України визначає
РОЗ’ЯСНЕННЯ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МДПІ ЩОДО ЗЕМЕЛЬНОГО ПОДАТКУ
Основними документами, що регулюють земельні відносини в Україні є Земельний кодекс України, Податковий кодекс України, Закон України...
Кодекс України  про адміністративні правопорушення
Митний кодекс України                                                               НОВИЙ!!!
КОДЕКС УКРАЇНИ
Тертишніков В. І. Т 35 Цивільний процесуальний кодекс України: Науково-прак­тичний коментар. Харків: Видавець СПД ФО Вапнярчук Н....
Господарський кодекс України
Господарський кодекс України встановлює відповідно до Конституції України правові основи господарської діяльності (господарювання),...
Тема. Водойми України
Мета. Ознайомити учнів з поняттям водойми, джерела, річки, озера, болота, моря та їх значенням в житті людини; учити спостерігати,...
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
Для здійснення цього завдання Кримінальний кодекс України визначає, які суспільно небезпечні діяння є злочинами та які покарання...
Кодекс набирає чинності з 1 січня 2004 року, крім частини
України. Кодекс спрямований на забезпечення захисту економічних інтересів України, створення сприятливих умов для розвитку її економіки,...
ПЛАН КОНСПЕКТ
Тема № Кримінальний кодекс України про відповідальність особового складу органів та підрозділів МНС України за вчинені правопорушення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка